Het is gewoon ruk. Eerst even rust nu en dan opnieuw? Heb je echt koorts is het echt ontstoken meteen met 1 dag niet die tijd voeden? Je kun evt alleen de druk eraf halen als je veel stuwing hebt. Stuwing hoort wel bij afbouwen. Het is het signaal dat de productie moet stoppen.quote:Op maandag 15 juli 2013 21:07 schreef kaatjejannie het volgende:
Het stoppen is niet alleen om Sofie, het is een wel overwogen beslissing. Nu ik die genomen heb baal ik gewoon dat ik dan zo die tegenslagen heb.
Ik wil liever niet kolvend afbouwen omdat ik ook een enorme hekel aan dat apparaat heb.
Balen zeg Ticootje...
Ik denk niet dat het echt ontstoken is. En ik heb ook een nare plek elders, dus misschien komt de verhoging daar wel van. De borst voelt wel soepel nu. Ietwat beurs, maar meer ook niet. Stom gedoe.quote:Op maandag 15 juli 2013 21:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het is gewoon ruk. Eerst even rust nu en dan opnieuw? Heb je echt koorts is het echt ontstoken meteen met 1 dag niet die tijd voeden? Je kun evt alleen de druk eraf halen als je veel stuwing hebt. Stuwing hoort wel bij afbouwen. Het is het signaal dat de productie moet stoppen.
Als er flink spanning op heeft gestaan hier voelt het ook wel beurs. Had je vandaag een voeding overgeslagen? Gewoon kijken of het morgen ook kan?quote:Op maandag 15 juli 2013 21:39 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het echt ontstoken is. En ik heb ook een nare plek elders, dus misschien komt de verhoging daar wel van. De borst voelt wel soepel nu. Ietwat beurs, maar meer ook niet. Stom gedoe.
Ik zou alleen kolven als je het niet redt. Anders hou je toch in stand wat je eigenlijk wil afbouwen. Let op rode plekken en bobbels. Als die er niet zijn, dan niet kolven.quote:Op maandag 15 juli 2013 21:45 schreef kaatjejannie het volgende:
Gisteren die van 20.00 uur. Vandaag heel eigenwijs ook. Vanavond om 23.00 uur de borsten goed legen. Als Luuk niet goed drinkt de kolf er nog even op.
Huisarts, een laktatiekundige mag geen recept schrijven.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:00 schreef Kiwisoep het volgende:
Ik ga morgen maar ff bellen naar de huisarts dan. Dit is niet vol te houden. Of is het handiger via de lactatiekundige?
Bij Fenne is trouwens niks noppes nada te zien, ook klakt ze niet. Toch echt behandelen dus?
Maar hoe hoort het drinken te voelen? Niet om te janken toch?!
Ik heb de eerste week niet aangelegd omdat ik er echt bij zat te huilen. Kolven was net iets minder ergs, maar daar zat ik de eerste dagen ook op de lichtste stand mezelf 10 minuten te verbijten Daarna ging het, maar ik vond het zeker tot een maand of 2 geen pretje en het blijf bij vlagen pijnlijk. Geen spruw, niet verkeerd aanhappen. Gewoon heel gevoelig, dat kan.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:00 schreef Kiwisoep het volgende:
Ik ga morgen maar ff bellen naar de huisarts dan. Dit is niet vol te houden. Of is het handiger via de lactatiekundige?
Bij Fenne is trouwens niks noppes nada te zien, ook klakt ze niet. Toch echt behandelen dus?
Maar hoe hoort het drinken te voelen? Niet om te janken toch?!
Je moet het ook niet gebruiken zoals de bijsluiter vertelt...quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:56 schreef kaatjejannie het volgende:
Mijn huisarts schrijft geen nystatine voor baby's. Geloof omdat ze erin kunnen stikken.
Gisterenavond ging het goed. Vanmorgen wel volle borsten, maar ze deden geen zeer!
quote:
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:01 schreef Marjolijntje het volgende:
Dat gevoelige wordt met de tijd ook echt minder! Douchen was een drama hier, die stralen op mn tepels.. Auw! En schurende shirts 's nachts als ik geen BH aan had..
Dat is Daktarin. Dat werkte bij ons eigenlijk het beste maar inderdaad niet volgens de gebruikelijke gebruiksaanwijzing, maar via een schema dat ik op borstvoeding.com had gevonden.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:56 schreef kaatjejannie het volgende:
Mijn huisarts schrijft geen nystatine voor baby's. Geloof omdat ze erin kunnen stikken.
Mijn dochter dronk rond die tijd 180ml in totaal bij het kdv. En rond 1 jaar maar 150ml.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:50 schreef Mineola het volgende:
Ik wals even binnen zonder bijlezen:
Mijn jochie van negen maanden drinkt z'n flessen steeds minder goed. Sap en thee drinkt hij wel uit de fles. Bij mij drinkt hij redelijk, zij het met duidelijk aangeven (brullen, overstrekken, wegduwen) als hij niet wil. Later nog eens proberen ligt met een flesje natuurlijk lastiger. Hij dronk altijd probleemloos 2x180 ml leeg op mijn werkdagen, tegenwoordig ben ik heel blij als er totaal 150-200 ml in is gegaan. Vaker kleinere flessen aanbieden leek even te beter te gaan, maar inmiddels wil hij dat ook niet goed meer.
Herkent iemand dit afbouwen (?) met deze leeftijd? Fruit en avondeten gaat er goed in, yoghurt ook. Sap/thee is max 100 ml per dag nu. Water drinkt hij nog niet echt. De hoeveelheid vocht is wel ok dus, het gaat mij meer om de hoeveelheid melk. Volgens bv.com zou hij nog ongeveer 500 ml melk per dag moeten drinken, maar met nog maar drie keer bij mij drinken redt hij dat niet. Ik wilde een van de flessen vervangen door pap, maar wat met die andere te doen?
Lekker dat ze zo goed heeft gedronken! Jammer dat de laatste fles kv was! Maar dat komt vast wel goedquote:Op woensdag 17 juli 2013 05:27 schreef LadyBlack het volgende:
Hier had mijn meisje ineens 360 ml gedronken vandaag!misschien ook door de warmte. Toch maar wat meer voorraad daar neerleggen, want nu was de laatste fles nutrilon; daar gaan mn statistieken
XM, goeie aanschaf! Ik kolf nu op mn werk met mn voedingsbh enigzins handsfree, maar dat is lang niet ideaal... en zo vaak als jij moet kolven mag je het jezelf zeker wel gemakkelijk maken!
Kiwi; hier waren mijn tepels ook vrij lang gevoelig, denk ook minstens 8 weken... met aanhappen maar ook vooral de handdoek na het douchenNu zit er eelt op
Denk maar aan mijn meisjes, die zijn ongeveer even zwaar maar wel bijna 3 maanden ouderquote:Op woensdag 17 juli 2013 16:47 schreef LadyBlack het volgende:
Damn XM, dat gaat goehoed!!
Echt, elke kind is zwaarder dan t mijne strakszoontje van vriendin, vandaag 4 weken oud en al 5 kilo
we doen een wedstrijdje wanneer ie E inhaalt
Disclaimer: ik maak me géén zorgen meer hoor! Dus t is gewoon een running gag nu hier
Ze is wel met stip het langst trouwens
Ja, ik vind het wel best zo. Het kolven is irritant soms en het beperkt me wel in m'n doen en laten, maar ik heb wel geaccepteerd dat ze gewoon nooit aan de borst zal komen. Jammer, maar het werkt gewoon niet voor haar blijkbaar. Nouja, dan niet. Maar ben blij dat ik haar wel toch op deze manier mijn melk kan geven. Ik ga het alleen geen half jaar volhouden denk ik.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:53 schreef Kyara het volgende:
Mooie stats XM!
heb je nu ook een beetje rust gevonden zonder de druk van dat ze aan de borst 'moet' drinken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ohh wat tof, ik heb er ook eentje! Nin zit echt altijd aan mijn 'gewone' ketting! En als ik de borstvoedingsketting om doe, is dat ook elke keer een grote hit dus!quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:31 schreef Marjolijntje het volgende:
och belle!
ik vind jouw foto's altijd zo fijn!!
Ik heb nu een borstvoedingsketting gekocht, waar ze mee kan spelen tijdens het drinken. En dat scheelt een hoop geknijp joh
quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:19 schreef bitterend het volgende:
Die ik naar L0t heb gestuurd is wit denk ik?? Klopt het L0t? misschien kan zij hem naar jou sturen? ik heb hem tegen verzendkosten naar haar gestuurd en ze gebruikt hem niet dacht ik
De blauw lekt meer dan de witte?
Die zijn mooi he. Ik wil er ook een gaan bestellen. Scheelt ook een boel getrek en geknijp in huid en kleding.quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:31 schreef Marjolijntje het volgende:
och belle!
ik vind jouw foto's altijd zo fijn!!
Ik heb nu een borstvoedingsketting gekocht, waar ze mee kan spelen tijdens het drinken. En dat scheelt een hoop geknijp joh
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van F. (2012) en M. (2016)
De mijne is van hugs & things!quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:52 schreef Kyara het volgende:
Ik ga bestellen bij een draagconsulente hier in de buurt, die doet het erbij (geloof dat de ketting van Marjolijntje daar vandaan komt).
Het was of dát of met een jammerend kind door Valkenburg gereden wordenquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:56 schreef bitterend het volgende:
Asywas dat comfortabel?
Ik heb dinsdag in de OBA gevoed
Dat gebeurt hier ook wel eens en dan is de luier daarna kletsnat...quote:Op donderdag 18 juli 2013 08:07 schreef Phaidra het volgende:
Bijten is zo vervelend idd. I. kon er ook wat van. Ik ben ook wel eens heel boos op hem geworden
. Het doet gewoon ontzettend zeer. Maar het waren steeds fases en nu hij al zijn voortanden heeft en redelijk snapt wat 'zachtjes doen' inhoudt, denk ik dat we het ergste gehad hebben.
I. had vanochtend een bijna droge plasluier, terwijl hij 3x gedronken heeft vannacht. Natuurlijk zweet hij ook meer met dit weer, maar toch vind ik het geen fijn idee. Mijn productie is ook niet zo goed momenteel, vergelijkbaar met vlak voor ongesteldheid, maar ik zit nu middenin m'n cyclus als het goed is. Hoop maar dat hij vandaag op het KDV goed drinkt.
Dat houd ik me ook maar voor. Hij is inmiddels oud genoeg om te drinken als hij dorst heeft. Eten gaat de laatste dagen ook niet zo goed (behalve op het kdvquote:Op donderdag 18 juli 2013 08:14 schreef _evenstar_ het volgende:
Hier ook phaidra qua plasluiers, en Dan drinks hij vaker hoor ook duidelijk klokken en toch , Ik ga er maar vanuit dat zijn lijfje het vochtbalans regelt. Hij ziet er verder niet ziekig uit dus zal wel goed zijn
Oliver heeft nooit echt gebetenquote:Op donderdag 18 juli 2013 08:16 schreef Kyara het volgende:
Bijten lijkt me echt niet leuk. Zie er al wel een beetje op als ze tandjes krijgen.
Bram had ook droge luier vanmorgen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 08:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hier ook nog een drogige luier na de verschoning van 5:00 hoor. Het is gewoon warm.
En sterkte aan de gebetenen! De kolf bijt gelukkig niet.
Ik vind het zo bijzonder dat hij het direct zo goed aan de borst doet! Je hebt een echt natuurtalentje gebakkenquote:Op donderdag 18 juli 2013 11:27 schreef Juud79 het volgende:
Afgelopen woensdag 2960 en gisteren 3140 gram, dus het gaat goed met de bv.![]()
Ik kan mijn geluk niet op, weer een baby aan de borst die groeit op mijn melk.
Nu nog de operatie en dan kunnen we daarna hoop ik eindelijk eens op die blauwe wolk gaan zitten.
Dit dus! Echt super dat hij zo goed drinkt.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:42 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik vind het zo bijzonder dat hij het direct zo goed aan de borst doet! Je hebt een echt natuurtalentje gebakken![]()
.
Hier hetzelfde, denk dat het ook de warmte is, dat vaak willen drinken.quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:42 schreef Piekie81 het volgende:
Pff, regeldagen met deze temperatuur is niet echt fijn... elke 1 à 2 uur wil hij drinken en verder heel veel plakken.
Hopelijk komt hij snel weer in een wat rustiger ritme!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |