In die duinen liggen ze dus ook al.. En dat zijn wel meer dan "ribbeltjes"quote:Op zondag 14 juli 2013 22:02 schreef Aether het volgende:
[..]
In België zijn ze al begonnen
NWS / Vlaanderen onderneemt actie tegen wielerterroristen
hoe veel messen heb jij op zak die door gevlochten staal snijden?quote:Op zondag 14 juli 2013 22:15 schreef Specularium het volgende:
De volgende stap is remkabels doorsnijden.
we kunnen dat bord voor je kop gewoon op het fietspad zetten, rijden ze er allemaal tegenaan?quote:Op zondag 14 juli 2013 22:14 schreef waht het volgende:
Geen middel is te hard om dit wielerterrorisme te bestrijden.
In Houten hebben ze dat ook al jaren.quote:Op zondag 14 juli 2013 22:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
In die duinen liggen ze dus ook al.. En dat zijn wel meer dan "ribbeltjes"
Gebeurt ook her en der wel.quote:Op zondag 14 juli 2013 22:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Kunnen ze trouwens de verkeersdrempels niet eens wat fietsvriendelijker maken? Laat de zijkant vlak en fietsers hebben er geen last van. Het is nog goedkoper om het aan te leggen ook.
Dat zou te logisch zijn, hier in de buurt zijn er ook een paar waar je soms mensen bijna van hun fiets ziet stuiteren, lekker veiligquote:Op zondag 14 juli 2013 22:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Kunnen ze trouwens de verkeersdrempels niet eens wat fietsvriendelijker maken? Laat de zijkant vlak en fietsers hebben er geen last van. Het is nog goedkoper om het aan te leggen ook.
Nee dat kan daar niet, ik woon er vlakbijquote:Op zondag 14 juli 2013 17:46 schreef Fides het volgende:
Wie weet ging de vrouw wel door rood of stak ze over zonder voorrang te verlenen?
3, hoezo?quote:Op zondag 14 juli 2013 22:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
hoe veel messen heb jij op zak die door gevlochten staal snijden?
Bij mij in de buurt is er ook zo'n straat, 4 of 5 drempels achter elkaar. Dat is trouwens een forse geldverspilling, gezien de tijd die je nodig hebt om te accelereren en af te remmen (in feite een negatieve accelleratie) kan je met 1 drempel of 2 drempels hetzelfde effect verkrijgen. Gelukkig loopt de stoep aan 1 kant door langs heel dat stuk dus rijd ik daar maar over de stoep. Ik pas me uiteraard altijd aan aan die 1 of 2 voetgangers die er eventueel wandelen maar ik zou liever gewoon over de weg fietsen.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:16 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat zou te logisch zijn, hier in de buurt zijn er ook een paar waar je soms mensen bijna van hun fiets ziet stuiteren, lekker veilig
of wat dacht je van die mooi geverfde fietspaden bij regenquote:Op zondag 14 juli 2013 23:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bij mij in de buurt is er ook zo'n straat, 4 of 5 drempels achter elkaar. Dat is trouwens een forse geldverspilling, gezien de tijd die je nodig hebt om te accelereren en af te remmen (in feite een negatieve accelleratie) kan je met 1 drempel of 2 drempels hetzelfde effect verkrijgen. Gelukkig loopt de stoep aan 1 kant door langs heel dat stuk dus rijd ik daar maar over de stoep. Ik pas me uiteraard altijd aan aan die 1 of 2 voetgangers die er eventueel wandelen maar ik zou liever gewoon over de weg fietsen.
Nu we het toch over fietsonvriendelijk beleid hebben: alsjeblieft geen kasseien meer! Een massagestoel is niets in vergelijking met het met 20-30 km/uur fietsen over kasseien.
Dat veel mensen steeds tijdens de tour weer een paar weekjes fietsen is misschien wat sneu maar er zijn ook veel mensen die heel het jaar door sportief fietsen. Niets mis mee! Of dat je +40 of -40 bent en of dat je een buikje hebt of niet maakt niet uit.quote:Sowieso mannen van in de 40 met veel te strakke broekjes en beginnende bierbuiken die denken dat ze de nieuwe Mollema zijn na het zien van de Tour de France. Dat deden normale mensen toen ze op de basisschool zaten.
Ja die rijden daarquote:Op maandag 15 juli 2013 01:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Rijden de brommers daar ook niet op het fietspad?
Ik had even twijfels of ze dat stukje de hoofdweg op gestuurd werden, maar dat werkt niet voor die paar honderd meter met maar aan 1 kant van de weg fietspad.quote:
Haha nee, je bent er zo weer uitquote:Op maandag 15 juli 2013 01:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik had even twijfels of ze dat stukje de hoofdweg op gestuurd werden, maar dat werkt niet voor die paar honderd meter met maar aan 1 kant van de weg fietspad.
Sinds ze de snelheid op de hoofdweg maar beneden gebracht hebben op dat stukje, toch wel een seconde minder snelquote:
Nee.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Binnen de bebouwde kom geldt de maximale snelheid van 30 km/h ook gewoon voor fietsters.
Nee.quote:Op een fietspad geldt meen ik ook een snelheidslimiet van 30 km/h.
Heb je cijfers?quote:Op zondag 14 juli 2013 20:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de schuldvraag, ik heb het simpelweg over de waarneming dat wielrenners steeds vaker bij ongevallen zijn betrokken.
Recente berichtgeving. Je leest gewoon steeds vaker berichten over ongevallen waarbij wielrenners zijn betrokken.quote:
Als je ergens op gefixeerd bent, vallen die berichten veel meer op.quote:Op maandag 15 juli 2013 02:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Recente berichtgeving. Je leest gewoon steeds vaker berichten over ongevallen waarbij wielrenners zijn betrokken.
Bron: http://www.rtvutrecht.nl/(...)-in-het-verkeer.htmlquote:"Wielrenners nemen te veel risico in het verkeer"
UTRECHTSE HEUVELRUG - Wielrenners zouden veel minder risico moeten nemen in het verkeer. Dat zegt Chris Hop van Wielervereniging Eemland naar aanleiding van de recente ongelukken met wielrenners. In Putten overleed zondag een vrouw na een botsing met een wielrenner uit Veenendaal.
Hop is al 30 jaar actief bij de wielerclub en ziet steeds meer renners grote risico's nemen. Zo wordt er steeds vaker gefietst zonder helm, of gaan de oortjes in om naar de Tour de France of muziek te luisteren.
"Je hoort de omgevingsgeluiden niet van auto's of andere dingen die achter je zitten of van de andere kant komen", zegt Hop.
Zijn club heeft als stelregel: 'Waan je niet in de Tour de France'. "Tijdens de Tour is de weg helemaal vrij, maar als je aan het trainen ben moet je je gewoon aan de verkeersregels houden", waarschuwt Hop.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |