Nee ik zit goed hierquote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:15 schreef Strani het volgende:
Wat rustig is het hier. Zijn jullie allemaal weer terug naar Nederland gegaan?
Beetje late reactie, maar waarom denk je dat het advies komt van mensen niet ter plaatse? Juist de mensen die hier wonen, kunnen je goed op de gevaren wijzen en situaties die je kunt tegenkomen, dat komt dan misschien negatief over, maar dat is dan waarschijnlijk het contrast tussen daadwerkelijk advies en het idee van iemand met een roze bril op.quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:50 schreef Lorelay het volgende:
[..]
Bedankt, zal zeker nadruk op mijn taalkennis leggen en hopelijk vind ik dan iets.Fijn om ook eens de mening van iemand ter plaatse te krijgen, veel mensen zijn zo negatief over Spanje (niet helemaal onterecht natuurlijk), maar ik probeer toch hoop te houden dat ik wel iets vind. We zullen zien
.
Ikke wel ja, zie nu ook weer bijna elke dag een "echte" molen,...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:15 schreef Strani het volgende:
Wat rustig is het hier. Zijn jullie allemaal weer terug naar Nederland gegaan?
Haha, en wat heeft je doen besluiten terug te gaan, of was dat het plan?quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:08 schreef Hexley het volgende:
[..]
Ikke wel ja, zie nu ook weer bijna elke dag een "echte" molen,...![]()
In een notendop is de reden van vertrek een familieconflictje,..quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Haha, en wat heeft je doen besluiten terug te gaan, of was dat het plan?
Ah, duidelijk. Wel jammer natuurlijk.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:36 schreef Hexley het volgende:
[..]
In een notendop is de reden van vertrek een familieconflictje,..
De makkelijkste weg is dan gewoon vertrekken.
Hier groeit de econonie al weer sinds mei vorig jaar ,Ibiza en Formentera gaan goed ,las vandaag in de krant dat de werkeloosheid ook weer met 4% is afgenomen hier. (januarie2013/januarie2014)quote:Op woensdag 5 februari 2014 12:13 schreef illusions het volgende:
[..]
Komt erop neer dat de economie gewoon zwaar kut gaat hier, en dat werkloosheid op een all-time-high ligt. De meeste banen worden vergeven aan kennissen en familie van mensen die ergens al werken.
De economie groeit elk jaar in mei, en na de zomer slinkt het weer. Hier in de Costa Blanca is het helaas nog steeds één grote puinhoop qua werk. Ach, het boeit mij persoonlijk niet zo, werk voor mezelf dus de arbeidsmarkt is niet echt van invloed op me, maar lijkt me wel lastig als je van baantje naar baantje moet voor een kutfooi, en dat zonder uitzicht op zekerheid.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:27 schreef SanAnt het volgende:
[..]
Hier groeit de econonie al weer sinds mei vorig jaar ,Ibiza en Formentera gaan goed ,las vandaag in de krant dat de werkeloosheid ook weer met 4% is afgenomen hier. (januarie2013/januarie2014)
Ook een late reactie van mij. Ben inmiddels in Spanje en heb wonder boven wonder binnen twee weken al werk gevonden. Niet fulltime, maar heb steeds meer uren (heb besloten als zzp'er te gaan werken).quote:Op woensdag 5 februari 2014 12:13 schreef illusions het volgende:
[..]
Beetje late reactie, maar waarom denk je dat het advies komt van mensen niet ter plaatse? Juist de mensen die hier wonen, kunnen je goed op de gevaren wijzen en situaties die je kunt tegenkomen, dat komt dan misschien negatief over, maar dat is dan waarschijnlijk het contrast tussen daadwerkelijk advies en het idee van iemand met een roze bril op.
Komt erop neer dat de economie gewoon zwaar kut gaat hier, en dat werkloosheid op een all-time-high ligt. De meeste banen worden vergeven aan kennissen en familie van mensen die ergens al werken.
Goed nieuws dat je zo kan werken. Ten eerste voor jou persoonlijk en ten tweede betekent het dat bedrijven weer geld aan zoiets uitgeven. Voor de crisis was dit echt big business, de laatste jaren w3as er geen droog brood in te verdienen. Volhouden! Als je goed bent, lult zich dit razendsnel rond. Spanjaarden zijn echt gevoelig voor mond op mond reclame.quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:42 schreef Lorelay het volgende:
Ik geef les aan bedrijven en particulieren (verschillende talen). Aan de eerste uren ben ik via via gekomen, daarna heb ik beetje bij beetje steeds meer klanten gevonden.
Wat kan je zo'n beetje verdienen met 25 uur per week?quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:42 schreef Lorelay het volgende:
Ik geef les aan bedrijven en particulieren (verschillende talen). Aan de eerste uren ben ik via via gekomen, daarna heb ik beetje bij beetje steeds meer klanten gevonden.
Dank je!quote:Op dinsdag 22 april 2014 16:45 schreef Bramito het volgende:
[..]
Goed nieuws dat je zo kan werken. Ten eerste voor jou persoonlijk en ten tweede betekent het dat bedrijven weer geld aan zoiets uitgeven. Voor de crisis was dit echt big business, de laatste jaren w3as er geen droog brood in te verdienen. Volhouden! Als je goed bent, lult zich dit razendsnel rond. Spanjaarden zijn echt gevoelig voor mond op mond reclame.
Het ligt er heel erg aan voor wie je werkt. Als je bijvoorbeeld via een taalschool werkt, krijg je minder betaald dan als je aan particulieren lesgeeft. De prijs van privélessen en groepen verschilt ook. Ik verdien nu tussen 12-24 euro per uur.quote:Op dinsdag 22 april 2014 20:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat kan je zo'n beetje verdienen met 25 uur per week?
Met 18 euro per uur en zonder kosten dus rond de 1200 euro.quote:
Reistijd = kosten.quote:Op woensdag 23 april 2014 12:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Met 18 euro per uur en zonder kosten dus rond de 1200 euro.
Dat is in Spanje in elk geval vrij redelijk, weinig buitenlanders die dat in Spanje verdienen
Hoeveel is het max aantal uur dat je denkt dat je kan halen?
Neem aan in december, juni, juli en augustus nauwelijks werk?
Als het binnen loop of fietst afstand is niet, maar dat kost nogal wat planningquote:
Zit helaas niet aan de 18 euro gemiddeld, maar als ik daar over een paar maanden aanzit zou het mooi zijn. Max aantal uur dat ik kan halen is heel afhankelijk van het type les en de locatie. Denk dat ik met 25 uur de dagen redelijk gevuld heb, kan natuurlijk altijd meer maar goed dan kan ik op zich al best wel rondkomen.quote:Op woensdag 23 april 2014 12:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Met 18 euro per uur en zonder kosten dus rond de 1200 euro.
Dat is in Spanje in elk geval vrij redelijk, weinig buitenlanders die dat in Spanje verdienen
Hoeveel is het max aantal uur dat je denkt dat je kan halen?
Neem aan in december, juni, juli en augustus nauwelijks werk?
Fietsen doe ik hier jammer genoeg niet, dat vind ik te gevaarlijk.quote:Op woensdag 23 april 2014 16:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als het binnen loop of fietst afstand is niet, maar dat kost nogal wat planning
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |