Ik vond je post nogal kortzichtig, ongeïnformeerd, populistisch en tamelijk dom.quote:
Geslaagd!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:50 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik vond je post nogal kortzichtig, ongeïnformeerd, populistisch en tamelijk dom.
Probeerde dat samen te vatten in 1 smiley.
Was ook gerelateerd aan eerdere posts (van mij e.a.). Misschien dat je 'm daardoor niet begreepquote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:50 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik vond je post nogal kortzichtig, ongeïnformeerd, populistisch en tamelijk dom.
Probeerde dat samen te vatten in 1 smiley.
Precies. Onafhankelijkheid en reizen zijn ook mijn belangrijkste beweegredenen voor het vergaren van spaargeld. De komende maanden werk ik waarschijnlijk in een logistiek bedrijf met 'n zaterdagbaantje erbij om zo de spaarrekening weer behoorlijk op te poetsen. Met wat mazzel kan ik tegen de jaarwisseling dan het logistieke bedrijf vaarwel zeggen om dan een maand of 3 a 4 minimaal te werken en wat te gaan reizen. Het zaterdagbaantje houd ik dan wél aan (en kan doordeweeks invallen indien nodig) om de CV-gaten op te vullenquote:Op maandag 15 juli 2013 21:10 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Dat is in jouw beleving wellicht zo. Sparen is bij mij slechts een bijproduct. Auto's, tv's en wat al niet, interesseert mij echt geen hol. Dan spaar je in deze maatschappij automatisch als je een beetje baan hebt. Sparen doe ik om ONafhankelijk te zijn. Als ik het weer eens in mijn hoofd krijg om ontslag te nemen en een jaar te gaan reizen, dan kan het. Als je voldoende geld hebt, dan kan je de middelvinger aan je klotebaas geven. Dan kan je elk jaar een paar maanden op reis. Dan kan je eens een tijdje proberen om je ideale baan na te streven. Dan kan je eens proberen een jaar proberen als freelance fotograaf rond te komen.
Zoals je ziet, spaargeld geeft keuzes. Je onderdompelen in zooi waarvan anderen zeggen dat je het nodig hebt -maar wat juist helemaal niet zo is- ontneemt je juist keuzes.
Dit dus! In plaats van een dure koffiemachine, elke maand de nieuwste telefoon, 20 paar schoenen enz. enz.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:36 schreef Bajskorv het volgende:
Eens. Financiele onafhankelijkheid geeft veel rust in m'n hoofd. Ik weet dat ik altijd mijn job op kan zeggen, etc. Daarom betaal ik de hypotheek ook af, ik probeer mijn vaste lasten zo laag mogelijk te krijgen.
Ieder zijn ding.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:41 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
[..]
Dit dus! In plaats van een dure koffiemachine, elke maand de nieuwste telefoon, 20 paar schoenen enz. enz.
financieele onafhankelijkheid? u heeft anderhalf miljoen op de bank staan?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:36 schreef Bajskorv het volgende:
Eens. Financiele onafhankelijkheid geeft veel rust in m'n hoofd. Ik weet dat ik altijd mijn job op kan zeggen, etc. Daarom betaal ik de hypotheek ook af, ik probeer mijn vaste lasten zo laag mogelijk te krijgen.
Nee, en ik ben dus ook nog niet onafhankelijk. Maar met meer dan een ton op de bank, ben ik gelukkig al een stuk minder afhankelijk. Kan een jaartje kappen met werk, verhuizen wanneer ik wil, reizen, etc etc.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:45 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
financieele onafhankelijkheid? u heeft anderhalf miljoen op de bank staan?
Zucht, dat kan natuurlijk altijd. Maar goed, verschillende banken, verschillende landen en nergens iets dat niet door de staat gedekt wordt.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:54 schreef arjan1212 het volgende:
Totdat de bank failliet gaat en je verplicht aandeelhouder word.
Onder normale omstandigheden is een hypotheekvrij huis, ton op je rekening en een goed of modaal inkomen redelijk financieel onafhankelijk mijns inziens.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:45 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Dat is een farce.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:24 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Zucht, dat kan natuurlijk altijd. Maar goed, verschillende banken, verschillende landen en nergens iets dat niet door de staat gedekt wordt.
Dat is het beste argument dat je kunt verzinnen?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:54 schreef arjan1212 het volgende:
Totdat de bank failliet gaat en je verplicht aandeelhouder word.
Dubbelzucht.quote:
Noem het dan "de mate van" financiele onafhankelijkheid.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:45 schreef arjan1212 het volgende:
Je hebt veel minder dan 1,5 miljoen nodig. Je beleggingsinkomsten moeten je uitgaven dekken en daarnaast nog groeien met inflatie. Als je momenteel 20000 euro per jaar uitgeeft, dan heb je dus voldoende aan 500 000 euro (ervanuit gaan dat je een opbrengst hebt van 5% na inflatie, wat gemakkelijk haalbaar is - volgens iemand in dit topic doet vastgoed zelfs beter)quote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:45 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
lijkt me wel, dan heb je het goed voor mekaar. Al zou het in mijn beleving de norm moeten zijn waar je naar streeft. Lage vaste lasten is waar de winst te behalen valt, waarvan woonlasten het meeste drukken.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:27 schreef Furia-Aurum het volgende:
[..]
Onder normale omstandigheden is een hypotheekvrij huis, ton op je rekening en een goed of modaal inkomen redelijk financieel onafhankelijk mijns inziens.
Exact, mensen denken gelijk aan miljonairdom. Maar daar gaat het niet om.quote:Op woensdag 17 juli 2013 08:50 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Noem het dan "de mate van" financiele onafhankelijkheid.
Feit is, als jij 50K op de bank hebt staan en jouw baas naait jou een oor aan, dan sta je toch anders tegenover hem dan dat er 500 euro op de spaarrekening staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |