Dat heb ik niet kunnen lezen, maar het zag er niet uit als grafitti. Gewoon fatsoenlijke strakke letters van plakfolie oid.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Als er ook iets met Schiphol - Ostbahnhof ofzoiets op staat heb ik die wel eens eerder gezien. Is graffiti.
Vroeger bij Gouda, toen je daar met de Intercity nog in volle vaart doorheen denderde. Bij het oude Abcoude vond ik dat ook altijd.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:37 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
Ik nomineer de wissel bij station Geldermalsen als je er met volle snelheid in een schommelboot overheen raast.
Metaalmoeheid? Ik heb ook wel eens een gescheurde lasplaat meegemaakt en toen kon je echt niet meer over die las zonder te ontsporen. En dat was niet eens in een wissel.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:25 schreef Duvel het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat een lasplaat zomaar loslaat en dan op zo'n manier in het wissel komt te liggen dat het leidt tot ontsporing.
Ik zeg niet dat de reis 10 minuten korter wordt, maar dst het mogelijk wel kan. Die de trein staat zowel in utrecht, den bosch als eindhoven zo lang stil dat je met inkorting van die tijden, een snelheidsverhoging naar 160, sneller inrijden in Den Bosch en sneller wegrijden in utrecht wel eens flink wat minuten er af kan halen. Daar heeft NS ook baat bij, want het scheelt een tot twee volledige treinen door een kortere omloop.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:20 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Tien minuten ja? Dat is een forse verbetering.
Overigens zou een extra IC-stop misschien ook roet in het eten gooien voor bepaalde aansluitingen. Toen de IC Schiphol - Eindhoven een extra stop maakte in Best raakte de overstap op de Sprinter naar Deurne bijvoorbeeld verloren. Nu kan je wel e.e.a. in de dienstregeling wijzigen maar of je dan een vrij optimale situatie behaalt zoals nu, is de vraag.
Dat komt omdat er een cross-platform overstap op de IC naar Amsterdam geboden moet worden en die laatste minstens 2 minuten eerder moet vertrekken omdat ze over hetzelfde spoor rijden. Het zou tof zijn als ze het op Bijlmer - Utrecht voor elkaar kunnen krijgen om beide ICs naast elkaar te laten rijden.quote:Op zondag 14 juli 2013 14:32 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat de reis 10 minuten korter wordt, maar dst het mogelijk wel kan. Die de trein staat zowel in utrecht, den bosch als eindhoven zo lang stil dat je met inkorting van die tijden, een snelheidsverhoging naar 160, sneller inrijden in Den Bosch en sneller wegrijden in utrecht wel eens flink wat minuten er af kan halen. Daar heeft NS ook baat bij, want het scheelt een tot twee volledige treinen door een kortere omloop.
Even opgezocht. De IC schiphol-Eindhoven staat 6 minuten stil in Utrecht. Dat kan ook best 2 minuten met een nieuw ontworpen dienstregeling.
gaat niet gebeuren. Bij DSSU komen beide treinen over het buitenspoor aan en dat splitst zich pas vlak voor het perron. Een wisseltje om van het binnenspoor naar het buitenspoor te gaan ligt er niet.quote:Op zondag 14 juli 2013 14:48 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat komt omdat er een cross-platform overstap op de IC naar Amsterdam geboden moet worden en die laatste minstens 2 minuten eerder moet vertrekken omdat ze over hetzelfde spoor rijden. Het zou tof zijn als ze het op Bijlmer - Utrecht voor elkaar kunnen krijgen om beide ICs naast elkaar te laten rijden.
Meldt het bij onze vrienden van NS_online zou ik zeggen!quote:
Dat heb ik ooit gedaan voor de omroepinstallatie. Ik kreeg als reactie: "Dit kunt u het beste melden aan het treinpersoneel". Toen was ik echter als uitgestapt.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:04 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Meldt het bij onze vrienden van NS_online zou ik zeggen!
Of het personeel aan boord, die kunnen de hap ook resetten.
Hmm tegenwoordig moet het ook kunnen via Twitter. Ze hebben er zelfs een speciaal filmpje voor gemaakt om die mogelijkheid te promoten.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:12 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Dat heb ik ooit gedaan voor de omroepinstallatie. Ik kreeg als reactie: "Dit kunt u het beste melden aan het treinpersoneel". Toen was ik echter als uitgestapt.
Heb zelfs nog teruggetweet met een link naar dat filmpjequote:Op zondag 14 juli 2013 15:30 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Hmm tegenwoordig moet het ook kunnen via Twitter. Ze hebben er zelfs een speciaal filmpje voor gemaakt om die mogelijkheid te promoten.
Heb zelf trouwens ook ooit een defecte WiFi-verbinding gemeld aan de HC. Die wilde het gaan oplossen, was heel vriendelijk, maar... Hij kon niet in de desbetreffende kast omdat er een hele lading fietsen voor stond.(ICMm, waar de ruimte voor fietsen inderdaad beperkt is.)
Goede afstemming bij de afdelingen daar danquote:Op zondag 14 juli 2013 15:43 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Heb zelfs nog teruggetweet met een link naar dat filmpjeUiteindelijk hebben ze het doorgegeven...
Ahw mên.quote:Op zondag 14 juli 2013 18:30 schreef James1988 het volgende:
Dit stuk ijzer heeft de ellende afgelopen vrijdag veroorzaakt:
[ afbeelding ]
Bron: @SNCF_InfoPresse
Precies mijn gedachte.quote:
niet best ...quote:Op zondag 14 juli 2013 18:30 schreef James1988 het volgende:
Dit stuk ijzer heeft de ellende afgelopen vrijdag veroorzaakt:
[ afbeelding ]
Bron: @SNCF_InfoPresse
Ik zie in ieder geval op 3 plekken een duidelijk kleurverschil t.o.v. de rest van de las, bij de 4e ligt het denk ik aan de lichtinval.quote:Op zondag 14 juli 2013 18:50 schreef WhiteJoker het volgende:
Ligt het trouwens aan mij, of zat die las met slechts twee bouten vast?
Ja dat snapte ik, ik bedoelde meer waaromquote:Op zondag 14 juli 2013 19:08 schreef James1988 het volgende:
Werkzaamheden Uitgeest - Zaandam lopen uit tot minstens morgenmiddag 16:00.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |