abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129056876
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 19:41 schreef Skillsy het volgende:
Je verlaagt je wel tot mijn niveau door dingen uit te spreken waar je niks van weet.
Dat is valsheid, dingen zeggen waar je geen ruk van weet.
Ik kan lezen, En ook ik heb veel uit de talmoed gelezen, Als ik dat vergelijk met de Bijbel dan klopt er van de talmoed helemaal niets van. De talmoed is niets anders dan een boek in elkaar geplant door Joodse rabijnen, die wel even zullen uitleggen hoe het Heilige Schrift gelezen en geinterpreteerd moet worden. Maar de Bijbel daarentegen is Gods woord, en niet die van Joodse rabijnen..

De talmoed is een anti christus boek, Zoals de staat Israel toegewijd is aan de systematische ontkenning van Christus.
pi_129057016
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 19:02 schreef Robmeister het volgende:
Ja zekers. In de Talmud staat veel geschreven over Christus, Over zijn geboorte, zijn bediening, zijn leven en uiteindelijk zijn dood.
He, dat is interessant. Kan je me één of meerdere verzen geven waar ik dit in de Talmud kan vinden?
quote:
Maar het Joodse volk was geen fan van Christus, en al zeker niet de schriftgeleerden en het Sanherdin. Die schuwde geen leugens hoor. Bv een heel bekend verhaal van Christus is het verhaal van zijn ophanging...Dat is te vinden in Sanhedrin 43a. Maar dat verhaal klopt totaal niet met wat de Bijbel zegt. Zo was Jezus volgens de talmoed een tovenaar en deed geen wonderen, Hij was een bedrieger. Ook staat erin dat ze Jezus 40 dagen hadden vast gehouden voor zijn executie, En dat er een heraut door Israel ging op zoek naar bewijs die hem vrij zou pleiten, maar ze konden niets vinden en dus is hij 40 dagen later opgehangen.
Ik zie uit naar je bron-materiaal. Mag ik toch op rekenen ?
pi_129057346
Google is your friend!1
pi_129057410
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 19:52 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Ik kan lezen, En ook ik heb veel uit de talmoed gelezen
Zo een talenkenner. (Hebreeuws, Oost-Aramees, Latijn, Grieks en Perzisch) knap hoor!
En wat heb je uit de Talmoed gelezen? En hoe lang heb je erover gedaan? De Talmoed bestaat uit meer dan 2,5 miljoen woorden

quote:
Als ik dat vergelijk met de Bijbel dan klopt er van de talmoed helemaal niets van. De talmoed is niets anders dan een boek in elkaar geplant door Joodse rabijnen
DOING! we have a winner . DAT IS DE TALMOED hehe

quote:
die wel even zullen uitleggen hoe het Heilige Schrift gelezen en geinterpreteerd moet worden.
En dat hebben jullie Christenen niet he? Nee alleen maar van die dogma's van maria godin en jezus god en de twee godendom en toen werd het drie godendom toch?

En wat staat er in jouw bijbeltje?? Ezra 7:9-11...daar ga je door de mand

quote:
Maar de Bijbel daarentegen is Gods woord, en niet die van Joodse rabijnen..
Fail, je hebt de Talmoed niet gelezen

quote:
De talmoed is een anti christus boek
Wat heeft die christos er nu mee te maken??? En:
quote:
Zoals de staat Israel
STAAT Israel? Dat is gemaakt door Zionitisch tuig, zowel joden als Christenen

quote:
toegewijd is aan de systematische ontkenning van Christus.
Neen, daar heeft de staat niks mee te maken slimmerik. Maar dat is offtopic, Ga je evangelie over jouw land Israel maar in het topic Palestina Israel verkondigen maar niet tegen een Jiddische diaspora jood
pi_129057732
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 20:02 schreef Robmeister het volgende:
Google is your friend!1
Nee, ik kan zo niks vinden. Vermoedelijk weet jij dit beter te vinden. Kan je hier al enkele verzen neerpoten ? Zou ik zeer op prijs stellen.
pi_129057804
quote:
Fail, je hebt de Talmoed niet gelezen
Toch vreemd dat ik dan de desbetreffende artikeltjes er zo tussenuit pik, Ik denk dat je zelf nog maar eens wat meer moet spitten in dat boek.

quote:
Neen, daar heeft de staat niks mee te maken slimmerik. Maar dat is offtopic, Ga je evangelie over jouw land Israel maar in het topic Palestina Israel verkondigen maar niet tegen een Jiddische diaspora jood
mijn land Israel?. Israel is Gods volk en dat heeft niets te maken met de staat Israel., en dat zijn de huidige Christenen. Want ben je in Christus dan ben je uit Abrahams zaad overeenkomstig de belofte erfgenamen.(Gal 3:29)
pi_129058048
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 20:14 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Toch vreemd dat ik dan de desbetreffende artikeltjes er zo tussenuit pik, Ik denk dat je zelf nog maar eens wat meer moet spitten in dat boek
jij begon erover

quote:
mijn land Israel?. Israel is Gods volk en dat heeft niets te maken met de staat Israel., en dat zijn de huidige Christenen. Want ben je in Christus dan ben je uit Abrahams zaad overeenkomstig de belofte erfgenamen.(Gal 3:29)
Gal? Waarom begin je dan over het land Israel??
pi_129058112
Ontopic dan maar weer, semiet of antisemiet:

De zondvloed vormt de basis voor dit debat. Geen zondvloed, dus geen oordeel, dus geen God!
Wie gelooft in God, gelooft in Zijn Oordeel.
Wie niet in God gelooft, gelooft ook niet in Zijn Oordeel.
Het is zoals het is, niet hoe je denkt dat het is.
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
pi_129058463
quote:
Gal? Waarom begin je dan over het land Israel??
Ik zeg dat de staat Israel toegewijd is aan de ontkenning van Christus. dat is wat ik zeg!
pi_129058982
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 20:33 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Ik zeg dat de staat Israel toegewijd is aan de ontkenning van Christus. dat is wat ik zeg!
Snap niet wat je hiermee bedoeld, sorry
pi_129059330
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 20:24 schreef man1986 het volgende:
Ontopic dan maar weer, semiet of antisemiet:

De zondvloed vormt de basis voor dit debat. Geen zondvloed, dus geen oordeel, dus geen God!
Wie gelooft in God, gelooft in Zijn Oordeel.
Wie niet in God gelooft, gelooft ook niet in Zijn Oordeel.
Het is zoals het is, niet hoe je denkt dat het is.
Het probleem zit hem eerder in de jezus gedoe want joden werden toch opgehangen naast honden door jullie Christenen? En joden verspreiden toch niks anders dan stank? En joden hebben christos toch gedood en daarom heeft G'd ons gestraft. Er zijn zelfs Christenen die beweren dat wat er in de WO2 gebeurde wraak van G'd is.
En hier is er eentje die beweerd dat de Talmoed vol leugens zit.

Wegwezen met die evangelisatie ver weg van mij
Je gaat eerst hoop dingen vragen waar ik op antwoord en dan ga je me nog beschuldigen van niet gehoorzaam aan G'd. Slimme tactiek
pi_129059805
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 20:54 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Het probleem zit hem eerder in de jezus gedoe want joden werden toch opgehangen naast honden door jullie Christenen? En joden verspreiden toch niks anders dan stank? En joden hebben christos toch gedood en daarom heeft G'd ons gestraft. Er zijn zelfs Christenen die beweren dat wat er in de WO2 gebeurde wraak van G'd is.
En hier is er eentje die beweerd dat de Talmoed vol leugens zit.

Wegwezen met die evangelisatie ver weg van mij
Je gaat eerst hoop dingen vragen waar ik op antwoord en dan ga je me nog beschuldigen van niet gehoorzaam aan G'd. Slimme tactiek
Je kunt Jezus niet beoordelen op wat zijn volgelingen doen en laten en zeggen, maar door zelf de NT erop na gaan te lezen. Keurt Jezus Christus het doden van joden? Keurt Jezus de vervolging van Joden goed? Zeg het maar op basis van de NT en laat de rest voor wat het is.
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
pi_129059937
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 20:33 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Ik wacht nog steeds op die zo gezegde nota's in de Talmud die op Christus betrekking hebben. Kan je me die nu aanwijzen of niet.
pi_129060108
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:04 schreef man1986 het volgende:

[..]

Je kunt Jezus niet beoordelen op wat zijn volgelingen doen en laten en zeggen, maar door zelf de NT erop na gaan te lezen. Keurt Jezus Christus het doden van joden? Keurt Jezus de vervolging van Joden goed? Zeg het maar op basis van de NT en laat de rest voor wat het is.
Jullie kerkvaders wel. Hebben Rabbijnen de Christenen vermoord en bespuugd en bespottelijk gemaakt??? Nee he

Het woord Getto komt zelfs van 1 of andere paus. Joden moesten allang voor Hitler een hoge gele hoed dragen. Dus wie oordeelt er nu?

En als jezus een jood was, waarom zijn de joden dan vervolgt door zijn volgelingen?
pi_129060397
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:11 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Jullie kerkvaders wel. Hebben Rabbijnen de Christenen vermoord en bespuugd en bespottelijk gemaakt??? Nee he
Het was Gods Wil dat Jezus Christus aan het kruis stierf. Dus niet de Joden en niet de Romeinen.

quote:
Het woord Getto komt zelfs van 1 of andere paus. Joden moesten allang voor Hitler een hoge gele hoed dragen. Dus wie oordeelt er nu?
En wij moeten tegenwoordig een ID-kaart dragen met onze afkomst erop in duidelijke letters. Dus wie oordeelt er nu?

Toch heeft dat wat je aanhaalt verder niets te maken met Jezus en Zijn woorden.
quote:
En als jezus een jood was, waarom zijn de joden dan vervolgt door zijn volgelingen?
Welke joden en welke volgelingen?
pi_129060439
quote:
Misschien dat je eens handelingen erop moet naslaan. Alsof het Joodse volk van die lieverdjes waren
pi_129060728
@ Robmeister, Ik wacht nog steeds op die zo gezegde nota's in de Talmud die op Christus betrekking hebben. Kan je me die nu aanwijzen of niet.
pi_129063236
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:17 schreef man1986 het volgende:

[..]

Het was Gods Wil dat Jezus Christus aan het kruis stierf. Dus niet de Joden en niet de Romeinen.
Waarom zijn joden dan vervolgt?

quote:
En wij moeten tegenwoordig een ID-kaart dragen met onze afkomst erop in duidelijke letters. Dus wie oordeelt er nu?
Wat een vergelijking maar goed.

quote:
Toch heeft dat wat je aanhaalt verder niets te maken met Jezus en Zijn woorden.
Wat ik weet , is dat Jezus heeft gezegt "Shema Israel Adonai ECHAD' En dat hij niks af doet van de wet of de profetieën, dus zijn volgelingen, of het meerendeel, doet niet wat de rabbi zegt.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:18 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Misschien dat je eens handelingen erop moet naslaan. Alsof het Joodse volk van die lieverdjes waren
Gaan we zo beginnen?

- Augustinus (354-430 n.Chr. ) Rooms-katholiek kerkvader. Invloedrijke denker binnen het christendom. Augustinus veroordeelt de joodse religie als achterhaald. Het Joodse volk is volgens hem door God verworpen en de Kerk is er voor in de plaats gekomen. Deze denkwijze gaat de geschiedenis in als de vervangingstheorie.
Schrijft een preek, het “Traktaat tegen de Joden”, waarin hij meldt dat de joden het Evangelie en de apostel Paulus verachten. Laat zich in zijn – in christelijke kring als zéér gezaghebbend beschouwd – werk negatief uit over de joden en geeft daarmee een schijn van wettigheid aan degenen die in later eeuwen overgaan tot Jodenvervolging.

-Maarten Luther (1483-1546)

In zijn boek 'Von den Juden und ihren Lügen' neemt hij een extreem anti-joods standpunt in: de joden verdraaien de Schrift. Hij is in zijn boek duidelijk over wat hij van ze vindt:

"Jullie moeten je hier schamen, overal waar jullie zijn, jullie vervloekte joden, want jullie hebben het gewaagd het hoge, verheven en troostende Woord van G-d schaamteloos te interpreteren om te voldoen aan de begeerten van jullie aardse, grillige en gulzige maag: jullie hebben jullie er niet voor geschaamd om jullie gulzigheid zo vulgair te etaleren. Jullie zijn niet waard naar de buitenkant van de bijbel te kijken, laat staan erin te lezen. Jullie zouden alleen maar die bijbel moeten lezen, die onder de staart van een zwijn te vinden is. En jullie zouden de letters die daar vallen moeten opslokken en naar binnen slurpen. Want dit is voor zulke profeten een bijbel die bij hen past. Want zij verzwelgen het Woord van G-d – waarnaar wij met eerbied, vreugde en vreze des Heren moeten luisteren – als zeugen en verslinden het als zwijnen".

In het boek doet hij ook concrete voorstellen: verwoesting van de huizen van de joodse medeburgers, opheffing van bescherming op reis, verbod op woeker, verplichte slavenarbeid, hun synagogen in brand steken, vernietiging van gebedenboeken en talmoedische geschriften, een leerverbod voor rabbijnen en een verbod op godsdienstige samenkomsten.

In zijn latere leven schrijft Luther:

"Het past helemaal in het oordeel van Christus dat zij giftige, bittere, wraakgierige, valse slangen, sluipmoordenaars en duivelsgebroed zijn, die heimelijk steken en schade berokkenen… Een christen heeft naast de duivel geen giftiger, bitterder vijand dan een jood."

"wantrouwen jegens joden" kwam niet uit de lucht vallen. Ongeveer vanaf het jaar 100 hebben zowat alle christelijke ideologen, waaronder bijvoorbeeld Paulus en Augustinus, antisemitische standpunten verkondigd. In 1140 beweerde Petrus Venerabilis dat joden geen mensen zijn, maar dieren. In 1278 legde Raymond Martini uit dat joden afstammen van de duivel, met wie zij een complot hebben gesmeed om het christendom te vernietigen. Volgens talloze kerkvaders verspreidt de joodse levenswijze niets dan stank. In de christelijk kunst werd de jood eeuwenlang op weerzinwekkende wijze voorgesteld als de "Judensau": de jood 'rijdt' op een zwijn, joden zuigen aan zijn tepels, houden zijn staart omhoog en eten zijn uitwerpselen; een joodse vrouw baart geen kinderen maar biggetjes, die vervolgens door een smerig varken in leven worden gehouden en grootgebracht. Beeldhouw- en houtsnijwerken met deze "Judensau" versieren nog altijd het interieur van vooral Duitse kerken.

Een van de kerngedachten van het antisemitisme is dat het kwade van de jood niet zozeer in zijn religie, maar vooral in zijn aard schuilt. Dat idee werd in de veertiende eeuw uitgewerkt door Nicolaas van Lyre, toen de meest gezaghebbende bijbelgeleerde. Joden konden de toenmalige antisemitische vervolgingen niet ontlopen door christen te worden, want "een jood blijft altijd een jood", zo zei men.

In 1631 schreef Fray Gavilan Vela dat de joden de Portugezen en Spanjaarden hebben besmet met "de zonde van de Sodomieten", dus homoseksualiteit en seksuele omgang met dieren. Volgens hem lijden joodse mannen die in een rechte lijn afstammen van degenen die het bloed van Christus hebben vergoten, aan bloedvloeiing en menstruatie. De joden zouden kindermoordenaars zijn geworden, omdat ze zouden geloven dat alleen het bloed van een kind van christelijke ouders hen van deze kwaal kon genezen. Later namen onder meer Maarten Luther en Desiderius Erasmus de jodenhaat van de katholieke ideologen over.

Het bleef niet bij woorden alleen. In Spanje werd in de vijftiende eeuw de beruchte praktijk van "de zuiverheid van het bloed" ingevoerd. De Spaanse inquisiteurs zagen zichzelf als geestelijke artsen die Europa moesten zuiveren van elke vorm van joodse besmetting. Ze "onderzochten de zuiverheid van het bloed op elk spoor van joods bijmengsel van allen die in kerk en staat een ambt bekleedden. Om geen zuiver bloed te hebben was het voldoende dat alleen iemands moeder joods was of slechts voor een kwart of zelfs maar voor een achtste joods bloed had. Certificaten werden afgegeven waarop officieel werd bevestigd dat een katholiek niet door joods bloed was bezoedeld", aldus Hans Jansen in zijn boek "De Paus en de jodenvervolging". Zonder certificaat van zuiverheid was het onmogelijk om ergens binnen te komen. Ze werden onder meer gevraagd door het leger, rechtbanken, kloosters, universiteiten en besturen op plaatselijk en landelijk niveau.

96 concilies en 114 pausen hebben in de loop der eeuwen wetten geformuleerd om het joodse volk bespottelijk en belachelijk te maken, om hen te laten martelen en te verbannen, om hun goederen te onteigenen en hen als paria's van de samenleving te beschouwen.Het antisemitisme heeft diepe wortels in de kerkgeschiedenis

In 1997 verklaarde Johannes Paulus II tijdens een symposium over christelijke jodenhaat: "Het is inderdaad zo dat er in de christelijke wereld - ik zeg niet van de kant van de kerk als zodanig - al te lang onjuiste en onrechtvaardige interpretaties van het Nieuwe Testament hebben gecirculeerd met betrekking tot het joodse volk en zijn vermeende schuld, interpretaties die haatgevoelens jegens dit volk hebben teweeggebracht."

Volgens de paus zou de kerk als hiërarchisch instituut van paus en bisschoppen dus volstrekt geen blaam treffen, terwijl de gelovigen onderaan de hiërarchie van hem de schuld van de christelijke jodenhaat in de schoenen geschoven krijgen
pi_129065650
@ Robmeister, Ik wacht nog steeds op die zo gezegde nota's in de Talmud die op Christus betrekking hebben. Kan je me die nu aanwijzen of niet.
pi_129066184
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 22:16 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Waarom zijn joden dan vervolgt?
Welke joden en welk tijdperk? Wees specifiek.
Alsof je zegt 'waarom zijn Afrikanen dan vervolgt'?
Geen idee, wees specifieker.

quote:
[..]

Wat ik weet , is dat Jezus heeft gezegt "Shema Israel Adonai ECHAD' En dat hij niks af doet van de wet of de profetieën, dus zijn volgelingen, of het meerendeel, doet niet wat de rabbi zegt.
Jezus:
Wees dus volmaakt, zoals jullie hemelse Vader volmaakt is. Matteüs 5:48

Eerlijk, ik ben niet volmaakt. Ik zou het willen, maar ik ben het niet. Ben jij, als Jood, volmaakt zoals onze hemelse Vader volmaakt is Skillsy? Of heb jij ook Jezus Christus nodig voor vergeving van onvolmaaktheid en zonde?
  woensdag 17 juli 2013 @ 23:31:01 #271
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_129066751
quote:

[..]

Maar god heeft 'm niet zelf aan het kruis gespijkerd. Als het niet de wil van de Joden of Romeinen was, conflicteert god's wil dan niet met de vrije wil van de mensen die 'm wel vastgespijkerd hebben?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_129066863
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 23:31 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Maar god heeft 'm niet zelf aan het kruis gespijkerd. Als het niet de wil van de Joden of Romeinen was, conflicteert god's wil dan niet met de vrije wil van de mensen die 'm wel vastgespijkerd hebben?
Nee hoor.
  woensdag 17 juli 2013 @ 23:34:13 #273
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_129066884
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 23:33 schreef man1986 het volgende:

[..]

Nee hoor.
Oh ok, dan is het goed.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_129066916
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 23:34 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Oh ok, dan is het goed.
Dat God iets Wil en toevallig iemand anders ook, houdt niet in dat beide elkaar tegenspreken.
  woensdag 17 juli 2013 @ 23:43:52 #275
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_129067296
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 23:35 schreef man1986 het volgende:

[..]

Dat God iets Wil en toevallig iemand anders ook, houdt niet in dat beide elkaar tegenspreken.
Dat snap ik, maar ik lees hierin dat het niet de wil van de Joden en Romeinen was:
quote:

[..]

Maar misschien lees ik dat verkeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')