Zinnige mening is iets anders. De helft ken ik wel goed denk ik.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:26 schreef Tchock het volgende:
Desalniettemin echt heel veel muziek, Bob. Ik doe het je niet na. Zowel niet in aantal dat ik luister als aantal albums waar ik nog een zinnige mening over zou kunnen vormen achteraf.
Deafheaven heeft wel een ding verkeerd gedaanquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:12 schreef Trollscience het volgende:
sowieso maar weinig écht goede muziek dit jaar, alhoewel ik deafheaven wel erg goed vond
Gevarieerd lijstjequote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:39 schreef Kerftminister het volgende:
Ik vind het wel een goed jaar so far. Heb wel een lijstje met albums die me echt bevielen:
Prodigy x Alchemist - Albert Einstein (Hip-Hop)
Queens of the Stone Age - ...Like Clockwork (Desert Rock)
Portugal. the Man - Evil Friends (Indie)
Bombino - Nomad (Blues Rock)
Bassekou Kouyaté & Ngoni Ba - Jama Ko (Afrikaanse Rock)
Great Minds - Great Minds (Nederhop)
Big K.R.I.T. - King Remembered in Time (Hip-Hop)
Peace - In Love (Indie)
Tyler, the Creator - Wolf (Hip-Hop)
The Underachievers - Indigoism (Hip-Hop)
Boards of Canada - Tomorrow's Harvest (IDM)
Czarface - Czarface (Hip-Hop)
Daft Punk - Random Access Memories (EDM/Neo-Funk)
Yo La Tengo - Fade (Noise-Rock)
Sistar - Give it to Me (K-Pop)
Dat vond ik allemaal stuk voor stuk hele sterke albums. En ja dat Neo-Funk genre heb ik zelf verzonnen.
Moet overigens wel zeggen dat ik uit 2013 nog geen gekke, aparte of hele obscure albums geprobeerd heb, dus die komen er misschien nog bij.
Maar vele 'grote namen' waren echt grote teleurstellingen. Editors is een van de saaiste platen die ik ken, Kanye, Jay-Z en J. Cole waren drama. Mijn favoriete new school rapper Freddie Gibbs had een slechte release. Yeah Yeah Yeahs was kut, Vampire Weekend vond ik niks. Kid Cudi viel tegen, National was saai.
Ik heb het ook geprobeerd. Lukte nietquote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:02 schreef DO2 het volgende:
Kanye heeft misschien wel de meest gedurfde plaat van het jaar gemaakt, man. Da's geen drama, da's ballen.
Die gozer vindt zichzelf en het genre dat ie vertegenwoordigt met elke plaat opnieuw uit.
Daar kan ik alleen maar respect voor hebben.
Yeezus is niet een bij elkaar geraapt zootje.
Schuif je vooroordelen opzij, haal de poep uit je oren, en luister eens werkelijk naar die plaat.
Nog niet geluisterd haha.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:46 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Gevarieerd lijstjeIk ga Bombino eens proberen. Vind je Nick dan wel leuk eigenlijk?
Al 2 keer gedaan, wat een troep zeg. En dat komt van iemand die Kanye West op 4 heeft staan in zijn Last.fm Overall lijst. College Dropout is een van mijn grootste muzikale liefdes. Zelfs dat 808s album van hem kon ik gedeeltelijk waarderen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:02 schreef DO2 het volgende:
Kanye heeft misschien wel de meest gedurfde plaat van het jaar gemaakt, man. Da's geen drama, da's ballen.
Die gozer vindt zichzelf en het genre dat ie vertegenwoordigt met elke plaat opnieuw uit.
Daar kan ik alleen maar respect voor hebben.
Yeezus is niet een bij elkaar geraapt zootje.
Schuif je vooroordelen opzij, haal de poep uit je oren, en luister eens werkelijk naar die plaat.
Alleen de nieuwe Qotsa plaat zou bij mijn all-time favorieten kunnen komen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:11 schreef Bol_Wan het volgende:
Ik heb nu al iets van 100 platen op de ipod staan, alleen uit dit jaar. Ik vind het een erg goed jaar, maar niks wat in mijn all-time top 50 gaat komen tot nu toe
Ik vind het ook wel een tof jaar. Maar ik luister ook pas sinds dit jaar watquote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:15 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Alleen de nieuwe Qotsa plaat zou bij mijn all-time favorieten kunnen komen.
Ik sinds 2008, sinds vorig jaar andere genres dan Hip-Hop. Dus ben ook nog een nieuwkomer wat dat betreft.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:17 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel een tof jaar. Maar ik luister ook pas sinds dit jaar wat
Zie je niet vaak dat hiphoppers zich gaan verdiepen in andere genres.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:19 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik sinds 2008, sinds vorig jaar andere genres dan Hip-Hop. Dus ben ook nog een nieuwkomer wat dat betreft.
Kendrik Lamar heb ik wel geprobeerd. Ik vind trouwens Frank Ocean wel tofquote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:21 schreef Moody het volgende:
[..]
Zie je niet vaak dat hiphoppers zich gaan verdiepen in andere genres.
Andersom zal dat trouwens ook wel het geval zijn. Ik zie mezelf niet het oeuvre van Puff Daddy of Jay-Z uitpluizen
Ja dat vind ik zelf dan niet heel bijzonder beiden.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:25 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Kendrik Lamar heb ik wel geprobeerd. Ik vind trouwens Frank Ocean wel tof
Wat is het beste hiphopalbum evaahh? Misschien dat ik het toch een keer ga proberen in een melige buiquote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:26 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja dat vind ik zelf dan niet heel bijzonder beiden.
Ik niet, geweldig album, maar mijn top 5 is:quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:33 schreef Moody het volgende:
[..]
Volgens sommige toplijsten wel, maar zijn we het daar mee eens?
Meer de associatie die eraan verbonden is. Bij rap moet ik altijd aan van die nepgangsters en het stoer doen denken. Hip-Hop denk ik veel meer aan de woordkunstenaars etc.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:40 schreef Moody het volgende:
En wat is het verschil tussen een hiphopalbum een een rapalbum?
Ja rappen/MCing wordt dat genoemd.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:46 schreef Moody het volgende:
Er is geen duidelijk onderscheid dus? Grappig
Is het niet zo dat rap de naam is voor de zang en hiphop de benaming voor de muziek?
Er zal vast ook wel hiphop zijn waarbij niet gerapt wordt.Of rapmuziek zonder hiphopbeats
Oh wacht, dat laatste is wel te vinden in sommige postrock. Kan ik best waardering. Ben de naam kwijt :\
Oh uiteraard, maar genrediscussies zijn eigenlijk altijd maar een beetje gelul. Met als koploper de drum and bass/dubstep/breakbeat/enz enz-discusssies.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:58 schreef DO2 het volgende:
Het is allemaal maar een beetje gelul, natuurlijk.
Maar hiphop is volgens mij veel breder dan muziek alleen en kan ook verwijzen naar een manier van leven.
Rap is ontsproten uit de hiphopcultuur. Rap is rap. Niets meer, niets minder.
( Dus een muziekstijl waarbij teksten ritmisch worden uitgespuugd, of zo. )
Daar distantiëren wij ons als topic van, van die discussie.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:04 schreef DO2 het volgende:
Ja, of wat wel of niet indie is. Daar word je ook knettergek van.
*Met z'n 3enquote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:07 schreef DO2 het volgende:
Het grote voordeel van een indie-topic is dat je er ook gewoon over hiphop kan lullen met z'n allen.
Allemaal beluisteren dan, hup!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:14 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ken hier gewoon helemaal niks van. Ben benieuwd.
Haha, niet allemaal uit het jaar zelf. Dat zijn er gemiddeld tussen de 50 en 70, vermoed ik. Maar met alle 'back catalogue' aankopen erbij, haal ik de 100 inderdaad wel.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:05 schreef Z het volgende:
Top 100 van een jaar is onzin. Alleen MethodMitch krijgt dispensatie, hij koopt zo'n 100 platen per jaar.
Naast de al genoemde titels Illmatic van Nas en Enter The Wu-Tang: 36 Chambers van Wu-Tang Clan, zou ik nog zeggen:quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:30 schreef Moody het volgende:
[..]
Wat is het beste hiphopalbum evaahh? Misschien dat ik het toch een keer ga proberen in een melige bui
Niet? Ik vind het veel aangrijpender zo. Die originele versie is zo gewoontjes. Hier voel je echt de pijn van de tekst.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 19:11 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Xiu Xiu inmiddels geluisterd![]()
Toch niet beter dan het origineel.
Hij gaat iets te ver, waardoor het op mij heel zenuwachtig overkomt.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 19:16 schreef methodmich het volgende:
[..]
Niet? Ik vind het veel aangrijpender zo. Die originele versie is zo gewoontjes. Hier voel je echt de pijn van de tekst.
Okee. Dan moet je misschien de cover die Xiu Xiu heeft gemaakt van Queens Under Pressure ook eens checken, die is weer net anders.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 19:25 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Hij gaat iets te ver, waardoor het op mij heel zenuwachtig overkomt.
Die trek ik stuk beterquote:Op vrijdag 12 juli 2013 20:00 schreef methodmich het volgende:
[..]
Okee. Dan moet je misschien de cover die Xiu Xiu heeft gemaakt van Queens Under Pressure ook eens checken, die is weer net anders.
Dankquote:Op vrijdag 12 juli 2013 19:16 schreef methodmich het volgende:
[..]
Naast de al genoemde titels Illmatic van Nas en Enter The Wu-Tang: 36 Chambers van Wu-Tang Clan, zou ik nog zeggen:
Ice Cube - Death Certificate
OutKast - Aquemini
Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx...
GZA - Liquid Swords
Ol' Dirty Bastard - Return To The 36 Chambers: The Dirty Version
Main Source - Breaking Atoms
A Tribe Called Quest - People's Instinctive Travels And The Paths Of Rhythm
Snoop Dogg - Doggystyle
Dr. Dre - The Chronic
Big Pun - Capital Punishment
Terror Squad - The Album
Capone-N-Noreaga - The War Report
Mobb Deep - The Infamous
Mos Def - Black On Both Sides
Black Star - Mos Def & Talib Kweli Are Black Star
Blackalicious - A2G
En dan heb je voorlopig zat te luisteren.
JAA JAAAA JAAAAAAAAAAA JA JAAAAquote:Last we heard, Arcade Fire were in New York City working on their The Suburbs followup with James Murphy at DFA Studios. Now, the band has confirmed on Twitter that the album will officially be out on October 29. The announcement was accompanied by the image above.
The band confirmed the date in response to a fan, who simply Tweeted, "you're my favorite".
Watch the video for "The Suburbs":
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |