Een fietshelm is ontworpen voor snelheden tot 20km/uur. Voor vallen op de stoeprand wordt gerekend met 17km/hr. Bij 35km/uur biedt het bar weinig bescherming.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 01:03 schreef Accordtje het volgende:
Als wielrenner rijdt je al snel 30-35 per uur. Als ik dan iemand die afslaat vol raak dan ga je 100% zeker beide onderuit.
De wielrenner ziet het gebeuren en kan anticiperen op de val, de andere fietser ziet het niet aankomen en valt dus onverwachts.
Daarnaast heb je op het gebied van bescherming inderdaad de helm. Die lijkt misschien wel niet veel voor te stellen, maar beschermt zeker in het geval dat je met je hoofd de grond dan wel een stoeprand raakt. Maar desondanks zal ook de wielrenner best last van de val hebben.
Wat dat betreft zijn mountainbikers vaak beter beschermd, degene die echt hard gaan dan.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 06:31 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Een fietshelm is ontworpen voor snelheden tot 20km/uur. Bij 35km/uur biedt het bar weinig bescherming.
Hij is er niet nu. Als echte wielrenner inmiddels druk bezig wat bejaarden van het fietspad te rijden.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:44 schreef bijdehand het volgende:
Life2.0, waarom reageer jij altijd zo agressief en verzuurd?
Maar hij reageert zo in meerdere topics. Meteen schelden, lekker agressief doen en je negeren als je een punt maakt. Snap niet dat iemand het leuk vindt om op zo'n manier te reageren.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:52 schreef sig000 het volgende:
[..]
Hij is er niet nu. Als echte wielrenner inmiddels druk bezig wat bejaarden van het fietspad te rijden.
Misschien heeft dat wat met doping te maken?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:55 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Maar hij reageert zo in meerdere topics. Meteen schelden, lekker agressief doen en je negeren als je een punt maakt. Snap niet dat iemand het leuk vindt om op zo'n manier te reageren.
Ja ik weet niet maar het maakt het topic een stuk minder leuk om terug te lezen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:56 schreef sig000 het volgende:
[..]
Misschien heeft dat wat met doping te maken?
zo werkt het hier natuurlijk niet... of het is een domme bejaarde of het is een asociale wielrenner. En dan het liefst met veel gekanker en gescheld over de ene of de andere en toch vooral je discussie tegenstander flink mee te verkankerenquote:Op maandag 15 juli 2013 18:24 schreef Strani het volgende:
Mooi hoe snel mensen kunnen oordelen over een ongeluk waar ze toch echt zelf niet bij waren.
Straks blijkt de wielrenner geen schuld te hebben, en heeft hij naast een trauma ook nog al die valse beschuldigingen aan z'n broek hangen.
Hij is wielrenner.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:44 schreef bijdehand het volgende:
Life2.0, waarom reageer jij altijd zo agressief en verzuurd?
Tja, je hebt een punt, maar komop, je woont zelf ook in de stad. Ik zie die gasten echt elke dag weg, van die volwassen kerels in spandex die echt vinden dat ze wel even voor je kunnen snijden, want ja, ze zijn prof!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:37 schreef Re het volgende:
[..]
zo werkt het hier natuurlijk niet... of het is een domme bejaarde of het is een asociale wielrenner. En dan het liefst met veel gekanker en gescheld over de ene of de andere en toch vooral je discussie tegenstander flink mee te verkankeren
ik ken genoeg wielrenners die wel gewoon netjes aanpassen en genoeg bejaarden die wel kwiek genoeg zijn op de first... ik heb van allebei last als ze zich stereotypisch opstellenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tja, je hebt een punt, maar komop, je woont zelf ook in de stad. Ik zie die gasten echt elke dag weg, van die volwassen kerels in spandex die echt vinden dat ze wel even voor je kunnen snijden, want ja, ze zijn prof!
dat lijkt me het grootste probleem ja... te veel bejaarden of onoplettende fietsers en te veel wielrenners die niet willen/kunnen ancticiperenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:56 schreef sig000 het volgende:
Ik denk dat het gewoon te druk wordt op het fietspad om daar nog naast elkaar te kunnen rijden.
Tsja en van die 1 maand per jaar ga ik hard fietsen figuren met hun clubje die zo'n waaier etappe op TV hebben gezien en dat dan gaan nadoen op het fietspad.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:59 schreef Re het volgende:
[..]
dat lijkt me het grootste probleem ja... te veel bejaarden of onoplettende fietsers en te veel wielrenners die niet willen/kunnen ancticiperen
Alsof alleen bejaarden het probleem zijn. Ik heb meer last van schoolgaande kinderen, die bijna het hele jaar overlast veroorzaken.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:08 schreef sig000 het volgende:
[..]
Tsja en van die 1 maand per jaar ga ik hard fietsen figuren met hun clubje die zo'n waaier etappe op TV hebben gezien en dat dan gaan nadoen op het fietspad.
Daar rijden dan ook nog bejaarden rond op een fiets waarmee ze snelheden halen die ze niet gewend zijn.
2 baans fietspad met wat bochten erin en je ken erop wachten totdat het mis gaat.
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:52 schreef sig000 het volgende:
[..]
Hij is er niet nu. Als echte wielrenner inmiddels druk bezig wat bejaarden van het fietspad te rijden.
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:56 schreef sig000 het volgende:
Ik denk dat het gewoon te druk wordt op het fietspad om daar nog naast elkaar te kunnen rijden.
Tja, je bent niet eens bochten nodig. Vorige week nog bijna een aanrijding gehad met een bejaarde op een kaarsrecht fietspad van 2 meter breed. Een groepje van 8 vrouwen reed met zijn 2en naast elkaar. Ik kom uit tegengestelde richting.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:08 schreef sig000 het volgende:
dat dan gaan nadoen op het fietspad. Daar rijden dan ook nog bejaarden rond op een fiets waarmee ze snelheden halen die ze niet gewend zijn.2 baans fietspad met wat bochten erin en je ken erop wachten totdat het mis gaat.
Er is plaats genoeg voor wielrenners, mountainbikers, ligfietsers en ANWB bejaarden op het fietspad.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:57 schreef Dawnbreaker het volgende:
daarom, wielrennen alleen toestaan op daarvoor aangewezen plaatsen waar geen openbaar verkeer komt
tuurlijk, maar wielrenners kunnen schijnbaar geen rekening houden met overige verkeersdeelnemers. daarom deze oplossingquote:Op dinsdag 16 juli 2013 11:07 schreef sig000 het volgende:
[..]
Er is plaats genoeg voor wielrenners, mountainbikers, ligfietsers en ANWB bejaarden op het fietspad.
Het is een kwestie van die ruimte delen en er rekening met houden dat het opletten is wanneer er zoveel verschillende verkeersdeelnemers zijn op dat relatief smalle fietspad of B weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |