abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 juli 2013 @ 12:36:20 #176
93664 waht
Mushir
pi_128930197
quote:
7s.gif Op zondag 14 juli 2013 12:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wat heeft dat er nou mee te maken? Ga in op argumenten of blijf stil.
Essentieel om een vertekend wereldbeeld vast te stellen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_128930324
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2013 12:22 schreef Skillsy het volgende:

[..]

zeker niet, waar beweer ik dat?

[..]

Niet, dat zeg ik toch? In de vorige delen ook. Ik zeg zelfs dat Israel een terreur staat is ('licht voor andere volkeren' is geen sprake!!), tevens ongeldig ook nog volgens het traditionele jodendom. Dus kom nu niet met deze debiele quote
Hoe moeten de Joden volgens het Jodendom eigenlijk met de kinderen van Ishmael omgaan, staat daar iets over?
pi_128930357
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2013 12:22 schreef Skillsy het volgende:

[..]

zeker niet, waar beweer ik dat?

[..]

Niet, dat zeg ik toch? In de vorige delen ook. Ik zeg zelfs dat Israel een terreur staat is ('licht voor andere volkeren' is geen sprake!!), tevens ongeldig ook nog volgens het traditionele jodendom. Dus kom nu niet met deze debiele quote
Waarom begin je dan elke keer over Palestijnen in Arabische landen, alsof dat de kern van het probleem is? Elke keer als iemand iets over Israël zegt begin jij over de behandeling van Palestijnen in Arabische landen. Het is geen argument, je probeert ook niet Israëls daden goed te spreken, wat is dan de bedoeling?
pi_128930650
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2013 12:42 schreef Peunage het volgende:

[..]

Waarom begin je dan elke keer over Palestijnen in Arabische landen, alsof dat de kern van het probleem is? Elke keer als iemand iets over Israël zegt begin jij over de behandeling van Palestijnen in Arabische landen. Het is geen argument, je probeert ook niet Israëls daden goed te spreken, wat is dan de bedoeling?
Jij doet het andersom!
Wat is jouw bedoeling?
pi_128930878
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 12:50 schreef DeParo het volgende:

[..]

Jij doet het andersom!
Wat is jouw bedoeling?
Wat doe ik andersom?
pi_128930978
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2013 12:57 schreef Peunage het volgende:

[..]

Wat doe ik andersom?
Waar je hem van beschuldigt, jij begint telkens over Israel en de Joden, ik vraag me af of je Arabieren en Palestijnen ooit nog iets hebt verweten.
pi_128931132
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:00 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waar je hem van beschuldigt, jij begint telkens over Israel en de Joden, ik vraag me af of je Arabieren en Palestijnen ooit nog iets hebt verweten.
Ja zat. Maar als je het over de behandeling van Palestijnen in Arabische landen wilt hebben moet je daar maar een topic over openen. Ben bereid om daar over te praten hoor. Wat je niet moet doen is op de meest random momenten er over beginnen in dit topic. Want dat er in Syrië Palestijnen gedood worden betekent niet dat kolonisten 1000 olijvenbomen in de fik mogen steken.
pi_128931355
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:05 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ja zat. Maar als je het over de behandeling van Palestijnen in Arabische landen wilt hebben moet je daar maar een topic over openen. Ben bereid om daar over te praten hoor. Wat je niet moet doen is op de meest random momenten er over beginnen in dit topic. Want dat er in Syrië Palestijnen gedood worden betekent niet dat kolonisten 1000 olijvenbomen in de fik mogen steken.
Haha, zat zeg je, nauwelijks, je verwijt slechts Israel en de Joden, je weigert het over de rol van de Arabische landen en Palestijnen te hebben, hypocriet noem ik dat, kijk Peunage, we kunnen de hele tijd de soldaten van de een beschuldigen of de terroristen bij de ander, maar laten we ons beter richten op oplossingen, ik ben erg benieuwd wat jij als oplossing ziet, en mocht je zeggen dat je geen oplossing ziet, dan vraag ik me af waarom je hier nog reageert.
  zondag 14 juli 2013 @ 13:22:39 #184
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_128931686
De voetballer die in de bak belandde. Aanklacht: te veel talent

quote:
Mahmoud Sarsak werd in juli 2009 opgepakt door de Israëlische veiligheidsdienst. Nadat hij 96 dagen in hongerstaking ging, werd hij na drie jaar vrijgelaten. De Israëliërs beschuldigden hem ervan lid te zijn van de islamitische jihadbeweging, en beweerden dat hij een bom had geplaatst die een Israëlische soldaat had verwond. Maar ze hadden geen enkel bewijs, en na drie jaar opsluiting en marteling kregen zij nog steeds geen bekentenis. Palestijnen denken dat hij gearresteerd was omdat Israëliërs vreesden dat de jonge Mahmoud binnenkort weleens topscoorder zou kunnen worden, en daarna in plaats van reclame te maken voor zijn sponsor, pro-Palestijnse berichten zou gaan verspreiden.

Mahmoud was onlangs in Engeland, dus ik zocht hem op. We hadden een gesprek over voetbal en zijn verschrikkelijke ervaringen in de gevangenis. Ondertussen dronken we muntthee.
Rest is hier.

Israel. *O* :')
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_128932523
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:22 schreef rakotto het volgende:
Palestijnen denken dat hij gearresteerd was omdat Israëliërs vreesden dat de jonge Mahmoud binnenkort weleens topscoorder zou kunnen worden, en daarna in plaats van reclame te maken voor zijn sponsor, pro-Palestijnse berichten zou gaan verspreiden.
:') :')

Idiote TT en lachwekkende bron is het weer :') :').
pi_128932693
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:11 schreef DeParo het volgende:

[..]

Haha, zat zeg je, nauwelijks, je verwijt slechts Israel en de Joden, je weigert het over de rol van de Arabische landen en Palestijnen te hebben, hypocriet noem ik dat, kijk Peunage, we kunnen de hele tijd de soldaten van de een beschuldigen of de terroristen bij de ander, maar laten we ons beter richten op oplossingen, ik ben erg benieuwd wat jij als oplossing ziet, en mocht je zeggen dat je geen oplossing ziet, dan vraag ik me af waarom je hier nog reageert.
Ik heb genoeg te vertellen over de domheid van de Palestijnen en het falen van de Arabische wereld. Maar ik hoef dat niet allemaal aan jou te vertellen, of uberhaupt in dit topic te melden. Ik kan nu precies hetzelfde tegen jou zeggen, dat je in feite alle aantijgingen tegen Israël structureel ontkent. VN-rapporten, organisaties voor mensenrechten, etc.

Als jij nu een bericht plaatst over Palestijnen die nederzettingen bouwen in Tel Aviv en deze gewapend verdedigen ben ik de eerste die hier afstand van neemt. Of dat het Palestijnse leger een bombardement uitvoert waar Israëlische kinderen bij omkomen, zelfde verhaal. Als er rapporten zijn over dat Hamas mensen ontvoert en martelt, en die zijn er, dan ga ik dat absoluut niet verdedigen.

Verder heb ik geen oplossing voor dit conflict nee. Aangezien niemand op fok! het conflict heeft weten op te lossen kunnen we dit topic net zo goed sluiten, toch? Ik ben hier op een discussieforum, om te discussiëren.
pi_128932995
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:51 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik heb genoeg te vertellen over de domheid van de Palestijnen en het falen van de Arabische wereld. Maar ik hoef dat niet allemaal aan jou te vertellen, of uberhaupt in dit topic te melden. Ik kan nu precies hetzelfde tegen jou zeggen, dat je in feite alle aantijgingen tegen Israël structureel ontkent. VN-rapporten, organisaties voor mensenrechten, etc.

Als jij nu een bericht plaatst over Palestijnen die nederzettingen bouwen in Tel Aviv en deze gewapend verdedigen ben ik de eerste die hier afstand van neemt. Of dat het Palestijnse leger een bombardement uitvoert waar Israëlische kinderen bij omkomen, zelfde verhaal. Als er rapporten zijn over dat Hamas mensen ontvoert en martelt, en die zijn er, dan ga ik dat absoluut niet verdedigen.

Verder heb ik geen oplossing voor dit conflict nee. Aangezien niemand op fok! het conflict heeft weten op te lossen kunnen we dit topic net zo goed sluiten, toch? Ik ben hier op een discussieforum, om te discussiëren.
Dat heb je hier dan nauwelijks verteld, het zou je houding misschien wat verbeteren als je het toch zou zeggen, maar die keuze is uiteraard aan jou ik betwijfel of je het daadwerkelijk wel eens doet, en inderdaad, veel aantijgingen tegen Israel ontken ik, maar ik ben geen anti-Palestijn, dat zijn twee verschillende zaken en ik vind dat Israel mijn steun nodig heeft omdat er te veel met twee maten wordt gemeten zoals jij laat zien. Je helpt mee aan de polarisatie van het conflict en daar ga ik hieronder verder op in.

Maar opeens moet het compleet hetzelfde zijn, nederzettingen in Tel Aviv en bombardementen op Israëlische steden, snap je zelf dan niet dat het daar niets mee te maken heeft. Wat wil je bereiken, het een is erger dan het ander, zij zijn de schuld want met die discussie ga je hier toch niet veel bereiken en dat weet jij net zo goed.

Eigenlijk zou de enige meerwaarde zijn het over oplossingen te hebben, en ik denk dat wel degelijk daarover over gepraat kan worden, en dat Fok!kers wel degelijk de goede en juiste oplossingen weten en kunnen aandragen, daarover dient gediscussieerd te worden, maar als je niet begrijpt hoe volledig onzinnig het is om bij elk nieuw verwijt met het vingertje naar de ander te wijzen, telkens weer "kijk dan ze doen het weer", of "kijk dan ze doen wat ze zijn erg", als je niet begrijpt hoe zeer je daarmee meewerkt aan de polarisatie van het conflict, ach dan vraag ik me toch af of je eigenlijk wel weet waar het allemaal om draait.
  zondag 14 juli 2013 @ 14:06:36 #188
93664 waht
Mushir
pi_128933248
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:22 schreef rakotto het volgende:
De voetballer die in de bak belandde. Aanklacht: te veel talent

[..]

Rest is hier.

Israel. *O* :')
Ietwat rare speculatie dat het met voetbal te maken zou hebben.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_128934030
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 14:00 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat heb je hier dan nauwelijks verteld, het zou je houding misschien wat verbeteren als je het toch zou zeggen, maar die keuze is uiteraard aan jou ik betwijfel of je het daadwerkelijk wel eens doet, en inderdaad, veel aantijgingen tegen Israel ontken ik, maar ik ben geen anti-Palestijn, dat zijn twee verschillende zaken en ik vind dat Israel mijn steun nodig heeft omdat er te veel met twee maten wordt gemeten zoals jij laat zien. Je helpt mee aan de polarisatie van het conflict en daar ga ik hieronder verder op in.
Nee, het is belachelijk dat jij meteen een aanname doet, puur omdat ik volgens jou niks zeg over Palestijnen. Waar heeft Israël jouw steun voor nodig? Je doet nu alsof ze de underdog zijn, terwijl ze dat absoluut niet zijn. Ze zijn lokaal een supermacht, ze hebben hun PR duidelijk goed op orde en ze hebben de afgelopen 60-70 jaar met bijna alles lopen winnen.

quote:
Maar opeens moet het compleet hetzelfde zijn, nederzettingen in Tel Aviv en bombardementen op Israëlische steden, snap je zelf dan niet dat het daar niets mee te maken heeft. Wat wil je bereiken, het een is erger dan het ander, zij zijn de schuld want met die discussie ga je hier toch niet veel bereiken en dat weet jij net zo goed.
Nee, ik denk niet dat je begrijpt wat ik bedoel. Als bovenstaande gebeurt ben ik de eerste die hier afstand van neemt en ik ga het absoluut niet goed praten. Jij wel. En volgens mij is het universeel bekend dat bovenstaande zaken op geen enkele manier goed te spreken zijn. Als je het verdedigt om zogenaamd polarisatie tegen te gaan ben je zelf best wel aan het polariseren.

quote:
Eigenlijk zou de enige meerwaarde zijn het over oplossingen te hebben, en ik denk dat wel degelijk daarover over gepraat kan worden, en dat Fok!kers wel degelijk de goede en juiste oplossingen weten en kunnen aandragen, daarover dient gediscussieerd te worden, maar als je niet begrijpt hoe volledig onzinnig het is om bij elk nieuw verwijt met het vingertje naar de ander te wijzen, telkens weer "kijk dan ze doen het weer", of "kijk dan ze doen wat ze zijn erg", als je niet begrijpt hoe zeer je daarmee meewerkt aan de polarisatie van het conflict, ach dan vraag ik me toch af of je eigenlijk wel weet waar het allemaal om draait.
Ah ok, dus misdaden plegen en verdedigen is ok, maar zodra je er over begint te praten is het polarisatie? Daar ben ik het niet mee eens. Dingen die in het nieuws komen bespreken is geen polarisatie. Het is logisch dat ik een mening heb over het verbranden van 1000 olijvenbomen van Palestijnse boeren. Of het treiteren wat kolonisten doen in bijzijn van het leger. Dát op zich is polarisatie, niet dat ik daarna een mening er over heb.
pi_128934489
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 14:27 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nee, het is belachelijk dat jij meteen een aanname doet, puur omdat ik volgens jou niks zeg over Palestijnen. Waar heeft Israël jouw steun voor nodig? Je doet nu alsof ze de underdog zijn, terwijl ze dat absoluut niet zijn. Ze zijn lokaal een supermacht, ze hebben hun PR duidelijk goed op orde en ze hebben de afgelopen 60-70 jaar met bijna alles lopen winnen.
Je praat flauwekul, en geef geen antwoord, ik denk dat Israel wel degelijk de underdog is, en dat de Palestijnse leiders genieten van de situatie waar ze in zitten, eigenlijk staat Israel voor een groot deel alleen vooral wanneer naar de regio gekeken gaat worden, en dan kan je alles winnen, het is ook een kwestie van geaccepteerd en getolereerd worden.

[..]

quote:
Nee, ik denk niet dat je begrijpt wat ik bedoel. Als bovenstaande gebeurt ben ik de eerste die hier afstand van neemt en ik ga het absoluut niet goed praten. Jij wel. En volgens mij is het universeel bekend dat bovenstaande zaken op geen enkele manier goed te spreken zijn. Als je het verdedigt om zogenaamd polarisatie tegen te gaan ben je zelf best wel aan het polariseren.
Onzin, door telkens en alleen met het vingertje te wijzen en het niet over oplossingen te willen hebben werk je er aan mee, je werkt mee aan polarisatie en niets anders, het gaat je daarmee niet om een vreedzame oplossing, het gaat je alleen er om de schuld in iemands schoenen te willen schuiven, en dat is kwalijk, zeker in dit geval voor jouw is de onterechte veroordeling van Israel belangrijker dan de voorspoed van het Palestijnse volk zeer opmerkelijk.

[..]

quote:
Ah ok, dus misdaden plegen en verdedigen is ok, maar zodra je er over begint te praten is het polarisatie? Daar ben ik het niet mee eens. Dingen die in het nieuws komen bespreken is geen polarisatie. Het is logisch dat ik een mening heb over het verbranden van 1000 olijvenbomen van Palestijnse boeren. Of het treiteren wat kolonisten doen in bijzijn van het leger. Dát op zich is polarisatie, niet dat ik daarna een mening er over heb.
Onzin, je doet niet anders en dat is het probleem, jij weet net zo goed dat je slechts bezig bent met een welles-nietes-verhaaltje, dat dat je enige reden is om partij te kiezen, want dat is wat je hebt gedaan. Nadat je hebt gekozen ben je niet meer uit op een goede oplossing, maar op een eenzijdige oplossing en in jouw ogen is dat slechts door het veroordelen van de ander, we kennen je beschuldigingen, en jij kent de beschuldigingen wellicht van de andere partij, en dat je die niet serieus wil nemen is jouw ding, maar dat je niet kan of wil praten over oplossingen, dat is toch echt zeer kwalijk om het zo maar te benoemen en daar dien je toch iets aan te doen.
pi_128938638
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2013 11:31 schreef Peunage het volgende:

[..]

Het is wel grappig hoe jij om gaat met bronnen. Wanneer anderen met bron X(VN, Israëlische organisaties voor mensenrechten) komen weet jij heel snel uit te leggen dat het allemaal propaganda van de tegenpartij is. Maar nu kom jij zelf met een Joodse krant om je gelijk te bewijzen.
Ynet, Haaretz en JPost zijn kranten met nieuwsberichten. VN en Israëlische organisaties voor mensenrechten ben ik nog niet tegengekomen als bron, lijken me zeer betrouwbaar. Triggershot gebruikte bellacia.org als bron, een extreemlinkse militante website. Dat is geen krant met artikelen maar heeft louter opiniestukken. Dat lijkt me dus sowieso onbetrouwbaar.
pi_128938859
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2013 16:25 schreef Rosario het volgende:

[..]

Ynet, Haaretz en JPost zijn kranten met nieuwsberichten. VN en Israëlische organisaties voor mensenrechten ben ik nog niet tegengekomen als bron, lijken me zeer betrouwbaar. Triggershot gebruikte bellacia.org als bron, een extreemlinkse militante website. Dat is geen krant met artikelen maar heeft louter opiniestukken. Dat lijkt me dus sowieso onbetrouwbaar.
Had het wat uitgemaakt als ik het van een ander site had gepakt dan? Want sites staan er namelijk vol mee. Daarnaast, als het waar is, is het waar, als het niet waar is, is het niet waar, ook al staat het op een 'betrouwbare' site.
  zondag 14 juli 2013 @ 17:07:20 #193
137562 rakotto
pi_128940519
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:46 schreef DeParo het volgende:

[..]

:') :')

Idiote TT en lachwekkende bron is het weer :') :').
Vice is anders best betrouwbaar naar mijn weten. Rare artikelen, maar betrouwbaar en realistisch.
pi_128940671
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:07 schreef rakotto het volgende:

[..]

Vice is anders best betrouwbaar naar mijn weten. Rare artikelen, maar betrouwbaar en realistisch.
Het zijn nou niet bepaald echt onderzoekjes, meer artikelen met een mening, zou het niet te serieus nemen eigenlijk haha.
  zondag 14 juli 2013 @ 17:17:08 #195
137562 rakotto
pi_128940916
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:11 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het zijn nou niet bepaald echt onderzoekjes, meer artikelen met een mening, zou het niet te serieus nemen eigenlijk haha.
Dus een voetballer die onterecht opgesloten wordt, jarenlang, en pas vrij komt wanneer hij een hongerstaking begint is een mening?
pi_128941568
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:17 schreef rakotto het volgende:

[..]

Dus een voetballer die onterecht opgesloten wordt, jarenlang, en pas vrij komt wanneer hij een hongerstaking begint is een mening?
Of het onterecht is maar de vraag, wat lachwekkend is is dat de conclusie er aan verbonden wordt dat hij een te goede voetballer zou zijn, en nog grappiger dat 'de journalist' vindt dat hij moet vermelden gezellig een kopje muntthee met deze Palestijn te hebben gedronken.
pi_128941883
quote:
Wat heeft dat er nou mee te maken? Ga in op argumenten of blijf stil.
Nuff said
pi_128942116
quote:
Hoe moeten de Joden volgens het Jodendom eigenlijk met de kinderen van Ishmael omgaan, staat daar iets over?
Goeie vraag. Heb er eigenlijk persoonlijk nooit over nagedacht. Wellicht wel gehoord maar ene oor in andere oor uit

Jisjmael is ook een zoon van Avraham, die besneden is.
Mij is altijd geleerd dat moslims geen afgodedienaars zijn.

Jodendom is , net zoals de Islam (neem ik aan) ,een religie van vrede.
Persoonlijk vind ik dat elke levend wezen hier op aarde evenveel waard is, ongeacht huidskleur, afkomst, religie en sekse. Ik zal me daar ook voor inzetten (Tikoen Olam)

After all, we zijn allemaal G'ds schepselen en geschapen naar zijn evenbeeld.
pi_128942269
quote:
Ja zat. Maar als je het over de behandeling van Palestijnen in Arabische landen wilt hebben moet je daar maar een topic over openen.
het gaat toch ook over Palestijns conflict? De problemen van Palestijnen is niet alleen in Israel een groot probleem maar ook buiten de grenzen van de staat Israel

Ik heb alleen iemand gequote die de grote wijsvinger wees naar de staat Israel. Dit is veel te simpel, was het maar zo
Het conflict is zo ingewikkeld dat ik het ergste vrees.

[ Bericht 0% gewijzigd door Skillsy op 14-07-2013 18:33:26 ]
pi_128947928
Altijd dat bashen van Israel, worden Arabieren nou niet moe van zich zelf?

Israel is een democratische land dat het recht heeft te bestaan. Niet volgens de Bijbel maar volgens internationale verdragen. Zonder deze internationale verdragen bestonden de meeste Arabische landen niet zoals Syrie, Irak, KSA, Qatar, Jemen, VAE, Oman, Libanon, Egypte, Libie, Tunesie, Marokko, Soedan, Mauritanie, enz.
Denk je nou echt dat de Arabieren hebben gevochten voor hen land? Je ziet toch zelf op een landkaart dat die landen zijn gemaakt door internationale krachten. En zo is Israel en dan heeft Israel in mijn ogen nog meer recht om daar te zijn en een land te vormen dan Arabieren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')