Heb je die vraag ooit voor moslims gesteld?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:09 schreef Peunage het volgende:
[..]
Zou het voor jou mogelijk kunnen zijn dat objectieve joden een negatief beeld over Israël hebben? Of zijn ze dan niet meer objectief?
Lees anders eens iets van Amos Oz, Meir Shalev of David Grossmann, drie schrijvers die veelvuldig over het Israëlisch-Palestijns conflict schrijven en beide kanten op zeer humanistische wijze belichten.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wanneer een Jood niet pro of anti zionistisch, maakt dat hem een objectieve Jood? Iedereens mening is gekleurd met een overtuiging, of dat nu Zionisme, Jodendom, Humanisme is of wat dan ook, denk niet dat je een groep weg kan zetten als objectieve Joden, althans vanaf het moment dat je bekend bent met de opvattingen, dan niet meer in ieder geval.
Welke vraag? Of moslims die negatief zijn over Israël objectief zijn?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:11 schreef DeParo het volgende:
[..]
Heb je die vraag ooit voor moslims gesteld?![]()
Ik denk dat je die 'bedekte beschuldiging' beter op je eigen groep kan richten!
Dat maakt hen humanisten, niet objectief, wel? In de vise van supremacisten zijn ze niet objectief te noemen. Per slot van rekening kan je Joden die pleiten voor een gelijkwaardige 2-staten oplossing ook niet objectief noemen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:12 schreef Rosario het volgende:
[..]
Lees anders een boek van Amos Oz, Meir Shalev of David Grossmann, drie schrijvers die veelvuldig over het Israëlisch-Palestijns conflict schrijven en beide kanten op zeer humanitaire wijze belichten.
Of de islamitische gemeenschap die moslims nog accepteertquote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:13 schreef Peunage het volgende:
[..]
Welke vraag? Of moslims die negatief zijn over Israël objectief zijn?
Ze hebben een bepaalde mening, zeker. Maar ze zijn daartoe gekomen door van een afstand te kijken en in te zien dat beide volken in hun recht staan. Dat komt wat mij betreft het dichtstbij objectiviteit.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat maakt hen humanisten, niet objectief, wel? In de vise van supremacisten zijn ze niet objectief te noemen. Per slot van rekening kan je Joden die pleiten voor een gelijkwaardige 2-staten oplossing ook niet objectief noemen.
Misschien wel, misschien niet. Maar niet echt antwoord op mijn vraag. Kan iemand die negatief is over Israël niet objectief zijn?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:16 schreef DeParo het volgende:
[..]
Of de islamitische gemeenschap die moslims nog accepteert![]()
.
Misschien wel misschien nietquote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:20 schreef Peunage het volgende:
[..]
Misschien wel, misschien niet. Maar niet echt antwoord op mijn vraag. Kan iemand die negatief is over Israël niet objectief zijn?
En toch heb ik weinig Iraniërs kunnen betrappen on ongebreideld anti-semitisme, terwijl turken en marokanen geen kans voorbij laten gaan om hun blinde haat richting Joden te spuwen.quote:
Is dan ook een complexe situatie met Iran, blijf ik bij, het wantrouwen is groot maar de kans (met een nieuw regime) op gunstige relaties is ook groot het ligt aan de machthebbers daar.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:22 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
En toch heb ik weinig Iraniërs kunnen betrappen on ongebreideld anti-semitisme, terwijl turken en marokanen geen kans voorbij laten gaan om hun blinde haat richting Joden te spuwen.
Maar het gaat juist om die mening, met name als dat iets is wat de radicale moslim of jood, diegenen die het conflict in stand houden niet zint. In hoeverre is zo een humanist dan nog objectief voor die groep?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:17 schreef Rosario het volgende:
[..]
Ze hebben een bepaalde mening, zeker. Maar ze zijn daartoe gekomen door van een afstand te kijken en in te zien dat beide volken in hun recht staan. Dat komt wat mij betreft het dichtstbij objectiviteit.
Iraniers in Nederland?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:22 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
En toch heb ik weinig Iraniërs kunnen betrappen on ongebreideld anti-semitisme, terwijl turken en marokanen geen kans voorbij laten gaan om hun blinde haat richting Joden te spuwen.
Ok, wat jij wilt. Die mensen worden levend verbrand en opgevreten. /carequote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
Misschien wel misschien niet![]()
en succes.
Wie worden levend verbrand en opgevreten?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:27 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ok, wat jij wilt. Die mensen worden levend verbrand en opgevreten. /care
Is nog steeds geen antwoord op mijn vraag en heeft er helemaal niks mee te maken. "Maar... maar... zij zijn erger..."
Zie je, precies wat ik bedoel. Het belangrijke negeren en doorgaan op dingen die onzinnig zijn.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:29 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wie worden levend verbrand en opgevreten?
Het lijkt me tamelijk belangrijk om te weten wie er verbrand en opgevreten worden....??quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:30 schreef Peunage het volgende:
[..]
Zie je, precies wat ik bedoel. Het belangrijke negeren en doorgaan op dingen die onzinnig zijn.
Inderdaad.quote:
Het was een sarcastische opmerking die hier verder niks mee te maken had. Maar we hadden het over Arabieren die positief over Israël zijn.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:33 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het lijkt me tamelijk belangrijk om te weten wie er verbrand en opgevreten worden....??
Waar zijn die dan??quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:37 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het was een sarcastische opmerking die hier verder niks mee te maken had. Maar we hadden het over Arabieren die positief over Israël zijn.
Dat zijn meestal wel anderen soorten mensen dan diegenen die de staat in Iran in stand houden?quote:
Dudequote:
Ik mompel maar iets over hersenspoeling en indoctrinatie.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:39 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dude![]()
Het was een sarcastische opmerking omdat jij er doorhamerd op bijzaken en de kern van het verhaal negeert. Zoals nu zeg maar. Wat maakt het uit of er wel of geen Arabieren zijn die positief over Israël zijn?
Het gaat er niet om of zij voor hen objectief zijn, maar of ze dat voor de rest van de wereld zijn, dus 'wij' hier. Het lijkt me totaal onnodig om hier een flame-oorlog over dit conflict te houden. Het lijkt mij beter om te beschouwen, te overzien, de geschiedenis te bespreken in plaats van dit telkens als argument te laten dienen voor wie gelijk heeft of niet. Beide kanten hebben namelijk een valide punt.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar het gaat juist om die mening, met name als dat iets is wat de radicale moslim of jood, diegenen die het conflict in stand houden niet zint. In hoeverre is zo een humanist dan nog objectief voor die groep?
Dat klopt. Jouw initiële opmerking 'Iran heeft veel achterlijke opvattingen over Joden' sloeg dus op de huidige machthebbers in het land. Dat was mij niet helemaal duidelijk. Ik dacht dat je het over Iraniërs in het algemeen had.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat zijn meestal wel anderen soorten mensen dan diegenen die de staat in Iran in stand houden?
Ok, negeer de vraag maar gewoon.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik mompel maar iets over hersenspoeling en indoctrinatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |