abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 juli 2013 @ 17:40:29 #63
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128879728
Dankje James. Wie op google Earth kijkt hoe groot Lardy is weet hoe ik me de komende uren ga vermaken :')
  vrijdag 12 juli 2013 @ 17:42:44 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128879810
Sterkte :s)
  vrijdag 12 juli 2013 @ 17:43:36 #65
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128879842
Voor de liefhebbers, hier is een foto:



Bron:
remycatinois twitterde op vrijdag 12-07-2013 om 17:37:01 Déraillement d'un Intercités pour Limoges à Brétigny (IDF) http://t.co/v5rVwvketi reageer retweet
:X :X
  vrijdag 12 juli 2013 @ 17:50:29 #66
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128880063
Da's geen half werk zeg :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 12 juli 2013 @ 17:51:31 #67
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128880103
Ziet eruit alsof hij er vol uit is gevlogen, ik denk dat er wel de nodige slachtoffers vallen te betreuren. Ook denk ik niet dat dit om 20:15 is opgelost...

edit: update met omreisadvies:
quote:
Déraillement d'un train à Brétigny sur la ligne C du RER.

Le trafic est interrompu dans les deux sens entre Juvisy et Saint-Martin d'Etampes, et entre Juvisy et Dourdan la Forêt.

Des retards, des modifications de desserte et des suppressions sont effectifs sur l'ensemble de la ligne.

Nous invitons les voyageurs circulant entre Paris, Versailles Chantiers ou Saint-Quentin en Yvelines, dans un sens ou dans l'autre, à emprunter les trains de la ligne N (Paris Montparnasse) ou de la ligne U (La Défense / La Verrière).

Nous invitons les voyageurs circulant entre Paris et Juvisy, dans un sens ou dans l'autre, à emprunter les trains de la ligne D du RER.
edit: op dit moment 8 doden en talloze gewonden :N

[ Bericht 42% gewijzigd door James1988 op 12-07-2013 18:07:29 ]
pi_128881294
Ik kreeg al een breaking news bericht binnen. Ziet er uit als een flinke klap. Op Twittah lees ik dat 350 personen in de trein aanwezig waren. Voor de rest kan ik niet veel andere informatie vinden.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 18:30:31 #69
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128881331
heeft inmiddels ook het Nederlandse nieuws gehaald: http://www.nu.nl/buitenla(...)rein-bij-parijs.html
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 12 juli 2013 @ 18:31:16 #70
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128881349
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:28 schreef AverageJoe het volgende:
Ik kreeg al een breaking news bericht binnen. Ziet er uit als een flinke klap. Op Twittah lees ik dat 350 personen in de trein aanwezig waren. Voor de rest kan ik niet veel andere informatie vinden.
Ja, "passagiers werden geëlektrocuteerd en verpletterd" volgens die link van James. Brr :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_128881690
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, "passagiers werden geëlektrocuteerd en verpletterd" volgens die link van James. Brr :X
Oefff, harde dood. Maar afwachten op meer nieuws.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 18:46:18 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128881774
Prognose is bijgesteld naar "einde dienst":
quote:
Du 12 juillet 17:15 au 13 juillet 02:00
En cours
Dernière mise à jour : 12/07/2013 à 18h23 .
Déraillement d'un train Paris - Limoges à Brétigny sur la ligne C du RER.

Le trafic est interrompu dans les deux sens entre Savigny sur Orge et Saint-Martin d'Etampes, et entre Savigny sur Orge et Dourdan la Forêt jusqu'à la fin du service.

Des retards, des modifications de desserte et des suppressions sont effectifs sur l'ensemble de la ligne, jusqu'à la fin du service.

Nous invitons les voyageurs circulant entre Paris, Versailles Chantiers ou Saint-Quentin en Yvelines, dans un sens ou dans l'autre, à emprunter les trains de la ligne N (Paris Montparnasse) ou de la ligne U (La Défense / La Verrière).

Nous invitons les voyageurs circulant entre Paris et Juvisy, dans un sens ou dans l'autre, à emprunter les trains de la ligne D du RER.

SNCF Transilien.
Volgens de BBC zou een treinbreuk de oorzaak van het ongeluk zijn.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 18:53:25 #73
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_128881986
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:46 schreef James1988 het volgende:
Prognose is bijgesteld naar "einde dienst":

[..]

Volgens de BBC zou een treinbreuk de oorzaak van het ongeluk zijn.
Hmm dat zou in ieder geval verklaren waarom juist de achterste vier rijtuigen ontspoord zijn.
pi_128882206
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 17:43 schreef James1988 het volgende:
Voor de liefhebbers, hier is een foto:
...

heftig zeg :(
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 19:16:02 #76
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128882887
quote:
ACCIDENT FERROVIAIRE A BRETIGNY
Vendredi 12 juillet à 17h14, le train INTERCITES Paris-Limoges n° 3657 a déraillé en gare de Brétigny Sur Orge (Essonne), avec 385 passagers à bord. Il était parti de Paris-Austerlitz à 16h53 et devait arriver à Limoges-Bénédictins à 20h05.
Les 4 voitures de queue ont déraillé, l’une d’entre elle est couchée sur la voie. Les 3 voitures de tête sont sur les rails.
Le président Guillaume Pepy s’est rendu sur place.
SNCF exprime son émotion devant cet accident et mobilise tous ses moyens pour aider les voyageurs.
SNCF conseille à ses clients devant voyager sur la ligne de reporter leur trajet.
Un numéro vert est en cours de mise en place, afin d’informer les familles des passagers.
Une enquête est en cours afin de déterminer les causes de ce déraillement.
SNCF.com

385 reizigers aan boord, de achterste 4 rijtuigen zijn ontspoord, de CEO van SNCF is ter plaatse.

:N
  vrijdag 12 juli 2013 @ 19:48:33 #77
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128884025
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_128884035
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

SNCF.com

385 reizigers aan boord, de achterste 4 rijtuigen zijn ontspoord, de CEO van SNCF is ter plaatse.

:N
Ik vond het al zo weinig rijtuigen. Dat zou inzake een ramp alleen maar voordelig zijn.
Jammer dat de webmaster van de SNCF de audio niet heeft uitgeschakeld.
pi_128884541
Genoeg van die Aqualys-treinen op Orléans-Paris verbinding zijn vaak toch maar 4 rijtuigen voor zover ik heb gezien de afgelopen jaren.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 20:26:05 #80
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128885177
Die foto's van @SNCF_infopresse liegen er niet om :X
pi_128886049
Hoe de neuk kan dit anno 2013 nog gebeuren :{
  vrijdag 12 juli 2013 @ 20:56:08 #82
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_128886226
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:30 schreef Dr_Flash het volgende:
heeft inmiddels ook het Nederlandse nieuws gehaald: http://www.nu.nl/buitenla(...)rein-bij-parijs.html
En ook http://www.telegraaf.nl/b(...)uk_bij_Parijs__.html
  vrijdag 12 juli 2013 @ 21:02:24 #83
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128886487
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:51 schreef Ireyon het volgende:
Hoe de neuk kan dit anno 2013 nog gebeuren :{
Volgens de BBC zou het om een treinbreuk gaan. Het kan zijn dat een menselijke fout ten grondslag ligt aan dit ongeluk, bijvoorbeeld door een niet goed vastgemaakte koppeling. Het kan ook een technische fout zijn, bijvoorbeeld een onderdeel dat het (vroegtijdig?) begeven heeft.

Het onderzoek loopt, hopelijk kan er lering uit dit ongeluk worden getrokken zodat het niet meer voorkomt.

De Fransen hebben een goede redelijke track record als het aankomt op veiligheid op het spoor, de laatste grote rampen (die ik me voor de geest kan halen) zijn de frontale botsingen bij Zoufftgen (2006) en in Gare de Lyon (1988).

[ Bericht 4% gewijzigd door James1988 op 12-07-2013 21:10:08 ]
  vrijdag 12 juli 2013 @ 21:37:55 #84
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128887889
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 21:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Volgens de BBC zou het om een treinbreuk gaan. Het kan zijn dat een menselijke fout ten grondslag ligt aan dit ongeluk, bijvoorbeeld door een niet goed vastgemaakte koppeling. Het kan ook een technische fout zijn, bijvoorbeeld een onderdeel dat het (vroegtijdig?) begeven heeft.

Het onderzoek loopt, hopelijk kan er lering uit dit ongeluk worden getrokken zodat het niet meer voorkomt.

De Fransen hebben een goede redelijke track record als het aankomt op veiligheid op het spoor, de laatste grote rampen (die ik me voor de geest kan halen) zijn de frontale botsingen bij Zoufftgen (2006) en in Gare de Lyon (1988).
In het stukje wat je aanhaalt van de BBC, lees ik niks van een treinbeuk, waar staat dat?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 12 juli 2013 @ 21:44:31 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128888158
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 21:37 schreef bork het volgende:

[..]

In het stukje wat je aanhaalt van de BBC, lees ik niks van een treinbeuk, waar staat dat?
Daarstraks (toen ik de link plaatste) stond dat er nog wel. Het was gezegd door een passagier, als het nu weg is zal het wel niet geklopt hebben.

Op Google Maps zie ik een hoop wissels vlak voor het station liggen, misschien hebben die er iets mee te maken (zoals bij Potters Bar en Grayrigg).
  Redactie Sport vrijdag 12 juli 2013 @ 21:55:04 #86
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128888591
Iemand enig idee of en hoe ik met een 1e klas Weekend vrij 2e klas op saldo met korting kan reizen?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 12 juli 2013 @ 22:01:56 #87
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128888874
Je kan in de kaartautomaat een klassewissel aanvragen, ook als je hem van de 1e naar de 2e klas wil degraderen voor een dag. Zelf ook al eens gedaan.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 22:03:07 #88
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128888931
Beste Fokkers,

Eerst excuus voor de late update: maar mn gsm is leeg, door pogingen van het krijgen van een taxi. Op het moment van schrijven ben ongeveer 500 m van de ramplek. Allereerst wil ik benadrukken dat ik daar niet bewust voor gekozen heb. Maar na 2 uur wachten op Station Lardy kreeg ik deze lift aangeboden van een aardige fransoos die toch in Bretigny zijn vrouw op ging halen, en leeg heen reed.

In eerste instantie wou ik wachten op vervangend vervoer, en heb bewust niet eerder gereageerd op solidaire Fransen die naar het station kwamen om passagiers op te pikken. Ik was maar alleen en had geen haast.

Het is verbazend hoeveel ambulances ik op de weg heb gezien richting bewoonde wereld. In de auto werd de omvang van de ramp mij duidelijk door dit beeld en de radio

En nu hier in Bretigny is het eveneens zo verbazend wat voor rust er heerst. Er hangt een helicopter, en je hoort af en toe nog sirenes, maar er heerst totaal geen paniek.

Beetje vreemd is het wel dat ik vanochtend nog over de rampplek ben heengereden. In mn rit van Marne la Vallee naar Etampes (voor wat outdooractiviteiten). Voor mij is de transilien omgeving iets meer dan een transportmiddel, en ik vaak een rondje. Het is het een rare gewaarwording.

Ik heb ook heel lang geen idee gehad van de omvang van de ramp, de automobilisten die mensen kwamen ophalen riepen wel dat er doden gevallen zijn, maar als men dan ging informeren bij het stationspersoneel vertelden ze dat ze niks wisten.

Goed, ik ga even kijken of ik nog iets bussigs kan vinden. Iig is hier meer kans dan in Lardy. Bedankt voor t lezen

Darkwing
pi_128889357
Succes met thuiskomen!
dag
  Redactie Sport vrijdag 12 juli 2013 @ 22:28:29 #90
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128889815
Hmm, accu's van iets dat stilstaat die in brand vliegen, doet me toch ergens aan denken: http://nos.nl/artikel/528(...)-dicht-na-brand.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 12 juli 2013 @ 22:42:38 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128890399
@Darkwing_Duck: thanks voor de update en succes met thuiskomen, ik denk dat de problemen op RER C nog wel een paar dagen zullen aanhouden. Volgens Transilien.com nu minstens t/m 14 juli 2:00.

Volgens l'Express zou de oorzaak in de infrastructuur gezocht worden:

quote:
"Tout ce qu'on sait, c'est qu'il y a eu un problème au niveau du rail, explique la cellule d'urgence de la SNCF. Mais cela prendra plusieurs jours pour déterminer ce qu'il s'est passé".
La SNCF venait d'effectuer des travaux dans cette gare pour réparer un problème d'aiguillage. Ils se sont terminés le 1er juillet. Mais pour l'heure, Guillaume Pepy, directeur de la SNCF, refuse de lier l'accident à ces travaux. "Il faut être très prudent", a-t-il déclaré.
"Wat we weten is dat er problemen zin geweest met de rails, aldus een medewerker van de nooddiensten van SNCF. Het gaat meerdere dagen duren om vast te stellen wat er is gebeurd."

SNCF moest onderhoudswerkzaamheden aan de wissels uitvoeren, deze zijn op 1 juli afgerond. Guillaume Pépy, de persident-directeur van SNCF, weigert om een verband te leggen tussen de werkzaamheden en dit ongeluk. "We moeten zeer voorzichtig zijn", aldus Pepy.


Volgens andere bronnen zou de trein harder dan gebruikelijk hebben gereden of over een ander spoor hebben gereden. Veel onduidelijkheden dus...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 juli 2013 @ 22:42:52 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128890407
niet best daar in Frankrijk :X
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 juli 2013 @ 22:44:05 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128890464
Heb vanavond heerlijk geprofiteerd van de extra stoptrein die voor vast ingelegd is tussen Buitenpost en Leeuwarden. Scheelde me weer een half uurtje wachten :P
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')