Als er zoveel bazen om je heen zitten wordt je wel eens vergetenquote:Op zaterdag 13 juli 2013 18:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waarom vergeet je Lopez Garcia? Zelden een Sky-renner zo zien rijden.
Iedereen vergeet Belkinquote:Op zaterdag 13 juli 2013 18:52 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Als er zoveel bazen om je heen zitten wordt je wel eens vergeten
Wat een ploeg in de breedte ook!
Zoveel sterker dan Saxo en Movistar
Ja of FDJ, die rijden ook maar matig.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 18:56 schreef Wombcat het volgende:
Zouden ze zich bij Cofidis allemaal gespaard hebben voor deze etappe?
De Ventoux kan heel erg zwaar zijn, hij kan ook meevallen. Toen ik hem fietste stond er bijna geen wind, na Chalet Reynard had ik het gevoel dat ik vloog. Als je de pech hebt dat er wel wind staat is 'ie een stuk minder vermakelijk.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 18:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als ik me tot het parkoers moet beperken, dan doet de Madeleine niet onder voor de Ventoux.
Die hebben op Sardinië een klimmetje vol kop gereden. Waarschijnlijk zich daar opgeblazenquote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:00 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja of FDJ, die rijden ook maar matig.
Die ze rijden. De andere kant ben ik nooit opgefietst.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:02 schreef Sloggi het volgende:
[..]
De Ventoux kan heel erg zwaar zijn, hij kan ook meevallen. Toen ik hem fietste stond er bijna geen wind, na Chalet Reynard had ik het gevoel dat ik vloog. Als je de pech hebt dat er wel wind staat is 'ie een stuk minder vermakelijk.
Welke kant van de Madeleine bedoel je?
Corsica.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die hebben op Sardinië een klimmetje vol kop gereden. Waarschijnlijk zich daar opgeblazen
Zeker weten. Ben benieuwd hoeveel mannetjes ze morgen meesturen in de kopgroep. Misschien sturen ze Valverde wel mee. Al is de etappe van morgen daar niet super geschikt voor.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:05 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik vind Movistar en Saxo in de breedte beter
Wat maakt de Madeleine dan zwaar volgens jou? Hij is wat langer dan de Ventoux, maar de laatste is aanzienlijk steiler.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die ze rijden. De andere kant ben ik nooit opgefietst.
Ik zei niet dat 'ie zwaarder was, maar dat 'ie er niet voor onder doet. Oftewel dat ze ongeveer even zwaar zijn wmb.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:11 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wat maakt de Madeleine dan zwaar volgens jou? Hij is wat langer dan de Ventoux, maar de laatste is aanzienlijk steiler.
Dan pakken ze dit jaar een iets andere route dan vorig jaar, als ik Wikipedia moet geloven.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zei niet dat 'ie zwaarder was, maar dat 'ie er niet voor onder doet. Oftewel dat ze ongeveer even zwaar zijn wmb.
Volgens toursite:
Ventoux: 20,8 à 7,5%
Madeleine: 19,2 à 7,9%
Redelijk vergelijkbaar dus.
Nette tijden, misschien dat ik komende zomer een kleine omweg maak. Het lijkt me een mooie klim.quote:Mijn eigen ervaring:
Ventoux is het zwaarst in het bos, maar wordt na Chelet Reynard duidelijk minder steil. Alleen als er dan wind staat, wordt het wel lastig natuurlijk (maar toen ik 'm opreed stond er weinig wind).
Madeleine begint vrijwel meteen met steile stukken. Ook hier in het middendeel een vrij lang stuk aan 9-10%. Op het einde wordt 'ie wel wat minder steil, maar niet zoveel minder als op de Ventoux.
Ik was bij beide ook ongeveer even lang bezig (iets meer dan 1½ uur), oftewel: redelijk vergelijkbaar.
Zou kunnen, vanaf La Chambre kun je 'm op twee manieren oprijden, maar ik neem aan dat ze de D213 pakken. Da's volgens mij de meest gebruikelijke, maar ik kan me vergissen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:21 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dan pakken ze dit jaar een iets andere route dan vorig jaar, als ik Wikipedia moet geloven.
Ja, ik kan aardig fietsenquote:Nette tijden, misschien dat ik komende zomer een kleine omweg maak. Het lijkt me een mooie klim.
46 jaar dus al.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:55 schreef Ajacied422 het volgende:
13 juli 1967
Tijdens de beklimming van de Mont Ventoux overlijdt de Britse wielrenner Tommy Simpson aan een combinatie van stimulerende middelen, hitte en alcohol.
Kwam het toevallig tegen..
Dat méén jequote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:55 schreef Ajacied422 het volgende:
13 juli 1967
Tijdens de beklimming van de Mont Ventoux overlijdt de Britse wielrenner Tommy Simpson aan een combinatie van stimulerende middelen, hitte en alcohol.
Kwam het toevallig tegen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |