SNCF.comquote:ACCIDENT FERROVIAIRE A BRETIGNY
Vendredi 12 juillet à 17h14, le train INTERCITES Paris-Limoges n° 3657 a déraillé en gare de Brétigny Sur Orge (Essonne), avec 385 passagers à bord. Il était parti de Paris-Austerlitz à 16h53 et devait arriver à Limoges-Bénédictins à 20h05.
Les 4 voitures de queue ont déraillé, l’une d’entre elle est couchée sur la voie. Les 3 voitures de tête sont sur les rails.
Le président Guillaume Pepy s’est rendu sur place.
SNCF exprime son émotion devant cet accident et mobilise tous ses moyens pour aider les voyageurs.
SNCF conseille à ses clients devant voyager sur la ligne de reporter leur trajet.
Un numéro vert est en cours de mise en place, afin d’informer les familles des passagers.
Une enquête est en cours afin de déterminer les causes de ce déraillement.
Ik vond het al zo weinig rijtuigen. Dat zou inzake een ramp alleen maar voordelig zijn.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 19:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
SNCF.com
385 reizigers aan boord, de achterste 4 rijtuigen zijn ontspoord, de CEO van SNCF is ter plaatse.
En ook http://www.telegraaf.nl/b(...)uk_bij_Parijs__.htmlquote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:30 schreef Dr_Flash het volgende:
heeft inmiddels ook het Nederlandse nieuws gehaald: http://www.nu.nl/buitenla(...)rein-bij-parijs.html
Volgens de BBC zou het om een treinbreuk gaan. Het kan zijn dat een menselijke fout ten grondslag ligt aan dit ongeluk, bijvoorbeeld door een niet goed vastgemaakte koppeling. Het kan ook een technische fout zijn, bijvoorbeeld een onderdeel dat het (vroegtijdig?) begeven heeft.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 20:51 schreef Ireyon het volgende:
Hoe de neuk kan dit anno 2013 nog gebeuren
In het stukje wat je aanhaalt van de BBC, lees ik niks van een treinbeuk, waar staat dat?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens de BBC zou het om een treinbreuk gaan. Het kan zijn dat een menselijke fout ten grondslag ligt aan dit ongeluk, bijvoorbeeld door een niet goed vastgemaakte koppeling. Het kan ook een technische fout zijn, bijvoorbeeld een onderdeel dat het (vroegtijdig?) begeven heeft.
Het onderzoek loopt, hopelijk kan er lering uit dit ongeluk worden getrokken zodat het niet meer voorkomt.
De Fransen hebben een goede redelijke track record als het aankomt op veiligheid op het spoor, de laatste grote rampen (die ik me voor de geest kan halen) zijn de frontale botsingen bij Zoufftgen (2006) en in Gare de Lyon (1988).
Daarstraks (toen ik de link plaatste) stond dat er nog wel. Het was gezegd door een passagier, als het nu weg is zal het wel niet geklopt hebben.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:37 schreef bork het volgende:
[..]
In het stukje wat je aanhaalt van de BBC, lees ik niks van een treinbeuk, waar staat dat?
"Wat we weten is dat er problemen zin geweest met de rails, aldus een medewerker van de nooddiensten van SNCF. Het gaat meerdere dagen duren om vast te stellen wat er is gebeurd."quote:"Tout ce qu'on sait, c'est qu'il y a eu un problème au niveau du rail, explique la cellule d'urgence de la SNCF. Mais cela prendra plusieurs jours pour déterminer ce qu'il s'est passé".
La SNCF venait d'effectuer des travaux dans cette gare pour réparer un problème d'aiguillage. Ils se sont terminés le 1er juillet. Mais pour l'heure, Guillaume Pepy, directeur de la SNCF, refuse de lier l'accident à ces travaux. "Il faut être très prudent", a-t-il déclaré.
Zeker nietquote:
Aw nice. Midden in de spits ook. Er had duuzend man op dat perron kunnen en moeten staanquote:Op vrijdag 12 juli 2013 23:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zeker niet
Dit is het resultaat:
[ afbeelding ]
Brétigny-sur-Orge is een voorstad van Parijs, de meeste Brétignezen die met de trein reizen zullen naar alle waarschijnlijkheid in of rond Parijs zijn geweest, onderweg naar huis.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Aw nice. Midden in de spits ook. Er had duuzend man op dat perron kunnen en moeten staan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |