wat heb joj toch met invoegende mensenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 19:18 schreef Vinniiee het volgende:
Nice Deka
/edit: Fijn zo'n.vrachtwagen die met 10 km/h in komt voegen terwijl je 120 rijdt en je geen baan op kunt schuiven ivm inhalende auto. Vol in de remmen maar, idioot
Verder vooruit kijken heet zoiets inderdaadquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:16 schreef Salatrel het volgende:
[..]
wat heb joj toch met invoegende mensenvolgens mij ligt dat gewoon aan jezelf
congratsquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:07 schreef BlackLining het volgende:
Nou ja. Als ik nog de kans krijg om er een lang weekend op uit te gaan, is dat in ieder geval wel met een splinternieuwe motor
[ afbeelding ]
Nice manquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:16 schreef Dekatria het volgende:
Gefeli BL! Hopelijk verkut je het nu niet nog eens
Deze foto hoort hier ook nog, natuurlijk. Best bizar - de weg stopt gewoon op de kaap. Je kunt geen andere route nemen oid - je kunt alleen maar kilometers terug over de weg waarover je bent aangekomen.
[ afbeelding ]
Mooi die prullenbak ookquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:16 schreef Dekatria het volgende:
Gefeli BL! Hopelijk verkut je het nu niet nog eens
Deze foto hoort hier ook nog, natuurlijk. Best bizar - de weg stopt gewoon op de kaap. Je kunt geen andere route nemen oid - je kunt alleen maar kilometers terug over de weg waarover je bent aangekomen.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door BlackLining op 05-08-2013 16:11:35 ]Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:05 schreef BlackLining het volgende:
Ik ben me dus nog aan het orienteren op een jaar Australië volgend jaar en de mogelijkheden om daar een motor te kopen en het land/continent mee rond te rijden. Kwam ik deze filmpjes tegen. Een man alles achtergelaten heeft om ook zo'n rondreis te maken. Filmpjes zijn erg vet gemaakt. Niet zozeer vanwege de reis die hij maakt, maar de beelden, manier van monteren, etcetera. Aanrader, deze serieVanavond eens op mijn gemakje thuis bekijkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Neen, niet als je verwacht dat die vrachtwagen wacht totdat je voorbij bent. Achter mij en inhalende auto was ruimte zat en als ie in z'n spiegels had gekeken had ie dat ook gezien.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:16 schreef Salatrel het volgende:
[..]
wat heb joj toch met invoegende mensenvolgens mij ligt dat gewoon aan jezelf
quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:05 schreef BlackLining het volgende:
Ik ben me dus nog aan het orienteren op een jaar Australië volgend jaar en de mogelijkheden om daar een motor te kopen en het land/continent mee rond te rijden. Kwam ik deze filmpjes tegen. Een man alles achtergelaten heeft om ook zo'n rondreis te maken. Filmpjes zijn erg vet gemaakt. Niet zozeer vanwege de reis die hij maakt, maar de beelden, manier van monteren, etcetera. Aanrader, deze serieHoe tof is datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb door Australie gereisd met de bus
In Vietnam wel veel op de scooter rondgereden, levensgevaarlijk, maar heel erg tof!
Wat doe ik hier nog eigenlijkIk wil reizen!
The line is a dot to you!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:22 schreef Vinniiee het volgende:
Zo, even in een spoiler want heb het reisverslag even compleet gemaakt
Leuke trip, maar ik zou niet snel weer naar dezelfde omgeving gaan. Wellicht wat verder naar het oosten (rond Feltre), want daar schijnen ook nog veel mooie passen te zitten.Mooie rit. Ik heb de meeste van die passen ook gereden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al wordt je op een gegeven moment wel wat kriegel van al die haarspeldbochten. Dan verlang je weer naar een stukje Duits middengebergte met lange doordraaiers en S-bochten.Wie dit leest is gek
Pics?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 07:53 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
En nu in Noord-Griekenland. Vandaag richting Ioannina en dan morgen Albanie in.
Enorme vette wegen gereden over de laatste paar dagen - de wegen rond de Olympos bijv zijn enorm gaaf, zelfs als je (zoals ik) als een bejaarde erdoorheen rijdtik kwam er in Igoumenitsa wel achter (leermomentje) dat als je naar een heet klimaat gaat je motor de olie sneller verbruikt, dus er zit nu dikkere zooi in (15W50 ipv 10W40). Voordeel is wel omdat de helft hier op tweewielerts rondkart, ze overal 4 takt olie hebben - zowaar een litertje Castrol weten te scoren bij een random pomp
Gister hier uit geweest in Veria met de piepels waar ik bij verblijf, en de tyfus, wat een vrouwen hebben ze hier. Overal waar je kijkt, niet te filmen.
Leuk picciequote:Op woensdag 7 augustus 2013 07:53 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
En nu in Noord-Griekenland. Vandaag richting Ioannina en dan morgen Albanie in.
Enorme vette wegen gereden over de laatste paar dagen - de wegen rond de Olympos bijv zijn enorm gaaf, zelfs als je (zoals ik) als een bejaarde erdoorheen rijdtik kwam er in Igoumenitsa wel achter (leermomentje) dat als je naar een heet klimaat gaat je motor de olie sneller verbruikt, dus er zit nu dikkere zooi in (15W50 ipv 10W40). Voordeel is wel omdat de helft hier op tweewielerts rondkart, ze overal 4 takt olie hebben - zowaar een litertje Castrol weten te scoren bij een random pomp
Gister hier uit geweest in Veria met de piepels waar ik bij verblijf, en de tyfus, wat een vrouwen hebben ze hier. Overal waar je kijkt, niet te filmen.
Haha ja inderdaad, die heb je wel, maar zijn niet zo makkelijk te vinden daarquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Mooie rit. Ik heb de meeste van die passen ook gereden.
Al wordt je op een gegeven moment wel wat kriegel van al die haarspeldbochten. Dan verlang je weer naar een stukje Duits middengebergte met lange doordraaiers en S-bochten.
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:22 schreef Vinniiee het volgende:
Zo, even in een spoiler want heb het reisverslag even compleet gemaakt
Leuke trip, maar ik zou niet snel weer naar dezelfde omgeving gaan. Wellicht wat verder naar het oosten (rond Feltre), want daar schijnen ook nog veel mooie passen te zitten.Leuk verhaal, mooie foto's!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
zet ff een TR om je reis naar voorbije reizen te verplaatsen met link naar je verslagquote:
Oke, zal ik doenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:10 schreef Salatrel het volgende:
[..]
zet ff een TR om je reis naar voorbije reizen te verplaatsen met link naar je verslagik kan de op niet meer aanpassen
Staat erin (als jullie het zo bedoeldenquote:
Juist, dank uquote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:39 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Staat erin (als jullie het zo bedoelden) Zo niet, Topicstart is geunlockt dus TS kan deze ook weer editen
Klinkt een beetje als Aziequote:Op zondag 11 augustus 2013 06:36 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
Albanezenals inhalen een Olympische sport was haalden zij alle medailles. Ik heb echt ontelbare bijna-ongelukken aanschouwd, niet normaal. Punt is wel dat ondanks hun lak aan de regels, ze wèl altijd oog hebben voor ander verkeer. Het lijkt chaos, but it just sort of works.
Je gaat wel zelf daardoor steeds meer als een Albanees rijden trouwens - inhalen waar het niet mag, over de stoep langs een file, etc. Lekker offensief scheuren
Wegen zijn ook bizar trouwens - goed asfalt kan gewoon een strook gravel erin hebben, of van dergelijke makelij zijn dat 't óf spekglad is, óf vergeven is van scheuren en potholes, of zo ver omhoog is gekruld dat je bijna een stoeprand op rijdt. In Sarande stopte bijv het asfalt gewoon middenin een woonwijk, waarna we (ik en een Grieks stelletje op een XT die dezelfde kant opgingen) een enorm steile gravelhelling beklommen. Toen gevraagd aan een local hoe we verder moesten, moesten we terugheerlijk gestoord allemaal.
Nu in de bergen @ Montenegro, lekker fris hier. Vandaag Bosnië in
http://twowheelsthirteenreasons.blogspot.nlquote:Op zondag 11 augustus 2013 09:44 schreef kepler het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als Azie
Heb je nog iets van een blog/site waar je alles bijhoudt? Of doe je dat hier?
Top, bedankt!quote:Op zondag 11 augustus 2013 15:01 schreef Salatrel het volgende:
[..]
http://twowheelsthirteenreasons.blogspot.nl
Montenegro is dat ook, trouwens. Ik noem het nu het Schotland van de Balkan, wát een natuur, wat een bergen zeg. De weg vanuit Montenegro van Pluzine naar Foca is echt zíek zo mooi. Ik heb altijd wat bijdehands te lullen over alles en ik heb al een hele zwik aan mooiheid mogen aanschouwen, maar die weg daaro liet me ronduit sprakeloos (en hij staat op tapequote:
Even op Maps gekeken, dat zien er nice uitquote:Op zondag 11 augustus 2013 19:33 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Montenegro is dat ook, trouwens. Ik noem het nu het Schotland van de Balkan, wát een natuur, wat een bergen zeg. De weg vanuit Montenegro van Pluzine naar Foca is echt zíek zo mooi. Ik heb altijd wat bijdehands te lullen over alles en ik heb al een hele zwik aan mooiheid mogen aanschouwen, maar die weg daaro liet me ronduit sprakeloos (en hij staat op tape).
Ik kwam ook ineens een stuk meer motortoeristen tegen dan de afgelopen weken, en dat verbaasde me niks - ik heb heel de dag vandaag, zowel in Montenegro als in Bosnië heerlijk op snelheid kunnen sturen.
Straks maar eens kijken of ik een duik in de rivier hier aandurf. Lekker koud
[ afbeelding ]
Volgend jaar een rondje Scandinavië en je moet nieuwe kisten ivbm plaatsgebrekquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:21 schreef Dekatria het volgende:
Ik mis een sticker
Ik merk dat ik weer moet wennen aan de Westerse manier van rijden. Eigenlijk werkt, voor mij althans, de Balkan-manier een stuk beter: daar hebben ze schijt aan de regels, maar respect voor elkaar (ze zijn zich altijd bewust van al het andere verkeer, ook al rijden ze overal 80-100), terwijl het hier in Die Heimat weer een ouderwets stresskippen, whatsappsloerie en ouwe-omaatjes verhaal is.
Ik wil terug
ga je mee op de bandit?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 19:52 schreef BlackLining het volgende:
Ik zag op je FB dat je voor 2015 IJsland gepland hebt staan?
Scandinavië staat ook op de lijst voor volgend jaar, jaquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 19:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Volgend jaar een rondje Scandinavië en je moet nieuwe kisten ivbm plaatsgebrek
Ben ik wel van plan. Eerst even zien hoe tussentijds allemaal loopt... maar het zit zeker in de pijplijn inderdaadquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 19:52 schreef BlackLining het volgende:
Ik zag op je FB dat je voor 2015 IJsland gepland hebt staan?
Jawohlquote:
Makkelijk. Jij weet niet voor koffers ik heb.quote:Op zondag 18 augustus 2013 03:42 schreef Salatrel het volgende:
die past niet in je koffer hoor die dl650
Ik kan het filmpje vanuit hier helaas niet kijken, maarre "and I almost had a fatal accident..."quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:28 schreef Dekatria het volgende:
Vandaag een proloog online gezet, morgen begint het reisverslag
Dat krijg je te lezen ergens in het reisverslagquote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:44 schreef Anne het volgende:
Krijgen we dat te lezen in de volgende update?.
Want hier heb je dat ook niet gepost ergens, toch? Of heb ik daar overheen gelezen?
But that cumt nog wel.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:38 schreef Salatrel het volgende:
yes yes i read english very well only not zo snel
verhaal hierquote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:43 schreef Dekatria het volgende:
As it turns out volgt men me ook in VBLdenk dat ik even een knoop ga doorhakken waar ik het verhaal neerzet, en waar er een link ernaartoe komt.
In totaal staat nu al op 7 afzonderlijke internationale fora een draadje over het project, en als ik dat overal moet gaan copypasten wordt dat een hels karwei...
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 01:56 schreef Dekatria het volgende:
Deel 1 staat onlineik link alles door vanaf een overzichtspagina net als bij de Britain trip, dan is alles makkelijk terug te vinden.
quote:Still, I managed to zig-zag my way through
Duits war nicht so schwierig heurquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 07:53 schreef Salatrel het volgende:
die duitse vrouw op het eindeuhm........ ik dacht dat dat wel eenvoudig zou zijn voor herr topicpolizei
volgende toch maar Anne meenemen op vakantie Deka
Dat krijg je als je op 1 dag 4 talen moet lullenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:02 schreef Anne het volgende:
Frans, Italiaans. Tu are un beetje verwirrt?
is het een ducati?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:12 schreef Dekatria het volgende:
In het reisverslag van dag 3 en 4 een raadseltje: van welk merk is de motor op de achtergrond?
[ afbeelding ]
Twee jaar oud en verrotte accu. Roept u maar
Ik las na het posten pas dat de andere kleur ook andere opties meebrengtquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:37 schreef Salatrel het volgende:
[..]
je lijkt wel een wijf trouwensde witte is 100 euro duurder he
beetje veel als het alleen om de kleur gaat
Meerdere cams zou ik op reis nooit mee kunnen slepen - teveel extra gewicht aan accu's e.d.. Je hebt ook geen andere cam nodig voor extra angles hoor - ik schiet alles altijd met 1 camera, en dan kan je met 2 mounts en een tripod al een heel eind komen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:37 schreef Salatrel het volgende:
ik ga hem ook in de gaten houden. leen nu vaak de gopro van mijn pa er bij voor wat extra angles misschien dat ik zon virb koop voor op de helm en de gopro gebruik voor de extra angles
Yes. Oostenrijker die met z'n gezinnetje op weg was, motor was er eerder al mee gekapt, ADAC had 'm weer aan de gang gekregen, en op dit benzinestation kwam'ie aangelopen met z'n motor.quote:
tja zoveel weegt het niet (jaja alle beetjes helpen)quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:44 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik las na het posten pas dat de andere kleur ook andere opties meebrengtals ik m'n cam in het wit wil en niet in het zwart moet dat toch kunnen?
[..]
Meerdere cams zou ik op reis nooit mee kunnen slepen - teveel extra gewicht aan accu's e.d.. Je hebt ook geen andere cam nodig voor extra angles hoor - ik schiet alles altijd met 1 camera, en dan kan je met 2 mounts en een tripod al een heel eind komen.
Zal je wel zien als de reis compilatie van Griekenland online komt
[..]
Yes. Oostenrijker die met z'n gezinnetje op weg was, motor was er eerder al mee gekapt, ADAC had 'm weer aan de gang gekregen, en op dit benzinestation kwam'ie aangelopen met z'n motor.
Ik zou witheet worden als een hagelnieuwe machine zo kut functioneerde.
Ondankbaar hoorquote:Op zondag 25 augustus 2013 10:54 schreef Salatrel het volgende:
Ik vind dat elke 2 dagen een deel maar niks eigenlijk
tja bekijk het eens van de andere kant. Je bent al een week thuisquote:Op zondag 25 augustus 2013 11:08 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ondankbaar hoorben net een week thuis man.
Dit was niet bepaald een tripje naar de supermarkt hoorquote:Op zondag 25 augustus 2013 11:27 schreef Salatrel het volgende:
[..]
tja bekijk het eens van de andere kant. Je bent al een week thuis
Ja het beviel zo goed dat mooie Twente?quote:Op zondag 25 augustus 2013 11:30 schreef Salatrel het volgende:
Maar doe maar rustig aan hoor.de komende uren zit ik in het oosten van het land sus kan ik toch geen filmpjes kijke
Ja ho es, hier in her zuiden hebben we al wel gewoon internet hoor. Ik wil filmpjes zien.quote:Op zondag 25 augustus 2013 11:30 schreef Salatrel het volgende:
Maar doe maar rustig aan hoor.de komende uren zit ik in het oosten van het land sus kan ik toch geen filmpjes kijke
ik ga tot aan almelooooooooquote:Op zondag 25 augustus 2013 11:37 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ja het beviel zo goed dat mooie Twente?
Ja nu hoeft het niet meer hequote:
Neequote:Op zondag 25 augustus 2013 11:57 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Heb je je richtingaanwijzer al gefikst
Het dekt dus perfect de indruk die het op mij hadquote:Op zondag 25 augustus 2013 12:13 schreef BlackLining het volgende:
Mooi stukkie hoor
Maar gast, die foto's op die 'wc', dat is gewoon angstaanjagend
Herkenbaar, dat stukje met de tol. Ik was met mijn vriendin in Frankrijk in het voorjaar; tegenwoordig is bijna alles geautomatiseerd, dus ik had één kaartje gepakt voor twee motoren. Ik dacht dan betaal ik straks gewoon aan de automaat en rijden we met z'n tweeën weer door. Komen we een paar kilometer verder bij de enige tolpoort in de wijde omgeving waar nog iemand achter de kassa zitquote:Op zondag 25 augustus 2013 12:18 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Het dekt dus perfect de indruk die het op mij haden dank!
Dat is nog altijd beter dan 50 meter achteruit moeten omdat je het Telepéage poortje ingereden bentquote:Op zondag 25 augustus 2013 12:20 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Herkenbaar, dat stukje met de tol. Ik was met mijn vriendin in Frankrijk in het voorjaar; tegenwoordig is bijna alles geautomatiseerd, dus ik had één kaartje gepakt voor twee motoren. Ik dacht dan betaal ik straks gewoon aan de automaat en rijden we met z'n tweeën weer door. Komen we een paar kilometer verder bij de enige tolpoort in de wijde omgeving waar nog iemand achter de kassa zit.
Ach ja, charmes in de strijd gegooid, gedaan of ik er geen reet van begreep en voor deze ene keer doorgelaten worden.
Ik heb daar in het deel van morgen nog een hele tirade over geschrevenquote:Op zondag 25 augustus 2013 12:24 schreef BlackLining het volgende:
Maar tol betalen op een motor vind ik sowieso geen succes. Gewoon vrijstellen die handelScheelt een hoop gedoe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |