abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 juli 2013 @ 14:45:05 #1
30252 Soempie
Procreating
pi_129006560
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_129006616
Hier een dagje last gehad van de BMR, koorts en hangerig. Lijkt alweer lang geleden ;)

Wij schuiven al bijna een topic op, dag dreumes! We hebben ook een ander bedje gehaald, deze gaan we nog opknappen zodat Cas straks over kan. Het is niet het enge bedje geworden Fee ;-) Het is een bopita peuterbed, hij is nu nog wit maar weet niet of we dat zo laten.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 14:51:30 #3
30252 Soempie
Procreating
pi_129006786
Cyntiaa, al bijna een peuter! *O* Heel veel plezier alvast met de verjaardag. Wat gaan jullie geven?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_129007478

*) *) *)
pi_129007524
Sam, hier kwam op dag 3 wel een reactie dachten we. Maar dat bleek na een paar dagen de 6e ziekte te zijn. Misschien toch een reactie op de prik, of misschien merk je nog wat het anders is..

Daan zijn stippen lijken lichter te worden. Maar hij heeft nog wel een kort lontje soms. Al kan dat ook het weer zijn..
pi_129007729
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:12 schreef Deepfreeze het volgende:

Daan zijn stippen lijken lichter te worden. Maar hij heeft nog wel een kort lontje soms. Al kan dat ook het weer zijn..
Of de leeftijd :P Ik had ook weer zo'n bundeltje eigengereidheid in huis vanmorgen die het maar niet kon verkroppen dat dingen niet zo gingen als hij in zijn hoofd had (hij wil overal deksels en doppen op en afdraaien maar dat kan hij nog helemaal niet, arm ding). Maar beterschap voor Daan!

En gefeliciteerd Cynthia! Wat een puike fiets! *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_129007820
Cynthia, coole fiets!
En gefeliciteerd met je peuter!

CS, leeftijd is ook wel eentje ja. Of het laat in slaap vallen gisteren (drama, alleen maar brullen, en uiteindelijk in houtgreep in mijn armen in slaap gestort om 9 uur)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 15:32:47 #8
30252 Soempie
Procreating
pi_129008263
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:11 schreef Cyntiaa het volgende:
[ afbeelding ]

*) *) *)
Superstoer! Heel erg leuk, daar gaat Cas vast heel veel plezier mee hebben.

Zelf had ik ook zo'n rode driewieler toen ik klein was en vrijwel elke avond ging ik met m'n vader
een rondje om het huizenblok. Is zelfs een van m'n eerste herinneringen. O+

Beterschap voor Daan, Df. Lijkt me gek om niet te weten wat het nu precies is.
pi_129008381
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:32 schreef Soempie het volgende:
Beterschap voor Daan, Df. Lijkt me gek om niet te weten wat het nu precies is.
Mijn zusje whatsapp-te net ook al een foto van mijn neefje. Net zo'n stippenmans. Ze hebben elkaar vorige week dinsdag gezien, dus blijkbaar ook nog besmettelijk. Eens kijken of ze er daar achter kunnen komen wat het is.
Maar het schijnt wel vaak voor te komen. En als ze echt zwaar of lang ziek zijn, dan zoeken ze het wel verder uit in het ziekenhuis. Maar voor een weekje stippen is dat niet nodig. Zou ook belastender zijn dan de kwaal opzich.
pi_129011758
DF hopelijk is Daan snel de oude!! :*

Jongens...wat is het toch geweldig op stap te zijn met je kind! ik geniet er zo veel van sinds ze 17 maanden is.(toen we naar Lissabon waren).
Het is niet dat het vroeg niet leuk was maar ze durfde niet zo veel, hing aan mij, huilde vaak want moe/chaggie/sprong/tanden en vaak eindigde een uitje is een gefrustreerde baby en mama :@ niet altijd hoor maar ik kan me een paar keer goed voor de geest halen.

Vandaag naar de bieb geweest! de hele weg gelopen saampjes..in de bieb heeft ze een vriendje gemaakt van 18 maanden. Samen waren ze zo schattig! lekker op de spring kussens klimmen, rond rennen, in en uit de speelgoed tunnel kruipen O+ ging de een even op de grond liggen kwam de andere erbij :D ging de een, een kant op kwam de andere bij! echt zoooo leuk om te zien! zijn moeder was ook erg aardig!

Terwijl R het met de buurmeisje van 18 maanden helemaal niet goed kan vinden, dat meisje is erg bezitterig en rukt speelgoed vaak uit R dr handen :{ ze gaat ook soms expres op dr voet staan en duwt haar -O- jammer maar ik vond het zo fijn om te zien hoe ze genoot van dat lieve jochie.

Vind het zo leuk om een meet met jullie dreumesen te hebben! Hopelijk lukt iedereen (of bijna iedereen) 24 augustus en hebben we mooi weer!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_129020041
DF
Beterschap!

Bitterend
O+ wat schattig
Fijn dat jullie samen steeds meer kunnen genieten van uitjes

Vraagje, S drinkt erg weinig uit tuit, beker met rietje, gewoon kopje/glas etc (200ml of minder). Vanmorgen heb ik S om 7uur bij de oppas gebracht en 13:15 heb ik haar opgehaald. Uit haar beker had ze maar 100ml gedronken en ze had nog wat slokjes uit een beker gehad. Verder heeft ze dit ook niet ingehaald. Heb haar weer bv aangeboden omdat ik wil dat ze drinkt, vooral nu het zo warm is.
(bv wil ze alleen uit de borst dus dit in een beker doen helpt ook niet)
Snachts drinkt ze ongeveer 4x bij me. Dit kan toch nooit voldoende zijn?
Hoe kan ik haar overdag meer laten drinken? Ze duwt de beker gewoon weg. Heb ook verschillende dranken aangeboden dit lijkt ook niet te helpen.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 21:05:04 #12
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129020442
Geen idee Zoe, genoeg drinken lijkt me wel belangrijk maar volgens mij zijn kindjes ook goed in staat om het zelf te regelen.

Ik ben vandaag met M op de fiets boodschappen gaan doen. Eerst op de fiets, toen even in de doek (ik mis echt een drager) en daarna in het winkelwagentje deze rest van de boodschappen. En toen weer op de fiets terug naar huis. Zo gezellig dat fietsen. Dat geklets voor je en alles wordt verteld O+

Hij vind het nu ook heel leuk om op papa's kale hoofd te slaan _O- En in zijn wang te knijpen als ie zich niet geschoren heeft :D En als je bij een plaatje van een zebra vraagt "wat is dat?" dan zegt hij ook papa ~O>
pi_129020627
Hoop ook dat ik 24-8 kan ligt eraan wanneer mijn verjaardag gevierd word want word de 21e 20 :-)

Wacht echt al lang op een meet waar ik bij kan zijn :-p
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 21:09:21 #14
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_129020640
24 augustus staat hier genoteerd hoor! S en ik zijn van de partij :Y

En Zoë, lastig, je kan een kind niet dwingen te drinken... Gewoon stug blijven aanbieden en groente en fruit met veel vocht geven? Komkommer bijv?

Klinkt leuk, jullie bezoek aan de bibliotheek. Wij gaan ook regelmatig op mijn vrije dag. S. zoekt tegenwoordig ook zelf boekjes uit :D
Oude (on)bekende.
pi_129020857
Zoe, ik heb ook geen grote drinkers hier. Ik ook niet trouwens, zolang de ontlasting zacht bij, en zij er verder geen last van hebben, dan geloof ik het wel..
Daan krijgt het wel aangeboden, maar als hij het niet wil, dan niet. Met dit warme weer probeer ik dan nog eens een keer sap extra, maar vaak doet hem dat ook weinig.
pi_129020961
Kyara
S zegt ook echt 'nee' en duwt de beker weg. Erg duidelijk maar wel lastig met dit warme weer. Ze wil dan wel weer water uit het zwembad.. De speeltafel en het bad drinken :N boefje

Mevr mus
Fruit is hier nogsteeds lastig ivm overgeven (laatst weer aangeboden en sindsdien gaf ze ook weer een aantal x over) Groente eet ze erg goed en daarmee krijgt ze idd ook vocht binnen.

Hoeveel ml drinken jullie kindjes ongeveer?
pi_129021044
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:14 schreef Deepfreeze het volgende:
Zoe, ik heb ook geen grote drinkers hier. Ik ook niet trouwens, zolang de ontlasting zacht bij, en zij er verder geen last van hebben, dan geloof ik het wel..
Daan krijgt het wel aangeboden, maar als hij het niet wil, dan niet. Met dit warme weer probeer ik dan nog eens een keer sap extra, maar vaak doet hem dat ook weinig.
(8> is ook een slechte drinker en in mijn familie ook veel slechte drinkers dus dat komt me wel bekend voor. En idd als je het aanbied..
S heeft 2x pd een zachte poepluier en 2x een zware en 2x een redelijk volle plasluier
  dinsdag 16 juli 2013 @ 21:18:31 #18
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129021056
M drinkt denk ik zo'n 500 ml op een dag? Geen idee eigenlijk. Ik vul zijn beker eigenlijk vrij gedachteloos :@
pi_129021734
Ik moet morgen na de arts met lisa suiker prikke ze drinkt buiten haar melk 300 ml ook nog zeker 2000 ml water sap thee etc. Zonder word ze slap hangerig en huilerig... 500 ml klinkt dan zo weinig kyara..
pi_129021860
Ik weet niet hoe veel R drinkt. Ze drinkt in de ochtend borst, voor het slapen gaan borst, na slapen borst en daarna ongeveer 100ml water met biologische diksap. Bij het eten drinkt ze weer een paar slokjes water, na het eten borst en voor het slapen gaan weer borst. Snachts drinkt ze niet.
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_129021953
Even denken, 3 keer een tuitbeker (2xmelk 1x thee), gemiddeld 100cc per beker (laat vaak wel eentje bijna helemaal staan). En dan nog wat sap in de ochtend (we delen vaak een groot glas O+ ), soms in de middag(afhankelijk van tijdstip lunch), en water bij het eten. Ik denk dat 500cc hier ook een aardige gok is.

Wat veel Sam, goed dat ze het even nakijken. Al heb je ook gewoon natnekken ;)
pi_129022141
Sam
2300ml?
Ik kreeg al op m'n kop van de fysio omdat ik 2500ml drink per dag. Erg slecht voor de nieren.

Bitterend
Komt ze snachts niet meer voor bv? Is dat zo langzamerhand minder geworden?
pi_129022186
Zo ongeveer wel ja.. als ik haar de kans geef ook wel 3 flessen achter elkaar... dat dan meestal in de ochtend. Alsof ze dat ''in moet halen " .

Ze had als baby al een lage suiker het cb vond het toch belangrijk om na te kijken. Ik zag het kwaac er niet zo van in ik kan namelijk ook de hele dag door drinken..
pi_129022278
Zoe ik heb 2 maanden terug dat ipv bv geven zeg "ga maar weer slapen lieverd" dat herhaal ik een paar keer (ze ligt gewoon naast me) en na boos worden en protest accepteert ze het. Overdag mag ze zo veel ze wilt (drinken dan, sabbelen mag niet).
pi_129022357
Soms als ik merk dat ze niet lekker is (veel huilen snachts) dan geef ik dr nog de borst maar dat is nu meer een uitzondering :) (je zal zien dat ze vannacht 5 keer wakker gaat worden lol)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')