Doodslag! Of zeg je dit omdat je het niet eens bent met de uitspraak?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:37 schreef Re het volgende:
8 jaar voor moord met voorbedachte rade is nog vrij laag eigenlijk... maar zit wel binnen de marge
Een kind wat geneukt wordt door een volwassene wordt gestraft voor een misdaad die hij nog moet begaan.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:07 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee. Ik vind het vervelend dat ik je het moet zeggen, maar de teletijdmachine van Professor Barabas bestaat niet écht. Sorry man.
Dat kan dus niet. Je kan geen straf krijgen voor iets wat je in de toekomst gaat doen. Je begrijpt niet dat dat zonder tijdreizen niet mogelijk is? Want dan houdt het wel zo'n beetje op, eigenlijk..quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:09 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Een kind wat geneukt wordt door een volwassene wordt gestraft voor een misdaad die hij nog moet begaan.
Als kind door een volwassene geneukt worden is geen straf? Voor het kind dan...quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:11 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat kan dus niet. Je kan geen straf krijgen voor iets wat je in de toekomst gaat doen. Je begrijpt niet dat dat zonder tijdreizen niet mogelijk is? Want dan houdt het wel zo'n beetje op, eigenlijk..
Het is doodslag + gedeeltelijk ontoerekeningsvatbaar.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:37 schreef Re het volgende:
8 jaar voor moord met voorbedachte rade is nog vrij laag eigenlijk... maar zit wel binnen de marge
Dat denk ik ook! Dus zullen ze er wel geen uitspraak over doen. Om vervolgens op een ander tijdstip hun mantra van minimumstraffen weer te herhalen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:08 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dit gaat voor de PVV een heel heikel onderwerp worden net als jongensbesnijdenissen en koosjer/halal-slachten.
Daar wordt diegene dan toch voor gestrafd, als hij schuldig is? Net zoals deze man wordt gestrafd voor doodslag.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als kind door een volwassene geneukt worden is geen straf? Voor het kind dan...
De man is nooit gestraft voor het misbruik van deze jongen en de jongen heeft oog om oog tand om tand gedaan. De weegschaal is weer in evenwicht. De jongen moet nu geholpen worden om zijn leven weer op de rails te krijgen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:14 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Daar wordt diegene dan toch voor gestrafd, als hij schuldig is? Net zoals deze man wordt gestrafd voor doodslag.
Nee. Jouw definitie van het woord "straf" is niet juist. Als ik jou vermoord, heb ik jou dan gestraft? Jij hebt mij nog niks gedaan, en zal dat zeker ook niet meer kunnen..quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als kind door een volwassene geneukt worden is geen straf? Voor het kind dan...
Daar zal vast een reden voor zijn. Dus ik als onterecht wordt beschuldigd van een misdrijf en wordt vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs, dan ben ik vogelvrij voor het slachtoffer? En oog om oog, kom op, we hebben hier (nog) geen shariarechtspraak. We hebben hier rechters die een objectief oordeel vellen volgens regels die we met elkaar afspreken, in plaats van slachtoffers die nooit objectief kunnen oordelen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De man is nooit gestraft voor het misbruik van deze jongen en de jongen heeft oog om oog tand om tand gedaan. De weegschaal is weer in evenwicht. De jongen moet nu geholpen worden om zijn leven weer op de rails te krijgen.
nee, maar ik wist niet dat het alleen voor pedo's goldquote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:02 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Je ex is ook een pedo die jou als kind jarenlang misbruikte?
dat is echt onzin.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:03 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Hij heeft de misdaad gepleegd waar hij al op voorhand voor gestraft was.
De enige die objectief kan beoordelen is het slachtoffer. Wat moet een kind dan? Met het zaad druipend uit zijn rectum aangifte gaan doen en zo de volgende vernedering ondergaan?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:21 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Daar zal vast een reden voor zijn. Dus ik als onterecht wordt beschuldigd van een misdrijf en wordt vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs, dan ben ik vogelvrij voor het slachtoffer? En oog om oog, kom op, we hebben hier (nog) geen shariarechtspraak. We hebben hier rechters die een objectief oordeel vellen volgens regels die we met elkaar afspreken, in plaats van slachtoffers die nooit objectief kunnen oordelen.
Ik denk dat je een moord niet zo maar pleegt. Het is in mij i.i.g. nog nooit opgekomen. Moet je na gaan hoe die jongen er aan toe is geweest dat hij dat toch heeft gedaan. Hoeveel jaren van leed gaan daar achter schuil?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:23 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat is echt onzin.
Zo kun je de meeste moord/doodslagen wel weg redeneren. Of denk je dat die 'zomaar' gepleegd worden?
Wow, dan heb je het écht niet begrepen. Heb je enig idee wat "objectief" betekent?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:23 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De enige die objectief kan beoordelen is het slachtoffer. ...
Oké, laten we dat wel voor alles invoeren oké? Schaffen we de rechtspraak af, mag iedereen zelf een straf verzinnen en uitvoeren. Moet je niet raar staan te kijken dat de familie van die pedo het er niet mee eens is en vervolgens die gozer weer overhoop schiet.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:23 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De enige die objectief kan beoordelen is het slachtoffer. Wat moet een kind dan? Met het zaad druipend uit zijn rectum aangifte gaan doen en zo de volgende vernedering ondergaan?
Nee, die jongen moet een paar jaartjes flink boeten voor zijn laffe daad.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De man is nooit gestraft voor het misbruik van deze jongen en de jongen heeft oog om oog tand om tand gedaan. De weegschaal is weer in evenwicht. De jongen moet nu geholpen worden om zijn leven weer op de rails te krijgen.
Ik snap wat je zegt. Die jongen moet behandeld worden. Ik zeg toch ook niet dat hij met een boekenbon weer naar huis gestuurd moet worden?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:25 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Oké, laten we dat wel voor alles invoeren oké? Schaffen we de rechtspraak af, mag iedereen zelf een straf verzinnen en uitvoeren. Moet je niet raar staan te kijken dat de familie van die pedo het er niet mee eens is en vervolgens die gozer weer overhoop schiet.
Wel relaxed, als iemand een keer geen voorrang verleend dan schop ik gewoon een deuk in zijn auto.
Ik denk dat het juist heel veel moed vereist.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:27 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Nee, die jongen moet een paar jaartjes flink boeten voor zijn laffe daad.
dus dan keuren we het maar goed en moeten we het niet bestraffen?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:25 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik denk dat je een moord niet zo maar pleegt. Het is in mij i.i.g. nog nooit opgekomen. Moet je na gaan hoe die jongen er aan toe is geweest dat hij dat toch heeft gedaan. Hoeveel jaren van leed gaan daar achter schuil?
Nadat hij gestraft is voor doodslag kan dat zeker tot de mogelijkheden behoren.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:27 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt. Die jongen moet behandeld worden. Ik zeg toch ook niet dat hij met een boekenbon weer naar huis gestuurd moet worden?
Juist niet. Als er één persoon is die niet objectief kan zijn in een strafzaak dan is het wel het slachtoffer. Zijn/haar pov is per definitie gekleurd wegens emotionele betrokkenheid.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:23 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De enige die objectief kan beoordelen is het slachtoffer.
en hulp krijgen om zn trauma te verwerken, het een sluit het ander niet uit natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:27 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Nee, die jongen moet een paar jaartjes flink boeten voor zijn laffe daad.
Iemand vermoorden/doodslaan vereist moed?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:28 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik denk dat het juist heel veel moed vereist.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |