abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129011090
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
pi_129011176
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 16:45 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja, en ook 250 euro duurder. WTF.

Ik zie het probleem niet, maar goed, onze logees slapen op de 30 jaar oude slaapbank van mijn schoonouders waar J. vijf jaar op heeft geslapen. Come to think of it, misschien is hij er ook wel op verwerkt :D
Ja, dit dus. Hoes in de was en klaar. Sowieso onderlakens en dat soort ongein en het ding ziet er verder prima uit. Wordt vanavond zelfs al bezorgd (kostte ons 10 pond extra, nou ja, daar gaan we zelf niet voor heen en weer rijden :9
Ja doei.
pi_129011220
Trouwens, waar is AdoraBelle gebleven?
pi_129011349
Die doet mee aan de wandelvierdaagse?

Ik heb DefinitionX ook nog niet gezien.
pi_129011377
Verwerkt _O- sorry zit mobiel te posten...
Kwak
pi_129011394
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 16:53 schreef Perruche het volgende:
Trouwens, waar is AdoraBelle gebleven?
Die ligt zichzelf te bevredigen met een frikandel, denk ik.
Ja doei.
pi_129011404
Op een tweedehands slaapbank.
Ja doei.
pi_129011590
Mental image... Noes... -O-
pi_129012144
Wat Muf zegt :X

Beter dan m opeten, dat dan weer wel :P
Be someone that makes you happy
pi_129012158
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 16:57 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Wel in de bilspleet he :9

:')
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_129013808
En met deze nasty details was t topic dood :') :D
pi_129013960
Iedereen is nuttiger dingen aan het doen! Zoals genieten van het weer, of het schrijven van scripties!
Ja doei.
pi_129014438
Bilspleten :9

Lijstje is geworden:
O: kwark met noten, zonnebloempitten, banaan
L: 2 gebakken eieren
D: bult groente met gebakken aardappeltjes met champignons en ui :9
T's: 2 babybel, tomaat, stengel bleekselderij, wat gedroogde abrikozen, blokje choco

Dadelijk nog even wat kwark met fruit en vanavond 1 of 2 wijntjes :)

Totaal rond de 1800 kcal. Erg veel vet weer (alles gebakken in olijfolie), totaal op bijna 40%. Nog niet helemaal goed de balans gevonden in huidige eetstijl. Morgen bijv geen / minder noten in ontbijt te eten en een babybel minder en dat vervangen door extra eiwitje, nog geen idee hoe.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_129014451
quote:

[..]

_O-

Avond slankies!
pi_129014572
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 16:56 schreef Mufasa208 het volgende:
Die doet mee aan de wandelvierdaagse?
Mijn broer! Maar die wordt 40 dit jaar en die heeft kennelijk een vroege midlife crisis. :D
Ben benieuwd wanneer hij een motor gaat kopen. :P

Lijstje:
O: 450 gram kwark met een handje frambozen en een handje all bran
BS: ruim 30 km fietsen
T: halve liter ijsthee
L: ijskoffie, BLTurkey broodje
B: lopen met fiets met lekke band }:| en een rondje door de stad gelopen terwijl mijn band gefixt werd
T: banaan, flesje sportdrank
T: nog een flesje sportdrank
D: zalm, spinazie, zoete aardappel
B: GEEN!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_129014879
Lijstje:

O: twee sneedjes roggebrood met boter en kaas
T: koffie en een koekje
L: salade: broccoli, sla, olijven, kipfilet, een eitje, parmezaanse kaas en een lik mayo, ranja
T: wat dropjes en een ananas-kokosmuffin, veel kruidenthee
D: bloemkool, aardappels, appelmoes en komkommer
T: thee en een stukje pure chocolade
  Vis een optie? dinsdag 16 juli 2013 @ 18:49:25 #17
70532 loveli
N
pi_129015398
quote:

[..]

:') ;(
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 16 juli 2013 @ 18:50:06 #18
70532 loveli
N
pi_129015415
Leuk topicnummer wel.
crap in = crap out
pi_129015479
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:32 schreef An24 het volgende:
Lijstje:

L: salade: broccoli, sla, olijven, kipfilet, een eitje, parmezaanse kaas en een lik mayo, ranja
Goed lijstje vind ik, iets meer dan wat je normaal hebt lijkt wel?
pi_129015829
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:52 schreef Perruche het volgende:

[..]

Goed lijstje vind ik, iets meer dan wat je normaal hebt lijkt wel?
Qua volume niet. Als ik geen T's neem, vul ik de hoeveelheid aan bij de hoofdmaaltijden. Nu kon ik het opsplitsen met T's.
pi_129015886
Oh noes Henk! Hoe dat zo?

Lijstje
O kwark, havermout, chiazaad, lijnzaad (uhuh), bosbessen en
Toen had ik om 11:00 weer zo'n honger dat ik mijzelf genoodzaakt zag een mueslibol te eten
L blturkey broodje met groene thee
T wilde perzik
T el pindakaas met een hap banaan (wat een viezerik ben ik soms)
S hardlopen half uurtje
D quinoa-salade met van alles en dan nog wat
pi_129015926
Vriendje en ik zijn allebei de 22e jarig, liefdestopic O+
pi_129016030
Honger, eten makennnn!
pi_129016100
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:32 schreef An24 het volgende:
Lijstje:

Koekje, ranja, drop, muffin en chocola? En dan een sticker van Proesj? Nah. :+
pi_129016127
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:11 schreef anna82 het volgende:

[..]

* Perruche kruipt in hoekje
pi_129016161
Is het eigenlijk sneetjes of sneedjes? Ik denk sneetjes. Maar het is snede en niet snete. Maar mijn spellingcheck zegt sneetjes.
pi_129016213
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:11 schreef anna82 het volgende:

[..]

Komt doordat er gedacht wordt dat ik vaak te weinig eet. Dan wordt zo'n berg suiker over het hoofd gezien denk ik :+ overigens is het wel mijn gezonde muffin :P
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:14:30 #28
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129016230
Boterhammen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_129016234
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:12 schreef Perruche het volgende:
Is het eigenlijk sneetjes of sneedjes? Ik denk sneetjes. Maar het is snede en niet snete. Maar mijn spellingcheck zegt sneetjes.
Is het ook :Y
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:21:06 #30
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_129016448
WTF-momentje van de dag
1. de frikandelpost hierboven :')
2. bij de kapper om mijn wenkbrauwen en wimpers te laten verven voor de vakantie (ja, dat doet de kapper hier). Begint ze ineens mijn voorhoofd en en mijn slapen te scheren :o :') |:( :( En ik heb daar, als ik er al haar heb, alleen maar lichtblond dons. ja, nu niet meer, nu zijn het stoppeltjes geworden :( De muts.
En mijn wenkbrauwen zijn ook te dun :(

lijstje
o. havermout
t. 2 roggenbrood met kaas
l. ovenschotel van aardappel, tomaat, courgette, aubergine met kaas en paneermeel
t. banaan en peer + stukje choco
d. soep van hand sperziebonen, 2 blokjes spinazie, halve courgette, misosoep, pepertjes, vissaus, limoen
t. paasei met krokant
s. uurtje op de mountainbike + kwartiertje yoga

Volgens mij kan er nog wel wat bij?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:22:40 #31
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129016502
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 17:14 schreef Novem het volgende:

[..]

Wel in de bilspleet he :9

:')
:')!

Net pas thuis, honger!
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:23:28 #32
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129016533
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:21 schreef Tinkepink het volgende:
WTF-momentje van de dag
1. de frikandelpost hierboven :')
2. bij de kapper om mijn wenkbrauwen en wimpers te laten verven voor de vakantie (ja, dat doet de kapper hier). Begint ze ineens mijn voorhoofd en en mijn slapen te scheren :o :') |:( :( En ik heb daar, als ik er al haar heb, alleen maar lichtblond dons. ja, nu niet meer, nu zijn het stoppeltjes geworden :( De muts.
En mijn wenkbrauwen zijn ook te dun :(

lijstje
o. havermout
t. 2 roggenbrood met kaas
l. ovenschotel van aardappel, tomaat, courgette, aubergine met kaas en paneermeel
t. banaan en peer + stukje choco
d. soep van hand sperziebonen, 2 blokjes spinazie, halve courgette, misosoep, pepertjes, vissaus, limoen
t. paasei met krokant
s. uurtje op de mountainbike + kwartiertje yoga

Volgens mij kan er nog wel wat bij?
wut? Voorhoofd scheren? Ik wist niet eens dat mensen daar haar kunnen hebben? Straks even kijken :')
And eternity in an hour.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:24:29 #33
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_129016576
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:23 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

wut? Voorhoofd scheren? Ik wist niet eens dat mensen daar haar kunnen hebben? Straks even kijken :')
ik ook niet. en volgens mij ben en was ik daar ook haarloos.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:25:42 #34
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129016617
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:24 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

ik ook niet. en volgens mij ben en was ik daar ook haarloos.
inmiddels wel iig :') :P
And eternity in an hour.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:26:13 #35
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129016641
Voorhoofdshaar? :') Zolang je naam niet cousin It is, zal het wel meevallen hmm.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_129016942
Hallo!

Ik heb vandaag besloten om af te slanken. Ik ben 1.74m en weeg 80kg. Voor mijn zwangerschap en de diagnose Colitis Ulcerose was ik 64kg en voelde ik me fitter en enorm veel zekerder van mezelf dan nu. Het liefst stop ik mezelf helemaal in donkere kleding die niks laat zien van mijn figuur haha.

Dus ik ga me deze week aanmelden bij de sportschool (voorheen deed ik aan paaldansen, enorm goed voor je lichaam geloof me!). En ik kan jullie hulp wel gebruiken bij het samenstellen van een goed eetpatroon. Ik heb geprobeerd weinig tot niks eten, en ik val geen gram af en voel me alleen maar beroerd. Ik heb geprobeerd om veel groente en fruit te eten, 3 maaltijden en tussendoor gezonde dingen (stuk komkommer etc). Ik viel geen gram af, maar voelde me wel beter.

DUS nu ga ik sporten EN dat goede eetpatroon proberen, maar hier mijn steun vinden zal denk ik wel helpen.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:34:31 #37
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_129016967
Succes cute.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:35:50 #38
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129017008
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:33 schreef c-u-t-e het volgende:
Hallo!

Ik heb vandaag besloten om af te slanken. Ik ben 1.74m en weeg 80kg. Voor mijn zwangerschap en de diagnose Colitis Ulcerose was ik 64kg en voelde ik me fitter en enorm veel zekerder van mezelf dan nu. Het liefst stop ik mezelf helemaal in donkere kleding die niks laat zien van mijn figuur haha.

Dus ik ga me deze week aanmelden bij de sportschool (voorheen deed ik aan paaldansen, enorm goed voor je lichaam geloof me!). En ik kan jullie hulp wel gebruiken bij het samenstellen van een goed eetpatroon. Ik heb geprobeerd weinig tot niks eten, en ik val geen gram af en voel me alleen maar beroerd. Ik heb geprobeerd om veel groente en fruit te eten, 3 maaltijden en tussendoor gezonde dingen (stuk komkommer etc). Ik viel geen gram af, maar voelde me wel beter.

DUS nu ga ik sporten EN dat goede eetpatroon proberen, maar hier mijn steun vinden zal denk ik wel helpen.
Succes! ^O^

En we zien de paaldansfilmpjes wel verschijnen :Y :P
And eternity in an hour.
pi_129017105
@tink wtf!!!!!
Worry is a misuse of imagination
pi_129017122
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:33 schreef c-u-t-e het volgende:
Hallo!

Succes! En paaldans filmpjes graag O-)
pi_129017137
En succes cute :)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:40:03 #42
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129017183
@ Cute: als je trouwens alleen maar gezonde dingen eet, is het wel apart dat je niet afvalt. Misschien eet je wel te weinig :) Het helpt wel om hier een lijstje te posten, dan krijg je feedback :)
And eternity in an hour.
pi_129017321
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:35 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Succes! ^O^

En we zien de paaldansfilmpjes wel verschijnen :Y :P
Hahahaha, denk dat ik me daar denk ik ooit pas weer aan waag als ik er niet uitzie zoals nu! Haha.
pi_129017578
Oke, hier komt een lijstje.

's Morgens (probeer ik binnen een uur na opstaan): 1 Beschuit met kaas en 1 met jam. Thee of limonade.
Tussendoor een banaan.
12 uur: 2 Bruine broodjes. 1 met kaas en 1 met leverpastei of andere vleeswaren. Glas melk.
Rond 2 a 3 uur neem ik een koekje. (ja, moet kunnen toch) met limonade of thee.
's Avonds: Aardappels, groente (vaak broccoli, spinazie of boontjes) en soms een stukje vlees.
En daarna soms nog een appel. En als ik echt slap ben neem ik soms wel een beschuitje met kaas.

Moet ik zeggen dat ik de laatste 2 weken na mijn operatie weer slecht eet, ook omdat ik veel pijn had. Dan at ik vaak maar 1 beschuitje een appel en avondeten. Meer niet. Ik drink trouwens enorm slecht. Zou dat er ook mee te maken kunnen hebben? Soms maar 3 a 4 glazen drinken op een dag! (jaa jaa, slecht, i know. Maar ben nooit een grote drinker geweest)
pi_129017835
Tink, dat soort verhalen maakt me bang naar zo iemand te gaan. Stoppels :'(
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:58:52 #46
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129017840
quote:
en, is het haar gelukt? :P
And eternity in an hour.
pi_129017873
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:50 schreef c-u-t-e het volgende:
Oke, hier komt een lijstje.

's Morgens (probeer ik binnen een uur na opstaan): 1 Beschuit met kaas en 1 met jam. Thee of limonade.
Tussendoor een banaan.
12 uur: 2 Bruine broodjes. 1 met kaas en 1 met leverpastei of andere vleeswaren. Glas melk.
Rond 2 a 3 uur neem ik een koekje. (ja, moet kunnen toch) met limonade of thee.
's Avonds: Aardappels, groente (vaak broccoli, spinazie of boontjes) en soms een stukje vlees.
En daarna soms nog een appel. En als ik echt slap ben neem ik soms wel een beschuitje met kaas.

Moet ik zeggen dat ik de laatste 2 weken na mijn operatie weer slecht eet, ook omdat ik veel pijn had. Dan at ik vaak maar 1 beschuitje een appel en avondeten. Meer niet. Ik drink trouwens enorm slecht. Zou dat er ook mee te maken kunnen hebben? Soms maar 3 a 4 glazen drinken op een dag! (jaa jaa, slecht, i know. Maar ben nooit een grote drinker geweest)
Vallen beschuitjes onder je gezonde of onder je slechte eetpatroon? Die hebben namelijk weinig voedingswaarde :@

En het ligt er aan waar de glazen mee gevuld zijn. Ik drink ook wel eens limonade, maar als je af wilt vallen kun je beter je kcals niet drinken, maar halen uit goede voedingsstoffen.
pi_129017909
Lijstje
O yoghurt met muesli
O2 dubbele boterham pindakaas
L dubbele boterham cervelaat, 4 tomaten
T handje walnoten
D mie met paprika's en biefstuk in ketjapsesamsaus :9
T 2 koekjes
  dinsdag 16 juli 2013 @ 20:02:00 #49
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_129017933
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
Voorhoofdshaar? :') Zolang je naam niet cousin It is, zal het wel meevallen hmm.
of Maria. meh :') *fuzzy* dan nog, scheren lijkt me slecht plan!

buikpijnlijstje!

o: oaties met sojayoghurt, zaadjes en frambozencoulis
L: hard broodje kipfilet, roomboter, sla/tomaat/komkommer
D: gegrilde kipfilethaasjes met chermoula en kikkererwtenkruidensalade en bimi
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  dinsdag 16 juli 2013 @ 20:05:27 #50
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_129018044
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:58 schreef MevrouwPuff het volgende:
Tink, dat soort verhalen maakt me bang naar zo iemand te gaan. Stoppels :'(
Vijf weken geleden heb ik het ook laten doen. Ergens anders. Zij was echt geweldig. Jammer alleen dat het 8 uur rijden hier vandaan was.
pi_129018127
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:59 schreef An24 het volgende:

[..]

Vallen beschuitjes onder je gezonde of onder je slechte eetpatroon? Die hebben namelijk weinig voedingswaarde :@

En het ligt er aan waar de glazen mee gevuld zijn. Ik drink ook wel eens limonade, maar als je af wilt vallen kun je beter je kcals niet drinken, maar halen uit goede voedingsstoffen.
Ja, ik vond het wel goed. Maar als je het zo zegt zit er inderdaad niks in. Het stelt ook vrij weinig voor. En wat stel jij voor om te drinken, want ik weet het niet. Overal zit veel suiker in en calorieen enzo. Als ik dus limonade drink dat doe ik een klein bodempje limo en verder water.
pi_129018137
Mooi topic nr idd :7!!!
pi_129018218
Oja, moet eraan toevoegen dat ik voorheen smorgens nooit at. Beschuitjes krijg ik nog wel weg. Ook omdat het niks voor stelt denk ik hahaha.. Oh jeej, best slecht als ik al die mooie lijstjes zo lees!
pi_129018247
Heeft iemand nog tips voor een low budget vakantie (zonder auto)
pi_129018261
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:08 schreef c-u-t-e het volgende:

[..]

Ja, ik vond het wel goed. Maar als je het zo zegt zit er inderdaad niks in. Het stelt ook vrij weinig voor. En wat stel jij voor om te drinken, want ik weet het niet. Overal zit veel suiker in en calorieen enzo. Als ik dus limonade drink dat doe ik een klein bodempje limo en verder water.
Water en groene thee. Limonade is echt pure suiker, of je het nu aanlengt met water of niet. Als je echt iets met smaak wilt kun je proberen om vers geperste jus met pulp en spa rood te drinken? Of zelf ice tea maken?
  dinsdag 16 juli 2013 @ 20:12:51 #56
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129018282
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:11 schreef Probability het volgende:
Met een busreis naar Parijs :+

Of wil je geen stedentrip?
And eternity in an hour.
pi_129018314
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:10 schreef c-u-t-e het volgende:
Oja, moet eraan toevoegen dat ik voorheen smorgens nooit at. Beschuitjes krijg ik nog wel weg. Ook omdat het niks voor stelt denk ik hahaha.. Oh jeej, best slecht als ik al die mooie lijstjes zo lees!
Lust je roggenbrood? Dat zijn vaak kleine stukjes en er zitten veel vezels en voedingsstoffen in.

Houd je van zelf bakken? Je kunt ook gezonde muffins maken op basis van amandelmeel en fruit. Lekker en voedzaam.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 20:14:48 #58
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129018341
quote:
Wandelen op de Drentse hei.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 20:16:54 #59
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_129018393
quote:
Liften door europa. Waren geweldige vakanties vroeger en heel veel leuke mensen leren kennen.
pi_129018422
Oost Europa misschien? Ben daar nog nooit geweest en schijnt leuk te zijn en ook vaak warm :)?
pi_129018441
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:12 schreef An24 het volgende:

[..]

Water en groene thee. Limonade is echt pure suiker, of je het nu aanlengt met water of niet. Als je echt iets met smaak wilt kun je proberen om vers geperste jus met pulp en spa rood te drinken? Of zelf ice tea maken?
Nou dan Groene thee it is! En dan sla ik wel een glas water achterover ja.
Maar je mag toch zeker ook wel andere smaken thee drinken?

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:14 schreef An24 het volgende:

[..]

Lust je roggenbrood? Dat zijn vaak kleine stukjes en er zitten veel vezels en voedingsstoffen in.

Hou je van zelf bakken? Je kunt ook gezonde muffins maken op basis van amandelmeel en fruit. Lekker en voedzaam.
Ja, ik hou van bakken. Toevallig ga ik dit weekend weer even de keuken in.
En nee, roggenbrood is een no go. Wel vind ik yoghurt met muesli lekker, dat zag ik wel
een paar keer voorbij komen.
pi_129018489
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:16 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Liften door europa. Waren geweldige vakanties vroeger en heel veel leuke mensen leren kennen.
Liften lijkt hem niet zo leuk met mij, beter ik met vriendinnetjes of hij met vrienden.

Hij durft het niet haha omdat hij mij nog niet zo goed kent en niet voor verrassingen wil komen te staan
  dinsdag 16 juli 2013 @ 20:19:59 #63
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_129018492
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:17 schreef Probability het volgende:
Oost Europa misschien? Ben daar nog nooit geweest en schijnt leuk te zijn en ook vaak warm :)?
Leuk. Kan je zo duur of goedkoop maken als je wilt.

Zuid-Duitsland is ook niet zo duur. Er zijn hier treintickets te koop waarmee je voor heel weinig geld het hele land door kan. Nadeel is wel dat je alleen met de regionale treinen kunt reizen (systeem werkt anders dan in NL). Eten kost geen drol, hotels vaak ook niet.
pi_129018620
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:18 schreef c-u-t-e het volgende:

[..]

Nou dan Groene thee it is! En dan sla ik wel een glas water achterover ja.
Maar je mag toch zeker ook wel andere smaken thee drinken?

[..]

Ja, ik hou van bakken. Toevallig ga ik dit weekend weer even de keuken in.
En nee, roggenbrood is een no go. Wel vind ik yoghurt met muesli lekker, dat zag ik wel
een paar keer voorbij komen.
Andere smaken thee kunnen natuurlijk ook. Van groene thee wordt gezegd dat het gezonder is, maar daar is niet iedereen het over eens.

Yoghurt met muesli werkt voor veel mensen :Y
pi_129018668
quote:
Ik weet nog wel een leuke camping in de buurt van Delft! Kun je ook leuk kanoën. O+
Kun je nog een leuke hike er naar toe doen ook. B-)

Ook leuk: Terschelling! Bagage wordt naar de camping gebracht en een fiets huren kost 35 euro per week geloof ik.
Doe wat je niet durft.
pi_129018741
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:23 schreef An24 het volgende:

[..]

Andere smaken thee kunnen natuurlijk ook. Van groene thee wordt gezegd dat het gezonder is, maar daar is niet iedereen het over eens.

Yoghurt met muesli werkt voor veel mensen :Y
Oke, dankje!
  dinsdag 16 juli 2013 @ 20:26:23 #67
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_129018748
In Nederland blijven is natuurlijk nog meer low budget. Hoe low is je budget eigenlijk?
pi_129018786
Ewelina al een tijdje niet gezien?
  dinsdag 16 juli 2013 @ 20:28:41 #69
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_129018808
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:27 schreef Probability het volgende:
Ewelina al een tijdje niet gezien?
Al heel lang niet. En zo nog een paar.
pi_129018832
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:04 schreef anna82 het volgende:
Oh noes Henk! Hoe dat zo?
De lekke band? Kennelijk was ie al een keer geplakt en had het plakkertje losgelaten ofzo. Pakte mn fiets bij de bijenkort en toen was mn band ineens plat! :o
Bij de fietsenstalling eerst nog geprobeerd mn band op te pompen, maar dat hielp niet echt. Toen heeft de meneer van de fietsenstalling nog geprobeerd mn band op te pompen (hij dacht geloof ik dat ik het niet kon ofzo :D), maar dat hielp ook niet. En vervolgens ben ik verwezen naar de dichtsbijzijnde fietsenmaker en die hebben mijn binnenband vervangen.
Allemaal aardige mannen in Rotterdam vandaag. O+ :D

quote:
Lijstje
O kwark, havermout, chiazaad, lijnzaad (uhuh), bosbessen en
Toen had ik om 11:00 weer zo'n honger dat ik mijzelf genoodzaakt zag een mueslibol te eten
L blturkey broodje met groene thee
T wilde perzik
T el pindakaas met een hap banaan (wat een viezerik ben ik soms)
S hardlopen half uurtje
D quinoa-salade met van alles en dan nog wat
Lekker lijstje! :Y
Doe wat je niet durft.
pi_129019455
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:12 schreef Perruche het volgende:
Sneetjes idd, zoals An ook al aangaf :)
Je verkleint namelijk het woord 'snee' en niet 'snede'. Verkleinen is standaard met -tje(s) :Y

Tink! Meh, daar zou ik ook echt niet blij van worden :N

Welkom cute! cu-*boks* :7

Maria! Voorhoofdshaar-*boks* 8-) :+

Lijstje!
O: croissantje
T: melk
L: boterham met ham, aardbeien
D: pesto-kipreepjes met schelpmacaroni en peterselie
T: meloen
T: cashews
S: auto gepoetst ( :') ) en wandelingetje gedaan

Drink veel water met een ietsiepietsieminibeetje grenadinesiroop erin.
pi_129020069
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:44 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Sneetjes idd, zoals An ook al aangaf :)
Je verkleint namelijk het woord 'snee' en niet 'snede'. Verkleinen is standaard met -tje(s) :Y

Tink! Meh, daar zou ik ook echt niet blij van worden :N

Welkom cute! cu-*boks* :7

Maria! Voorhoofdshaar-*boks* 8-) :+

Lijstje!
O: croissantje
T: melk
L: boterham met ham, aardbeien
D: pesto-kipreepjes met schelpmacaroni en peterselie
T: meloen
S: auto gepoetst ( :') ) en wandelingetje gedaan

Drink veel water met een ietsiepietsieminibeetje grenadinesiroop erin.
Persoonlijk vind ik je lijstje vol met de foute carbs zitten. Carbs zijn goed en lekker, maar een croissantje, boterham en macaroni maakt het wat eenzijdig. Zou je in het vervolg kunnen kiezen? Dus in de ochtend een croissantje en in de avond, groenten met salade en vis/kip/vlees? Of smorgens een dikke smoothie en je huidige D? Ik denk dat het je zou helpen om sneller van je huidontsteking af te komen :@
pi_129020388
Ohw en ik vergeet in mijn lijstje 5 gewone pushups achter elkaar. Voor mij heel wat, maar ik wil kracht opbouwen om later deze houding te kunnen doen:

En ik heb tips gekregen van de manueel therapeut om mijn polsen te kunnen blijven gebruiken met yoga *O*
pi_129020393
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:57 schreef An24 het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik je lijstje vol met de foute carbs zitten. Carbs zijn goed en lekker, maar een croissantje, boterham en macaroni maakt het wat eenzijdig. Zou je in het vervolg kunnen kiezen? Dus in de ochtend een croissantje en in de avond, groenten met salade en vis/kip/vlees? Of smorgens een dikke smoothie en je huidige D? Ik denk dat het je zou helpen om sneller van je huidontsteking af te komen :@
Oh, is deels toeval dat het veel carbs zijn. Croissantjes doe ik meestal niet, en pasta eten we 's avonds zelden. Maar klopt dat het wat veel is op een dag, had ik eigenlijk totaal niet bij stilgestaan.

En ja, ik weet hoe je erover denkt :P Maar bij erythema nodosum is de trigger echt de colitis. Dat het -niet teveel carbs- op de colitis/buikproblemen een gunstige invloed kan hebben, is weer een ander verhaal. Ik geloof zelf alleen niet dat het direct van invloed is op de ontstekingen van het onderhuidse vetweefsel.

Thanks voor je reactie though! :)
pi_129020414
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:03 schreef An24 het volgende:
Ohw en ik vergeet in mijn lijstje 5 gewone pushups achter elkaar. Voor mij heel wat, maar ik wil kracht opbouwen om later deze houding te kunnen doen:

[ afbeelding ]

En ik heb tips gekregen van de manueel therapeut om mijn polsen te kunnen blijven gebruiken met yoga *O*
Wat voor tips? /nieuwsgierig
pi_129020628
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:03 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oh, is deels toeval dat het veel carbs zijn. Croissantjes doe ik meestal niet, en pasta eten we 's avonds zelden. Maar klopt dat het wat veel is op een dag, had ik eigenlijk totaal niet bij stilgestaan.

En ja, ik weet hoe je erover denkt :P Maar bij erythema nodosum is de trigger echt de colitis. Dat het -niet teveel carbs- op de colitis/buikproblemen een gunstige invloed kan hebben, is weer een ander verhaal. Ik geloof zelf alleen niet dat het direct van invloed is op de ontstekingen van het onderhuidse vetweefsel.

Thanks voor je reactie though! :)

Ok duidelijk :Y

Nou ik was bang dat ik met armbalans oefeningen moest stoppen vanwege pijn aan de pols. In combi met EDS niet handig. Maar bij navraag zijn meerdere specialisten het eens dat de kracht en balans mij juist goed doen en ik gewoon iets rustiger moet opbouwen en de polsen anders moet gebruiken. Dus bij last opdrukken op de vuisten en na armbalans oefeningen ijs op de polsen om ze rustig te krijgen. De polsen zullen dan vanzelf sterker worden....als het goed is.
pi_129020758
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:09 schreef An24 het volgende:

[..]

Ok duidelijk :Y

Nou ik was bang dat ik met armbalans oefeningen moest stoppen vanwege pijn aan de pols. In combi met EDS niet handig. Maar bij navraag zijn meerdere specialisten het eens dat de kracht en balans mij juist goed doen en ik gewoon iets rustiger moet opbouwen en de polsen anders moet gebruiken. Dus bij last opdrukken op de vuisten en na armbalans oefeningen ijs op de polsen om ze rustig te krijgen. De polsen zullen dan vanzelf sterker worden....als het goed is.
Nog even voor de zekerheid: ik vind feedback écht fijn. Zal in het vervolg ook rekening houden met niet teveel carbs op een dag (heb daar gewoon eigenlijk nooit echt bij stilgestaan, tot nu).

Oh, dat klinkt wel goed! Fijn dat je met die oefeningen verder kunt en dat het eigenlijk alleen maar goed is/gaat zijn :Y *O*
  dinsdag 16 juli 2013 @ 21:13:53 #78
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_129020835
Heb ook extreem zwakke polsen en trainen helpt -niet-. Ik steun meestal op de knokkels.
pi_129021002
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:12 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Nog even voor de zekerheid: ik vind feedback écht fijn. Zal in het vervolg ook rekening houden met niet teveel carbs op een dag (heb daar gewoon eigenlijk nooit echt bij stilgestaan, tot nu).

Oh, dat klinkt wel goed! Fijn dat je met die oefeningen verder kunt en dat het eigenlijk alleen maar goed is/gaat zijn :Y *O*
Weet ik. Ik wil zelf ook graag liever 'meedenkend' overkomen dan zwart-wit. Jij bent toch de enige die er achter kan komen wat voor jou het beste werkt :Y

En bij mij is het idd ook even zoeken. Zo'n aandoening levert toch angst voor blessures op, omdat het bij elke sport die ik deed fout ging. Dit is de eerste sport met zo weinig blessures, dus dat wil ik graag zo houden, zonder op doelen in te leveren O+
  dinsdag 16 juli 2013 @ 21:19:03 #80
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129021081
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:17 schreef An24 het volgende:

[..]

Weet ik. Ik wil zelf ook graag liever 'meedenkend' overkomen dan zwart-wit. Jij bent toch de enige die er achter kan komen wat voor jou het beste werkt :Y

En bij mij is het idd ook even zoeken. Zo'n aandoening levert toch angst voor blessures op, omdat het bij elke sport die ik deed fout ging. Dit is de eerste sport met zo weinig blessures, dus dat wil ik graag zo houden, zonder op doelen in te leveren O+
^O^ Dat is superfijn! O+ En als je het ook echt leuk vindt al helemaal *O*
And eternity in an hour.
pi_129021108
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:13 schreef Tinkepink het volgende:
Heb ook extreem zwakke polsen en trainen helpt -niet-. Ik steun meestal op de knokkels.
Lastig is dat he? Zit de pijn bij jou het het gewricht of in de pees? Bij mij het laatste, daarom kan ik er blijkbaar wat aan doen.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 21:20:07 #82
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_129021146
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:19 schreef An24 het volgende:

[..]

Lastig is dat he? Zit de pijn bij jou het het gewricht of in de pees? Bij mij het laatste, daarom kan ik er blijkbaar wat aan doen.
Ik denk gewricht .
pi_129021169
Ik ben gestopt met bodybalance vanwege mijn chronische peesontsteking in de pols. Na bijna 4 jaar weet ik dat alleen de pols ontzien echt helpt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129021192
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:19 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

^O^ Dat is superfijn! O+ En als je het ook echt leuk vindt al helemaal *O*
Ja, heel blij *O*

Balen Tink :(

Phaidra: dat is ook niet leuk. Kon je wel iets anders vinden? Hier is het niet chronisch. De pijn komt op na de oefening en is na een dag weg. Ik ben er dus op tijd bij, maar ik zal heel geduldig moeten zijn. Dat is niet mijn sterkste punt, maar volgens de goeroes is dat nu precies waar yoga over gaat :+
pi_129021423
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:14 schreef An24 het volgende:

[..]
() roggenbrood ()
Bij Tinkepink wil ik het door de vingers zien. Maar tenzij je dat brood van vismeel bakt, moet die N daar toch echt weg. Voor je het weet eet je er tarwenbrood naast.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_129021474
Oh, m'n lijst is slecht. De koekjes maakten een punt vandaag.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_129021557
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Bij Tinkepink wil ik het door de vingers zien. Maar tenzij je dat brood van vismeel bakt, moet die N daar toch echt weg. Voor je het weet eet je er tarwenbrood naast.
Haha, de eerste keer ging het wel goed. Ik ben gewoon ontzettend lui op taalgebied als ik niet werk :+
pi_129021706
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:21 schreef An24 het volgende:

[..]

Ja, heel blij *O*

Balen Tink :(

Phaidra: dat is ook niet leuk. Kon je wel iets anders vinden? Hier is het niet chronisch. De pijn komt op na de oefening en is na een dag weg. Ik ben er dus op tijd bij, maar ik zal heel geduldig moeten zijn. Dat is niet mijn sterkste punt, maar volgens de goeroes is dat nu precies waar yoga over gaat :+
Iets anders? Neh niet echt. Ik deed destijds veel bodybalance en Xco. Beiden te belastend voor mijn pols. Ik ben daarna gaan hardlopen, maar sinds de zwangerschap is het er niet meer van gekomen. Zwemmen vind ik ook wel leuk, maar dat is hier pas heel laat 's avonds en dan ben ik vaak te moe. Eigenlijk sport ik tegenwoordig niet, tenzij wandelen en met mini sjouwen :+.

Bij mij komt de pijn bij overbelasting (zeg 2x opdrukken :')) op en blijft dan 2 weken zeuren zodra ik iets doe als zware pan/tas tillen, stofzuigen, dweilen, mini tillen, enz. Vandaag heb ik bij huishoudelijke klusjes ook weer m'n brace erbij gepakt. Ik denk dat werken op de laptop voor m'n nieuwe baan de boosdoener is dit keer. En de bijbehorende O+ tas O+ die ik meesleep..
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129021783
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 16:52 schreef motorbloempje het volgende:

<knip>
Bij de weg, ik heb wel eens om nette strikjes gevraagd bij de huisarts, en die heeft toen zonder veel moppers een verwijsbrief (met een koei van een d/t fout) voor me geschreven - ik was toen nog geen 30. De gyn heeft me eraf gepraat: de beschermfactor schijnt lager te zijn dan bij de pil (en hij vond dat ik een slechte relatie moest hebben, anders wou ik dit niet op deze leeftijd. Rare knakker :D.)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 21:32:02 #90
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129021788
Ik was vandaag van plan om frietjes te halen, maar de frietzaak was dicht :o Dus toen toch maar spaghetti met groentjes gemaakt O+
And eternity in an hour.
pi_129021971
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:30 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Iets anders? Neh niet echt. Ik deed destijds veel bodybalance en Xco. Beiden te belastend voor mijn pols. Ik ben daarna gaan hardlopen, maar sinds de zwangerschap is het er niet meer van gekomen. Zwemmen vind ik ook wel leuk, maar dat is hier pas heel laat 's avonds en dan ben ik vaak te moe. Eigenlijk sport ik tegenwoordig niet, tenzij wandelen en met mini sjouwen :+.

Bij mij komt de pijn bij overbelasting (zeg 2x opdrukken :')) op en blijft dan 2 weken zeuren zodra ik iets doe als zware pan/tas tillen, stofzuigen, dweilen, mini tillen, enz. Vandaag heb ik bij huishoudelijke klusjes ook weer m'n brace erbij gepakt. Ik denk dat werken op de laptop voor m'n nieuwe baan de boosdoener is dit keer. En de bijbehorende O+ tas O+ die ik meesleep..
Ai, dat klinkt niet best. Ik gebruik zelf ook nog wel eens mijn brace, maar gelukkig steeds minder. Mijn ringsplints heb ik trouwens ook al lang niet om gehad :o

En sporten doe je met een mini volgens mij wel ;)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 21:37:50 #92
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_129022120
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Het komt echt door het Duits. Daar is het namelijk Roggenbrot.

En er is een extra T bij gekomen: volkorenbrood met pindakaas en nutella (ja, tegelijk) + een kwart blikje pinda's + een kwart blikje cashews.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 21:44:12 #93
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_129022489
roggen sandwich :D mental image ^^

Coco <3 wij cousin its O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:12:20 #94
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_129023873
Roggenvleugels zijn trouwens wel erg lekker.
Jammer dat je ze hier haast niet kunt krijgen.
*heimwee naar belgie
pi_129026289
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:22 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Mijn broer! Maar die wordt 40 dit jaar en die heeft kennelijk een vroege midlife crisis. :D
Ben benieuwd wanneer hij een motor gaat kopen. :P

Lijstje:
O: 450 gram kwark met een handje frambozen en een handje all bran
T: halve liter ijsthee
L: ijskoffie, BLTurkey broodje
B: lopen met fiets met lekke band }:| en een rondje door de stad gelopen terwijl mijn band gefixt werd
T: banaan, flesje sportdrank
T: nog een flesje sportdrank
D: zalm, spinazie, zoete aardappel
B: GEEN!
En een jongere meid! :P

Hoe voelen je benen na 60km fietsen? :D
pi_129026655
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:55 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

En een jongere meid! :P

Hoe voelen je benen na 60km fietsen? :D
We wachten in spanning Mufasa! :D
Benen voelen goed, had vooral heel veel dorst op de terugweg (gelukkig kwam ik een ah tegen)en de laatste 5 km waren niet leuk, mede dankzij tegenwind. :P
Doe wat je niet durft.
pi_129027188
Het was ook best warm, ook al was het niet zonnig.

Enige wat bij mij aardig gaat is het opdrukken....dat hardlopen ben ik nog steeds niet voor te porren |:(

Tink ik heb geen idee wat die vrouw gedaan heeft, maar ik haql ook iets aan de bovenkant van mijn wenkbrauwen weg.....zonder stoppels though.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_129027381
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:02 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

We wachten in spanning Mufasa! :D
Benen voelen goed, had vooral heel veel dorst op de terugweg (gelukkig kwam ik een ah tegen)en de laatste 5 km waren niet leuk, mede dankzij tegenwind. :P
Haha, een beetje zoals Oatmeals the Blerch? :P

Ik wil deze week naar mijn schoonouders fietsen, 30km in totaal.
pi_129034140
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:14 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Haha, een beetje zoals Oatmeals the Blerch? :P

Ik wil deze week naar mijn schoonouders fietsen, 30km in totaal.
Ja, zoiets. :D Maar ook een wegafsluiting, andere route met bizar slechte weg en gewoon moe zijn. Maar ik doe het nog en heb geen spierpijn, dus ik ben blij. *)

30 km is goed te doen hoor, gewoon lekker rustig fietsen. :) En zorg dat je de handigste route weet. Ik rij altijd verkeerd, dat maakt het niet beter. :D
Doe wat je niet durft.
  Vis een optie? woensdag 17 juli 2013 @ 08:16:09 #101
70532 loveli
N
pi_129034170
ANWB of een andere organisatie heeft een routeplanner.
crap in = crap out
pi_129034206
De weegschaal liet vanmorgen een getal zien dat richting de 65 kruipt. Yay! Een paar dagen niet snoepen en gezonder eten lijkt z'n vruchten en kilo's, harhar :') af te werpen! *O*

Nu volhouden en hopen dat ik over een paar dagen kan gaan sporten ook *O*
pi_129034207
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 08:16 schreef loveli het volgende:
ANWB of een andere organisatie heeft een routeplanner.
Fietsen met een telefoon in je hand is niet zo handig. :P
Doe wat je niet durft.
pi_129034208
Coco, ga je vandaag ook groenten eten?
Doe wat je niet durft.
pi_129034236
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 08:21 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Coco, ga je vandaag ook groenten eten?
Courgette! :Y

Dat is toch groente he?!
  woensdag 17 juli 2013 @ 08:48:56 #106
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129034507
Ik wil vanavond of morgenavond ook gaan fietsen. Naar het mooie Almere of naar Amersfoort. Laatste is 50 km. Misschien een beetje veel? Maar even kijken hoe laat ik thuis ben. Zondag wordt ook al fietsdag.
And eternity in an hour.
pi_129034542
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 08:24 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Courgette! :Y

Dat is toch groente he?!
*O* dat is groente! *O*
Doe je er voor de lol ook nog een paprika bij ofzo? :)
Doe wat je niet durft.
pi_129034546
ohai!

Planning:
T: zuurdesem bth met rauwe ham
O: kwark met perzik, havermout en amandelschaafsel
L: eoa salade met vanalles
T: 100 ml platte kaas met nootjes
D: ? naar de bioscoop om 19:00 uur :D en pas om 18:00 thuis dus even kijken hoe we dat gaan inpassen

B: niets, alleen 40 minuten fietsen

En ik was al om 6:00 wakker :')
pi_129034629
quote:
10s.gif Op woensdag 17 juli 2013 08:52 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

*O* dat is groente! *O*
Doe je er voor de lol ook nog een paprika bij ofzo? :)
Oh nee, geen paprika. Maar wel zongedroogde tomaten :Y Dat is toch ook wel een beetje goed, niet?
tis rood, net als rode paprika :+
pi_129034721
Planning:

O: 2 boterhammen met hagelslag, bak kwark met aardbeien
T: nectarine
L: salade uit eigen tuin met wat aardbeien, nootjes, en een paar uitgebakken spekjes. Gekookt ei.
T: ?
D: ik denk zelfgemaakte pasta met courgette en zelfgemaakte pesto.
T: stukje chocola.
S: half uur kinect sporten (daar raak ik veel vermoeider van dan enige andere sport)
S: misschien een half uur hardlopen of een half uur zwemmen of een uur wandelen. Nog even kijken.

Hier is het nu echt tijd om de knop weer om te gooien...Hoe vaak heb ik dat wel niet geroepen?
  woensdag 17 juli 2013 @ 09:05:41 #111
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_129034725
Ik wilde om zes uur op staan en ben nu pas wakker :') omgekeerde boks!

Straks paspoort ophalen en met de auto langs de garage voor ombouwen radio. Daarna ga ik heel inspirerend de was doen bij mijn ouders want die hebben een droger en ik krijg niet alles af voor de vakantie. #dagboek1

Gisteren de hele dag opgeruimd en dingen uitgezocht in huis. We hebben vier expedit vakken vol bladmuziek :@ Vanavond verder op de studeerkamer. Dan is alles anderhalf jaar na de verhuizing eindelijk uitgepakt en opgeruimd /weggeflikkerd... #dagboek2

Lijstje
O- twee luchtig knäckebröd met pindakaas
T- appol
L- 2 volk. Boterhammen met fricandeau (neem lunch mee naar ouders want weet niet wat ze in huis hebben)
T- rauwkostsalade, er ligt vat wel iets in de koelkast
D- 100 gram pasta met zelfgemaakte bolognese/ragú, rauwkostsalade
T- ? Gisteren ook geen t genomen na eten. Helemaal geen trek...(ook overdag met moeite gegeten)
Kwak
  Vis een optie? woensdag 17 juli 2013 @ 09:10:30 #112
70532 loveli
N
pi_129034795
quote:
3s.gif Op woensdag 17 juli 2013 08:20 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Fietsen met een telefoon in je hand is niet zo handig. :P
Stuurhouder/oordopjes regelen. *sla hier -links- af*
/oplossingsgericht denken ftw
crap in = crap out
pi_129034807
Wat weinig voor je lunch kwak! Pas je op dat je niet te weinig eet om dan over een tijdje een hongerlap te krijgen?
  Vis een optie? woensdag 17 juli 2013 @ 09:12:52 #114
70532 loveli
N
pi_129034841
:') ff bak kwark wegspoelen met lauwe koffie O+
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 17 juli 2013 @ 09:13:36 #115
70532 loveli
N
pi_129034856
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 09:10 schreef Perruche het volgende:
Wat weinig voor je lunch kwak! Pas je op dat je niet te weinig eet om dan over een tijdje een hongerlap te krijgen?
Te leuk om niet te kwoten.
crap in = crap out
pi_129034920
O+ hongerlap O+ :P
Ja doei.
pi_129034954
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 09:10 schreef loveli het volgende:

[..]

Stuurhouder/oordopjes regelen. *sla hier -links- af*
/oplossingsgericht denken ftw
Veel te praktisch. :D Ik vind dat eeuwige verkeerd fietsen juist deel van de charme. Zeker als het in een natuurgebied is.
Zo zag ik gister nog een haas rennen langs de A20. O+
Niet dat ik daar wilde zijn, maar ik was nu eenmaal verkeerd gefietst. :D
Doe wat je niet durft.
pi_129034986
Weer een volle nacht geslapen. O+ Fijn O+ We komen er wel! Oh, en de slaapbank is echt awesome. En netjes en zit lekker ^O^
Ja doei.
pi_129035220
Was gister weer een goede avond zomerfeesten *O* , nu moe :')

Zo even langs stage om mijn 8.5 op te halen *O* en tevens even wat uit te printen / kopiëren voor ons huisje / O+ zijn studie O-)
pi_129035392
Morgen.

O - Griekse yoghurt met lijnzaad, kokos en pindakaas. Stuk galiameloen
L - 3 speltbth. 1 hummus, 1 tonijn, 1 nagelkaas. Tom & kom.
T - 25 gram amandelen
D - tomatentaartje, griekse salade van gegrilde aubergine, tomaat, haloumi met muntdressing, wat turks brood en olijfjes, gegrilde perzik met honing en mascarpone toe.

En ben m'n telefoon thuis vergeten, handig als je er allemaal aantekeningen in hebt gemaakt :9

Mijn twee mannelijke collega's zeiden dat ik er heel leuk uit zie vandaag. Ik heb een rok aan en m'n haar los, waren ze niet gewend :D
pi_129035433
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:17 schreef Probability het volgende:
Nachttrein richting Praag/Krakau oid? Terplaatse kan je gewoon de bus nemen.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_129035446
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 09:46 schreef Novem het volgende:
Morgen.

O - Griekse yoghurt met lijnzaad, kokos en pindakaas. Stuk galiameloen
L - 3 speltbth. 1 hummus, 1 tonijn, 1 nagelkaas. Tom & kom.
T - 25 gram amandelen
D - tomatentaartje, griekse salade van gegrilde aubergine, tomaat, haloumi met muntdressing, wat turks brood en olijfjes, gegrilde perzik met honing en mascarpone toe.

En ben m'n telefoon thuis vergeten, handig als je er allemaal aantekeningen in hebt gemaakt :9

Mijn twee mannelijke collega's zeiden dat ik er heel leuk uit zie vandaag. Ik heb een rok aan en m'n haar los, waren ze niet gewend :D
Ey! Lekker is dat he :D
pi_129035467
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 09:48 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ey! Lekker is dat he :D
Jup :9 Beetje honing, citroenrasp en rum door de mascarpone dit keer, ben benieuwd.
pi_129035627
O: melk met een beetje cornflakes
T/vroege L: omelet (2 eieren), reepje bacon
T:/late L: smoothie met banaan of aardbei
T: watermeloen
D: tagliatelle met gehakt, courgette, zongedroogde tomaten
pi_129036086
Mogguh!

Mijn lief maakte me vanmorgen wakker door de gordijnen open te trekken.

Het eerste wat ik vroeg was of het licht uitmocht :')

/slaapgebrek
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_129036221
Net terug van het ziekenhuis, en de ontstekingen op (in?) mijn been zijn ver weg (dat had ik zelf ook al in de gaten, maar bevestiging is fijn). Mag gewoon weer sporten en alles, alleen tijdens actieve(re) ontstekingen niet. Maar nu dus wel weer :Y *O*
pi_129036420
Fijn cococakes!

tss geld willen uitgeven en je portemonnee vergeten zijn :')
pi_129036466
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 10:27 schreef Cocotrimonium het volgende:
Net terug van het ziekenhuis, en de ontstekingen op (in?) mijn been zijn ver weg (dat had ik zelf ook al in de gaten, maar bevestiging is fijn). Mag gewoon weer sporten en alles, alleen tijdens actieve(re) ontstekingen niet. Maar nu dus wel weer :Y *O*
*O* goed nieuws!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 17 juli 2013 @ 10:47:20 #129
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_129036677
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 09:10 schreef Perruche het volgende:
Lunch is twee keer zoveel qua kcal als gisteren en eergisteren, salade zit juist niks in bijna...

Ik heb gisteren een eergisteren eerst gebrek aan eetlust gehad dan honger, maar mocht ik hindert krijgen dan ziek Ik wel wat ongezouten noten in de kast bij mijn ouders :Y
Kwak
  woensdag 17 juli 2013 @ 10:48:27 #130
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_129036702
Fijn Coco!
Kwak
pi_129037043
Hoi! Nieuw schema gekregen bij de sportschool. Heb weer helemaal t idee dat ik iets doe *O* en :X want ben kapot nu :')

- 10 min crosstrainer
- 15x50kg legpress, 30 sec plank en dat drie keer achter elkaar
- 10 min lopen, snelheid 5km/u, helling 8 en de laatste 2 min 11
- 15x15 kg chest press, 15x20kg pull down (? Stang voor je borst naar beneden trekken iig), 3x.
- 10 min roeien, min 2km
- 10x op zo'n bankje naar beneden hangen en dan omhoog komen, 20x sit ups. 3x
- 10 min fietsen, 80 rpm op level 6

Vandaag nog buikspierkwartier erachteraan gedaan. Ben moe nu...
:o

Hoe is t hier? :7
compact en kleverig.
pi_129037106
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 10:27 schreef Cocotrimonium het volgende:
*O*

Das fijn om te horen!
compact en kleverig.
pi_129038548
Van 'met de bus naar station en dan nog de trein' en overdag wat staan, naar 'met de fiets naar station en dan nog de trein', overdag staan en 3x per week naar de sportschool = monsterlijke honger :o. Zoveel eten heb ik helemaal niet bij me, en al helemaal niet zoveel eiwitten. Ik voel mijn spieren wel goed O+ (ze doen een beetje pijn. Maar vandaag mag ik ze weer afmatten!)
pi_129038956
Mijn spiertjes branden en gloeien best een beetje van zonet. O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_129039912
Zo O+! Cijfer opgehaald :D. Beetje jammer dat mijn 2e corrector mijn een iets lager cijfer gaf dan mijn 1 begeleider. Mijn eindcijfer was blijkbaar namelijk 8.75 en is daardoor dus naar 8.5 afgerond ipv naar een 9....

Maargoed! Ben er nogsteeds super blij mee *O*

Lijstje:
O: kwark met paar nootjes, zonnebloempitten en aardbeitjes
L: kikkererwten met tomaat, komkommer, beetje tonijn, likje mayo :9
D: witlof uit de oven met plak kaas, aardappeltjes uit de oven met rozemarijn en knoflook
T: babybel (2x), halve paprika, wat champignons, kwark met fruit.

En fijn dat je ontsteking zo goed als weg is Coco *O*
pi_129039966
Cali, misschien moeten ze dan nog eens leren rekenen, want 8.75 en hoger rond je af naar 9 en niet naar 8.5 :+.
pi_129039998
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 12:33 schreef Chicolate het volgende:
Cali, misschien moeten ze dan nog eens leren rekenen, want 8.75 en hoger rond je af naar 9 en niet naar 8.5 :+.
Niet als je afkapt en vervolgens afrondt :+
pi_129040005
quote:
Dat vond ik ook :D, maar mijn 2e corrector zat op de 8 dus hij heeft het bewust naar een 8.5 gezet :+
  woensdag 17 juli 2013 @ 12:36:24 #139
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_129040060
quote:
niet als je tweede begeleider besluit dat hij de afronding naar beneden wil (zo lees ik het: 1e begeleider geeft 9-, tweede begeleider geeft lager cijfer, eindcijfer wordt 8,5)
Kwak
  woensdag 17 juli 2013 @ 12:36:59 #140
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_129040074
en idd, afkappen kan ook, bij ons op school wordt 5,49999 toch echt 5,4 = 5 en niet 5,5 = 6
Kwak
pi_129040134
Cijfer berekening is ingewikkeld. IN die 8.75 zit namelijk het cijfer van de 2e corrector al meegerekend... :+ maar hetgeen wat het zwaarste meetelt bepaald alleen de 1e begeleider en die was hoog :P
pi_129040309
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 12:36 schreef kwakz0r het volgende:
en idd, afkappen kan ook, bij ons op school wordt 5,49999 toch echt 5,4 = 5 en niet 5,5 = 6
Ja, maar dat klopt ook gewoon. 0,4999999999 is minder dan de helft van 1 en het zou onzin zijn om het twee keer af te ronden. Anders zou 5,46 ook een 6 worden.

Edit: als de tweede begeleider persé een lager cijfer wil als eindcijfer, had ie zelf gewoon een 0.2 punt lager moeten gaan zitten met zijn eigen cijfer. Ipv zo moeilijk te doen.
pi_129040333
Lijstjes update

T: zuurdesembth rauwe ham
O: kwark (200 gr) met 2 kleine perziken, 30 gr havermout en 2 el amandelschaafsel
L: bruin broodje ham of zalm
T: 100 gr verse kaas met noten
T: appel
D: ik denk naar de chinees! Oftewel kip, rijst, groenten en pittige saus.

[ Bericht 8% gewijzigd door Perruche op 17-07-2013 12:54:42 ]
pi_129040673
Fijn Coco, zowel van het weer-ready-to-sport-been als het afvallen!

gisteren:
O: gekookt eitje verdeeld over 5 gram baconknabbels. Stukje kiprollade (30 gr). 15 gram belegen kaas.
L: Tomaat met mozzarella, basilicum en ui
T: stukje kiprollade biefstukworst met mosterd
T: wodka, baconknabbels met gerookte makreel
D: gegrilde reuzengarnalen met ailoli. Wat gewokte groenten: sperzieboontjes, ui, chinese kool, pepers
T: misschien nog wat limoencreme fraiche (dat neem ik eiks alleen indien trek in zoet, tot nog toe niet gehad)

Kcals: 1710. Afgevallen 400 gr. 700 gr. in totaal

Vandaag:
O: gebakken ei met 16 gram gesmolten belegen kaas, 3 plakjes uitgebakken ontbijtspek
L: kropsla met geitenkaas en dressing
T: 50 gram gerookte makreel op plakjes komkommer
T: biefstukworst
T: stukje kiprollade
T: wodka
D: gemarineerde en gegrilde kipdijfilet x2, wokgroenten van gisteren
T: creme fraiche met limoen
pi_129041055
Coco goed nieuws *O*

Lekkere lijstjes Co!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_129041102
Lijstje:
O: senoble kwark (280 gr) met 50 gr frambozen en 25 gr all bran, glas appel/peer/framboos sap, koffie verkeerd
L: zak veldsla, 2 tomaten, stuk komkommer, paar zongedroogde tomaten, paar stukjes feta, 1`gekookt eitje, 50 gram volkoren penne, 25 gram rosbief, klein beetje dressing
T: 3 kleine matzes met rosbief
S: krachttraining (rug en biceps geloof ik)
D: Veel snijbonen en 70 gram rijst
Doe wat je niet durft.
pi_129041476
Lijstje:
O 300 gram kwark, havermout, halve banaan, paar bosbessen, chiazaad, lijnzaad
L dubbele boterham met ei, salade met tomaat, komkommer, wortel, paprika, beetje feta, peper & zout
T rijstwafel pindakaas
D iets met courgette, aubergine, tomaat en wellicht pasta
S/B lesje Jillian of een stuk wandelen
T bakje kwark met nectarine
pi_129043022
Lijstje

O: watermeloen (keel ontsteking, dit was lekker koud en makkelijk eetbaar)
T: klein bakje griekse yoguhrt
L: omelet van 3 eieren met tomaat
T: babybell, komkommer, tomaat, radijs
D: kipfilet met mozzarella etc + broccoli + beetje wortel salade
T: misschien nog wat nootjes + wodka
pi_129043249
Ik wil ook weer wat afvallen. Ben vanaf januari 6 kg afgevallen, eigenlijk zonder gekke dieten of iets maar door kleinere porties en bewuster te eten.
Maar nu heb ik de laatste maand de touwtjes wat losser gelaten en merk ik dat ik een beetje rond hetzelfde gewicht schommel/zelfs iets omhoog. En ik wil eigenlijk nog wel 2 a 3 kg lichter.
Ben nu ongeveer 67 kg bij 1.74, ik wil dus naar ongeveer 64-65

Vandaag gegeten tot nu toe:
O: magere yoghurt (200g) + aalbessen & aardbeien + honing
L: 3 boterhammen met ham
T: mueslireep, appel, banaantje, straks nog een sinaasappel

S: Straks een uurtje roeien
D: Ik kook niet zelf, maar ik gok iets met pasta. Gelukkig zit ik pas op 700 kcal of zo vandaag dus hoef ik me niet zo druk te maken om hoeveel ik vanavond eet.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_129044418
Hoi! Welkom Tramposa! Je hebt mijn lengte maar je bent nu al 3.5 kilo lichter :P, wil zelf ook naar de 63-64 kg :Y

Qua lijstje, ik zou persoonlijk je ontbijt wat vullender maken (met muesli ofzo), want hiervan zou ik na een uur weer omvallen. Ik zou die mueslireep inruilen voor iets met minder suikers, en minimaal 1 van je stukken fruit inruilen voor groente. 700 kcal is eigenlijk wel wat te weinig zeker icm dat sport, weet niet of je avondeten a 800 - 900 kcal wil eten, maar anders krijg je waarschijnlijk te weinig binnen.

Edit: neem een voorbeeld aan de heerlijke lijstjes hierboven O+
pi_129044636
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:42 schreef Californium het volgende:
Hoi! Welkom Tramposa! Je hebt mijn lengte maar je bent nu al 3.5 kilo lichter :P, wil zelf ook naar de 63-64 kg :Y

Qua lijstje, ik zou persoonlijk je ontbijt wat vullender maken (met muesli ofzo), want hiervan zou ik na een uur weer omvallen. Ik zou die mueslireep inruilen voor iets met minder suikers, en minimaal 1 van je stukken fruit inruilen voor groente. 700 kcal is eigenlijk wel wat te weinig zeker icm dat sport, weet niet of je avondeten a 800 - 900 kcal wil eten, maar anders krijg je waarschijnlijk te weinig binnen.
Ja vaak eet ik wel havermout door de yoghurt, maar vandaag had ik niet zoveel honger.
Ik vind het altijd wel fijn om één sultana/mueslireep of iets te eten rond 11 uur, dan heb ik altijd een enorme trek-aanval en dat stilt dan wel. Wat zou iets met minder suikers zijn wat ook goed vult?
En ik houd erg van fruit, maar misschien ook wel een idee om wat vaker groente mee te nemen ipv fruit.
Ik probeer rond de 1500-1600 kcal te eten op dagen dat ik niet sport en rond de 2000 als ik wel sport, dus ik zit vandaag idd erg laag maar ik gok dat ik vanavond misschien nog wel wat eet of drink (na het roeien is er een borrel), dus ik houd wat reserves open :P heb nu nog niet zo'n honger..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_129044899
IK ben zelf fan van bleekselderij of wortel of tomaat of paprika tussendoor. Iets met minder suiker maar wel vullend kan zijn noten, pinda's wat vlees / vis, kwark, ik ben zelf ook fan van kaas :9, groentes...
pi_129045522
Lijstje

O: twee sneeen brood met pindakaas
S: nieuwe routine bij de sportschool ( ga ik níet meer om die tijd doen!)
L: kwark met banaan, beetje melk en havermout
B: anderhalf uur door de stad sjokken voor een paar kadootjes
T: stroopwafel met honing ipv stroop (honingwafel dus eigenlijk :+ ) koffie, blokje chocolade, handje taugé
D: spaghetti met rode saus, gehakt, paprika, champignons, tomaat, ui, knoflook.
T: appel, koffie en als ik nog trek heb, nog wat walnoten.

Én ik heb stiekem in de stad nog een paar effen shirtjes (geel, zwart en wit) en een wit, doorschijnend bloesje zonder mouwtjes gehaald. En gisteren klompjes O+ helemaal blij mee! Vind ze zo fijn lopen! Beetje jammer dat ze een open teen hebben, maar zonder zie ik ze nergens.
O! En een heel leuk rokje *O* gisteren dus.
Daarvoor had ik een wit shirtje nodig :+

Gisteren ook acupunctuur in mn nek gehad, ik kreunde steeds omdat het pijn deed :X
compact en kleverig.
pi_129045628
O: 2 toast met kaas
T: banaan
L: 3 frittata's van wortel, ui, courgette en kaas met wat tzaziki
T: 'smoothie' van yoghurt, halve banaan, lepel pindakaas en bevroren bosvruchten
S: Jillian 8/30 en km of 7 á 9 hardlopen
D: pasta met spinazie, paprika, courgette, ui en wat geraspte kaas
Ja doei.
pi_129048252
Mm, smoothie met rucola uit de tuin, munt, aardbeien, nectarines en karnemelk, plus lepel havermout en lijnzaad...
  woensdag 17 juli 2013 @ 16:30:01 #156
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_129048778
Bij mijn lijstje mag: twee kleine koude gehaktballetjes van mama O+ en een handje ongezouten noten. Lunch was idd. te weinig en helaas geen salade/rauwkost te bekennen hier.

En téring wat is die nieuwe droger van mijn ouders traag!
Kwak
pi_129048836
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:30 schreef kwakz0r het volgende:
Bij mijn lijstje mag: twee kleine koude gehaktballetjes van mama O+ en een handje ongezouten noten. Lunch was idd. te weinig en helaas geen salade/rauwkost te bekennen hier.

En téring wat is die nieuwe droger van mijn ouders traag!
Met dit weer droogt het (bijna) net zo snel buiten!
pi_129048854
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:13 schreef motorbloempje het volgende:
L: 3 frittata's van wortel, ui, courgette en kaas met wat tzaziki
T: 'smoothie' van yoghurt, halve banaan, lepel pindakaas en bevroren bosvruchten
S: Jillian 8/30 en km of 7 á 9 hardlopen
D: pasta met spinazie, paprika, courgette, ui en wat geraspte kaas
Ook nog steeds goed bezig met Jillian? *O*
Kijk wel op tegen level 2 over een paar dagen.
  woensdag 17 juli 2013 @ 16:33:22 #159
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_129048962
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:30 schreef conleche het volgende:

[..]

Met dit weer droogt het (bijna) net zo snel buiten!
mja, alleen thuis geen ruimte om al dat beddengoed dat ik heb opgespaard te drogen (daarom ben ik nu hier want droger en bijna op vakantie dus wasstress), en hier zijn de waslijnen zo hoog dat ik er niet bij kan + vies want zelden gebruikt. dus ik ben lui :') en smijt t in de droger (t beddengoed en handdoeken alleen hoor, de fijne was droog ik thuis wel op t rekje)
Kwak
pi_129056169
Je hebt het topic doodvermoord Kwak! :D
Doe wat je niet durft.
pi_129056963
:W

Fijn dat je ontsteking beter gaat coco!

En welkom traposa!

Hier een goede dag gehad. Een super FG gesprek. Daarna een lang overleg gehad. Dus nu is mijn roti onderweg :+
pi_129058084
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:08 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik wil ook weer wat afvallen. Ben vanaf januari 6 kg afgevallen, eigenlijk zonder gekke dieten of iets maar door kleinere porties en bewuster te eten.
Maar nu heb ik de laatste maand de touwtjes wat losser gelaten en merk ik dat ik een beetje rond hetzelfde gewicht schommel/zelfs iets omhoog. En ik wil eigenlijk nog wel 2 a 3 kg lichter.
Ben nu ongeveer 67 kg bij 1.74, ik wil dus naar ongeveer 64-65

Vandaag gegeten tot nu toe:
T: mueslireep, appel, banaantje, straks nog een sinaasappel

S: Straks een uurtje roeien
D: Ik kook niet zelf, maar ik gok iets met pasta. Gelukkig zit ik pas op 700 kcal of zo vandaag dus hoef ik me niet zo druk te maken om hoeveel ik vanavond eet.
Uiteindelijk geworden:
T: mueslireep, appel, banaantje, sinaasappel, half zakje chips
D: 2 pitabroodjes met shoarma, sla, en een eetlepel knoflooksaus. Als toetje een chocostick ijsje, en een biertje erbij.
S: 1 uur roeien

Totaal rond de 1900 kcal, prima!
Voor morgen dingen in huis gehaald om een salade als lunch mee te nemen :)
pi_129058225
Waar slaat deze topictitel eigenlijk op?
pi_129058353
Definitief lijstje:

quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 09:59 schreef Cocotrimonium het volgende:
O: melk met een beetje cornflakes
T/vroege L: omelet (2 eieren), reepje bacon
T:/late L: smoothie met banaan of aardbei
T: watermeloen
D: tagliatelle met gehakt, courgette, zongedroogde tomaten
+ T: aardbeien
pi_129058793
Eindlijst:

quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 12:31 schreef Californium het volgende:

Lijstje:
O: kwark met paar nootjes, zonnebloempitten en aardbeitjes
L: kikkererwten met tomaat, komkommer, beetje tonijn, augurkjes, likje mayo :9
D: witlof uit de oven met plak kaas, aardappeltjes uit de oven met rozemarijn en knoflook
T: babybel (2x), halve paprika, wat champignons, kwark met fruit en beetje extra pure hagelslag, dadelijk nog een tomaat

Totaal: 1815 kcal.

En een hele voorzichtige *O*, sinds gister gaat het beetje bij beetje beter met de rug van O+, dus het lijkt nu dat het dieet verbetering heeft gebracht (hoewel dat misschien wel erg vroeg is om te zeggen en we het elke dag opnieuw moeten aankijken en wie weet is het morgen weer anders). Hopelijk blijft het iig een stijgende lijn *O*
pi_129058942
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 20:42 schreef Californium het volgende:
Eindlijst:

[..]

En een hele voorzichtige *O*, sinds gister gaat het beetje bij beetje beter met de rug van O+, dus het lijkt nu dat het dieet verbetering heeft gebracht (hoewel dat misschien wel erg vroeg is om te zeggen en we het elke dag opnieuw moeten aankijken en wie weet is het morgen weer anders). Hopelijk blijft het iig een stijgende lijn *O*
Fijn dat het beter gaat!
*O* *O*
  woensdag 17 juli 2013 @ 21:47:03 #167
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_129061880
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 20:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Waar slaat deze topictitel eigenlijk op?
Ik scheef eind vorig topic iets over het bed waarin mijn vriend verwerkt was :') in een gesprek over logeerbedden...
Kwak
  woensdag 17 juli 2013 @ 21:47:55 #168
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_129061936
Of vermoord ik nu weer het topic?
Kwak
pi_129061942
Hoi :W
pi_129062228
Hai O+

Hele dag buiten geweest dus niet zo'n heel goed lijstje, maar soit

T: pruim
S: uur hometrainer
O: appel, kiwi, kwark, chiazaad
L: bruine bagel met tonijnsalade, wortelsapje
T: ijsje :9 bolletje yoghurt en bolletje framboos
D: picknick! Gezonde salades :P en heul lekker brood met dips
T: koffie verkeerd, ministukje spekkoek

Valt wel mee eigenlijk. Was leuk :)
pi_129062258
Ik had nog niet terug kunnen lezen maar moest best wel lachen om de reactie van Viz zondag :P (dat m'n ex-scharrel best wel een held is)

/bijgelezen is
pi_129062316
O ja en ik heb nieuwe hardloopschoenen dus nu eigenlijk 3 paar :)
pi_129062320
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:54 schreef Probability het volgende:
Ik had nog niet terug kunnen lezen maar moest best wel lachen om de reactie van Viz zondag :P (dat m'n ex-scharrel vriendje best wel een held is)

/bijgelezen is
Fixed :P
pi_129062335
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:56 schreef Nallie het volgende:

[..]

Fixed :P
}:|
pi_129062411
quote:
16s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:56 schreef Probability het volgende:

[..]

}:|
O+
pi_129062627
Veel te veel gegeten afgelopen tijd.. Zijn favo eten is hamburgers met chips en alles uit de frituur etc :') echt jongens eten

Ben het nu al zat :P ;)
pi_129063007
Is er iemand wel eens naar Kasteel de Haar geweest?
pi_129064393
Ik heb honger }:|
pi_129068291
Dit was mijn laatste junkfood dag!

Morgen aan de groene smoothies :7
  Vis een optie? donderdag 18 juli 2013 @ 00:09:25 #180
70532 loveli
N
pi_129068453
Groene smoothies :r
crap in = crap out
pi_129068605
Wel gezond :9

O nee. Groente was niet meer gezond.
pi_129069113
Eindstand:

L: 3 frittata van courgette/wortel/ui met wat tzaziki
T: blenderspul van yoghurt, halve banaan, eetlepel pindakaas en diepvriesbosvruchten
S: Jillian 8/30
T: halve banaan
S: 10km hardlopen in 25graden met 1337% luchtvochtigheid :')
D: 75gr (ongekookt gewogen) volkorenpasta met gegrilde groenten, uitgebakken spekjes en wat geraspte kaas.

Tevreden
Ja doei.
  donderdag 18 juli 2013 @ 07:17:23 #183
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129072328
Hai! Gelopen, mooi stabiel grafiekje ook :Y Wel lekker op dit tijdstip, niemand die commentaar kan leveren op je gekke pasjes. Niet dat ik het anders wel hoor, maar goed :'). Volgende week weer een stap verder in het schema *O*.

Nu even douchen :9
And eternity in an hour.
pi_129072480
Morning!

Eindstand gisteren:
O: 200 gr kwark met 3 el havermout, twee kleine perzikken en wat amandel schaafsel
T: appel, bth rauwe ham
L: bruin broodje gerookte zalm
T: 100 gr platte kaas (volle kwark) met grote hand gemengde noten
D:
Voor - groente empanada en Klein chorizoworstje
Hoofd: 200 gr steak :9, halve portie frietjes, 3 sneetjes stokbrood en gegrilde groenten
Drinken: 1 rode wijn en espresso.

Bij nader inzien veel carbs, normaal neem ik salade als L maar dat ging nu even niet...
pi_129072738
Morgen.

O - yoghurt, lijnzaad, aarbeien en bessen, pindakaas
L - 3 speltbth. 1 hummus, 1 tonijn, 1 30+ kaas, tomaat en komkommer.
T - 25 gram amandelen
D - 1 gegrilde kippendij, gewokte spitskool met tomaat, lenteui en chinese pickles
pi_129072808
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 00:12 schreef Probability het volgende:
Wel gezond :9

O nee. Groente was niet meer gezond.
wat moeten we nu weer eten dan? Chocolade? :@

Zo naar yoga *O* ehhh, nu eigenlijk. :W
compact en kleverig.
pi_129072859
Zo, extra vroeg opgestaan om een salade als lunch klaar te maken. Ben benieuwd hoe ik daarmee mijn dag doorkom..

Planning:
O: magere yoghurt (200 ml) + rozijnen + bosbessen + 20g havermout
L: 40g sla + 1 paprika + 1/2 komkommer + handje noten + 2 gekookte eieren + eetl balsamico dressing
T: Sinaasappel, appel, babybel, volkoren cracker
D: volkoren pasta met zelfgemaakte tomatensaus en tonijn en groenten (en misschien nog een toetje?)
B: hardlopen of fietsen
pi_129072909
Het is nu al warm :'( mijn god! Vermoeidheid nog niet helemaal weg maar iig wel weer goed geslapen O+ :z

Zo eens opstaan en een lijstje bedenken :9
Ja doei.
  donderdag 18 juli 2013 @ 08:41:46 #189
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_129072922
Lijstje
Gisteren echt een vreetdag, heb het kunnen houden bij de reeds genoemde gehaktballetjes en een handje nootjes, en stukje kibbeling ( avondeten ouders) en een stukje chocolade :@

Vandaag geen brood bij de lunch voor mij, kijken of t beter gaat met salade.

O twee knäckebröd met pindakaas
T niks want nu nog in bed. Evt. appel.
L rauwkost salade met lepeltje olie 25 Gr ongezouten noten en 100 gram gepocheerde kipfilet.
T ?
D rijst met broccoli en rendang vlees
T festini peer O+
Kwak
  donderdag 18 juli 2013 @ 08:42:53 #190
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_129072934
Het is te weinig...

Als t neem ik denk ik wel een boterham met beleg s middags dan.
Kwak
pi_129072949
Rendang O+ goeie kwak! Binnenkort eens een Indische rijsttafel in elkaar flansen :9
Ja doei.
pi_129073009
Ohja, dat wil ook nog een keer zelf maken, rendang :Y

Pff, ik ben de laatste dagen mijn bed niet uit te slaan. Vanmorgen de wekker uitgezet :') Was maar goed dat lief er iets later uit moest :+

Lijstje gister is een beetje maf, maar we hadden een begrafenis in het hoge noorden en we waren vet laat thuis = geen zin om te koken.

O: omelet
T: kwark met pindakaas
L: salade met kip
T: plakje kaas, plakje ham
T: havermoutshake
D: rijstewafels met parmaham, tomaatjes in stukken met wat zout.
T: kwark
pi_129073015
is het niet veel te warm voor dat soort dingen? Dat vind ik echt winter eten. Ik geloof dat ik dat altijd heb, een sterk gevoel voor wat winter eten is en wat zomer eten is..

Het is hier echt zo lekker, kon zonet zonder jas naar kantoor fietsen! Misschien vanavond even zwemmen!
pi_129073052
Rendang met een vleugje limoen, lekker fris :9 en een Indische rijsttafel kan altijd! :P
Ja doei.
  donderdag 18 juli 2013 @ 09:10:13 #195
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_129073374
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 08:49 schreef Jagärtrut het volgende:
is het niet veel te warm voor dat soort dingen? Dat vind ik echt winter eten. Ik geloof dat ik dat altijd heb, een sterk gevoel voor wat winter eten is en wat zomer eten is..

Het is hier echt zo lekker, kon zonet zonder jas naar kantoor fietsen! Misschien vanavond even zwemmen!
Het is in Indonesië ook niet bepaald koud. Maar goed ik eet ook rustig stamppot in de zomer.
Kwak
pi_129073417
Volgende week weer een grote pan hutspot maken :Y Die maak ik echt in grote hoeveelheden, vries dan 3 of 4 porties in (en een 5e eten we op), bij de 'bangers and mash' :9
Ja doei.
pi_129073459
Rendang :9~

Het recept van RobinOok is echt heel goed, vond het echt veel lekkerder dan bij twee toko's waar ik Rendang heb gehaald.

Het is trouwens echt maar 2 weken 25 graden ofzo, dus de rest van de zomer bij 19 graden is rendang best ok :P Hoewel ik eigenlijk alles bij elke temperatuur kan eten.
pi_129073514
Ik heb maar een dagje vrij genomen van kantoor.
En de vrije dag dan alvast gebruikt voor een rondje hardlopen.

13 km met 9,1 km/u. driekwart zandpad/bospad, een kwart asfalt.
Op blote voeten.
pi_129073599
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:13 schreef Novem het volgende:
Rendang :9~

Het recept van RobinOok is echt heel goed, vond het echt veel lekkerder dan bij twee toko's waar ik Rendang heb gehaald.

Het is trouwens echt maar 2 weken 25 graden ofzo, dus de rest van de zomer bij 19 graden is rendang best ok :P Hoewel ik eigenlijk alles bij elke temperatuur kan eten.
ik heb altijd zin in lichte dingen, met veel groente en fruit in de zomer. Drink ook weinig rode wijn in de zomer, maar veel meer bier en witte wijn...

Gek, eigenlijk. Zodra het dan bewolkt is en kouder, dan drink ik wel rode wijn...
pi_129073614
Ja, Novem, die is echt lekker :9 Heb 'm al op het bord gezet voor volgende week :9
Ja doei.
pi_129073625
Mogge!
Brak want gister niet goed kunnen slapen wegens familiefeest.
Lijstje is ook slecht
O dubbele boterham pindakaas
L dubbele pindakaas, dubbele chocopasta
T onderweg een ah fruitsap ijs aardbei sinaasappel (lekker)
T gebakje
D buffet met brabants gesneden ijstaart na
T onderweg terug nog drinken gehaald na zo veel suiker.
  donderdag 18 juli 2013 @ 09:24:13 #202
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_129073658
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 08:41 schreef kwakz0r het volgende:
Lijstje
Gisteren echt een vreetdag, heb het kunnen houden bij de reeds genoemde gehaktballetjes en een handje nootjes, en stukje kibbeling ( avondeten ouders) en een stukje chocolade :@

Vandaag geen brood bij de lunch voor mij, kijken of t beter gaat met salade.

O twee knäckebröd met pindakaas
T niks want nu nog in bed. Evt. appel.
L rauwkost salade met lepeltje olie 25 Gr ongezouten noten en 100 gram gepocheerde kipfilet.
T ?
D rijst met broccoli en rendang vlees
T festini peer O+
Is te weinig kwak.
Edit: zei je zelf ook al :P
  donderdag 18 juli 2013 @ 09:46:48 #203
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129074084
Zo stom altijd hè: dat je als je verhalen hoort over zwangere collega's e.d. t gevoel hebt dat je zelf tekortschiet.

Vergelijken met anderen o|O
And eternity in an hour.
pi_129074120
Geen last van.
Ja doei.
pi_129074129
Trouwens, nog dank voor je crosspost hier sigme! Schokkend wel dat de pil veiliger is dan je 'laten helpen'. :{
Ja doei.
  donderdag 18 juli 2013 @ 09:52:37 #206
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129074206
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:48 schreef motorbloempje het volgende:
Geen last van.
nee maar jij hebt geen kinderwens, dat maakt het anders ;) de mogelijkheid is er in principe wel.

Het confronteert me een beetje met wat normaal is op mijn leeftijd en dat ik daar blijkbaar niet aan voldoe. Nu weet ik niet in hoeverre ik dat eigenlijk wel wíl maar het voelt toch als afwijken vd standaard, niet fijn... En nu baal ik dat ik me daar zoveel van aantrek zonder me te kunnen neerleggen bij hoe mijn eigen leven loopt :{
And eternity in an hour.
pi_129074248
Daar wen je vanzelf aan Dido!
Niet iedereens leven verloopt hetzelfde. Gelukkig niet zelfs.
Doe wat je niet durft.
  donderdag 18 juli 2013 @ 09:58:50 #208
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129074362
Had gehoopt er inmiddels al aan gewend te zijn :') collega van mij zit in hetzelfde schuitje en lijkt het allemaal prima te vinden. Wou dat ik dat ook kon maar ik denk: als ik ooit nog kinderen wil moet ik bijna gaan opschieten. Terwijl ik me er niets bij kan voorstellen: ik met een kind :{

15 augustus intake trouwens! :)
And eternity in an hour.
pi_129074426
Lijstje:
o: kwark met paar noten, zonnebloempitten, blauwe bessen en klein beetje extra pure hagelslag
l: iets met ei en groente
d: geen idee, gaan bij een vriend eten, iig iets van een glaasje wijn erbij.
t's: babybel, stengel bleekselderij, eigenlijk nog iets.

@ Dido: Waarom vind je dan dat je tekort schiet? Ik zou me er niet zoveel van aantrekken. Je hebt nog lang genoeg de kans om een kind te krijgen (ik weet niet hoe oud je bent, maar daar ga ik van uit ;)).
pi_129074485
En er zijn ook altijd manieren om in je eentje een kind op te voeden. Iemand van mijn zwangerschapsgym deed dat. Kinderwens was te groot en ze wilde / kon niet langer wachten op een partner.

Diep respect voor haar overigens (en alle andere alleenstaande moeders), ik zou de eerste maanden niet overleefd hebben in m'n up denk ik...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129074634
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:58 schreef _Dido_ het volgende:
Had gehoopt er inmiddels al aan gewend te zijn :') collega van mij zit in hetzelfde schuitje en lijkt het allemaal prima te vinden. Wou dat ik dat ook kon maar ik denk: als ik ooit nog kinderen wil moet ik bijna gaan opschieten. Terwijl ik me er niets bij kan voorstellen: ik met een kind :{

15 augustus intake trouwens! :)
Ah, een datum! Mooi! Kun je dit ook gelijk meenemen. :P

Ik weet nog steeds niet of ik kinderen wil en dat terwijl mijn biologische klok al enigszins op tilt zou moeten slaan. Weet je, kinderen zijn leuk, maar geen kinderen hebben bied je enorm veel vrijheid en je weet iig zeker dat je niet op zaterdagochtend vroeg langs het voetbalveld hoeft te gaan staan. :P
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:05 schreef Phaidra het volgende:
En er zijn ook altijd manieren om in je eentje een kind op te voeden. Iemand van mijn zwangerschapsgym deed dat. Kinderwens was te groot en ze wilde / kon niet langer wachten op een partner.

Diep respect voor haar overigens (en alle andere alleenstaande moeders), ik zou de eerste maanden niet overleefd hebben in m'n up denk ik...
Dat snap ik idd al helemaal niet! :o Dingen lopen zoals ze lopen, maar ik zou er nooit aan beginnen zonder partner.
Doe wat je niet durft.
pi_129074680
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:12 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ah, een datum! Mooi! Kun je dit ook gelijk meenemen. :P

Ik weet nog steeds niet of ik kinderen wil en dat terwijl mijn biologische klok al enigszins op tilt zou moeten slaan. Weet je, kinderen zijn leuk, maar geen kinderen hebben bied je enorm veel vrijheid en je weet iig zeker dat je niet op zaterdagochtend vroeg langs het voetbalveld hoeft te gaan staan. :P

[..]

Dat snap ik idd al helemaal niet! :o Dingen lopen zoals ze lopen, maar ik zou er nooit aan beginnen zonder partner.
ik heb een nicht van een jaar op 38, ook nooit een vaste partner gehad. Die heeft vorig jaar ook besloten dat het niet langer kon wachten, en is nu moeder...
pi_129074681
Afijn, tijd voor een lijstje:
O: grote bak kwark met wat mango en all bran
L: Weet ik nog niet. Misschien wat broccoli (er ligt er een van 600 gram in mn koelkast) en een paar boterhammen met ei
T: plak roggeknar
S: uurtje kickfit
D: pasta met broccoli, beetje creme fraiche en zalm of kip.
Doe wat je niet durft.
  donderdag 18 juli 2013 @ 10:15:08 #214
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129074712
Nou dat is dus ook mijn dilemma: wil geen kind zonder partner maar ik wil niet over tien jaar spijt hebben dat ik het niet heb gedaan. Want dan kan ik ook niet meer terug.

En idd ik weet hoeveel vrijheid ik nu heb en daar ben ik op gesteld maar ik vind het idee van een kind ook heel bijzonder en mooi.
And eternity in an hour.
  donderdag 18 juli 2013 @ 10:15:52 #215
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129074738
En dan denk ik aan Co en dan vind ik haar weer een grote inspiratiebron O+
And eternity in an hour.
pi_129074800
Waarom niet @ Henk? Ik heb ook geen kinderwens (en ik betwijfel of ik die ooit ga krijgen), maar ik kan me wel voorstellen dat als je echt graag een kind wil, en geen partner hebt, dat je het alleen doet. Ik heb ook vrienden die echt een sterke kinderwens hebben en ik denk dat het voor hen ondenkbaar is om geen kind te krijgen.
pi_129074977
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:15 schreef _Dido_ het volgende:
Nou dat is dus ook mijn dilemma: wil geen kind zonder partner maar ik wil niet over tien jaar spijt hebben dat ik het niet heb gedaan. Want dan kan ik ook niet meer terug.

En idd ik weet hoeveel vrijheid ik nu heb en daar ben ik op gesteld maar ik vind het idee van een kind ook heel bijzonder en mooi.
Als je ervoor kiest om het wél te doen, kan je ook niet meer terug :+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129074987
quote:
12s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:25 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Bonnetje bewaren helpt zeker niet? Ook niet bij adoptie?
Ja doei.
  donderdag 18 juli 2013 @ 10:26:51 #219
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129074998
quote:
12s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:25 schreef Phaidra het volgende:

[..]

ik denk dat ik liever spijt heb van dingen die ik wel heb gedaan dan niet heb gedaan :P Tis nogal wat iig.
And eternity in an hour.
pi_129075014
quote:
10s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:26 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Bonnetje bewaren helpt zeker niet? Ook niet bij adoptie?
Er zijn wel landen waar ze een sort of brievenbus hebben bij weeshuizen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129075022
Omdat je dan wel een bijzonder goed vangnet moet hebben in je omgeving.
Als je kind ziek is, moet jij vrij nemen of opvang regelen in je omgeving. Als je kind 6 keer per nacht wakker wordt, mag jij er 6 keer uit en heb je geen partner die het van je kan overnemen. Je mag alleen voor alle kosten en verantwoordelijkheden opdraaien, moet alle beslissingen alleen nemen en als jij 's avonds wilt gaan sporten, dan zul je een oppas moeten regelen. Als jij bij een vriendin wat wilt gaan dringen, dan moet je of je kind meenemen of een oppas regelen.

Dingen die normaliter door je partner worden opgevangen, zul je nu zelf moeten regelen (met familie of vrienden) en daar zou ik niet zo veel zin in hebben. :P

En ja, natuurlijk lossen problemen zichzelf op, maar ik zou er liever aan beginnen met een partner. :)
Doe wat je niet durft.
pi_129075066
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:26 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

ik denk dat ik liever spijt heb van dingen die ik wel heb gedaan dan niet heb gedaan :P Tis nogal wat iig.
Spijt hebben van het moederschap en het bijbehorende kind lijkt me eigenlijk erger voor jou en je kind, dan geen kind nemen :P

Mja, hoe sterk is jouw drang om kinderen te krijgen? Mooi en bijzonder, sure, maar heb je ook zo'n diep oergevoel dat je moeder MOET worden? Of is het meer omdat het "moet", of omdat er vaak een opvatting heerst dat je leven zinloos/oppervlakkig/leeg is zonder kinderen?
  donderdag 18 juli 2013 @ 10:32:18 #223
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129075125
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:30 schreef Novem het volgende:

[..]

Spijt hebben van het moederschap en het bijbehorende kind lijkt me iegenlijk erger voor jou en je kind, dan geen kind nemen :P

Mja, hoe sterk is jouw drang om kinderen te krijgen? Mooi en bijzonder, sure, maar heb je ook zo'n diep oergevoel dat je moeder MOET worden? Of is het meer omdat het "moet", of omdat er vaak een opvatting heerst dat je leven zinloos/oppervlakkig/leeg is zonder kinderen?
ja ik ben er nog niet over uit of ik het zelf wil of het gevoel heb dat het hoort ;) Tis nu meer van: als ik het wil moet ik er nu over na gaan denken.
And eternity in an hour.
  donderdag 18 juli 2013 @ 10:34:59 #224
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129075201
Maar als ik denk aan wat ik de komende jaren nog wil op reis- en hardloopgebied, dan past daar geen kind bij. Zeker niet als ik het alleen moet doen.
And eternity in an hour.
pi_129075216
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 08:49 schreef Jagärtrut het volgende:

Ik had gister stamppot :D
pi_129075357
Morgen! Kinderen :) ik vind ze leuk, maar de komende jaren nog niet. Maar tegelijkertijd wil ook geen oude vader worden, ik wil nog wel leuke/actieve dingen met ze kunnen ondernemen. Maar t zal vast nog wel lang duren want heb op dit moment nog geen zin in een vaste relatie.
Over een week ben ik klaar met de studie! Echt 'officieel' eind augustus omdat dan 2e lezer (een andere dan eerst, nu een professor :) ) terug is. Laatste versie is komende vrijdag. Dus nog even aan de bak nu!
pi_129075385
hoe oud ben je nu Dido?
pi_129075392
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:41 schreef the85mc het volgende:
Morgen! Kinderen :) ik vind ze leuk, maar de komende jaren nog niet. Maar tegelijkertijd wil ook geen oude vader worden, ik wil nog wel leuke/actieve dingen met ze kunnen ondernemen. Maar t zal vast nog wel lang duren want heb op dit moment nog geen zin in een vaste relatie.
Over een week ben ik klaar met de studie! Echt 'officieel' eind augustus omdat dan 2e lezer (een andere dan eerst, nu een professor :) ) terug is. Laatste versie is komende vrijdag. Dus nog even aan de bak nu!
Succes!!!!!! :* Ik ga mee bikkelen: eerste versie hopelijk af-af morgen... al zal dat wel volgende week woensdag worden. :+
Ja doei.
pi_129075459
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:46 schreef _Dido_ het volgende:
Zo stom altijd hè: dat je als je verhalen hoort over zwangere collega's e.d. t gevoel hebt dat je zelf tekortschiet.

Vergelijken met anderen o|O
Doe ik ook, hoor. De een na de ander trouwt en krijgt kinderen (al dan niet tegelijkertijd). Ik dacht vroeger ook altijd wel al mevrouw en mama te zijn op m'n 25e. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_129075643
Kinderen.. Zwanger zijn lijkt mij zoo niet leuk
  donderdag 18 juli 2013 @ 10:52:56 #231
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129075686
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:42 schreef _aurum_ het volgende:
hoe oud ben je nu Dido?
29,5. Ik heb dus nog wel even maar wil hier niet mee over één nacht ijs gaan :) dus moet ik het eerst een poos willen en dan pas doen. En het vurige willen is nog niet begonnen. :P
And eternity in an hour.
pi_129075687
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:51 schreef Probability het volgende:
Kinderen.. Zwanger zijn lijkt mij zoo niet leuk
Bevallen -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_129075690
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:42 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Succes!!!!!! :* Ik ga mee bikkelen: eerste versie hopelijk af-af morgen... al zal dat wel volgende week woensdag worden. :+
Jij ook succes! Is dat je laatste versie of een concept versie?
pi_129075705
Concept :) Thanks!
Ja doei.
pi_129075798
Ik denk dat ik met deze wel knappe kinderen zou maken :7 in ieder geval wel met een goed lichaam :')
pi_129075806
O ik schrik van m'n eigen reactie :')
pi_129075843
Bij nader inzien worden ze vast bleek met rood haar en sproetjes :')!
  donderdag 18 juli 2013 @ 11:00:44 #238
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129075916
quote:
15s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Bevallen -O-
Viel mij echt mee. En de clichés zijn waar: je bent het heel rap vergeten. Ja het doet zeer. Maar zou ik het daarom laten? Nee.

Ik had ook nooit een kinderwens, maar ineens was ie er wel. En toen heb ik nog een paar jaar moeten wachten tot Duuf er aan toe was en toen nog bijna een jaar voor het gelukt was. En als ik dan zoals vanochtend zo'n tandeloze smile krijg, dan smelt ik O+. Zo bijzonder hoeveel je van zo'n hummeltje kunt houden.
pi_129075917
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:58 schreef Probability het volgende:
ach, mijn/onze hypotetische, toekomstige kinderen worden klein, kaal en half duits...
pi_129075952
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:52 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

29,5. Ik heb dus nog wel even maar wil hier niet mee over één nacht ijs gaan :) dus moet ik het eerst een poos willen en dan pas doen. En het vurige willen is nog niet begonnen. :P
naja, time is on your side. Wat niemand wil horen maar wat ook kan; het kan als je de beslissing hebt genomen niet zo voorspoedig gaan als je wil.

Dus ik zou voor je 35e wel een knoop erover doorhakken...en daarna is het waarschijnlijk op goed geluk :P
pi_129075964
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:28 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Omdat je dan wel een bijzonder goed vangnet moet hebben in je omgeving.
Als je kind ziek is, moet jij vrij nemen of opvang regelen in je omgeving. Als je kind 6 keer per nacht wakker wordt, mag jij er 6 keer uit en heb je geen partner die het van je kan overnemen. Je mag alleen voor alle kosten en verantwoordelijkheden opdraaien, moet alle beslissingen alleen nemen en als jij 's avonds wilt gaan sporten, dan zul je een oppas moeten regelen. Als jij bij een vriendin wat wilt gaan dringen, dan moet je of je kind meenemen of een oppas regelen.

Dingen die normaliter door je partner worden opgevangen, zul je nu zelf moeten regelen (met familie of vrienden) en daar zou ik niet zo veel zin in hebben. :P

En ja, natuurlijk lossen problemen zichzelf op, maar ik zou er liever aan beginnen met een partner. :)
Helemaal mee eens als je er logistiek naar kijkt, maar als jij ECHT een sterke en diepe wens hebt om kinderen te krijgen, neem je dat allemaal voor lief.
pi_129076239
Ik -5 en Baard -8, ons kind wordt hoe dan ook met een brilletje op geboren.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_129076308
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:00 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Viel mij echt mee. En de clichés zijn waar: je bent het heel rap vergeten. Ja het doet zeer. Maar zou ik het daarom laten? Nee.
Eens! Ik vond zwanger zijn overigens geweldig. En bevallen was bijzonder. Bijzonder pijnlijk ook, maar ik zou het zo nog eens doen. En dat zei ik al heel snel.

Bij wijze van spreken dan.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Vis een optie? donderdag 18 juli 2013 @ 11:25:28 #244
70532 loveli
N
pi_129076624
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:26 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Geldt imho voor veel dingen, maar niet voor kinderen.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 18 juli 2013 @ 11:25:41 #245
70532 loveli
N
pi_129076633
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:58 schreef Probability het volgende:
:w
crap in = crap out
pi_129077118
O+ loopt hier voorzichtig rond zonder krukken *O*. Voor het eerst sinds 3 weken *O*
pi_129077667
Zomer O+

Vanochtend lekker gesport, nu op t balkon met een boekje :D

Ik zou ook niet perse een kind willen zonder partner trouwens, maar wie weet hoe t allemaal loopt. Zien we dan wel :)
pi_129077852
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:14 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Eens! Ik vond zwanger zijn overigens geweldig. En bevallen was bijzonder. Bijzonder pijnlijk ook, maar ik zou het zo nog eens doen. En dat zei ik al heel snel.

Bij wijze van spreken dan.
dit!

Ik dacht alleen op een gegeven moment dat het me niet zou lukken :')
Maar ik zou t zo weer doen O+

Alleen is het niet praktisch nu en wil Ado ook niet. En er zijn er al twee natuurlijk, maar die zijn al zo gróót! :X
compact en kleverig.
  donderdag 18 juli 2013 @ 12:03:18 #249
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129077863
Lekker Nallie, jaloers!

Ik ga vanavond lekker fietsen. Richting Almere. 20 km heen en 20 km terug. Eens kijken of ik idd zo ver kom :)
And eternity in an hour.
pi_129077870
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:56 schreef Nallie het volgende:
Zomer O+

Vanochtend lekker gesport, nu op t balkon met een boekje :D

Ik zou ook niet perse een kind willen zonder partner trouwens, maar wie weet hoe t allemaal loopt. Zien we dan wel :)
ik vind het beter om het vanaf het begin af aan alleen te doen, dan een kind te nemen met een partner waarvan je weet dat je na een jaar weer uit elkaar bent ofzo :@
compact en kleverig.
pi_129077888
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:03 schreef _Dido_ het volgende:
Lekker Nallie, jaloers!

Ik ga vanavond lekker fietsen. Richting Almere. 20 km heen en 20 km terug. Eens kijken of ik idd zo ver kom :)
woonde jij bij mij? :@ nee toch? Ik heb ergens in Utrecht in mn hoofd...
compact en kleverig.
pi_129077911
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:03 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik vind het beter om het vanaf het begin af aan alleen te doen, dan een kind te nemen met een partner waarvan je weet dat je na een jaar weer uit elkaar bent ofzo :@
Ik vind dat je geen kind moet "nemen" als je geen vertrouwen hebt in je relatie.
Doe wat je niet durft.
pi_129078020
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:15 schreef _Dido_ het volgende:
En dan denk ik aan Co en dan vind ik haar weer een grote inspiratiebron O+
Awww O+

Ik heb overigens nooit kinderen gewild. Alleen rond m'n dertigste even getwijfeld. Mijn ex was toen niet erg behulpzaam, want die zei: als je heel graag wilt dan ok. Maar ik wilde niet heel graag, ik twijfelde gewoon. En dat twijfelen ging gewoon weer weg na een jaar of wat en ik was er ook eigenlijk niet echt mee bezig. Nu ben ik wel blij dat ik ze niet heb. Een goede vriendin van mij had op haar 41e geen partner en heeft het toen alleen gedaan en hoewel ze ontzettend veel van haar kind houdt, heeft ze het best zwaar. Precies om de redenen die Henk noemt. Het is een hele verantwoordelijkheid en ze mist een klankbord en praktisch is het ook vet onhandig.

edit: het enige wat jammer is, is dat ik mijn awesome genen niet heb doorgegeven. :+
pi_129078025
quote:
3s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:05 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik vind dat je geen kind moet "nemen" als je geen vertrouwen hebt in je relatie.
Hoezo nemen tussen ""? Snap dat niet, moet het krijgen zijn? Gift van God? Net als die opmerkingen dat je niet mag zeggen dat je honger hebt, want kindjes in Afrika, die hebben pas honger! :P

Maar inderdaad, kind met een onstabiele relatie? Geen goede keus. Maar waarom is helemaal alleen aan een kind beginnen dan beter Janies? In de eerste situatie heeft het kind dan wel een papa.
  donderdag 18 juli 2013 @ 12:09:40 #255
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129078026
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:04 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

woonde jij bij mij? :@ nee toch? Ik heb ergens in Utrecht in mn hoofd...
woon wel vlakbij Utrecht maar niet in Utrecht ;)
And eternity in an hour.
  donderdag 18 juli 2013 @ 12:11:52 #256
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129078083
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:03 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat is wel erg negatief en gebaseerd op je eigen ervaring ;)

Al is het wel zo dat je geen kind moet nemen als je het niet alleen aankunt. Je partner kan altijd wegvallen.
And eternity in an hour.
pi_129078155
pff ik moet er niet aan denken het alleen te moeten doen...
Helemaal de eerste maanden niet..

Maar nu nog steeds niet :D
A is volgende week 5 dagen in het buitenland voor werk en ik ben dan alleen met Luc.
Ik zie daar nu al tegen op. Het is gewoon zwaar. Helemaal als je zoals ik 4 * 9 erbij werkt.
pi_129078156
Verder floot er vandaag op de fiets een vrouw naar me. Ik weet niet of ik dat nu moet opvatten als een compliment? Ik schoot wel in de lach.
pi_129078174
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:11 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Al is het wel zo dat je geen kind moet nemen als je het niet alleen aankunt. Je partner kan altijd wegvallen.
Dat weet je niet. Goed, je kan je financieel indekken voor het geval dát, maar 'het aankunnen' heeft een groot psychisch component en je weet pas of je het alleen redt als je ermee geconfronteerd wordt. Niet iets wat je van tevoren kan inschatten imo.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129078187
quote:
3s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:05 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

dat bedoelde ik.
compact en kleverig.
pi_129078210
quote:
6s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:14 schreef conleche het volgende:
Verder floot er vandaag op de fiets een vrouw naar me. Ik weet niet of ik dat nu moet opvatten als een compliment? Ik schoot wel in de lach.
:9 en terecht
Ja doei.
pi_129078243
quote:
6s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:14 schreef conleche het volgende:
Was het een mooie vrouw? :D Of zo'n butch in een tuinbroek? :9
pi_129078248
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:11 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

niet op mijn persoonlijke ervaring hoor ;)
compact en kleverig.
pi_129078274
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:09 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

woon wel vlakbij Utrecht maar niet in Utrecht ;)
zie je!
compact en kleverig.
pi_129078318
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:17 schreef Novem het volgende:

[..]

Het was wel een mooie vrouw, mijn leeftijd ongeveer, met rode lipstick, niet een type waar je van zou verwachten dat zou fluiten naar iemand, dus ik dacht eerst, misschien fluit ze gewoon omdat het mooi weer is? Maar toen ik omkeek, keek zij ook om.
pi_129078327
Ik heb wel een beeld bij het type man dat vrouwen nafluit en meestal is dat geen pre.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129078351
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:09 schreef Novem het volgende:

[..]

Hoezo nemen tussen ""? Snap dat niet, moet het krijgen zijn? Gift van God? Net als die opmerkingen dat je niet mag zeggen dat je honger hebt, want kindjes in Afrika, die hebben pas honger! :P

Maar inderdaad, kind met een onstabiele relatie? Geen goede keus. Maar waarom is helemaal alleen aan een kind beginnen dan beter Janies? In de eerste situatie heeft het kind dan wel een papa.
nou ja, ik vind metzn tweeen een kind nemen buiten een relatie dan ook nog beter, dan een relatie beginnen omdat je zonodog een kind 'moet'. Het is heel rg, maar dat heb ik in mn omgeving verschillende keren zien gebeuren en dat cind ik dus echt heel erg fout.
Voor het kind, maar ook voor de papa die denkt een relatie te hebben,maar eigenlijk gewoon zaaddonor is...ik zei het wat onhandig.
compact en kleverig.
pi_129078437
En ik heb duidelijk last van typtyfus :X
compact en kleverig.
pi_129078469
ja, zo ken ik er ook nog wel een paar;

Het stel wat een huis koopt om een nieuwe fase in hun relatie in te luiden (gescheiden)
Het stel wat een kind neemt omdat dat hun voor altijd samen verbindt en de liefde daarna alleen maar sterker wordt (gescheiden)
Het stel wat samen overspannen is geweest en omdat ze dit overwonnen hebben besluiten te trouwen. Omdat dat hun voor altijd samen verbindt en de liefde daarna alleen maar sterker wordt (gescheiden)

Mensen zullen altijd dingen doen die door anderen als niet verstandig of slim worden beschouwd, maar ze doen het toch.

Als vriend/kennis heb je dan een beetje "ik stond erbij en ik keek ernaar gevoel"
pi_129078486
Dat had de ex van mijn zus ook. Ze wilde perse een kind, en toen zij en mijn zus 1.5 jaar samen waren gingen ze kijken of dat kon. Toen ging het uit omdat dat mens gewoon nie goe wies was :') (rare verhalen zal ik jullie besparen). Ze kreeg toen te horen bij de kliniek dat het alleen misschien nog niet verstandig was een kind te nemen alleen en kreeg en soort bedenktijd van een jaar. Na een maand had ze een "vriend" en ong. een jaar later had ze een kind. Zonder vriend, dat wel, die was alweer gedumpt :')
  donderdag 18 juli 2013 @ 12:25:36 #271
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129078538
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:17 schreef Novem het volgende:

[..]

butches in tuinbroeken kunnen ook heel mooi zijn hoor :P
And eternity in an hour.
pi_129078605
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:23 schreef _aurum_ het volgende:

Het stel wat een huis koopt om een nieuwe fase in hun relatie in te luiden (gescheiden)
Het stel wat een kind neemt omdat dat hun voor altijd samen verbindt en de liefde daarna alleen maar sterker wordt (gescheiden)
Het stel wat samen overspannen is geweest en omdat ze dit overwonnen hebben besluiten te trouwen. Omdat dat hun voor altijd samen verbindt en de liefde daarna alleen maar sterker wordt (gescheiden)

Mensen zullen altijd dingen doen die door anderen als niet verstandig of slim worden beschouwd, maar ze doen het toch.

Als vriend/kennis heb je dan een beetje "ik stond erbij en ik keek ernaar gevoel"
:X

Klinkt frustrerend :') Maar aan de andere kant ook wel entertaining om over zulke types te filosoferen :D
pi_129078606
Gisteren:
O: gebakken ei met 16 gram gesmolten belegen kaas, 3 plakjes uitgebakken ontbijtspek
L: kropsla met geitenkaas en dressing
T: 50 gram gerookte makreel op plakjes komkommer
T: biefstukworst
T: stukje kiprollade
T: wodka, magnetronkaascrackers en handje noten
D: gemarineerde en gegrilde kipdijfilet x2, wokgroenten van gisteren
T: creme fraiche met limoen la vache qui rit kaasje

Kcals: 1660, afgevallen 400 gram, totaal afgevallen 1100 gram

Vandaag:
O: 22 gram belegen kaas, plakje yorkham, stukje biefstukworst
L: omelet van 2 eieren met slagroom geklopt en 100 gram wokgroenten erin
T: gerookte makreel
T: wodka met baconknabbels
D: geen idee nog, moet boodschappen doen.
  donderdag 18 juli 2013 @ 12:27:31 #274
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129078617
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:15 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat weet je niet. Goed, je kan je financieel indekken voor het geval dát, maar 'het aankunnen' heeft een groot psychisch component en je weet pas of je het alleen redt als je ermee geconfronteerd wordt. Niet iets wat je van tevoren kan inschatten imo.
maar hier wordt geroepen: ik wil t alleen zonder partner, zou niet weten hoe t zonder partner zou moeten etc. Vind ik ook weer geen correct uitgangspunt. Dan nog; mensen zijn sterker dan ze denken en uiteindelijk blijkt er maar heel weinig niet te kunnen :)
And eternity in an hour.
pi_129078646
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:23 schreef _aurum_ het volgende:

in die gevallen lees ik niet dat het al duidelijk was dat het niks zou worden voordat ze die beslissing namen.
Bij de vrouwen die ik bedoel, was dat wél duidelijk, zelfs voor hen zelf...

Maar goed, dat maakt verder ook niet zoveel uit.
compact en kleverig.
  donderdag 18 juli 2013 @ 12:28:23 #276
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129078649
Kan het alleen mét partner bedoel ik, kan niet goed editten op foon.
And eternity in an hour.
pi_129078681
Lijstjes update:
O: yoghurt met muesli
T: een appel en een havermoutkoekje
L: zalm, sla, ratatouille, brood
T: ijsje
T: ?
D: ?
pi_129078685
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:25 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

butches in tuinbroeken kunnen ook heel mooi zijn hoor :P
Mwah, meestal zijn de echt mannelijke/butch lesbo's niet echt mijn smaak qua uiterlijk.
Jongensachtig/stoer vind ik wel leuk bij een meisje, maar echt als een man niet echt.
Lesbo's vallen wel altijd op mij, snap er niks van :D
pi_129078711
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:27 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

maar hier wordt geroepen: ik wil t alleen zonder partner, zou niet weten hoe t zonder partner zou moeten etc. Vind ik ook weer geen correct uitgangspunt. Dan nog; mensen zijn sterker dan ze denken en uiteindelijk blijkt er maar heel weinig niet te kunnen :)
en zelfs mét partner kun je alles alleen moeten doen :+
compact en kleverig.
pi_129078761
quote:

[..]

Alles kan als je het wil, maar het wordt makkelijker als je of een groot sociaal netwerk hebt, of iemand die in hetzelfde schuitje zit kent.
pi_129078870
quote:

[..]

Mensen zijn inderdaad heel sterk en kunnen dingen doen die ze nooit gedacht hadden aan te kunnen, maar of je er gelukkig van word?

Mijn moeder was alleenstaand en zij was een sterke vrouw, maar there is only so much a person can handle, dus ik denk niet dat ze zoveel genoten heeft van het moederschap als wanneer ze wel een steunende partner of sociaal netwerk had gehad, dat is zooo belangrijk.
pi_129078905
IK heb ook een vriendin die nog gen partner heeft, maar ECHT graag kinderen wil. En hoewel het moeilijk wordt omdat ik straks 200 km verderop woon, heb ik dr met alle liefde mijn helpende hand aangeboden als ze besluit om het te gaan doen :).
pi_129078935
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:29 schreef Novem het volgende:

[..]

Mwah, meestal zijn de echt mannelijke/butch lesbo's niet echt mijn smaak qua uiterlijk.
Jongensachtig/stoer vind ik wel leuk bij een meisje, maar echt als een man niet echt.
^^

Ik heb 't zelfs binnen de schoonfamilie, een nichtje van lief ziet mij wel erg zitten :X :+
  donderdag 18 juli 2013 @ 12:39:23 #284
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129079095
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:29 schreef Novem het volgende:

[..]

ja dat kan natuurlijk maar dat is een kwestie van smaak :P die ik deel trouwens, al kom ik ook best mooie butches tegen soms.
And eternity in an hour.
pi_129079746
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:09 schreef Novem het volgende:

[..]

Omdat ik in mijn omgeving best wel wat voorbeelden heb van stellen waarbij het niet zo makkelijk is gegaan. Je kunt wel een kind willen, maar dan moet het natuurlijk ook nog maar gewoon lukken.

Verder voor Dido: http://www.meerdangewenst.nl/
en http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-en-steunt-hem.dhtml
Hoef je het toch niet helemaal alleen te doen. :P
Doe wat je niet durft.
pi_129079849
quote:

[..]

Ik zou er niet voor kiezen nee. Ik dacht van mezelf overigens dat het allemaal wel los zou lopen, ik had wel wat ervaring met baby's, veel opgepast, kleine neefjes en nichtjes... Maar ik vond het loeizwaar. Er zijn momenten geweest dat ik tegen een depressie aan heb gezeten, denk ik achteraf. Als ik alleen was geweest, was ik zeker de grens overgegaan. En dat had ik dus echt niet voorzien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 18-07-2013 13:09:15 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129080426
Mn lijstje even tussendoor.

Is geen goed lijstje, maar was de rest van de week wel redelijk tevreden, dus t mag van mezelf.
O: snee brood met stroop
S: yoga
T: watermeloen, eierkoek
L: 2 sneeen brood, een met runderhart en tauge, een met pindakaas
T: abrikoosje, worteltjes
D: hamburger, (broodje met sla, hamburger, augurk, tomaat, ui) sla
S: nieuwe schema sprtschool.
T: cappuccino, abrikoosje.
compact en kleverig.
pi_129080449
Leuk hoor, zo'n TT. Toen ik gister in het ouderlijk huis van vriendlief sliep, in het bed van zn ouders (want enige tweepersoonsbed in huis en ze hadden toestemming gegeven omdat ze zelf op vakantie zijn), moest ik het toch even vragen voordat ik hem wilde knuffelen :').

quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:39 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

ja dat kan natuurlijk maar dat is een kwestie van smaak :P die ik deel trouwens, al kom ik ook best mooie butches tegen soms.
Ik heb altijd het idee dat mannelijke lesbo's veel meer uitstralen 'hey hoi ik ben lesbo'. Van de wat vrouwlijkere verbaast het me op een of andere manier :+.

Ohja, kinderen. Het idee van een kiddo met jouw genen en lieve lachjes etc staat me wel aan, maar baby's worden groot en kosten tijd. En je kunt ze niet zoals een kat in de vakantie even naar een oppas sturen. En zwanger zijn is zo onhandig als je dagelijks werkt met giftige stoffen. Dus tja :+.
pi_129081734
Oh hai!

Ik denk dat kinderen/geen-kinderen allebei voor- en nadelen heeft. Al ervaar ik de nadelen tot nu toe niet als nadelen.

Eerlijk gezegd is voor ons gevoel het leven niet echt veranderd, alleen hebben we nu een fantastische dochter O+ Verder doen we nog steeds gewoon waar we zin in hebben. Ja, je moet soms een beetje aanpassen hier en daar, dingen wat beter timen, dat soort dingen. Maar Saar is erg makkelijk. Die vermaakt zich overal, gaat overal slapen, etc. Dat scheelt natuurlijk ook. Plus, wij zijn geen avonturiers ofzo, dat scheelt natuurlijk ook qua 'aanpassen' :D :+
pi_129081767
Ontbeten met een smoothie, daarna wat gehakt met ei in een koekepan gegooid, straks bij mijn ouders eten. Nog geen idee wat, maar vast iets gezonds :Y
pi_129081902
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:42 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh hai!

Ik denk dat kinderen/geen-kinderen allebei voor- en nadelen heeft. Al ervaar ik de nadelen tot nu toe niet als nadelen.

Eerlijk gezegd is voor ons gevoel het leven niet echt veranderd, alleen hebben we nu een fantastische dochter O+ Verder doen we nog steeds gewoon waar we zin in hebben. Ja, je moet soms een beetje aanpassen hier en daar, dingen wat beter timen, dat soort dingen. Maar Saar is erg makkelijk. Die vermaakt zich overal, gaat overal slapen, etc. Dat scheelt natuurlijk ook. Plus, wij zijn geen avonturiers ofzo, dat scheelt natuurlijk ook qua 'aanpassen' :D :+
Wat zijn de nadelen van geen kinderen hebben dan? Denk dat alleen mensen die kinderen willen die nadelen zien misschien, als je geen kinderwens hebt zijn er alleen maar voordelen aan geen kinderen hebben.

Ik ben echt aan het aftellen tot 5 uur nu, zo'n zin in het weekend, motivatie van 0 gewoon :')
  Vis een optie? donderdag 18 juli 2013 @ 13:49:32 #292
70532 loveli
N
pi_129082046
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:45 schreef Novem het volgende:

[..]

Wat zijn de nadelen van geen kinderen hebben dan? Denk dat alleen mensen die kinderen willen die nadelen zien misschien, als je geen kinderwens hebt zijn er alleen maar voordelen aan geen kinderen hebben.
Iemand maken die over tig jaar ons pensioen betaalt?

Als kind, dan alleen met een levenspartner en niks vluchtigs.
/2cent

S: springkussen
crap in = crap out
pi_129082216
"Ja Sterre, eigenlijk wilden we helemaal geen kinderen, omdat we van onze vrijheid houden, dus we zitten eigenlijk maar een beetje tegen wil en dank met je opgescheept, vandaar dat we ook eigenlijk nooit leuke dingen met je doen, omdat we je vooral als een belemmering zien; maar als je 18 bent kun je dat mooi allemaal zelf doen met je vriendjes..... waarom we je dan toch namen? Nou ja, iemand moet later als we oud en ziek zijn voor ons zorgen, zowel mantelzorg als financiëel natuurlijk; als niemand meer kinderen zou nemen hebben we geen pensioen meer, dus we moeten allemaal maar dingen doen voor de toekomst.. ook dingen die we niet willen!"
Ja doei.
pi_129082244
_O- doemaarniet.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_129082555
Lijstje

O: griekse yoghurt
T: zuurdesem cracker met sambal smeerkaas
L: restje kip-curry en een salade van tomaat, ui, komkommer, feta
T: babybel, paprika, tomaat,
D: 1.5 rundervink + witlof salade (incl kaas en walnoten)
T: wodka
pi_129082658
babybel :9
  donderdag 18 juli 2013 @ 14:09:03 #297
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129082771
Je hoeft ook al geen kinderen te nemen omdat ze dan bij je langs kunnen komen als je oud bent want dat doen ze vaak toch niet, heb ik bij het werken in een bejaardentehuis wel gemerkt :{
And eternity in an hour.
pi_129082981
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:09 schreef _Dido_ het volgende:
Je hoeft ook al geen kinderen te nemen omdat ze dan bij je langs kunnen komen als je oud bent want dat doen ze vaak toch niet, heb ik bij het werken in een bejaardentehuis wel gemerkt :{
Uhu.
Mijn ouders gaan iedere week minimaal 1 keer op bezoek bij mijn oma. En alsnog zit zij rond te bazuinen dat ze nooit langs komen.
pi_129083943
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:11 schreef Chicolate het volgende:
Leuk hoor, zo'n TT. Toen ik gister in het ouderlijk huis van vriendlief sliep, in het bed van zn ouders (want enige tweepersoonsbed in huis en ze hadden toestemming gegeven omdat ze zelf op vakantie zijn), moest ik het toch even vragen voordat ik hem wilde knuffelen :').
Mooi dat een topic zoiets teweegbrengt :s)

Kinderen, dacht altijd ze nooit te willen, maar bewust van de rammelende eierstokken die nog konden komen. Vorig jaar bedacht ik me dat ik het wel zou willen.
Blijft over dat ik niet weet wat een goede timing is en dat ik wel onzeker ben over mn psyche. Ik wil wel een goede, lieve moeder zijn. :+
pi_129083973
mijn lijstje:

O: omelet met aubergine
T: kwark met pindakaas
L: gemengde salade met kip
T:havermoutshake
T: bietensap
S: rondje fitness
D: zoete aardappel, gebakken vis, zelfgemaakte citroensausje
T: kwark
pi_129084001
O+ zoete aardappel O+
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')