abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129012736
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 14:56 schreef kaatjejannie het volgende:
Mijn huisarts schrijft geen nystatine voor baby's. Geloof omdat ze erin kunnen stikken.
Dat is Daktarin. Dat werkte bij ons eigenlijk het beste maar inderdaad niet volgens de gebruikelijke gebruiksaanwijzing, maar via een schema dat ik op borstvoeding.com had gevonden.
Nystatine werkte bij ons ook wel maar het kwam snel weer terug, en ik vond het echt vies spul, mierzoet en geeft lelijke gele vlekken.
Ik zou nu altijd voor Gentiaan Violet gaan. geeft ook vlekken, maar die gaan er tenminste uit in de was. :P

Kiwisoep, in de OP staan veel tips over wat je moet doen bij spruw, bv alles goed wassen, jezelf insmeren en je baby ook, inderdaad vanwege die herbesmetting.
Ik heb wel gemerkt dat de ha er gemiddeld genomen weinig kaas van heeft gegeten, en dat het helemaal geen slecht idee is in zo'n geval even te overleggen met je LK. Al mag zij dan geen recepten uitschrijven, ze kan je wel praktische adviezen geven en zeggen welke medicijnen je het beste kunt vragen aan de huisarts.
Sterkte!

Hier gaat het trouwens heel goed, al bijna 16 maanden bv. Mevrouw geeft nu duidelijk aan welke borst ze wil, en reken maar dat ze voorkeur heeft! Klein bazinnetje in de dop!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_129013258
Ik zal de sites er nog ff op naslaan inderdaad, stom. nu ineens lijkt het wel wat beter. Mss ook omdat er een paar x 3 a 3.5 uur tussen heeft gezeten.
En inderdaad dat afdrogen na het douchen..
. Wordt dat nog beter?
pi_129013342
O en ticootje, jij vroeg of het constante pijn is. Iemand beschreef het als blaren van je nieuwe schoenen, dat gevoel precies!
pi_129013485
Ik wals even binnen zonder bijlezen:

Mijn jochie van negen maanden drinkt z'n flessen steeds minder goed. Sap en thee drinkt hij wel uit de fles. Bij mij drinkt hij redelijk, zij het met duidelijk aangeven (brullen, overstrekken, wegduwen) als hij niet wil. Later nog eens proberen ligt met een flesje natuurlijk lastiger. Hij dronk altijd probleemloos 2x180 ml leeg op mijn werkdagen, tegenwoordig ben ik heel blij als er totaal 150-200 ml in is gegaan. Vaker kleinere flessen aanbieden leek even te beter te gaan, maar inmiddels wil hij dat ook niet goed meer.

Herkent iemand dit afbouwen (?) met deze leeftijd? Fruit en avondeten gaat er goed in, yoghurt ook. Sap/thee is max 100 ml per dag nu. Water drinkt hij nog niet echt. De hoeveelheid vocht is wel ok dus, het gaat mij meer om de hoeveelheid melk. Volgens bv.com zou hij nog ongeveer 500 ml melk per dag moeten drinken, maar met nog maar drie keer bij mij drinken redt hij dat niet. Ik wilde een van de flessen vervangen door pap, maar wat met die andere te doen?
pi_129017955
Kan ik iemand hier blij mee maken? Tegen verzendkosten mogen ze weg..

Hebben mij letterlijk door de eerste 2 weken kraamtijd heengetrokken! Je hebt ze ook van Medela, maar ik vond deze er niet voor onder doen, heb ze gekregen van mijn kraam destijds.

Zitten er nog een stuk of 10 in!

Pm alsjeblieft :)
pi_129018108
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 17:50 schreef Mineola het volgende:
Ik wals even binnen zonder bijlezen:

Mijn jochie van negen maanden drinkt z'n flessen steeds minder goed. Sap en thee drinkt hij wel uit de fles. Bij mij drinkt hij redelijk, zij het met duidelijk aangeven (brullen, overstrekken, wegduwen) als hij niet wil. Later nog eens proberen ligt met een flesje natuurlijk lastiger. Hij dronk altijd probleemloos 2x180 ml leeg op mijn werkdagen, tegenwoordig ben ik heel blij als er totaal 150-200 ml in is gegaan. Vaker kleinere flessen aanbieden leek even te beter te gaan, maar inmiddels wil hij dat ook niet goed meer.

Herkent iemand dit afbouwen (?) met deze leeftijd? Fruit en avondeten gaat er goed in, yoghurt ook. Sap/thee is max 100 ml per dag nu. Water drinkt hij nog niet echt. De hoeveelheid vocht is wel ok dus, het gaat mij meer om de hoeveelheid melk. Volgens bv.com zou hij nog ongeveer 500 ml melk per dag moeten drinken, maar met nog maar drie keer bij mij drinken redt hij dat niet. Ik wilde een van de flessen vervangen door pap, maar wat met die andere te doen?
Mijn dochter dronk rond die tijd 180ml in totaal bij het kdv. En rond 1 jaar maar 150ml.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_129018233
Minneola die 500ml zijn alle melkproducten bij elkaar voor zover ik weet. Dus als hij nog 3 keer bij je drinkt, elk gemiddeld 100ml is dat 300ml, papje met 100ml melk en dan nog 100ml joghurt dan ben je er ook. Volgens mij telt kaas en smeerkaas enzo op brood ook mee.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_129018640
Ah, t is wel herkenbaar dus, goed om te horen. En yoghurt telt dus mee, ik dacht van niet. Dan is die 500 al wat makkelijker te halen :) Kaas en smeerkaas krijgt hij nog niet.

bitterend, dronk ze eerder wel meer?
pi_129018706
Ja, 2x 180..
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 17 juli 2013 @ 05:27:33 #135
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129033705
Hier had mijn meisje ineens 360 ml gedronken vandaag! :D misschien ook door de warmte. Toch maar wat meer voorraad daar neerleggen, want nu was de laatste fles nutrilon; daar gaan mn statistieken :')

XM, goeie aanschaf! Ik kolf nu op mn werk met mn voedingsbh enigzins handsfree, maar dat is lang niet ideaal... en zo vaak als jij moet kolven mag je het jezelf zeker wel gemakkelijk maken! ^O^

Kiwi; hier waren mijn tepels ook vrij lang gevoelig, denk ook minstens 8 weken... met aanhappen maar ook vooral de handdoek na het douchen :X Nu zit er eelt op oO<
  woensdag 17 juli 2013 @ 05:40:40 #136
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129033713
Ben er erg blij mee idd! Nu kan ik Wordfeud/candycrush/wordon doen tijdens het kolven :7 :').

Ons wurm heeft gister gewoon 930cc gezopen in totaal. Vooral op het heetst van de dag was het om het uur raak.

Wel apart is dat ze nu niet meer uit zichzelf komt om de nachtvoeding. Laatste dagen om 23h de laatste voeding en elke keer wakker door de wekker om 4:45 omdat ze uiterlijk om 5 weer moet. Toen het niet warm was, werd ze wel uit zichzelf wakker. En ik was net zo blij dat ze eigenlijk wel nu telkens uit zichzelf kwam. Gek kind :+.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 17 juli 2013 @ 05:46:39 #137
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129033717
Misschien zit ze dan nog vol van de hele dag zuipen? :D

Maarja, als ze lekker drinkt als je dr wekt... dan maar zo he. Mijnes werd ook weer wakker van de kat ipv zelf :')
pi_129039391
Ik heb goede hoop dat het dan nog goedkomt met mijn tepels na jullie verhalen!
pi_129040173
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 05:27 schreef LadyBlack het volgende:
Hier had mijn meisje ineens 360 ml gedronken vandaag! :D misschien ook door de warmte. Toch maar wat meer voorraad daar neerleggen, want nu was de laatste fles nutrilon; daar gaan mn statistieken :')

XM, goeie aanschaf! Ik kolf nu op mn werk met mn voedingsbh enigzins handsfree, maar dat is lang niet ideaal... en zo vaak als jij moet kolven mag je het jezelf zeker wel gemakkelijk maken! ^O^

Kiwi; hier waren mijn tepels ook vrij lang gevoelig, denk ook minstens 8 weken... met aanhappen maar ook vooral de handdoek na het douchen :X Nu zit er eelt op oO<
Lekker dat ze zo goed heeft gedronken! Jammer dat de laatste fles kv was! Maar dat komt vast wel goed :)

Goed om te horen van het eelt, Nin drinkt nu 5 weken aan de borst, nog een week of 3 te gaan voordat er goed eelt opzit dus, dat begint wel al een beetje op te schieten :D

XM ook lekker van het vele drinken! En ik sluit me aan bij LB, met zoveel kolven mag je jezelf best verwennen met zo'n luxe handsfree-kolf-bh :*
  woensdag 17 juli 2013 @ 14:52:44 #140
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129044837
Al kolvend ( :7 ) de stats van Noor: 7 weekjes (en 1 dag :+ ), 57 cm en 4945 gram! Ik dénk dat ze volgende week dinsdag bij haar eerste prikjes wel door de 5kg heen is :s). Op mijn melk!
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_129049470
*O* Wat een prachtige stats XM! En op jouw melk O+ Super goed gedaan meis! (Jullie allebei!)
  woensdag 17 juli 2013 @ 16:47:33 #142
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129049686
Damn XM, dat gaat goehoed!! *O*

Echt, elke kind is zwaarder dan t mijne straks :') zoontje van vriendin, vandaag 4 weken oud en al 5 kilo _O- we doen een wedstrijdje wanneer ie E inhaalt :')
Disclaimer: ik maak me géén zorgen meer hoor! Dus t is gewoon een running gag nu hier :Y

Ze is wel met stip het langst trouwens oO<
  woensdag 17 juli 2013 @ 16:53:32 #143
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129050017
Bram is 8 kilo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 17 juli 2013 @ 16:53:50 #144
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129050030
Mooie stats XM! *O*

heb je nu ook een beetje rust gevonden zonder de druk van dat ze aan de borst 'moet' drinken?
  woensdag 17 juli 2013 @ 16:54:38 #145
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129050078
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:47 schreef LadyBlack het volgende:
Damn XM, dat gaat goehoed!! *O*

Echt, elke kind is zwaarder dan t mijne straks :') zoontje van vriendin, vandaag 4 weken oud en al 5 kilo _O- we doen een wedstrijdje wanneer ie E inhaalt :')
Disclaimer: ik maak me géén zorgen meer hoor! Dus t is gewoon een running gag nu hier :Y

Ze is wel met stip het langst trouwens oO<
Denk maar aan mijn meisjes, die zijn ongeveer even zwaar maar wel bijna 3 maanden ouder :')
  woensdag 17 juli 2013 @ 17:45:07 #146
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129052431
quote:
17s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:53 schreef Kyara het volgende:
Mooie stats XM! *O*

heb je nu ook een beetje rust gevonden zonder de druk van dat ze aan de borst 'moet' drinken?
Ja, ik vind het wel best zo. Het kolven is irritant soms en het beperkt me wel in m'n doen en laten, maar ik heb wel geaccepteerd dat ze gewoon nooit aan de borst zal komen. Jammer, maar het werkt gewoon niet voor haar blijkbaar. Nouja, dan niet. Maar ben blij dat ik haar wel toch op deze manier mijn melk kan geven. Ik ga het alleen geen half jaar volhouden denk ik.
  woensdag 17 juli 2013 @ 18:25:55 #147
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129053651
Dat kan ik me voorstellen. Ik vind het heel goed dat het je doet en alles is mooi meegenomen. Maar ik kan me ook voorstellen dat het rust geeft nu je geaccepteerd heb dat ze niet meer aan de borst komt. Probeer je het helemaal niet meer of leg je haar soms nog aan voor troost of zo.
  woensdag 17 juli 2013 @ 18:32:29 #148
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129053889
Ja als ze genoeg op heeft en nog zuigbehoefte heeft of soms gewoon zomaar om te kijken of ze niet ineens miraculeus het licht heeft gezien :D. Maar, tot op heden is dat niet het geval :'). Ze drinkt in een kwartier misschien 20-30cc uit de borst.
pi_129057722
XM :* Goed dat je voor jezelf zo de keuze hebt gemaakt. En je weet maar nooit, ik dacht hier hetzelfde, en nu:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_129057742
Oh wat een mooierd Belle! O+ smelt O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')