Natuurlijk bedoel ik een auto.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:48 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Een huis is een slechte investering? Auto wel maar dat zie ik meer als hobby.
Wat een onzin. Wij zijn over een paar jaar klaar met afbetalen van de hypotheek en kunnen dan met 2 kinderen makkelijk van een half inkomen leven.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:47 schreef Baje het volgende:
[..]
Zoveel sparen en dan je geld steken in de slechtste investering die er is.
Netto vermogen als in materialistische zaken als in spaargeld + huis + overige bezittingen?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:11 schreef Hallmark het volgende:
wat mij betreft is "netto vermogen" veel interessanter dan spaargeld.
Dat zulke mensen bestaan, wat een gieren dan.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:27 schreef Deeltjesversneller het volgende:
niet omdat ik maar de hele dag op mijn kamer zit zonder enig vertier om maar een hoge bankrekening te hebben
Ben het hier op Fok wel vaker tegengekomen in topics als deze. In een krot wonen, niks hebben, niks doen, maar wel "veel" spaargeld hoor!!quote:Op zondag 14 juli 2013 11:35 schreef bzl. het volgende:
[..]
Dat zulke mensen bestaan, wat een gieren dan.
Raar. Maar dat zijn vaak bange henkies, zeg maar. Kiezen ook vaak net zo'n zuinige partner uit, gaan eens in het jaar op vakantie naar Schubbekutteveen (hoogtepunt) en krijgen weer hetzelfde soort kinderen die erg zuinig zijn. Het is een soort vicieuze cirkel.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:37 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Ben het hier op Fok wel vaker tegengekomen in topics als deze. In een krot wonen, niks hebben, niks doen, maar wel "veel" spaargeld hoor!!Ik zie geld nog altijd als een middel en geen doel.
Ze kunnen dan weer wel met hun 40-ste rentenierenquote:Op zondag 14 juli 2013 12:37 schreef bzl. het volgende:
[..]
Raar. Maar dat zijn vaak bange henkies, zeg maar. Kiezen ook vaak net zo'n zuinige partner uit, gaan eens in het jaar op vakantie naar Schubbekutteveen (hoogtepunt) en krijgen weer hetzelfde soort kinderen die erg zuinig zijn. Het is een soort vicieuze cirkel.
Ja, ja, ha, ha. Het lijkt wel erfelijk bepaald. Boerenfamilies bijv., bouwen enorm kapitaal op en leven te zuinig om een stuiver uit te geven. Dat kapitaal wordt dan weer doorgegeven aan de volgend egeneratie, die er kapitaal aan toevoegt zonder er van te genieten en ga zoo maar dor...quote:Op zondag 14 juli 2013 12:37 schreef bzl. het volgende:
Raar. Maar dat zijn vaak bange henkies, zeg maar. Kiezen ook vaak net zo'n zuinige partner uit, gaan eens in het jaar op vakantie naar Schubbekutteveen (hoogtepunt) en krijgen weer hetzelfde soort kinderen die erg zuinig zijn. Het is een soort vicieuze cirkel.
Lijkt me sterk dat een vrouw op iemand met maar 20k zit te wachten.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:20 schreef ikjijallebei het volgende:
1. 20k
2. 22
3. Sparen, beleggen (hoewel dit jaar al 2k verloren, dus lekker kut) , en geld van ouders (zo'n 7-9k incl rente op rente vanaf geboorte).
En heb ook een pik van 30cm (voor vrouwen die geīnteresseerd zijn)
Hahaha, ja, zo worden mensen opgevoed. Ik heb ook een vriendin, heeft veel te besteden maar is toch ontzettend zuinig, houdt precies bij wat ze uitgeeft en denkt heel goed na voordat ze iets koopt. Tot het irritante af vind ik. Maar ergens is het wel handig. Maar ook: je leeft maar 1 keer en ergens is 't zonde, vind ik.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:12 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, ja, ha, ha. Het lijkt wel erfelijk bepaald. Boerenfamilies bijv., bouwen enorm kapitaal op en leven te zuinig om een stuiver uit te geven. Dat kapitaal wordt dan weer doorgegeven aan de volgend egeneratie, die er kapitaal aan toevoegt zonder er van te genieten en ga zoo maar dor...
Op je 39ste hypotheekvrij doe je goed. Wat voor werk doe je? en leef je alleen?quote:Op zondag 14 juli 2013 13:05 schreef kabelmannetje het volgende:
1. Nu 15K. Was paar jaar geleden 90K, daarmee huis afbetaald.
Totaal vermorgen bij verkopen huis: +- 140K.
2. 39
3. 90K in 8 jaar bijeen gespaard. Goedkoop huis (inmiddels 100% afbetaald). Leef "zuinig"; geen auto en "the best things in life are free".
De laatste 5 jaar spaar ik niet echt veel meer. Werk 3 dagen/week en jaarlijks neem ik 4 maanden onbetaald verlof op. Alle spaargeld boven 10K gebruik ik dan om een vette reis te maken. Omdat ik geen hypotheek meer heb, spaar ik met 3 dagen werken zo'n 1000 euro/maand. Als ik even snel geld moet hebben, verhuur ik voor 400e/maand een kamer. Dan heb ik bijna geen onkosten meer.
Ik heb tijden (veel te lang, saai werk) in de IT gewerkt. Met een fulltime baan kon ik zo'n 1300 per maand sparen. Meer dan 1000 euro heb ik niet nodig per maand, jaar in, jaar uit en dan gaat het hard. Mijn hypotheek is iets meer dan een ton in euro's (huis 2001). Dus reken maar uit, hoe snel dat dan gaat. Toen de 10 jaar van de hypotheek afgelopen was, heb ik het netto kunnen betalen. Nu werk ik af en toe in een kroeg of als reisleider. Ik heb door de aan studenten verhuurde kamer niet veel meer nodig; 300-400 per maand. Dus ik werk een maand wel en dan een maand niet. Heerlijk. Ik woon alleen.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:05 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
[..]
Op je 39ste hypotheekvrij doe je goed. Wat voor werk doe je? en leef je alleen?
Maar je hebt toch wel een leuke wagen voor deur, AMG'tje ofzo? Anders is het leven ook maar zo saai...quote:Op zondag 14 juli 2013 20:45 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Ik heb tijden (veel te lang, saai werk) in de IT gewerkt. Met een fulltime baan kon ik zo'n 1300 per maand sparen. Meer dan 1000 euro heb ik niet nodig per maand, jaar in, jaar uit en dan gaat het hard. Mijn hypotheek is iets meer dan een ton in euro's (huis 2001). Dus reken maar uit, hoe snel dat dan gaat. Toen de 10 jaar van de hypotheek afgelopen was, heb ik het netto kunnen betalen. Nu werk ik af en toe in een kroeg of als reisleider. Ik heb door de aan studenten verhuurde kamer niet veel meer nodig; 300-400 per maand. Dus ik werk een maand wel en dan een maand niet. Heerlijk. Ik woon alleen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |