abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 juli 2013 @ 17:53:09 #1
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128880149

Wat is een ereader:
Een eReader is een apparaat waarmee men digitale teksten kan lezen. De twee voornaamste vormen van digitale teksten op een eReader zijn het eBook en de ePaper, als equivalenten van respectievelijk het boek en de krant.

Wat is een ebook:
Een e-reader, waarop een e-boek kan worden gelezen. Het is is een verzamelnaam voor digitale teksten die gelezen kunnen worden op beeldschermen van computers en smartphones evenals op een speciaal voor dit doel ontwikkelde e-reader. Het gaat hierbij zowel om teksten die eerder (of tegelijkertijd) verschenen zijn op papier, dus als conventioneel boek, als om teksten die uitsluitend voor digitaal gebruik geschreven zijn. E-boeken hebben doorgaans net als een gewoon boek een hoofdstukindeling, maar bovendien een zoekfunctie op woorden.

Reviews:
• Fok! Review BeBook Neo
• Fok! Review Pocketbook Pro 903
• Fok! Review Pocketbook Pro 602
• Fok! Review Icarus Go
• Fok! Review Sony PRS 650

Eerdere delen

Nuttige links:
Ereaders.nl
Ereaderclub
Erookies
e-readers-review
  vrijdag 12 juli 2013 @ 17:54:01 #2
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128880176
Laatste posts: Mijn kindle met frozen screen valt idd niet binnen de garantie. Kan de kindle 4 voor 55 dollar krijgen en de paperwhite voor 71 dollar
(De rest van de opties zijn duurder)
pi_128880185
Nu ik nog 3 jaar lang 200000 artikelen mag gaan lezen en dergelijken misschien toch maar eens op zoek. Vorig jaar al naar gekeken, maar toen toch besloten het niet te doen, maar als ik nu om me heen kijk naar de stapels uitgeprintte artikelen is er wellicht wel meer dan één enkel regenwoud gesneuveld voor mijn scriptie _O-
Ja doei.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 18:19:00 #4
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_128880998
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 17:54 schreef motorbloempje het volgende:
Nu ik nog 3 jaar lang 200000 artikelen mag gaan lezen en dergelijken misschien toch maar eens op zoek. Vorig jaar al naar gekeken, maar toen toch besloten het niet te doen, maar als ik nu om me heen kijk naar de stapels uitgeprintte artikelen is er wellicht wel meer dan één enkel regenwoud gesneuveld voor mijn scriptie _O-
Ik doe niet anders dan artikelen lezen op m'n sony omdat je er aantekeningen bij kan maken en niet meer met stapels papier loopt te sjouwen. Wat een genot _O_ Heb nu ook altijd alle artikelen bij me dan hoef ik ook niet meer na te denken wat ik wel of niet mee moet nemen die dag,
pi_128881019
Ja, ik ga dan ook voor die sony, want aantekeningen maken is een must :o
Ja doei.
pi_128881176
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:19 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ik doe niet anders dan artikelen lezen op m'n sony omdat je er aantekeningen bij kan maken en niet meer met stapels papier loopt te sjouwen. Wat een genot _O_ Heb nu ook altijd alle artikelen bij me dan hoef ik ook niet meer na te denken wat ik wel of niet mee moet nemen die dag,
Werkt dat een beetje, aantekeningen maken op de sony? Ik vind het redelijk dramatisch op de Kobo. ;(
Ja, die met de ballen in de bek.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 18:27:26 #7
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_128881267
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:24 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Werkt dat een beetje, aantekeningen maken op de sony? Ik vind het redelijk dramatisch op de Kobo. ;(
Werkt prima vind ik. Het is natuurlijk nooit zo makkelijk als op papier, maar dat verwacht ik ook niet van zo'n ding. M'n handschrift en getekende schema's zijn ieder geval goed te lezen en ook getypte notes maken werkt goed.
pi_128882257
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 17:54 schreef Cue_ het volgende:
Laatste posts: Mijn kindle met frozen screen valt idd niet binnen de garantie. Kan de kindle 4 voor 55 dollar krijgen en de paperwhite voor 71 dollar
(De rest van de opties zijn duurder)
Best redelijk. Maar wel zonde.
జ్ఞ‌ా
pi_128882263
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:19 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, ik ga dan ook voor die sony, want aantekeningen maken is een must :o
Kan toch op alle?
జ్ఞ‌ా
  vrijdag 12 juli 2013 @ 19:03:08 #10
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128882347
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:00 schreef µ het volgende:
Best redelijk. Maar wel zonde.
Inderdaad 44 euro + verzendkosten dan wss nog.
Zeker zonde, maar ik gebruik hem met periodes best veel. Verdomd handig zo'n ding dusja. Denk dat ik het wel doe, want goedkoper krijg ik hem nergens :+
  vrijdag 12 juli 2013 @ 20:49:37 #11
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_128885953
Sinds een week de Kobo Aura HD. Wat een geniaal ding. _O_
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_128912270
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:49 schreef boem-dikkie het volgende:
Sinds een week de Kobo Aura HD. Wat een geniaal ding. _O_
Is die niet zwaar om vast te houden?
Hij lijkt mij ook mooi, maar als 'ie te zwaar is dan ga ik het irritant vinden.

Ik heb nu de Kobo Glo, ben daar redelijk tevreden mee, maar hij is een keer vreselijk blijven hangen, moest 'm daarna totaal resetten. :{ Daarna moest ik al mijn boeken er opnieuw opzetten. -O-

Nu neem ik dus tijdens vakanties en weekendjes weg een tweede e-reader mee (een oude), en voor de zekerheid ook maar een paar papieren boeken. ;(
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 14 juli 2013 @ 09:22:49 #13
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_128927363
In de OP kan Gadget: Icarus Essence erbij :)
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_128927401
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 19:14 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Ik heb nu de Kobo Glo, ben daar redelijk tevreden mee, maar hij is een keer vreselijk blijven hangen, moest 'm daarna totaal resetten. :{ Daarna moest ik al mijn boeken er opnieuw opzetten. -O-

Nu neem ik dus tijdens vakanties en weekendjes weg een tweede e-reader mee (een oude), en voor de zekerheid ook maar een paar papieren boeken. ;(
Je kan ook je boeken op een micro-sdkaartje zetten. Duurt wel even voordat de kobo de bibliotheek weer opnieuw heeft geindexeerd; maar dat doet ie dan wel gewoon ;)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 14 juli 2013 @ 09:34:48 #15
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_128927455
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 09:27 schreef Grouch het volgende:

[..]

Je kan ook je boeken op een micro-sdkaartje zetten. Duurt wel even voordat de kobo de bibliotheek weer opnieuw heeft geindexeerd; maar dat doet ie dan wel gewoon ;)
slim! die moet ik idd nog gaan halen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_128927480
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 09:34 schreef Ynske het volgende:

[..]

slim! die moet ik idd nog gaan halen
Neem wel een kleintje. Hoewel de kobo 32 gb kaartjes ondersteunt kan hij een bibliotheek van 32 gb in de praktijk gewoon totaal niet aan.
pi_128927523
32 gb aan boeken -O-
Tap tap tap
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 14 juli 2013 @ 10:09:18 #18
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_128927762
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 09:43 schreef CherryLips het volgende:
32 gb aan boeken -O-
hoeveel uur leesplezier zou dat zijn :D
Today is life -

Dale Carnegie
pi_128928986
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:01 schreef µ het volgende:

[..]

Kan toch op alle?
niet op de manier die ik wil.
Ja doei.
pi_128930915
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 09:27 schreef Grouch het volgende:

[..]

Heb ik! Maar het ergelijke was juist dat die Kobo Glo volledig de weg kwijt was en de Kobo user Account wist hij ook niet meer. Enige mogelijkheid om 'm weer te kunnen gebruiken was door opnieuw de gebruikersaccount te installeren door 'm aan m'n computer te hangen.

Dit Kobo debacle gebeurde trouwens niet tijdens normaal gebruik zoals het lezen van een boek, maar toen ik een nieuw boek erop had gezet. Misschien had het boek een te groot cover bestand of iets dergelijks. Ik heb 'm later toch op de Kobo gekregen door een andere cover erbij te zoeken en dan het boek in Calibre nog een keer van Epub naar Epub te converteren.

En toch blijf ik er beducht voor dat het tijdens een vakantie ofzo ook mis kan gaan, en dat ik dan niet verder kan lezen. Wat dat betreft hebben papieren boeken ook nog steeds hun voordelen. :D
  zondag 14 juli 2013 @ 15:39:05 #21
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_128936515
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 19:14 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Heb ook een Glo. Tot nu toe gelukkig geen vastlopers gehad. Gelukkig! Want als ik zo lees wat een ellende je er van hebt... Nu gaat 't via Calibre allemaal makkelijk, maar dan nog.

Het gemak van het hebben van een eReader wordt wel teniet gedaan als je voor de zekerheid een 2e mee moet en nog boeken ook. Wat jammer, zeg!
(Un)masking for the greater good.
  zondag 14 juli 2013 @ 15:40:35 #22
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_128936609
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 09:43 schreef CherryLips het volgende:
32 gb aan boeken -O-
Oef...
Heb er nu 48 boeken op staan, en het gaat nog wel een tijdje duren voor ik dáár doorheen ben.
Laat staat 32 GB aan boeken :o
pi_128941103
quote:
3s.gif Op zondag 14 juli 2013 15:39 schreef Natalie het volgende:

[..]
Heb ook een Glo. Tot nu toe gelukkig geen vastlopers gehad. Gelukkig! Want als ik zo lees wat een ellende je er van hebt... Nu gaat 't via Calibre allemaal makkelijk, maar dan nog.

Het gemak van het hebben van een eReader wordt wel teniet gedaan als je voor de zekerheid een 2e mee moet en nog boeken ook. Wat jammer, zeg!
Met m'n oude Sony ook wel vastlopers gehad, ook wel tijdens vakanties. Dan leek het alsof de batterij nog half vol was, maar dan liep 'ie compleet vast vanwege een lege batterij. Die moest je dan een halve dag opladen, en dan werkte hij weer. }:| Ook irritant, maar daar had je dan tenminste niet ook nog een computer bij nodig om 'm weer aan de praat te krijgen.

Het gemak van een e-reader is voor mij inderdaad dat je gewoon lekker veel boeken kan meenemen op vakantie, of naar het strand en dat je ter plekke nog kan bedenken dat je of literatuur of een thriller of andere pulp wil lezen. Veel boeken, lekker compact. Maar er helemaal op vertrouwen dat alles werkt doe ik het niet (meer).
  zondag 14 juli 2013 @ 19:13:58 #24
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_128944245
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:23 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Met m'n oude Sony ook wel vastlopers gehad, ook wel tijdens vakanties. Dan leek het alsof de batterij nog half vol was, maar dan liep 'ie compleet vast vanwege een lege batterij. Die moest je dan een halve dag opladen, en dan werkte hij weer. }:| Ook irritant, maar daar had je dan tenminste niet ook nog een computer bij nodig om 'm weer aan de praat te krijgen.

Het gemak van een e-reader is voor mij inderdaad dat je gewoon lekker veel boeken kan meenemen op vakantie, of naar het strand en dat je ter plekke nog kan bedenken dat je of literatuur of een thriller of andere pulp wil lezen. Veel boeken, lekker compact. Maar er helemaal op vertrouwen dat alles werkt doe ik het niet (meer).
M'n man heeft ook een Sony. Heeft die zo ongeveer een jaar nu, denk ik. Maar gelukkig nog geen problemen mee gehad.

De enige reden dat ik een eReader heb (als vervroegd verjaardagscadeau zodat hij mee kon op vakantie) is juist vanwege dat praktische zoveel-boeken-meenemen-als-je-wilt. Het scheelt zoveel ruimte en gewicht.

Was er ook niets te doen qua garantie na je vastloper met de Glo?
  zondag 14 juli 2013 @ 20:52:24 #25
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_128948068
Ik heb echt iets teveel negatieve geluiden gehoord over de Kobo glo. Als je even googelt vind je overal soortgelijke verhalen, over keer op keer moeten installeren, al je boeken kwijt zijn etc. Ook daarom heb ik weer voor Amazon gekozen. Nog nooit problemen mee gehad en de uitstekende service telt ook mee (en natuurlijk de prijs).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')