abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 juli 2013 @ 13:13:44 #76
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_128902902
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:48 schreef Hollander1000 het volgende:
Dit is geen discussie topic, maar een video debat, zeer intressant :)
Ik post deze als een start :)

Kent Hovind vs Michael Shermer

Hebben jullie meer, post dan even :)
Shermer is een baas. _O_

Dank voor het posten hiervan, deze is voor mij nieuw.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 13:17:44 #77
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_128902983
Overigens is de titel van dit topic naar mijn mening misleidend. Er is niet noodzakelijk een conflict tussen creatie en evolutie. Zoals Michael Shermer in de video in de OP terecht opmerkt zijn er zo'n 100 miljoen christelijke amerikanen die evolutie als waarheid accepteren.
pi_128903197
quote:
Wat wijst op de ' accuraatheid van de bijbel ' ???? In het O.T. is nergens sprake van Christus.
Christus was de aangekondigde Messias uit het oude testament, Het lam van God. Het hele OT gaat over Christus, Zoals ook het NT over Christus gaat. Christus is de centrale persoon uit de gehele bijbel.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 13:32:09 #79
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_128903314
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 13:26 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Christus was de aangekondigde Messias uit het oude testament, Het lam van God. Het hele OT gaat over Christus, Zoals ook het NT over Christus gaat. Christus is de centrale persoon uit de gehele bijbel.
Christus is een titel, die kun je op elke persoon plakken. Er is geen reden om aan te nemen dat het OT sprak over de historische Jezus. (Als we even aannemen dat die heeft bestaan.)

(Niet dat ik de inhoud van de Bijbel interessant vind of relevant acht voor dit topic.)
pi_128903375
Nee Christus kan je niet op elke persoon plakken. Dus eigenlijk kan jij ook een Christus zijn die sterft voor de zonde van de wereld. Dus we zouden ook door jouw het eeuwige leven kunnen vinden? Ook jij kan een bemiddelaar worden tussen de mens en God?
pi_128903378
Dat is nu het grote probleem in dit soort topics wat ik in de afgelopen paar weken al constant heb aangehaald. Die eeuwig-durende referenties naar de Bijbel, om gek van te worden.
Ron Paul 2012
  zaterdag 13 juli 2013 @ 13:38:41 #82
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_128903488
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 13:34 schreef Robmeister het volgende:
Nee Christus kan je niet op elke persoon plakken. Dus eigenlijk kan jij ook een Christus zijn die sterft voor de zonde van de wereld. Dus we zouden ook door jouw het eeuwige leven kunnen vinden? Ook jij kan een bemiddelaar worden tussen de mens en God?
Het is niet onmogelijk dat grote hoeveelheden mensen mij Christus noemen en die geloven dat ik sterf voor jullie zonden en dat ik een bemiddelaar ben tussen de mens en een god.

Daar is niets fundamenteel onmogelijk aan. En laten we wel zijn: dat is vaker gebeurd in de geschiedenis. Jezus is niet de enige messias die er heeft rondgelopen. De meest recente 'bemiddelaar' heette niet Jezus maar Joseph. Joseph Smith. (Net als Kent Hovind een notoire oplichter.)

[ Bericht 1% gewijzigd door Molurus op 13-07-2013 13:47:42 ]
  zaterdag 13 juli 2013 @ 13:39:22 #83
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_128903506
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 13:34 schreef Supersoep het volgende:
Dat is nu het grote probleem in dit soort topics wat ik in de afgelopen paar weken al constant heb aangehaald. Die eeuwig-durende referenties naar de Bijbel, om gek van te worden.
Yep. Zoals gezegd, de Bijbel is niet zonder meer relevant voor dit topic. Dan zal eerst hard gemaakt moeten worden waarom de Bijbel er iets over te zeggen zou hebben.
pi_128903624
Kent Hovind _O- Oplichter pur sang. Dat er nog mensen zijn die hem serieus nemen _O-
pi_128903765
quote:
Het is niet onmogelijk dat grote hoeveelheden mensen mij Christus noemen en geloven dat ik sterf voor jullie zonden en dat ik een bemiddelaar ben tussen de mens en een god.
Dan heb ik toch behoorlijk wat medelijden met die mensen die in jouw zouden geloven als verlosser van de mensheid. En buiten dat om heb je die mensen enig aanleiding gegeven om in jouw te geloven. Ben jij bv aangekondigd eeuwen geleden, Sta jij beschreven in historische boeken als iemand die gestuurd zou worden door God om de mensheid te verlossen?

quote:
Daar is niets fundamenteel onmogelijk aan. En laten we wel zijn: dat is vaker gebeurd in de geschiedenis. Jezus is niet de enige messias die er heeft rondgelopen.
Jezus is wel de enige en echte Messias, Er zijn dan ook nooit andere Messiassen geweest. Uiteraard zijn er zat mensen geweest die zich als Messias wilde voordoen, Ook vandaag zijn nog er misleiders die zichzelf de titel van Messias durven te geven. Maar die waren en zijn allemaal vals. Er is maar een echte Messias, Namelijk Christus Jezus, Die aan het kruis gestorven is voor de zonde van de wereld, En al die overige zijn misleiders en valse Messiassen.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 13:53:29 #86
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_128903901
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 13:48 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Dan heb ik toch behoorlijk wat medelijden met die mensen die in jouw zouden geloven als verlosser van de mensheid.
Wellicht dat dat enig begrip en sympathie bij jou opwekt voor niet-christenen die precies zo denken over christenen.

quote:

En buiten dat om heb je die mensen enig aanleiding gegeven om in jouw te geloven. Ben jij bv aangekondigd eeuwen geleden, Sta jij beschreven in historische boeken als iemand die gestuurd zou worden door God om de mensheid te verlossen?
Als mensen geloven dat een verwijzing in eeuwenoude boeken op mij slaat, ja. Mensen geloven de vreemdste dingen. Dit zou niet eens heel opmerkelijk zijn.

quote:

Jezus is wel de enige en echte Messias, Er zijn dan ook nooit andere Messiassen geweest.
Dat geloof jij. Er zijn zat mensen die hetzelfde beweren van andere Messiassen. De meest recente is Joseph Smith.

Wat mij betreft kletsen ze allemaal uit hun nek. Maar als je een specifieke Messias wil volgen zul je neem ik aan ook voor jezelf iets sterkers moeten hebben dan 'dat geloof ik nou eenmaal'.

quote:

Uiteraard zijn er zat mensen geweest die zich als Messias wilde voordoen, Ook vandaag zijn nog er misleiders die zichzelf de titel van Messias durven te geven. Maar die waren en zijn allemaal vals. Er is maar een echte Messias, Namelijk Christus Jezus, Die aan het kruis gestorven is voor de zonde van de wereld, En al die overige zijn misleiders en valse Messiassen.
Sja... je kunt dit mantra eindeloos herhalen, je staat daarmee niet sterker dan de volgers van Joseph Smith en de ontelbare andere oplichters die er hebben rondgelopen.

PS: zover je dat niet weet, Joseph Smith was de stichter van de Mormoonse religie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Molurus op 13-07-2013 14:01:01 ]
pi_128904106
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 11:44 schreef Robmeister het volgende:
En zo gaan er geruchten binnen Egyptologen en historici dat bv Hatshepsut, die bekend staat als de dochter van de Farao die Mozes uit het water zou hebben gehaald al een monothistische religie had omarmd. Deze vrouw is nog een poos farao geweest en die hebben ze proberen te wissen uit de geschiedenis,
Zeer wijs om van ' geruchten ' te spreken, gezien hier totaal geen grond voor is. Het ' mandjesverhaal werd overgenomen uit de sage van Sargon. http://nl.wikipedia.org/wiki/Sargon_van_Akkad Maar dit mandjesverhaal is wel meermaals gebruikt om de herkomst van de persoon in kwestie niet te moeten prijs geven.
quote:
Egypte is altijd polytheïstisch geweest en nu was er ineens een farao die een totaal andere godsdienst had. Hoe dat precies zit dat weten we tot op heden nog niet helemaal,
Ik weet dat wel en heb dit zelf niet bedacht hoor. In de Amarna brieven kan men zien dat er al een drukke handel was tussen Egypte en de Meden en Assyriërs. In de 14e eeuw ontstond het monotheïsme wat we kennen als het Zoroastrisme. Het is ook een misvatting dat de Egyptenaren polytheïstisch waren. Ze hadden ook één godheid El en schreven deze verschillende eigenschappen toe, wat men neter noemde http://nl.wikipedia.org/wiki/Neter . Het Mazdaïsme ( Zoroastrisme ) kende maar twee neteru van de ene god , licht ( wat staat voor waarheid ) en duisternis ( wat staat voor leugen ) en een bemiddelaar tussen god en de mens: Mitras. Dit idee heeft Achnaton overgenomen en licht als zinnebeeld de zonneschijf te nemen, zoals de christenen het kruis als zinnebeeld voor Christus gebruiken. Al de overige neteru schafte hij af, tot ongenoegen van de clerus.

quote:
En volgens de Bijbel is Nebudkadnezar bekeerd geweest tot het Christendom, Wat dus volgens je eigen bron helemaal niet zo''n raar idee is omdat jouw geschrift gedateerd wordt uit de tijd van Nebudkadnezar.
Ook weer onzin met extra stip !! Het Christendom bestaat maar van n.C. ( hoe bestaaaat het )
pi_128904314
quote:
Wellicht dat dat enig begrip en sympathie bij jou opwekt voor niet-christenen die precies zo denken over christenen.
Ik zou inderdaad sympathie hebben voor niet Christenen als ze in ieder geval weten waar ze over spreken.Maar aangezien jij totaal niets begrijpt van de Bijbel laat staan over de persoon Christus maar wel hoog van de daken kan schreeuwen, Daar kan ik weinig sympathie voor hebben..Misschien dat je eerst moet beginnen met een Bijbel studie zodat je in ieder geval weet en begrijpt wat het boek claimt en wat de centrale boodschap van God aan de mensheid is.
pi_128904324
quote:

[..]

Dan heb ik toch behoorlijk wat medelijden met die mensen die in jouw zouden geloven als verlosser van de mensheid. En buiten dat om heb je die mensen enig aanleiding gegeven om in jouw te geloven. Ben jij bv aangekondigd eeuwen geleden, Sta jij beschreven in historische boeken als iemand die gestuurd zou worden door God om de mensheid te verlossen?

[..]

Jezus is wel de enige en echte Messias, Er zijn dan ook nooit andere Messiassen geweest. Uiteraard zijn er zat mensen geweest die zich als Messias wilde voordoen, Ook vandaag zijn nog er misleiders die zichzelf de titel van Messias durven te geven. Maar die waren en zijn allemaal vals. Er is maar een echte Messias, Namelijk Christus Jezus, Die aan het kruis gestorven is voor de zonde van de wereld, En al die overige zijn misleiders en valse Messiassen.
Ben je een fundamentalist of zo?

Christus betekent messias en de messias van de joden was een koning die hen zou bevrijden van hun vijanden. Heel wat anders dan de messias die jezus was, want die keerde hen de wang toe.
Verder is er geen 1 (lees: geeneen) aanwijzing voor Jezus te vinden in het hele Oude Testament. Geen een.
Enkel interpretatie op interpretatie, op interpretatie.
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_128904420
quote:
Verder is er geen 1 (lees: geeneen) aanwijzing voor Jezus te vinden in het hele Oude Testament. Geen een.
Enkel interpretatie op interpretatie, op interpretatie.
Misschien dat je hiermee moet beginnen alvorens je roep toetert.
pi_128904690
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 14:11 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Misschien dat je hiermee moet beginnen alvorens je roep toetert.
Jij bent de enige hier die steeds dingen roept die je niet bewijzen kan.

Ik heb dit soort dingen al zo vaak voorbij zien komen, ook in debat met jehovagetuigen. En ik heb het idee dat jullie allemaal zaken interpreteren die zo nooit bedoelt zijn.
Komt nog bij dat de schrijvers van de evangelieen die "profetieen" ook gelezen hebben en daaromheen een verhaal geweven hebben om Jezus vooral als DE messias te zien.

Ik heb jouw site eens bekeken, en een glimlach krijg ik nog niet eens om mijn mond. Dit moet satire voorstellen, of is dit serieus bedoelt? Allemaal teksten die geen profetieen zijn worden als profetie gezien, en volgens hen heeft Jezus die allemaal waargemaakt. Echt, een gedrochtelijker site ben ik zelden tegengekomen.

P.S: Iedere keer als mensen iets tegen jou zeggen dan moeten die anderen zich beter inlezen. Heb je niet door dat dit ook voor jouzelf geldt? Of denk je dat je de wijsheid in pacht hebt? Ik heb jou en andere christenen hier (in dit topic) dingen horen zeggen waar zelfs een evangelist zich voor zou schamen. En die mensen liegen voor hun vak, moet je nagaan!
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_128905020
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 11:48 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Wat dacht je van de boeken van Mozes? Hij heeft de kopieën van heel Genesis rechtstreeks van God. Dus hoe oud was Genesis kopie wat door God/Adam/Noach en paar andere hebben geschreven en hoe ga je dat uitleggen?

Jij steekt je kop in het zand, tot nu toe bewijs alleen dat de Bijbel steeds het echte eind trekt. De creatie leer van Genesis is tot nu steeds bekrachtigd door wetenschap zoals Mens baart Mens Hond baart Hond
wat ook nog eens axact voorspeld wordt door de evolutietheorie.
quote:
dat ieder Soort naar zijn eigen Soort voortplant en dat geld zowel ook als voor bomen en planten.

Tot die tijd is dit geobserveerd/gedemonstreerd en getest en dat heet wetenschap.
Niemand kan de oorsprong weten, dat is religie zoals als Christelijke en Atheïsme is religie als het gaat over de oorsprong van alles.
[..]

[..]

Je zou eens meer Genesis moeten lezen en dan Exodus lezen.
pi_128905091
quote:

[..]

Wat dacht je van de boeken van Mozes? Hij heeft de kopieën van heel Genesis rechtstreeks van God. Dus hoe oud was Genesis kopie wat door God/Adam/Noach en paar andere hebben geschreven en hoe ga je dat uitleggen?
Die boeken zijn niet geschreven door Mozes de oudste delen van het OT hebben pas hun huidige vorm gekregen tijdens de overheersing door Babylonië.
quote:
Jij steekt je kop in het zand, tot nu toe bewijs alleen dat de Bijbel steeds het echte eind trekt. De creatie leer van Genesis is tot nu steeds bekrachtigd door wetenschap zoals Mens baart Mens Hond baart Hond dat ieder Soort naar zijn eigen Soort voortplant en dat geld zowel ook als voor bomen en planten.

Tot die tijd is dit geobserveerd/gedemonstreerd en getest en dat heet wetenschap.
Niemand kan de oorsprong weten, dat is religie zoals als Christelijke en Atheïsme is religie als het gaat over de oorsprong van alles.
[..]

[..]

Je zou eens meer Genesis moeten lezen en dan Exodus lezen.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 14:44:07 #94
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128905223
quote:

[..]

Wat dacht je van de boeken van Mozes? Hij heeft de kopieën van heel Genesis rechtstreeks van God.
Dat's grappig want een deel van Genesis is plagiaat uit een veel ouder Babylonisch verhaal, de Enuma Elish. Direct van god... via de Babyloniers?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_128905307
quote:
Jij bent de enige hier die steeds dingen roept die je niet bewijzen kan.
Jij bent te gene die loopt te roep toeteren en allerlei dingen beweerd die je niet waar kan maken. zoals:de schrijvers van de evangelieen die "profetieen" ook gelezen hebben en daaromheen een verhaal geweven hebben om Jezus vooral als DE messias te zien.""

Kan je dat ook bewijzen? sterker nog daarmee geef je aan dat die profetieen inderdaad geschreven zijn. alleen aangezien jij ze niet geloofd zijn er omheen geweven om vooral Jezus als Messias over te laten komen. self fulfilling prophecy. Toch dat is wat je hiermee wil zeggen, Waarmee je erkent dat ze inderdaad zijn uitgekomen, alleen jij gelooft dat niet en dus is er een verhaal om heen geweven. Het meest arrogante argument wat je maar kunt bedenken, Zomaar zonder enig bewijs uit je duim gezogen. Zielig voor je!

Dat is nog meer satire als die website. En buiten dat om heb je hem al bestudeerd of durf je daar niet aan te beginnen? Ik zou zeggen pak een Bijbel en zoek de desbetreffende passages en lees voor jezelf.
pi_128905456
Dat er nog steeds mensen bestaan die evolutie ontkennen 8)7
pi_128905588
http://www.youtube.com/pl(...)vTEbD-Ei0JdMUujXfyWi

http://www.youtube.com/playlist?list=PL279CFA55C51E75E0

mensen met een echt diploma (in tegenstelling tot Hovind) over het oude en nieuwe testament.

Tevens een plaatje van Patriot Bible University waar Hovinds papiertje vandaan komt.
pi_128905926
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 14:47 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Jij bent te gene die loopt te roep toeteren en allerlei dingen beweerd die je niet waar kan maken. zoals:de schrijvers van de evangelieen die "profetieen" ook gelezen hebben en daaromheen een verhaal geweven hebben om Jezus vooral als DE messias te zien.""
Goede dag zeg, dit meen je toch niet? Je hebt nog geen een wetenschappelijk boekje gelezen? Daar is het allang in waar gemaakt. Niemand neemt de evangelieen serieus als historische boeken, maar als een tekst om jezus als messias te laten zien. Kijk maar eens naar de geboorte van Jezus die de evangelieschrijvers allemaal verschillend beoordelen maar toch laten ze hem allemaal afstammen uit de stam van David.

quote:
Kan je dat ook bewijzen? sterker nog daarmee geef je aan dat die profetieen inderdaad geschreven zijn. alleen aangezien jij ze niet geloofd zijn er omheen geweven om vooral Jezus als Messias over te laten komen. self fulfilling prophecy. Toch dat is wat je hiermee wil zeggen,
Nee, je moet eens logisch nadenken :D

Die zaken zijn zeker geschreven, en de evangelieschrijvers hebben er profetieen in gezien. Dat is wat anders. Zou je de zaken gewoon logisch lezen en in de context dan valt er weinig profetie meer in te ontdekken. Kijk eens naar jouw sitetje en wat ze met Numeri 1:50 en 53 doen, en hoe ze daar iets in lezen wat er helemaal niet staat. Zo kan ik nog tig meer dingen bedenken.

quote:
Waarmee je erkent dat ze inderdaad zijn uitgekomen, alleen jij gelooft dat niet en dus is er een verhaal om heen geweven.
Ook dit is weer iets roepen zonder er een beetje over na te denken. Eigenlijk zou je wat beter en logischer moeten nadenken.
Stel dat de Grieken een mythe hadden dat er zonnegod zou komen, dan kunnen ze een poosje later een verhaal verzinnen van de komst van die zonnegod. Zou je dit dan als bewijs zien? Ook als dit het enige bewijs is?

Kijk eens naar het woord "maagd" wat in het Joodse gewoon jonge vrouw betekent. En wat lezen we dan? Dat Jezus geboren is uit een maagd! God hoe zou dat toch komen?
Waarschijnlijk omdat men in het Grieks een woord had wat maagd betekent maar wat niet het juiste woord is in het Hebreeuws.

quote:
Het meest arrogante argument wat je maar kunt bedenken, Zomaar zonder enig bewijs uit je duim gezogen. Zielig voor je!
Wat ik zeg heb ik niet uit mijn duim gezogen, dit is gewoon bekend in de wetenschappelijke wereld. Dat jij dit soort boeken niet leest is mijn probleem niet, en dat jij mensen als Hovind op zijn woord gelooft is zelfs nog minder mijn probleem.

quote:
Dat is nog meer satire als die website. En buiten dat om heb je hem al bestudeerd of durf je daar niet aan te beginnen? Ik zou zeggen pak een Bijbel en zoek de desbetreffende passages en lees voor jezelf.
Ach meid, ik ben 22 jaar christen geweest. Ik weet precies wat de stand van zaken is en wat christenen geloven en dergelijke.

En ik heb juist die passages gelezen, heb je Numeri 1:50,53 al gelezen en daar ook maar een profetie ingelezen?
Friedrich Nietzsche
pi_128905942
Ach ach wat zielig MR44..Het gaat ook niet om een papiertje, maar in hoeverre je verstand hebt van Gods woorden en niet wat op je papiertje staat. Zielig argument.

! Kor 2:14 Maar de natuurlijke mens neemt de dingen van de Geest van God niet aan, want ze zijn dwaasheid voor hem. Hij kan ze ook niet leren kennen, omdat ze geestelijk beoordeeld worden.
pi_128906275
quote:
En ik heb juist die passages gelezen, heb je Numeri 1:50,53 al gelezen en daar ook maar een profetie ingelezen?
En of. Sterker nog de gehele tabernakel was een profetie. De tabernakel wees namelijk naar Christus, Naar het offer die Christus zou maken. Met dat doel is hij gebouwd namelijk. En de tabernakel was zodanig ingericht dat alles naar Christus wees. In deze vers lees je dat de tabernakel in het midden van het volk staat, Zoals Christus in het midden van zijn volk is. En of het profetisch is

Heb 9:11 Maar toen is Christus verschenen, de Hogepriester van de toekomstige heilsgoederen. Hij is door de meerdere en meer volmaakte tabernakel gegaan, die niet met handen is gemaakt, dat is: die niet van deze schepping is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')