Oh dat wilde ik nog vragen! Heeft het nog geholpen voor jou om je bevalling op te schrijven? Dat je er iets minder aan terug hoeft te denken bedoel ik?quote:Op maandag 15 juli 2013 12:10 schreef bellelena het volgende:
LBWat een ontzettend leuk meisje heb je toch!
Soesa, prachtige foto
Voor goede nachten!
Oei Venco, hoop dat het niets geks/raars/engs is
Coco, ik sluit aan, Saar is een pamperbaby![]()
En een heleboel tandjes voor Silvijn![]()
F. en Nin 3 maanden![]()
Bijna afscheid van KZ!
Ja BBBB iddquote:Op maandag 15 juli 2013 12:00 schreef Kyara het volgende:
L0t, toevallig! Bewust bewegen, bewust bevallen? Heb de cursus bij M gedaan, bij de meisjes Zwangerfit en dan de theorielessen maar overgeslagen, lag nog vers in mijn geheugen zeg maarZij doet ook nog wel een wat met de wandelwagen soos. Ben je daar al eens geweest trouwens?
quote:Op maandag 15 juli 2013 12:04 schreef Fieder het volgende:
Oh Soesa wat mooi! Heeft ze nou zulke lange wimpers![]()
Ja dat afsluiten van die periode is het vooral. Echt zo'n bijzondere tijd en nu komt er een einde aan, moet ik weer 'normaal' gaan doen enzoquote:Op maandag 15 juli 2013 12:31 schreef Kyara het volgende:
Oh bah L0t, nu al! Het is kalote om weer te moeten beginnen. Echt iets waar je door heen moet. En het is ook een beetje afscheid van een bepaalde periode he.
WWS gaat wel verhuizen geloof ik. De locatie in Noord gaat dicht en ze is nog op zoek naar een andere locatie maar ze is nu ook al een week of 30 zwanger van haar 2e kind. We kunnen ook wel een keertje samen gaan, na zondag ken je mij ook
Welke cursus ga je doen? Babymassage? Wel leuk! Doe haar maar de groeten als je haar ziet (geen idee of ze me nog kent).
Fijn! Gek he, dat dat zoveel kan doen. Bij mij heeft het heel veel geholpen om het verhaal 100 x tegen kraamvisite te vertellen en vooral om het op te schrijven. Heb het al eerder gezegd: heb er geen trauma van ofzo maar ik heb het wel als heel erg heftig ervaren en krijg soms nog tranen in mijn ogen als ik eraan denk. Maar dat iedere nacht eraan denken was echt over vanaf het moment dat ik het opgeschreven had.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:27 schreef bellelena het volgende:
Spees, zeker! Het was fijn om rustig te zitten en de hele dag weer opnieuw na te lopen in mijn hoofd, van begin tot het eind. Wat gebeurde er, wat voelde ik, wat ervaarde ik. Het lijkt nu alweer veel minder 'eng', groots/heftig, zo achteraf er op terugkijkend. Ik heb ook aan mijn lief gevraagd of ie zijn versie op wil schrijven, ben ook zo benieuwd hoe hij die dag beleefde. Hij stond er in ieder geval een stuk ontspannener in die bewuste dag![]()
Ik ben er nog in aan het schaven en zelfs nog weer toevoegen en herschrijven (ohhh perfectionist...). En ik wil ook nog kijken of ik een versie kan maken voor online. Op een of andere manier lijkt het me best fijn om het te 'delen'. Het is toch wel een hele bijzondere bevalling denk ik
Daar zou ik ook benieuwd naar zijn. Maar dat had ik denk ik meteen moeten vragen. Nu heeft hij het zo vaak van mijn kant gehoord dat zijn verhaal waarschijnlijk helemaal gekleurd is door mijn ervaringen.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:50 schreef Kyara het volgende:
Ik vond het ook heel fijn om het verslag van mijn man te lezen. Met namen bij de bevalling van M omdat die gewoon ontzettend lang duurde ( > 24 uur) en dan mis je dus echt wel stukken. En dan de nodige kunstgrepen en zo erbij en je bent echt alle besef van tijd kwijt.
Och, dat is ook wel heel langquote:Op maandag 15 juli 2013 14:30 schreef Spirit82 het volgende:
Ik heb vanochtend al ruim een uur gewandeld en toen vertikte ze het ook. Ze is nu al wakker vanaf half 10. Heb haar maar in bed gelegd en laat haar maar even... Zo lang ze niet op standje luchtalarm gaat in elk geval. Ze is gewoon erg moe, en wil niks. Ze heeft een fles gehad en schone luier, wil niet in de box en niet bij mij... Ik weet het anders ook niet.
Oh en meerklaag post: gister voor het eerst bij m'n schoonouders geweest, die waren op vakantie geweest en hadden Isa een aantal weken niet gezien. Mijn god, doen we überhaupt iets goed met Isa?? Ze hadden echt overal commentaar op! Zooo irritantEn toen ze door de drukte niet kon slapen en volledig over de rooie ging ook gewoon naast me komen staan de hele tijd. Niets zeggen, gewoon daar staan kijken,,, grrr
Doet ze goed! Isabel was net zo groot en zwaar bij geboorte en met drie maanden 58 cm en 4795 gram.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:12 schreef bellelena het volgende:
We hebben stats!
Vandaag, 3 maanden, oftewel 13 weken: 54,5cm en 5300gram! Ze volgt nog steeds netjes haar lijntjes! En lekkere spekkies ook![]()
hey, die droom heb ik ook gehad! Toen M ongeveer zo oud was....quote:Op maandag 15 juli 2013 15:27 schreef vencodark het volgende:
Ik droomde laatst dat ik linea recta moest bevallen van mijn 2e terwijl in de droom A net 3 maanden was.![]()
En dat ik hoopte dat nr.2 heel snel zou komen en ik er niet weer 24+ uur over zou doen.
Nou Venco, bereid je maar voor op een tweeling!quote:Op maandag 15 juli 2013 15:53 schreef Kyara het volgende:
[..]
hey, die droom heb ik ook gehad! Toen M ongeveer zo oud was....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sweet Lord!quote:Op maandag 15 juli 2013 16:34 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Nou Venco, bereid je maar voor op een tweeling!
Bij ons duurde het de 1e keer juist heel lang en liepen we al bij de fertiliteitskliniek dus daar zit wel een verschilquote:Op maandag 15 juli 2013 17:24 schreef vencodark het volgende:
[..]
Sweet Lord!Ik durf al bijna geen seks meer te hebben aangezien ik vorige keer al zo makkelijk zwanger werd.
![]()
De huisarts kon nu niets bij A vinden maar nav mijn beschrijving "kan het haast niet anders dan een liesbreuk zijn".
Morgen bellen om een afspraak te maken voor een echo. Dan 3 dagen later bellen voor de uitslag.
Das goed klote Vencoquote:Op maandag 15 juli 2013 17:24 schreef vencodark het volgende:
[..]
Sweet Lord!Ik durf al bijna geen seks meer te hebben aangezien ik vorige keer al zo makkelijk zwanger werd.
![]()
De huisarts kon nu niets bij A vinden maar nav mijn beschrijving "kan het haast niet anders dan een liesbreuk zijn".
Morgen bellen om een afspraak te maken voor een echo. Dan 3 dagen later bellen voor de uitslag.
Ja, ik kon helaas maar bellen tot half 5 en toen zat ik er nog. Morgen kan ik vanaf 8:30 bellen dus hopelijk kan ik zsm terecht.quote:Op maandag 15 juli 2013 17:26 schreef Kyara het volgende:
[..]
Bij ons duurde het de 1e keer juist heel lang en liepen we al bij de fertiliteitskliniek dus daar zit wel een verschil
Arm schaap! Hopelijk kan je snel terecht voor een echo. Juud's zoontje moet binnenkort ook geopereerd worden aan een liesbreukje.
Die romper hebben wij ook! Inderdaad meer voor een meisje.quote:Op maandag 15 juli 2013 18:23 schreef Kyara het volgende:
Iemand mijn baby gezien?
[ link | afbeelding ]
Grappig, dit is juist een oude romper van Mquote:Op maandag 15 juli 2013 19:27 schreef vencodark het volgende:
[..]
Die romper hebben wij ook! Inderdaad meer voor een meisje.![]()
Wij hebben hm gehad van iemand die al wist dat het een jongetje was. Ik doe hm wel aan maar het is niet van harte.
quote:Op maandag 15 juli 2013 18:23 schreef Kyara het volgende:
Iemand mijn baby gezien?
[ link | afbeelding ]
Ja, dat waren ze vorig jaar bij M ook al. Ze vinden hetzelfde speelgoed leuk (net zoals alles baby's waarschijnlijk)quote:Op maandag 15 juli 2013 19:33 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Grote hit he, die gekleurde ringen!
Ik heb ze ook, maar E snapt ze nog niet heel goed. Komt nog wel denk ikquote:Op maandag 15 juli 2013 19:33 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Grote hit he, die gekleurde ringen!
M is een jongen?quote:Op maandag 15 juli 2013 19:31 schreef Kyara het volgende:
[..]
Grappig, dit is juist een oude romper van M
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.niet quoten ajb
[ Bericht 3% gewijzigd door kleinzusje op 15-07-2013 20:04:17 ]All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
Neequote:Op maandag 15 juli 2013 19:58 schreef Tante_Soesa het volgende:
Knap he, het lukt hier nog steeds niet om t losstaan te fotograferen
heeft toevallig de verjaardagsvisite voor zondag niet afgezegd ?![]()
Ook handig bij de opdegrondgooifase, doe ik gewoon één ring om mijn pols.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:37 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, dat waren ze vorig jaar bij M ook al. Ze vinden hetzelfde speelgoed leuk (net zoals alles baby's waarschijnlijk)
en dan gooi je zo je baby op de grond?quote:Op maandag 15 juli 2013 20:00 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ook handig bij de opdegrondgooifase, doe ik gewoon één ring om mijn pols.
Neequote:
Ik slinger hem dan in cirkels om mijn hoofd, vindt ie awesomequote:Op maandag 15 juli 2013 20:01 schreef Mangostine het volgende:
[..]
en dan gooi je zo je baby op de grond?
ik hoor het al, een echte musthave!quote:Op maandag 15 juli 2013 20:05 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik slinger hem dan in cirkels om mijn hoofd, vindt ie awesome
quote:Op maandag 15 juli 2013 20:06 schreef L0t.. het volgende:
Kz-mini gezienknapperd! En zomaar los staan, wow!
Ja, zie sig voor zijn volledige naam. De romper heeft geen roesjes hoor. Is ook een romper van vorig jaar dus net even anders denk ik. Roesjes vind ik ook niks voor een jongenquote:Op maandag 15 juli 2013 19:51 schreef vencodark het volgende:
[..]
M is een jongen?
Ik vind deze romper nogal meisjesachtig ivm de roesjes aan de randen.
quote:Op maandag 15 juli 2013 21:37 schreef Omentielvo het volgende:
Ook kz gemist. Maar losstaan is goed![]()
En Kyara die foto is leuk
Nog 5 minuutjesquote:Op maandag 15 juli 2013 21:15 schreef Kyara het volgende:
Kz weer gemist maarvoor het los staan op de foto!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.niet quoten ajb
[ Bericht 3% gewijzigd door kleinzusje op 15-07-2013 21:44:38 ]All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet quoten aub
[ Bericht 29% gewijzigd door SupremeEvil op 15-07-2013 22:16:38 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nohhh bedankt he, nou zit ik weer te grienenquote:Op maandag 15 juli 2013 22:14 schreef L0t.. het volgende:
Nou dat was het dan, mijn verlof. Wat een heerlijke tijd was het. Nu weer terug naar het gewone leven, maar wel met het allerliefste kindje dat thuis op me wacht
.
Zinvolle overwegingen, thanks.quote:Op maandag 15 juli 2013 22:29 schreef Shandaly het volgende:
Ik werk 32 uur, Mango, dus kan je vraag niet echt beantwoorden. Zou op zich best fulltime willen werken, maar dan alleen als manlief z'n uren naar beneden schroeft. (Die werkt er ook 32) Wil eigenlijk niet dat mijn kindjes meer dan 3 dagen in de week naar het kinderdagverblijf moeten.
Ik denk dat het heel veel scheelt hoe je het verder thuis geregeld hebt. Als je fulltime zou gaan werken, denk je dan ook aan een hulp in de huishouding? Ben je in het weekend dan ook nog een dag kwijt aan dat soort klusjes, of kun je echt al je aandacht aan je gezin geven?
Hoe ver reizen is je werk? Ben je redelijk op tijd thuis, of zie je ze 's avonds hooguit een kwartiertje?
[ Bericht 3% gewijzigd door Suikertante op 15-07-2013 23:07:49 ]
Dankjewel!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 04:57 schreef LadyBlack het volgende:
Helemaal vergeten te vragen; hoe ging het in de dierentuin suiker? Heb je F nog in de kinderwagen gehad?
L0t, sterkte vandaag!
J gaat naar een gastouder toch?
Liever nietquote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:41 schreef Spees_Eend het volgende:
En soesa.dat klinkt weer als een hele gezellige baby, gelukkig gaan die fases altijd voorbij
Omg, hoe cutequote:Op dinsdag 16 juli 2013 07:46 schreef Kyara het volgende:
Ik kreeg gister trouwens echt een megasmile van J toen ik haar overnam van de leidster op het kdv. Toen we binnenkwamen kon er klein lachje vanaf maar toen ze bij me was, bleef ze maar lachen
Oh, echt? Was Silly zo vroeg opquote:
Hij was om half 5 wakker en heeft daarna braaf geslapen tot kwart voor 8 (!!!) dus het lag eigenlijk vooral aan mezelfquote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:35 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Oh, echt? Was Silly zo vroeg op?
Ik ga straks naar het Kruidvat. Zal ik ze voor je meenemen als ik ze tegen kom?quote:Op maandag 15 juli 2013 22:59 schreef Suikertante het volgende:
En ik ben nog steeds die ringen nergens tegengekomen
Zekerquote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:17 schreef Spees_Eend het volgende:
Hoewel je wéét dat baby's dat doen, en je het bij een ander ook niet gek zou vinden, zou ik ook niet op mijn gemak zijn als het mijn baby was. Als ik ergens op visite ben dan reageer ik ook veel sneller op gemopper (standaard reactie van mijn vader dan dat ik hem te snel zijn zin geef)
Wel een goeie reality check voor je vrienden, Fieder
Oh wat jammer voor de opa op verjaardag 1! (En voor jou, tenminste kan me voorstellen dat je dan denkt: nouwww nu ziet hij niet hoe ze echt isquote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:21 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Zeker. Doe ik ook. Ik krijg het ook helemaal warm als ze dan blijft mopperen. Van 't weekend op 1 van de 2 verjaardagen was ze ook niet happy (ze was bang van de mega reuze baby die er ook was
![]()
) en dan zit ik toch niet op m'n gemak. Toen ging een van de opa's die ze weinig ziet haar proberen te troosten en toen was het helemaal drama
. Toen heb ik haar ook maar haar speen gegeven terwijl ze die normaal nooit krijgt zomaar. Het zorgde er iig voor dat ze stil was...
. Gelukkig was ze op verjaardag 2 (waar dezelfde mensen waren... ) een stuk vrolijker!
Lief, maar niet nodig hoor. Doe ik eigenlijk nooit overdag, lukt ook niet denk ik. Straks even lekker met de draagzak of de wagen wandelen in de zon, wat fijn dat het eindelijkquote:Lastig dat je zo vroeg op was Spees. Het scheelt idd dat je vrij bent, misschien kun je straks nog even een dutje doen?
Die draagzak is allang teruggebracht.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:37 schreef Spirit82 het volgende:
Spannend Venco! Fijn wel dat je zo snel terecht kunt, al voelt het waarschijnlijk superlang... Kun je niet met A. in de draagzak naar buiten? Naar een parkje ofzo?
klein tipje wb de draagzak: probeer anders een Bondolino ofzo te lenen, ik heb wel een goed adres voor jequote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:41 schreef vencodark het volgende:
[..]
Die draagzak is allang teruggebracht.Wat een klote ding.
Wie weet dat ik vanmiddag inderdaad even de deur uitga. Ik smelt zo zachtjes aan.
En ik had wel liever eerder dan vrijdag gegaan maar ze hadden geen plek en er is gelukkig geen sprake van spoed.
Whehe, neenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:35 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Oh, echt? Was Silly zo vroeg op?
LE, je klinkt zo verliefd. Ik wilde nog vragen of het beter gaat met het dag/nachtritme maar ik denk van niet he
.
Tof!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:06 schreef Suikertante het volgende:
En Fieder, denk vooral het rustig neerleggen en niet te snel weer uit bed halen. Maar het helpt ook dat hij zelf wat ouder is en de speen beter in houdt!
Je hebt ook gelijk hoor. Hij heeft ook alleen maar een luier aan. Gister heeft ie een beetje gesabbeld aan een ijsje. Vond hij heerlijk! En nu gaat het ook wel weer. In zijn ledikant bakt hij gewoon weg.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:51 schreef Spees_Eend het volgende:
Venco, als jij je al niet lekker voelt vanwege je veel te warme appartement, dan zal hij zich misschien ook niet al te goed voelen daardoor. En dat in combinatie met jouw irritatie/slechte humeur zou wel zijn weerslag op hem kunnen hebben. Dat je een flesje voor niks hebt gemaakt, tja, dat gebeurt. Misschien een beetje out of the box denken? Samen de buitenlucht in, op een bankje in het park een flesje geven, ... zoiets?
Vervelend dat je dat zo voeltquote:Op dinsdag 16 juli 2013 11:18 schreef vencodark het volgende:
@kz: naar buiten gaan is nu nogal gedoe met tillen. En bv in de buitenlucht vind ik weer niet zo fijn.
Ik zie wellicht teveel beren op de weg.
Dat kan ook buiten. Daar heeft je zweetbaby dan meer aan.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 11:53 schreef Suikertante het volgende:
Of je gaat even lekker spuien op een forum en dan voel je je al beter, volgens mij is dat hier het geval
En bedankt.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 11:55 schreef Keshet het volgende:
[..]
Dat kan ook buiten. Daar heeft je zweetbaby dan meer aan.
er staat toevallig een pareltje van een draagdoek in V&A, ik zou t doen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:41 schreef vencodark het volgende:
[..]
Die draagzak is allang teruggebracht.Wat een klote ding.
Wie weet dat ik vanmiddag inderdaad even de deur uitga. Ik smelt zo zachtjes aan.
En ik had wel liever eerder dan vrijdag gegaan maar ze hadden geen plek en er is gelukkig geen sprake van spoed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venco, ben je beledigd omdat ik zweetbaby zei? Really?Wijs mij eens een baby in Nederland aan die nu niet zweet.
A grand adventure has begun.
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:12 schreef Keshet het volgende:
Juud wat sneu! Helaas 1 van de bijkomende problemen vaak van het prematuur geboren worden.![]()
Schrale troost: E. heeft de operatie aan 1 kant gehad. Ze was toen wel iets ouder maar heeft er écht nauwelijks last van gehad.Ja sorry maar het kwam niet lekker over. Ik ben gewoon heel onzeker en als ik ook maar ergens het idee krijg dat ik iets niet goed doe dan neemt de twijfel alleen maar meer toe.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venco, ben je beledigd omdat ik zweetbaby zei? Really?Wijs mij eens een baby in Nederland aan die nu niet zweet.
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:12 schreef Keshet het volgende:
Juud wat sneu! Helaas 1 van de bijkomende problemen vaak van het prematuur geboren worden.![]()
Schrale troost: E. heeft de operatie aan 1 kant gehad. Ze was toen wel iets ouder maar heeft er écht nauwelijks last van gehad.Ja, van de ingreep zelf hebben ze na die tijd idd weinig last, dat vertelde ze me ook en hij krijgt een ruggenprik en dan heeft ie de eerste uren ook geen napijn, dat is wel een fijn idee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venco, ben je beledigd omdat ik zweetbaby zei? Really?Wijs mij eens een baby in Nederland aan die nu niet zweet.
Onder narcose gaan, ja dat is rot om te zien, al mag ie wel zijn speen. Ik vind het ook niks, maar meer omdat ik hem moet achterlaten, dat gaat geen leuk moment zijn...maar het moet.
Ik ben nu zo aan hem gehecht in de week dat ie thuis is dat ik als een leeuwin bovenop hem zit (bij wijze van spreken) Zo heftig hoe anders dat voelt als toen ie in het ziekenhuis lag.
Wat een ellende zeg.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 11:59 schreef Juud79 het volgende:
Gisteren met mijn ventje naar het WKZ in Utrecht geweest. Hij heeft een dubbele liesbreuk, ene kant iets minder erg als de andere kant. Binnen nu en twee weken is ie aan de beurt en we kunnen de middag ervoor worden opgeroepen om de volgende dag te verschijnen, het is maar net wanneer er plek is. Nachtje blijven na de operatie moet sowieso, als dan alles goed is mag ie weer mee...
En ik hoorde gisteren dat ie drie uur voor het tijdstip van de opname niet mag eten en dat het dan vanaf dat tijdstip nog max twee uur duurt voordat ie aan de beurt is......ik begon daar al bijna te huilen, hoe zielig is dat, een pasgeboren baby met honger.
Ik zie het niet eens als een aanval maar gewoon van: jeetje, laat me nou even lekker zeuren. Ik vind gewoon die drempel lastig maar niemand snapt dat en dan voel ik mij een aanstellerige trut dat ik dat voor mijn kind niet kan.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:17 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik denk dat je het ook niet moet zien als aanval maar juist dat we je graag over een drempel heen willen helpen. De een misschien wat subtieler als de andermaar de bedoelingen zijn echt goed.
Ah zo. Ja ik dacht al zoiets. Had die indicatie online ook al gelezen. Succes in ieder geval.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:22 schreef Juud79 het volgende:
Hij is geboren met 32.4 weken en is nu 4 weken en 4 dagen. Omdat ie prematuur is kan ie wat last van zijn longen/zuurstofgehalte in zijn bloed krijgen na de ingreep en moet ie voor de zekerheid een nachtje aan de monitor.
Baby's die op de normale termijn zijn geboren mogen vaak dezelfde dag mee naar huis.
Jawel, ik snap dat wel. Ik vond en vind dingen voor het eerst doen, zeker met baby, vaak ook een beetje eng. Maar als je het niet doet wordt die drempel alleen maar hoger. En echt, je ontneemt jezelf en je baby een hoop plezier door nu binnen te blijven zitten.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:22 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik zie het niet eens als een aanval maar gewoon van: jeetje, laat me nou even lekker zeuren. Ik vind gewoon die drempel lastig maar niemand snapt dat en dan voel ik mij een aanstellerige trut dat ik dat voor mijn kind niet kan.
+1quote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:27 schreef Keshet het volgende:
[..]
Jawel, ik snap dat wel. Ik vond en vind dingen voor het eerst doen, zeker met baby, vaak ook een beetje eng. Maar als je het niet doet wordt die drempel alleen maar hoger. En echt, je ontneemt jezelf en je baby een hoop plezier door nu binnen te blijven zitten.
Ja, eerst onder narcose met een kapje, als ie in slaap is dan krijgt ie infuus en ruggenprik. Dat laatste is omdat ze dan minder narcose hoeven te geven, wat zorgt voor sneller herstel.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:31 schreef Fieder het volgende:
Venco wat sneu dat het waarschijnlijk toch een liesbreuk is.
Juud een dubbele liesbreuken wat lang zonder eten idd, heel zielig. Je hebt het over een ruggenprik, maar hij blijft toch niet bij neem ik aan? Eerst een kapje oid?
Oh en Venco, ik vind het ook altijd heel moeilijk om met L ergens heen te gaan. Ik moet dan ook echt een drempel over (letterlijk en figuurlijk) Voornamelijk omdat hij soms zo krijst
Ik ook! Nog steeds wel hoor, zelfs in de achtertuin gaan zitten met mini vind ik ingewikkeldquote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:27 schreef Keshet het volgende:
[..]
Jawel, ik snap dat wel. Ik vond en vind dingen voor het eerst doen, zeker met baby, vaak ook een beetje eng. Maar als je het niet doet wordt die drempel alleen maar hoger. En echt, je ontneemt jezelf en je baby een hoop plezier door nu binnen te blijven zitten.
Da's wel een beetje uit de richting jaquote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:42 schreef vencodark het volgende:
Thanks allen weer.![]()
Ik ben gewoon aan het mutsen en uitstellen, i know.![]()
Oh en Soesa, bedankt voor je aanbod maar ik woon in Zeeland dus is nogal een eindje er vandaan. Anders was ik er wel op ingegaan hoor
Het is ook soms een gedoe ja. En 2 weken terug ofzo had ik helemaal een kleed neergelegd, hangmat opgehangen, tuinkussen naar buiten, parasol neergezet etc. etc. Wil ze niet buiten zitten maar binnen achter haar loopwagen lopenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:40 schreef Zolena het volgende:
[..]
Ik ook! Nog steeds wel hoor, zelfs in de achtertuin gaan zitten met mini vind ik ingewikkeld![]()
Maar gewoon doen helpt. En dan is het de volgende keer alweer iets minder moeilijk.
??quote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:09 schreef Zolena het volgende:
Haha allemaal op venco, als je naar buiten kan dan zul je ook naar buiten potverdriejandubbeltjes. Stiekem zit iedereen op het werk jaloers te wezen dat je kan venco.![]()
Ja dat inderdaad (behalve dan de loopwagen) maar ook insmeren enzo. Nou ja.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:52 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Da's wel een beetje uit de richting ja.
[..]
Het is ook soms een gedoe ja. En 2 weken terug ofzo had ik helemaal een kleed neergelegd, hangmat opgehangen, tuinkussen naar buiten, parasol neergezet etc. etc. Wil ze niet buiten zitten maar binnen achter haar loopwagen lopen.
Ja en nog meer jaloers hier toe maar weer.quote:Ik ben net heerlijk met mijn baby buiten geweest hoor, heeft absoluut niks met jaloezie te maken. Nog niet een beetje.
Een week nadat het vloeien over was...quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:00 schreef Suikertante het volgende:
Nou, ik ga even op een ander onderwerp over.
Wanneer menstrueerden jullie weer voor 't eerst?![]()
(dit is een serieuze vraag hoor!)
Verder belde net het UWV en ik had zo'n lieve mevrouw aan de lijn, wat een feest! Ze begreep het helemaal en over een paar weken belt ze terug om te kijken hoe het dan gaat.![]()
Zit ik daarover in de rats, voel namelijk de druk wat verminderen, pff![]()
En als F niest dan zegt hij nu "HatsJOE! Heeeeeeeu". Zo'n opgeluchte zucht met stemgeluid![]()
Je baby onder narcose achterlaten lijkt me sowieso heel heftig, maar helemaal als je hem net thuis hebtHopelijk zijn jullie gauw aan de beurt en valt het mee met de honger!
Nou dat ja... ik dacht ook al, laten we even allemaal over venco's posts gaan vallenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:09 schreef Zolena het volgende:
Haha allemaal op venco, als je naar buiten kan dan zul je ook naar buiten potverdriejandubbeltjes.
Deed mijn waterpokkenplakbaby van negen maanden gister ook nog! Hij wilde alleen maar al rondlopende vastgehouden worden, dus hij en ik waren heel blij met de storch gisterquote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:18 schreef pessie het volgende:
Mijn buurvrouw heeft een bondolino en een storchenwiege geleend bij baby bij. Bondolino is haar beeb nog te klein voor en in de storchenwiege viel hij zo in slaap.
Nee eigenlijk niet, wel een beetje een bezweet buikje tegen mij aan. En fietsen met Manduca? Wat meer wind vangen? Doek lijkt me sowieso wel koeler idd.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:23 schreef Mangostine het volgende:
Gaan jullie baby's niet kapot in de drager dan? Ik heb een Manduca maar M drijft er zowat uit, met alleen een hemdromper aan. In de doek is op een of andere manier koeler.
Ik heb nooit minder willen werken... ik werk 32 uur in de week, de meiden gaan 3 dagen naar de opvang en bram 4.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:46 schreef vencodark het volgende:
Overigens zou ik graag meer uren werken (nu 15) maar mijn man werkt al 40 uur in ploegen dus het is voor mij vrij lastig daar iets naast te vinden, hoewel het financieel wel nodig is eigenlijk. Aan de andere kant heb ik er moeite mee als ik mijn baby teveel bij een ander moet laten.
Nu voelt het alsof ik moet kiezen tussen het welzijn van mijn kind (= niet teveel bij een ander) en de boel financieel 'redden'.
Vanaf welke leeftijd gebeurde dat dan? En opvang kost toch klauwen vol geld?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb nooit minder willen werken... ik werk 32 uur in de week, de meiden gaan 3 dagen naar de opvang en bram 4.
Vanaf 4 maanden... En ja opvang kost een hoop, maar is nog steeds minder per uur dan dat ik binnen hark.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:50 schreef vencodark het volgende:
[..]
Vanaf welke leeftijd gebeurde dat dan? En opvang kost toch klauwen vol geld?
Maar ik vind hm nog zo klein voor opvang. Eng.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Vanaf 4 maanden... En ja opvang kost een hoop, maar is nog steeds minder per uur dan dat ik binnen hark.
Het is maar net hoe hard je die paar 100 eu per maand nodig hebt... En na 4 jaar stopt de opvang en hou je wel je salaris over en heb je geen gat in je cv.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:54 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar ik vind hm nog zo klein voor opvang. Eng.![]()
Ik zat in de gedachte dat hetgeen wat de extra uren opbrengt, toch weer verloren gaat aan opvang. Daarom leek het mij niet zo zinvol.
Nou, simpel gezegd, elke euro moet gespaard blijven. Daarom is bijvoorbeeld een draagdoek van 80 euro of meer gewoonweg teveel geld.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het is maar net hoe hard je die paar 100 eu per maand nodig hebt... En na 4 jaar stopt de opvang en hou je wel je salaris over en heb je geen gat in je cv.
Oh, maar dat soort aankopen kan ik me op dit moment ook niet veroorloven hoor... En ik heb een onwijs fijne wandelwagen, Bram zit heel graag tegenwoordig. Ik vind het wel prima.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:57 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nou, simpel gezegd, elke euro moet gespaard blijven. Daarom is bijvoorbeeld een draagdoek van 80 euro of meer gewoonweg teveel geld.
Ik had dat juist in de doek maar volgens mij komt dat doordat ik er zelf van ga zweten. De manduca is aan de zijkant en op je rug open en F zit wat minder tegen me aan geplet waardoor ik zelf minder zweet en daardoor F ook. Ik heb meestal wel een klamme plek tussen m'n tieten maar volgens mij is dat van het ademen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:23 schreef Mangostine het volgende:
Gaan jullie baby's niet kapot in de drager dan? Ik heb een Manduca maar M drijft er zowat uit, met alleen een hemdromper aan. In de doek is op een of andere manier koeler.
Oh ja, herkenbaar, dat je als een idioot infantiele geluiden blijft maken omdat je baby er zo leuk op reageerde. Mijne heeft ook zo'n uhuhuhuhuh lachje als ik heel overdreven doe alsof ik nies .quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:41 schreef vencodark het volgende:
Cake gaf mij net heerlijke leuke lachjes, hij vond me leuk toen ik "èh èh" bleef zeggen.![]()
Toen ik nog zwanger was heb ik eens gekeken wat ik terug zou krijgen en dat was de helft! Best veel. Weet niet hoe lang dat nog zo blijft natuurlijk.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:02 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Je krijgt bovendien ook nog kinderopvangtoeslag he? (afhankelijk van wat er totaal binnenkomt natuurlijk). Bij de meeste zal werken toch wel lonen! Zeker bij 1 kind.
Mwa, de bezuinigingen van de laatste 2 jaar hebben er al behoorlijk in gehakt, de branche gaat behoorlijk slecht. Gokje dat ze daar toch niet snel nog meer gaan bezuinigen..quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:05 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Toen ik nog zwanger was heb ik eens gekeken wat ik terug zou krijgen en dat was de helft! Best veel. Weet niet hoe lang dat nog zo blijft natuurlijk.
Dat klinkt wel heerlijk zeg! Hier nog steeds volop drukte en zelfs een wachtlijst geloof ik. De babygroep is wel altijd vol hier, zelden mogelijkheid voor een extra dagje ook. En naar buiten doen ze geloof ik niet met baby's.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:04 schreef Ticootje het volgende:
Bram is gek op zijn oppasjuffen... En voordeel, de kinderdagverblijven zijn behoorlijk leeg, veel ouders halen hun kinderen weg wegens te duur. Zo heeft Bram dus vaak dat hij de enige baby is op de groep. En dan gaan ze knuffelen bij de grote kindjes. Ze gaan heel vaak naar de kinderboerderij, of gewoon even eendjes brood geven...
Oh, dat lijkt me ook echt heel erg. Of zoals het bij mij in het begin was, de opvang (oma) vond het eng/spannend/niet leuk. Gaf ook geen prettig gevoelquote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:05 schreef L-E het volgende:
Ik vond opvang ook erg fijn. Nu heb ik wel een kind (Kleuter bedoel ik) dat duidelijk gelukkiger was/is als ik meer thuis ben dan hij op de opvang is. Nu werken we beide parttime en kunnen het zonder opvang af. Dat is een enorme luxe. Je kind weg brengen terwijl hij daar niet gelukkig van wordt is een hel, serieus.
Wat een verschil zeg! Hier ook weinig nieuwe aanwas, de jongste is nu een half jaar. Over anderhalf jaar zou onze groep helemaal weg zijn als er niemand bijkomt. En ze zitten de hele dag buiten, ook met de baby'squote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:06 schreef Mineola het volgende:
[..]
Dat klinkt wel heerlijk zeg! Hier nog steeds volop drukte en zelfs een wachtlijst geloof ik. De babygroep is wel altijd vol hier, zelden mogelijkheid voor een extra dagje ook. En naar buiten doen ze geloof ik niet met baby's.
Hm, dat laatste herken ik niet. Tijd voor de kinderboerderij/speeltuin/vingerverven is er altijd wel.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:02 schreef Spirit82 het volgende:
Ik vind de opvang juist fijn. Omdat ze alleen is en mijn moeder ook twee dagen oppast, vind ik het juist goed dat ze ook 1 dag minimaal andere kindjes om zich heen heeft. Daarnaast lijken de leidsters me erg leuke vrouwen en wordt er van alles met je kinderen gedaan waar je zelf niet altijd tijd voor hebt/maakt.
In dat geval zou ik gaan rondkijken. Vragen naar beleid, wat ze doen, enz enz..quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:06 schreef Mineola het volgende:
[..]
Dat klinkt wel heerlijk zeg! Hier nog steeds volop drukte en zelfs een wachtlijst geloof ik. De babygroep is wel altijd vol hier, zelden mogelijkheid voor een extra dagje ook. En naar buiten doen ze geloof ik niet met baby's.
Maak eens een proefberekening op de site van de belastingdienst, kun je zo zien wat je terug zou krijgen. Hoe lager je inkomen, hoe meer je terugkrijgt, procentueel gezien.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:07 schreef vencodark het volgende:
Misschien toch maar eens heroverwegen. Wat ik zei, ik werk nu 15 uur (nou ja, na verlof) maar het verdiend geen drol (amper 10 euro bruto) en heeft niets met mijn opleiding te maken (catering tov maatschappelijk werkster). Denk dat mijn man en ik de plusjes en minnetjes nog eens beter naast elkaar moeten zetten.
Misschien is het wel goed ja.
Tijd wel, zin niet. Ik pak thuis niet zomaar verf voor de meiden, simpelweg omdat het een grote pleurisbende wordt met die 2 en ik de verf van mn muur en tafel kan schrobben... Daar betaal ik dan graag voor dat ze dat lekker ergens anders mogen doen. succesquote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:07 schreef L-E het volgende:
[..]
Hm, dat laatste herken ik niet. Tijd voor de kinderboerderij/speeltuin/vingerverven is er altijd wel.
Ik heb er geen moeite mee. We hebben een knutseltafelkleed, dat mag vies worden, hij gaat zijn gang maar. Ik verf nog mee ook, reuze gezellig!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Tijd wel, zin niet. Ik pak thuis niet zomaar verf voor de meiden, simpelweg omdat het een grote pleurisbende wordt met die 2 en ik de verf van mn muur en tafel kan schrobben... Daar betaal ik dan graag voor dat ze dat lekker ergens anders mogen doen. succes
Ik kan dat niet. Het is mn ding ook gewoon niet. Ik ben niet creatief en ik haat rommel en knutselen...quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:11 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik heb er geen moeite mee. We hebben een knutseltafelkleed, dat mag vies worden, hij gaat zijn gang maar. Ik verf nog mee ook, reuze gezellig!
Dankje, dat is lief.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:09 schreef L-E het volgende:
Oh, en ik wilde nog zeggen: Venco, jammer en onnodig dat je zo twijfelt aan je capaciteiten als moeder. Van wat ik lees doe je wat je kan om A. te geven waar hij behoefte aan heeft, en dat het soms even zoeken is herkennen we allemaal. Het siert je juist dat je daar open over bent, ik denk echt dat je een prima mama bent hoor
Dan lijkt het me prima dat je het uitbesteedtquote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik kan dat niet. Het is mn ding ook gewoon niet. Ik ben niet creatief en ik haat rommel en knutselen...
Ik heb heel uitgebreid rondgekeken tijdens mijn zwangerschap en heb behoorlijk wat keus in opvang. Als ik alleen uitga van loopafstand heb ik al vier verschillende vestigingen. Dit was onze nr 1.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
In dat geval zou ik gaan rondkijken. Vragen naar beleid, wat ze doen, enz enz..
Mijn kdv heeft een eigen facebookpagina, elke dag komen er foto's op wat de kinderen doen. Ze hebben elke paar weken een thema waarbij de ouders geacht worden ook iets voor te bereiden.
Het pand zelf is heerlijk, het is een vrijstaand gebouw, overal grote ramen, veeeeel licht en alle ruimten zijn met airco. Serieus die kleine heeft het daar beter dan thuis als het zo warm is.
De opvang in den haag doet het ook niet hoor... Daarom ben ik zo gecharmeerd van de opvang van Bram, dat ze zoveel ondernemen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:15 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ik heb heel uitgebreid rondgekeken tijdens mijn zwangerschap en heb behoorlijk wat keus in opvang. Als ik alleen uitga van loopafstand heb ik al vier verschillende vestigingen. Dit was onze nr 1. Hij zit op een babygroep, en ik snap wel dat ze daar niet mee naar buiten (als in kinderboerderij of zo) gaan vanuit logistiek oogpunt. Bij de peuters doen ze dat wel hoor. Elke groep heeft overigens zn eigen buitenruimte. Dat was hier het enige minpunt, het zijn alleen tegels. Maar deze opvang scoorde op al mijn andere speerpunten veel beter dan de andere locaties die helaas wel leukere buitenruimten hadden. De enige andere die in de buurt kwam was gewoon echt te onhandig gelegen en te ver weg.
En vrijstaand bestaat hier niet, in de stad
Dat hoeft hij niet te wetenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:13 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dankje, dat is lief.![]()
Weet je wat nou zo lullig is...nu ga ik dankzij jullie heroverwegen van dat werk...terwijl mijn man het al weken roept. Is al de zoveelste keer dat ik iets van anderen wel aanneem en niet van hem.
Voor mij helpt het ook om een relaxtere moeder te zijn. Door even op je werk te zijn neem je ook even afstand. pak je als je thuis bent dingen misschien iets anders aan. Bovendien ben je dan weer heel blij om de kleine weer te zien en ben ik als moeder volgens mij leuker.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:13 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dankje, dat is lief.![]()
Weet je wat nou zo lullig is...nu ga ik dankzij jullie heroverwegen van dat werk...terwijl mijn man het al weken roept. Is al de zoveelste keer dat ik iets van anderen wel aanneem en niet van hem.
Haha, Oh reken maar dat hij dat gewoon raadt! Steeds als ik weer met iets kom van: "goh, zullen we niet dit of dat"? Dan zegt hij: "dat heb je zeker weer van fok"?quote:
Niet?quote:
Heuj, volgens mij zag ik een bekend jongetje voor bij komen? Ziet er leuk uit Ticoquote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:28 schreef Ticootje het volgende:
https://www.google.nl/map(...)00&q=njoy+zoetermeer
Lekker beveiligd
Maar goed, wel een mooie indruk dus.
Bij mij niet... maar dat kan aan de computer liggen...quote:
Uhuh. Ik zat dus ff te zoeken naar een goed plaatje van het gebouw, dus ik kom deze serie zo tegen... Ik zat ook ff, eh..... ok...quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:29 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Heuj, volgens mij zag ik een bekend jongetje voor bij komen? Ziet er leuk uit Tico
Ik lees dit nu pas, wat klote, Juud! Sterkte ermeequote:Op dinsdag 16 juli 2013 11:59 schreef Juud79 het volgende:
Gisteren met mijn ventje naar het WKZ in Utrecht geweest. Hij heeft een dubbele liesbreuk, ene kant iets minder erg als de andere kant. Binnen nu en twee weken is ie aan de beurt en we kunnen de middag ervoor worden opgeroepen om de volgende dag te verschijnen, het is maar net wanneer er plek is. Nachtje blijven na de operatie moet sowieso, als dan alles goed is mag ie weer mee...
En ik hoorde gisteren dat ie drie uur voor het tijdstip van de opname niet mag eten en dat het dan vanaf dat tijdstip nog max twee uur duurt voordat ie aan de beurt is......ik begon daar al bijna te huilen, hoe zielig is dat, een pasgeboren baby met honger.
[ Bericht 6% gewijzigd door Mineola op 16-07-2013 19:28:49 ]
Ontzettend schattige pakjes inderdaadquote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:44 schreef Kyara het volgende:
Omdat ik hun outfitjes zo ontzettend schattig vind staan:
[ link | afbeelding ]
En allereerste hapjes. Broccoli vonden ze niet zo geslaagd.
[ link | afbeelding ]
Kyara kon er geen vindenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:45 schreef Suikertante het volgende:
Oké! Als ik dan een dubbel setje tref op de meet ken ik nog wel wat mensen die ik het cadeau kan doen
Oh ja daar moest je nog langs! Weet je of ze morgen al iets gaan beslissen/wat de uitkomsten kunnen zijn?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:48 schreef Mangostine het volgende:
Schele!
Over schele gesproken, morgen naar de orthoptist.
Dan heb je wel nog een paar dagen om een super gave uit te zoeken!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:59 schreef Mangostine het volgende:
Ja, we krijgen morgen meteen diagnose en advies. Dus zondag misschien baby met piratenlapje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |