Ik ben inderdaad student en 19. Ik woon nog wel gewoon thuis (shitstorm incomingquote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:30 schreef IrishBastard het volgende:
Kom op, je bent student, en volgens mij ergens in de twintig. Dan ga kun je toch zeggen wat wel of niet jouw 'ding' is?
Je woont notabene op je zelf, dus afhankelijk ben je al even niet meer toch
Fixed thatquote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:35 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Maarja, ik zou inderdaad gewoon tegen m'n ouders nee moeten kunnen zeggen.
Naja, ze financiėren het wel. Maar als ik dan niet de hele tijd met m'n ouders zou willen zitten dan zou ik inderdaad zelf auto's moeten gaan huren, fietsen huren, etc.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:36 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Fixed that
Tegen je zin in dingen doen, zeker als ze zo fors inhakken op je budget, daar moet je gewoon duidelijk over zijn
Jij laat je 'verleiden' in een vakantie die je een paar honderd euro kost terwijl je er geen zin in hebt/niet achter staat?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:36 schreef AMDB het volgende:
Vraag me ten zeerste af of iedereen hier zo direct tegen hun ouders reageert als ze claimen te doen. Geloof ik namelijk helemaal niks van.
Ik doe dat ja...quote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:36 schreef AMDB het volgende:
Vraag me ten zeerste af of iedereen hier zo direct tegen hun ouders reageert als ze claimen te doen. Geloof ik namelijk helemaal niks van.
Ok. Dan is het een beetje een luxeprobleem, jaquote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:37 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Naja, ze financiėren het wel. Maar als ik dan niet de hele tijd met m'n ouders zou willen zitten dan zou ik inderdaad zelf auto's moeten gaan huren, fietsen huren, etc.
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:40 schreef AMDB het volgende:
Even voor de balans:
De ouders van Sam zijn nazi's
Inderdaad, dit heb ik eerder nog niet aangegevenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:40 schreef AMDB het volgende:
Kijk eens aan, mensen beginnen al wat genuanceerder te worden. Toch wel vreemd, internet werkt meestal andersom.
Even voor de balans:
De ouders van Sam zijn nazi's
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:26 schreef IrishBastard het volgende:
Zie edit. Waarom ben je dingen aan je ouders verplicht? Je kunt ze toch zeggen wat je wel of niet wilt, zéker als het gaat om zoiets als dit.
Er zijn een hele hoop dingen die ik niet uitspreek met mijn ouders omdat 'ik het niet waard vind' om er een punt van te maken, zo veel zie ik ze niet. Maar dat gaat niet om dit soort grote punten
Als zij het tripje financieren heb je geen recht om eisen te stellen, dan had je niet mee moeten gaan. Zij kunnen verder niet bepalen hoe jķj je geld besteed, lijkt mij...
"Ik ga niet meer met jullie mee op vakantie. Gr Gr. MoBlo op haar 16e"quote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:36 schreef AMDB het volgende:
Oh, ja, dat was bij mij ook op m'n 15e. Ik wilde liever geld verdienen dan uitgeven op een stomme vakantie met alleen maar rondwandelen en musea.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
"Ik ga niet meer met jullie mee op vakantie. Gr Gr. MoBlo op haar 16e"
En het was geregeld.
Zo herkenbaar... stomme stadjes en stomme musea...quote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:42 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Oh, ja, dat was bij mij ook op m'n 15e. Ik wilde liever geld verdienen dan uitgeven op een stomme vakantie met alleen maar rondwandelen en musea.
Wel leuk om te zien hoe ik nu mijn vakanties inricht![]()
Dacht t wel. Maar ik ben dan inmiddels oud en wijs genoeg dat zoiets van je verwacht wordt.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:36 schreef AMDB het volgende:
Je mag wel met mijn ouders mee naar Spanje?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:08 schreef BGTes het volgende:
Mijn ouders zijn al 5 jaar niet op vakantie geweest, dus 16-jarige BGTes heeft nooit het luxeprobleem gehad om nee te moeten zeggen tegen een chille vakantie
Hehe, ik weet niet of ik het haar wel wil aandoen. Ze komt getraumatiseerd terug.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:39 schreef IrishBastard het volgende:
Dat ze gewillig is. Zie bovenstaande post
Stoer over ze praat? Ik heb ze precies hetzelfde gezegd als ik in dit topic beschrijf.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:10 schreef motorbloempje het volgende:
Even dit topic aan je ouders doorspelen. Kijken wat zij er van vinden dat je zo stoer over ze praat, maar ondertussen nog braaf ja, nee en amen zegt op je 19e
Prachtig hoe ze goedpraat dat ze lekker gaat dansen terwijl ze zegt d'r kind te weinig te zien. Die een-na-laatste zin doet het hem. Dom mensquote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:28 schreef AMDB het volgende:
Over ouders en kinderen gesproken, mij kwam gister deze column onder ogen:
http://www.fabulousmama.nl/blog-isabel-koffie/
Echt een heel groot aantal![]()
![]()
-momenten gehad...
quote:Waar ik wel moeite mee had, was het feit dat ik Willem erg weinig heb kunnen zien door al deze verplichtingen.
quote:Maandag avond was de uitreiking van de Fabulous Mama-awards, en dat kon ik natuurlijk absoluut niet missen. Daardoor haalde ik het helaas niet meer om naar de ouderavond bij Willem op de creche te gaan.
quote:Dus toen ik maandagnacht thuis kwam van de vierde (en voorlopig even laatste) avond dansen, schopte ik mijn hoge hakken uit, ik pakte nog wat te eten en las wat mijn kleine ventje allemaal meemaakt, daar op de creche.
Jezelf vooral goedpraten dat je 'verplichtingen' hebt waardoor je je kind in de creche dumpt. Die verplichtingen zijn ook keuzes, en als je denkt dat je je kind te weinig ziet zul je toch voor je kind moeten kiezen, niet?quote:Gewoon dat idee, dat Willem en ik nu al een eigen leven hebben. Dingen los van elkaar kunnen meemaken. En dat het feit dat ik hem thuis nog nooit met een blokje in zijn hand heb zien rondkruipen, mij geen slechte moeder maakt.
Senk joe, redder in nood.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:17 schreef LastRequest het volgende:
Zo, iedereen klapt er hard op bij Sam! Ik snap het wel een beetje hoor. Als je met je ouders al 2 weken op een plek hebt gezeten waar het voor jou saai was, heb je niet per se veel zin dat nog eens te doen.. En om nou elke dag in je eentje allemaal dingen te gaan huren enzo. In je eentje is dat niet allemaal leuk en het kan nog bakken met geld kosten ook..
Gelukkig wordt hier nooit over nog veel kleinere dingen geklaagd
Maar Sam een vriend meenemen was idd een goeie oplossing lijkt mij.. Of een beetje casual aan je ouders vragen of zij niet weten of er nog wat leuke dingen in de buurt zijn die jij kunt doen. Misschien begrijpen ze de hint!
Ik zou overigens ook niet zo lomp nee zeggen als m'n ouders graag hadden dat ik nog eens meeging. Ik zou alleen wel een oplossing proberen te vinden zodat ik me er ook ga vermaken, anders zou ik wel thuis blijven want als ik op vakantie chagrijnig/lamlendig ga doen is het voor hen ook niet leuk!
Ik weet het goed gemaakt, ze komen maar lekker 1 weekje en dan heb ik de rest van de 2 weken het huis voor mezelf.quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:27 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Senk joe, redder in nood.
Ja, ik had besloten thuis te blijven. Maar nu hoor ik dat er van de 2 weken misschien wel 1.5 week familie van ons uit Duitsland in ons rustige achterhoekse oord, in ons huis, komt verblijven. Een juppengezin met een baby. Gvd![]()
![]()
mee eens, scheelt toch weer flink, 6pack hertog jan of datzelfde aantal liter in laf plastic, scheelt 20 euroquote:Op woensdag 17 juli 2013 14:49 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ik haal het altijd bij de COOP in de molenstraat en drink het overal op? Nog geen problemen gehad.
Dat is toch gewoon geen keuze! Nijmegenquote:Op woensdag 17 juli 2013 13:41 schreef sylvesterrr het volgende:
R&P / Nijmeegse Nederturk verdwaald in Utrecht
Wie overtuigt deze gek terug naar Nijmegen te gaan?
Ben je bang bekeurd te worden dan? Volgens mij loopt dat wel los, heb zat man zien lopen met eigen (open) bierquote:Op woensdag 17 juli 2013 14:25 schreef swarmahoer het volgende:
iemand een idee of het daadwerkelijk verboden is om met blikken bier de molenstraat en koningsplein te betreden? het is openbaar terrein.. alleen de matrix heeft een vergunning voor afgesloten terrein namelijk
Ik zou het omwille van reistijd niet doen, maar heb dan weer geen moeite met 'afgesproken' sociaal contact. Dat is toch iets wat op een gegeven moment naast je werkende leven volgens mij wel moet gebeuren.quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:41 schreef sylvesterrr het volgende:
R&P / Nijmeegse Nederturk verdwaald in Utrecht
Wie overtuigt deze gek terug naar Nijmegen te gaan?
Prima middenweg toch. Geen vervelende yuppen, en je ouders nog tevrźe. Heb je ze wel verteld dat je er dus niet zo'n zin in had?quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:44 schreef samthegreat5 het volgende:
Update: ik ga uiteindelijk 1 week mee naar Spanje und dan aan het einde van de 1e week terug met het vliegtuig.
Jah, heb ze verteld dat ik niet echt wilde. Maar met het nodige gezeur van dien dusquote:Op woensdag 17 juli 2013 22:52 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Prima middenweg toch. Geen vervelende yuppen, en je ouders nog tevrźe. Heb je ze wel verteld dat je er dus niet zo'n zin in had?
nee bekeuring sowieso niet, maar die speknekken die op intimiderende wijze menen dat je ''van het terrein moet'' heb ik last van als ik op de openbare weg aan het genieten ben van mn blikje koude hertog jan ipv laf plastic gedoequote:Op woensdag 17 juli 2013 22:50 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ben je bang bekeurd te worden dan? Volgens mij loopt dat wel los, heb zat man zien lopen met eigen (open) bier
quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, ga jij nou maar met je ouders op vakantie![]()
quote:
You gettin' old brahhquote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:48 schreef HostiMeister het volgende:
Is wel dik feest, zo te horen, lig al uren op mijn bed en ben te eigenwijs om het raam dicht te doen
Op elke zoveel meter zit er een opgeschoten joch met zijn laptop aan een instalatie...tis echt een takkeherriequote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:48 schreef HostiMeister het volgende:
Is wel dik feest, zo te horen, lig al uren op mijn bed en ben te eigenwijs om het raam dicht te doen
jaja doe maar gewoon rustigquote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik ga straks ook professioneel wegsmelten in de zon met bier erbij. Heel verantwoord
Ik ook precies daar vanaf half 2 ofzoquote:Op donderdag 18 juli 2013 21:24 schreef IrishBastard het volgende:
Gaan er morgen nog mensen naar de intocht kijken?Wij staan vanaf een uur of twee bij ter hoogte van de kruising St. Anna/Groenestraat
Ja wel goed hoor, toch maar eens afgestudeerdquote:Op donderdag 18 juli 2013 14:35 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Hoe is het met de magnetronmeester dan? Al afgestudeerd en alles?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |