abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128992671
ja dat snap ik ook niet: mijn fiets is zwaarder , mijn kleren ook ,ikzelf ook ,en dan heb ik t nog niet eens over de bagage
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_128992840
Als wielrenner rijdt je al snel 30-35 per uur. Als ik dan iemand die afslaat vol raak dan ga je 100% zeker beide onderuit.

De wielrenner ziet het gebeuren en kan anticiperen op de val, de andere fietser ziet het niet aankomen en valt dus onverwachts.

Daarnaast heb je op het gebied van bescherming inderdaad de helm. Die lijkt misschien wel niet veel voor te stellen, maar beschermt zeker in het geval dat je met je hoofd de grond dan wel een stoeprand raakt. Maar desondanks zal ook de wielrenner best last van de val hebben.
pi_128993200
Een wielrenner alleen met flinke gang is net zoals een snelle mountainbiker of ligfietser meestal prima in staat om te anticiperen op de situatie, uiteraard de ene beter dan de ander.
Grootste probleem is naar mijn inzicht, het dichtbij elkaar in een groep rijden.

Misschien moet het toestaan van 2 fietsers naast elkaar wel op de helling met de toenemende drukte op fietspaden en in het verkeer in zijn algemeen.
Dus wielrenners achter elkaar en dan ook de 2 oudjes op hun ANWB fiets.

Op de erg toeristische en drukke routes stel ik 4 baans fietspaden voor.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2013 01:27:57 ]
pi_128995478
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 01:03 schreef Accordtje het volgende:
Als wielrenner rijdt je al snel 30-35 per uur. Als ik dan iemand die afslaat vol raak dan ga je 100% zeker beide onderuit.

De wielrenner ziet het gebeuren en kan anticiperen op de val, de andere fietser ziet het niet aankomen en valt dus onverwachts.

Daarnaast heb je op het gebied van bescherming inderdaad de helm. Die lijkt misschien wel niet veel voor te stellen, maar beschermt zeker in het geval dat je met je hoofd de grond dan wel een stoeprand raakt. Maar desondanks zal ook de wielrenner best last van de val hebben.
Een fietshelm is ontworpen voor snelheden tot 20km/uur. Voor vallen op de stoeprand wordt gerekend met 17km/hr. Bij 35km/uur biedt het bar weinig bescherming.
pi_128995485
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 06:31 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Een fietshelm is ontworpen voor snelheden tot 20km/uur. Bij 35km/uur biedt het bar weinig bescherming.
Wat dat betreft zijn mountainbikers vaak beter beschermd, degene die echt hard gaan dan. :)
pi_128996326
Life2.0, waarom reageer jij altijd zo agressief en verzuurd? :{
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_128996425
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 08:44 schreef bijdehand het volgende:
Hij is er niet nu. Als echte wielrenner inmiddels druk bezig wat bejaarden van het fietspad te rijden.
pi_128996467
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 08:52 schreef sig000 het volgende:

[..]

Hij is er niet nu. Als echte wielrenner inmiddels druk bezig wat bejaarden van het fietspad te rijden.
Maar hij reageert zo in meerdere topics. Meteen schelden, lekker agressief doen en je negeren als je een punt maakt. Snap niet dat iemand het leuk vindt om op zo'n manier te reageren.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_128996481
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 08:55 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Maar hij reageert zo in meerdere topics. Meteen schelden, lekker agressief doen en je negeren als je een punt maakt. Snap niet dat iemand het leuk vindt om op zo'n manier te reageren.
Misschien heeft dat wat met doping te maken?
pi_128996971
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 08:56 schreef sig000 het volgende:

[..]

Misschien heeft dat wat met doping te maken?
Ja ik weet niet maar het maakt het topic een stuk minder leuk om terug te lezen.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 09:37:27 #111
262 Re
Kiss & Swallow
pi_128997147
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:24 schreef Strani het volgende:
Mooi hoe snel mensen kunnen oordelen over een ongeluk waar ze toch echt zelf niet bij waren.

Straks blijkt de wielrenner geen schuld te hebben, en heeft hij naast een trauma ook nog al die valse beschuldigingen aan z'n broek hangen.
zo werkt het hier natuurlijk niet... of het is een domme bejaarde of het is een asociale wielrenner. En dan het liefst met veel gekanker en gescheld over de ene of de andere en toch vooral je discussie tegenstander flink mee te verkankeren :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_128997177
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 08:44 schreef bijdehand het volgende:
Hij is wielrenner.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 09:39:34 #113
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_128997186
quote:
3s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 09:37 schreef Re het volgende:

[..]

zo werkt het hier natuurlijk niet... of het is een domme bejaarde of het is een asociale wielrenner. En dan het liefst met veel gekanker en gescheld over de ene of de andere en toch vooral je discussie tegenstander flink mee te verkankeren :)
Tja, je hebt een punt, maar komop, je woont zelf ook in de stad. Ik zie die gasten echt elke dag weg, van die volwassen kerels in spandex die echt vinden dat ze wel even voor je kunnen snijden, want ja, ze zijn prof!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_128997227
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 09:39 schreef Disorder het volgende:

[..]

Hij is wielrenner.
Ik kan er niets aan doen maar dan kom ik toch weer bij die doping terecht.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 09:51:25 #115
262 Re
Kiss & Swallow
pi_128997443
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 09:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Tja, je hebt een punt, maar komop, je woont zelf ook in de stad. Ik zie die gasten echt elke dag weg, van die volwassen kerels in spandex die echt vinden dat ze wel even voor je kunnen snijden, want ja, ze zijn prof!
ik ken genoeg wielrenners die wel gewoon netjes aanpassen en genoeg bejaarden die wel kwiek genoeg zijn op de first... ik heb van allebei last als ze zich stereotypisch opstellen
pi_128997566
Ik denk dat het gewoon te druk wordt op het fietspad om daar nog naast elkaar te kunnen rijden.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 09:59:14 #117
262 Re
Kiss & Swallow
pi_128997619
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 09:56 schreef sig000 het volgende:
Ik denk dat het gewoon te druk wordt op het fietspad om daar nog naast elkaar te kunnen rijden.
dat lijkt me het grootste probleem ja... te veel bejaarden of onoplettende fietsers en te veel wielrenners die niet willen/kunnen ancticiperen
pi_128997822
quote:
3s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 09:59 schreef Re het volgende:

[..]

dat lijkt me het grootste probleem ja... te veel bejaarden of onoplettende fietsers en te veel wielrenners die niet willen/kunnen ancticiperen
Tsja en van die 1 maand per jaar ga ik hard fietsen figuren met hun clubje die zo'n waaier etappe op TV hebben gezien en dat dan gaan nadoen op het fietspad.
Daar rijden dan ook nog bejaarden rond op een fiets waarmee ze snelheden halen die ze niet gewend zijn.
2 baans fietspad met wat bochten erin en je ken erop wachten totdat het mis gaat.
pi_128997978
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 10:08 schreef sig000 het volgende:

[..]

Tsja en van die 1 maand per jaar ga ik hard fietsen figuren met hun clubje die zo'n waaier etappe op TV hebben gezien en dat dan gaan nadoen op het fietspad.
Daar rijden dan ook nog bejaarden rond op een fiets waarmee ze snelheden halen die ze niet gewend zijn.
2 baans fietspad met wat bochten erin en je ken erop wachten totdat het mis gaat.
Alsof alleen bejaarden het probleem zijn. Ik heb meer last van schoolgaande kinderen, die bijna het hele jaar overlast veroorzaken.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 10:57:56 #120
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_128998934
daarom, wielrennen alleen toestaan op daarvoor aangewezen plaatsen waar geen openbaar verkeer komt
<hr>
pi_128998997
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 08:52 schreef sig000 het volgende:

[..]

:').
  dinsdag 16 juli 2013 @ 11:05:42 #122
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_128999080
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 09:56 schreef sig000 het volgende:
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 10:08 schreef sig000 het volgende:
dat dan gaan nadoen op het fietspad. Daar rijden dan ook nog bejaarden rond op een fiets waarmee ze snelheden halen die ze niet gewend zijn.2 baans fietspad met wat bochten erin en je ken erop wachten totdat het mis gaat.
Tja, je bent niet eens bochten nodig. Vorige week nog bijna een aanrijding gehad met een bejaarde op een kaarsrecht fietspad van 2 meter breed. Een groepje van 8 vrouwen reed met zijn 2en naast elkaar. Ik kom uit tegengestelde richting.

Ze gaan allemaal ver genoeg aan de kant. Op het moment dat ik de eerste voorbij rij slingert de achterste ineens helemaal mijn weghelft op, zat te kleppen met Bep naast haar. Dit ging net goed doordat ik remde en riep. Ze stuurde net op het laatste moment terug. Op dat moment reed ik +/- 27km/u (op een gewone stadsfiets).

Moet ik dan af gaan remmen omdat er misschien iemand mijn weghelft op slingert? Dat zou het zelfde zijn als met de auto op een provinciale weg 40km/u gaan rijden omdat een tegenligger misschien wel op je weghelft kan komen.

Als dit je een paar keer overkomt kan ik ook nog wel begrijpen dat je "aan de kant" gaat roepen.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_128999120
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 10:57 schreef Dawnbreaker het volgende:
daarom, wielrennen alleen toestaan op daarvoor aangewezen plaatsen waar geen openbaar verkeer komt
Er is plaats genoeg voor wielrenners, mountainbikers, ligfietsers en ANWB bejaarden op het fietspad.
Het is een kwestie van die ruimte delen en er rekening met houden dat het opletten is wanneer er zoveel verschillende verkeersdeelnemers zijn op dat relatief smalle fietspad of B weg.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 11:08:59 #124
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_128999139
quote:
3s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 11:07 schreef sig000 het volgende:

[..]

Er is plaats genoeg voor wielrenners, mountainbikers, ligfietsers en ANWB bejaarden op het fietspad.
Het is een kwestie van die ruimte delen en er rekening met houden dat het opletten is wanneer er zoveel verschillende verkeersdeelnemers zijn op dat relatief smalle fietspad of B weg.
tuurlijk, maar wielrenners kunnen schijnbaar geen rekening houden met overige verkeersdeelnemers. daarom deze oplossing
<hr>
  dinsdag 16 juli 2013 @ 11:09:27 #125
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_128999154
Ik snap er zelf ook geen kut van waar de meeste van die wielrenners mee bezig zijn. Een vriendin van mij woont vlak naast een uitvalsweg waar wielrenners langs moeten komen als zij de stad uit willen. Dat is dus een constante stroom aan gescheld en geduw aangezien die honderden wielrenners weinig op hebben met andere weggebruikers. Zeker nu daar ook verbouwd wordt en een deel van de weg is afgesloten. Elk normaal mens houdt daar rekening mee, maar wielrenners denken dat de beperking niet voor hen geldt.

Sowieso heb ik altijd al het gevoel gehad dat wielrenners er een sport van maken om zichzelf en elkaar dood te rijden. Een kleine tien a twaalf jaar geleden was ik getuige van een ongeluk bij een metro/tramstation. Een wielrenner vond het niet nodig om (midden in de stad) af te remmen voor een stoplicht, ging op hoog tempo door en werd vervolgens verpulverd door de tram die niet meer kon remmen. Dat was niet alleen het bloedigste (zowel fiets als mens kwamen in stukjes onderuit) maar ook het meest onnodige verkeersongeluk dat ik van dichtbij heb meegemaakt. Geen mens waagt het om tussen twee aankomende trams door te pendelen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')