Wat maakt de Madeleine dan zwaar volgens jou? Hij is wat langer dan de Ventoux, maar de laatste is aanzienlijk steiler.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die ze rijden. De andere kant ben ik nooit opgefietst.
Ik zei niet dat 'ie zwaarder was, maar dat 'ie er niet voor onder doet. Oftewel dat ze ongeveer even zwaar zijn wmb.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:11 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wat maakt de Madeleine dan zwaar volgens jou? Hij is wat langer dan de Ventoux, maar de laatste is aanzienlijk steiler.
Dan pakken ze dit jaar een iets andere route dan vorig jaar, als ik Wikipedia moet geloven.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zei niet dat 'ie zwaarder was, maar dat 'ie er niet voor onder doet. Oftewel dat ze ongeveer even zwaar zijn wmb.
Volgens toursite:
Ventoux: 20,8 à 7,5%
Madeleine: 19,2 à 7,9%
Redelijk vergelijkbaar dus.
Nette tijden, misschien dat ik komende zomer een kleine omweg maak. Het lijkt me een mooie klim.quote:Mijn eigen ervaring:
Ventoux is het zwaarst in het bos, maar wordt na Chelet Reynard duidelijk minder steil. Alleen als er dan wind staat, wordt het wel lastig natuurlijk (maar toen ik 'm opreed stond er weinig wind).
Madeleine begint vrijwel meteen met steile stukken. Ook hier in het middendeel een vrij lang stuk aan 9-10%. Op het einde wordt 'ie wel wat minder steil, maar niet zoveel minder als op de Ventoux.
Ik was bij beide ook ongeveer even lang bezig (iets meer dan 1½ uur), oftewel: redelijk vergelijkbaar.
Zou kunnen, vanaf La Chambre kun je 'm op twee manieren oprijden, maar ik neem aan dat ze de D213 pakken. Da's volgens mij de meest gebruikelijke, maar ik kan me vergissen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:21 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dan pakken ze dit jaar een iets andere route dan vorig jaar, als ik Wikipedia moet geloven.
Ja, ik kan aardig fietsenquote:Nette tijden, misschien dat ik komende zomer een kleine omweg maak. Het lijkt me een mooie klim.
46 jaar dus al.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:55 schreef Ajacied422 het volgende:
13 juli 1967
Tijdens de beklimming van de Mont Ventoux overlijdt de Britse wielrenner Tommy Simpson aan een combinatie van stimulerende middelen, hitte en alcohol.
Kwam het toevallig tegen..
Dat méén jequote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:55 schreef Ajacied422 het volgende:
13 juli 1967
Tijdens de beklimming van de Mont Ventoux overlijdt de Britse wielrenner Tommy Simpson aan een combinatie van stimulerende middelen, hitte en alcohol.
Echt?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:55 schreef Ajacied422 het volgende:
13 juli 1967
"verslaat"quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:44 schreef Pedroso het volgende:
De gehele beklimming in de Tour van 2009, waar Garate Tony Martin verslaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |