Wij wonen niet in een woestijn en alle infrastructuur hebben we al.quote:Op donderdag 11 juli 2013 20:25 schreef 2013 het volgende:
En dan doen die schooierige paupers in Rotterdam moeilijk over 130 miljoen
Geld regeert de wereld. Het is gewoon schandalig. 40 graden in de zomer.quote:Op donderdag 11 juli 2013 20:30 schreef Nemephis het volgende:
Voor geld is alles te koop.
voor de rest ontgaat alle logica mij om in Quatar te gaan voetballen.
Heb geen medelijden met die prima donna'squote:Op donderdag 11 juli 2013 20:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Geld regeert de wereld. Het is gewoon schandalig. 40 graden in de zomer.
Ja die lui moeten eens om 5 uur 's ochtends opstaan om jouw vuile luiers te verwisselen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 20:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb geen medelijden met die prima donna's
Wordt hun ook eens duidelijk dat ik schijt heb aan voetbalquote:Op donderdag 11 juli 2013 20:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja die lui moeten eens om 5 uur 's ochtends opstaan om jouw vuile luiers te verwisselen.
het hun bedoel je ? Ze zullen er wel wakker van liggen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 20:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wordt hun ook eens duidelijk dat ik schijt heb aan voetbal
Nederland is qua oppervlakte drie keer groter dan Qatar. Het is een golfstaatje met veel oliegeld. Al Jazeera heeft ook haar hoofdkantoor in Qatar. Je hebt een Arabische Al Jazeera en een Al Jazeera dat op het Westen is georiënteerd. Hebben pas nog een Amerikaanse zender opgekocht.quote:
Waarom dan het WK niet in Luxemburg ? Heb je normaal weer.quote:Op donderdag 11 juli 2013 20:49 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nederland is qua oppervlakte drie keer groter dan Qatar.
De Benelux is zeker een mogelijkheid, maar met de huidige crisis niet te verkopen aan de bevolking.quote:Op donderdag 11 juli 2013 20:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waarom dan het WK niet in Luxemburg ? Heb je normaal weer.
Huilen de hele weg naar de bankquote:Op donderdag 11 juli 2013 20:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
het hun bedoel je ? Ze zullen er wel wakker van liggen.
De bankzitters van Oranje zijn tegenwoordig nog goed.quote:Op donderdag 11 juli 2013 20:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Huilen de hele weg naar de bank
De broertjes van Dikke Willem?quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
De bankzitters van Oranje zijn tegenwoordig nog goed.
Wim van Hanegem, Wim Jansen, Willy Dullens, Willie van der Kuijlen, dikke Willem, de broer van Henk de Vries.quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De broertjes van Dikke Willem?
Koning Willem Bierquote:Op donderdag 11 juli 2013 21:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wim van Hanegem, Wim Jansen, Willy Dullens, Willie van der Kuijlen, dikke Willem, de broer van Henk de Vries.
De Kromme drinkt geen alcohol en Wim Lex reed de elfstedentocht.quote:
Bij jou houdt de humor in ieder subforum al snel op.quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat bij jou de humor ophoudt als het om voetbal gaat
maar voor het WK zal er wel een ontziltingsfabriek gebouwd wordenquote:Op donderdag 11 juli 2013 20:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Geld regeert de wereld. Het is gewoon schandalig. 40 graden in de zomer.
Ze moeten wat, binnen afzienbare tijd is toerisme hun enige inkomstenbron.quote:Op donderdag 11 juli 2013 20:16 schreef tong80 het volgende:
Qatar wil het land zo aantrekkelijker maken voor toeristen.
ja dat zal wel , die zandbak aan de zee , daar zijn er 13 in een dozijn van voor een prikkiequote:Op donderdag 11 juli 2013 21:36 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ze moeten wat, binnen afzienbare tijd is toerisme hun enige inkomstenbron.
In plaats van te klagen, moet je denken in kansen. Gelukkig weten de Nederlandse multinationals wel van wanten. Als je al die stadions van airco moet voorzien en je krijgt die opdracht toebedeeld, ligt daar toch een reuzenorder op de plank. Kansen te over voor het bedrijfsleven en dan met name de multinationals. Wie weet kan het MKB ook indirect meeverdienen aan het evenement. Weet daar het fijne niet van, maar het is waarschijnlijk.quote:Ronald de Boer: in Qatar reden ze op kamelen nu in Ferrari's
Ronald de Boer is de aanvoerder van een bijzonder team. Hij leidt vandaag een speciale voetbalmissie van Nederlandse bedrijven in Qatar. En dat betekent scoren, want 'Ronald kent er meer topmensen dan Philips'. Dat meldt het Algemeen Dagblad.
In het schatrijke oliestaatje is Ronald de Boer niet alleen beroemd als tv-analist bij Al Jazeera Sports en van zijn 4 jaar als speler bij twee lokale voetbalclubs. Hij was als ambassadeur sterk betrokken bij de succesvolle race om het WK 2022.
Lunchen met de emir van Qatar
'En dan ken je iedereen,' legt hij uit aan het Algemeen Dagblad. Ook de emir van Qatar, sjeik Hamad bin Khalifah al Thani. De emir is een van 's wereld drukst bezette leiders. Elke week ontvangt hij ministers, presidenten en zakenmissies. 'Ik kwam hem laatst weer tegen,' vertelt De Boer. 'Dan is het: 'Hé Ronald, hoe gaat het met je. Alles goed met Frank? Heb je tijd om mee te lunchen?''
Voetbalmissie
Hollandse bedrijven zijn nu al razend druk met het WK 2022. De FME, de ondernemersorganisatie voor de technologische industrie, heeft een uitgebreid programma opgezet om innovatieve producten te verkopen aan het voetbalgekke land in het Midden-Oosten. Vijftien bedrijven zijn nu mee op missie. De FME weet dat je daar langjarige relaties moet opbouwen om opdrachten binnen te slepen.
'Voetbal is voor de mensen in Qatar een heerlijke kijksport,' weet Ronald de Boer. 'Lekker in de tent met een groot scherm, thee en hapjes erbij. Het land is gek op sport. Ze zijn succesvol met sport in het land. Zoals de Tour van Qatar. Ik hoor van topwielrenners dat je daar niet omheen kunt. Maar ook het WK turnen, tennis, de MotoGP. Het is knap voor zo'n jong land. Ik zeg altijd voor de grap: '40 jaar geleden reden ze op kamelen, nu in Ferrari's'. Ze bouwen aan goed onderwijs. Ze hebben topuniversiteiten en prima medische voorzieningen. De emir wil echt zijn land ontwikkelen.'
Qatar gaat voor het beste
Qatar kan het zich permitteren daarbij steeds voor het beste te gaan. Dat realiseren de bedrijven die meegaan op de missie zich maar al te goed, vertelt Philips-manager Erdem Soyal, verantwoordelijk voor de stadion business, tegen het Algemeen Dagblad.
'We lopen voorop met led-verlichting in stadions. Een moeilijke techniek waar we fantastische dingen mee kunnen. Gewone stadionlampen moeten een paar uur van tevoren aan. Valt het licht uit, dan moet het weer een halfuur opwarmen. Dat gebeurde in Amerika bij de Super Bowl. Lastig als je weet dat één minuut reclame daar 8 miljoen dollar kost. Wij kunnen spelen met de verlichting. Bij een goal een lichtshow maken. De opkomst van de spelers uitlichten, bij een penalty alles in het donker zetten behalve het 16 metergebied. We kunnen alle verlichting en infrastructuur in en om een stadion verzorgen. Voor twaalf stadions praat je dan over miljoenen. Ronald kan ons goed helpen het ijs te breken. Hij kent er meer mensen dan Philips. We hopen het mkb ook mee te trekken. Met architecten, stadionbouw en sportonderdelen kunnen we de BV Nederland sterk maken in deze regio.'
'Qatar herkent zichzelf in Nederland'
Maar is er echt kans dat de Nederlandse missie in de finale komt van dit wereldkampioenschap voor innovatieve bedrijven?
'Qatar is een klein land, dat toch in vele dingen echt groot is. Dat herkennen ze in Nederland,' weet Ronald de Boer. 'Onze reputatie is dat we betrouwbaar zijn. Punctueel. We zijn innovatief en hebben kennis van zaken. En van mij weten ze dat ik geen spelers promoot die ik zelf maar niks vind. Ik ga voor kwaliteit. Zo is het ook met deze bedrijven van deze FME-missie. De Supreme Committee 2022 zetelt in de 200 meter hoge Al Bidda-toren. Die is wel gebouwd door BAM en verlicht door Philips.'
De oude Jelle is terug.quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:31 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
In plaats van te klagen, moet je denken in kansen. Gelukkig weten de Nederlandse multinationals wel van wanten. Als je al die stadions van airco moet voorzien en je krijgt die opdracht toebedeeld, ligt daar toch een reuzenorder op de plank. Kansen te over voor het bedrijfsleven en dan met name de multinationals. Wie weet kan het MKB ook indirect meeverdienen aan het evenement. Weet daar het fijne niet van, maar het is waarschijnlijk.
Vakantie. Logeer 3 weken bij mijn oom en tante in Spanje. De bedoeling was dat ik wat zou gaan doen in de vakantie. Erop uit, maar er komt bijzonder weinig van door de Ramadan en de hitte (31 graden). Ach, maakt ook niet uit. Een ander sfeertje dan NL. Was 2 jaar NL niet uit. Dacht dat ik gek werd.quote:
Dat verklaart alles. Nederland verzuurt je. Mij ook. Geniet ervan daar. Spanje is cool.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 02:53 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Vakantie. Logeer 3 weken bij mijn oom en tante in Spanje. De bedoeling was dat ik wat zou gaan doen in de vakantie. Erop uit, maar er komt bijzonder weinig van door de Ramadan en de hitte (31 graden). Ach, maakt ook niet uit. Een ander sfeertje dan NL. Was 2 jaar NL niet uit. Dacht dat ik gek werd.![]()
Dank je.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 02:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat verklaart alles. Nederland verzuurt je. Mij ook. Geniet ervan daar. Spanje is cool.
Dit is zo waar. Ik was ook veel minder verzuurd toen ik in China en London woonde. Nu ben ik weer een tijdje terug in Nederland, ben ook zo verzuurd geworden sinds mijn terugkomst.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 02:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat verklaart alles. Nederland verzuurt je. Mij ook. Geniet ervan daar. Spanje is cool.
Goed punt. Waarom ben je weggegaan uit die wereldsteden daar dan?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 02:58 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Dit is zo waar. Ik was ook veel minder verzuurd toen ik in China en London woonde. Nu ben ik weer een tijdje terug in Nederland, ben ook zo verzuurd geworden sinds mijn terugkomst.
Studie en stagequote:Op vrijdag 12 juli 2013 03:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Goed punt. Waarom ben je weggegaan uit die wereldsteden daar dan?
En dan keek ik nog niet eens tv. Als je AL die stromen ellende van OVERAL ter wereld (maar bij voorkeur uit moslimlanden, want die zijn extra slecht) in je huiskamer gebombardeerd krijgt, dan word je vanzelf zo negatief.
Er is ook een enorme peer pressure in Nederland, hoewel we zo "tolerant" en "makkelijk" zijn. Heel paradoxaal.
Zelfs met Antillianen die lang in Nederland woonden had ik geen klik op Curacao. Met een Nederlandse die daarheen was gegaan (baan opgezegd en doei) juist wel. Ik zou het nooit meer trekken, die veroordelende, kankerende, klagende -zie Jelle's bericht-, stompzinnig generaliserende bende. Met name in de winter.
En dat dit veroordelend, kankerend, klagend en stompzinnig generaliserend klinkt, geeft alleen maar aan dat ik nog steeds net zo hard Nederlander ben.
Goed bezig. Staat goed op je CV.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 03:14 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Studie en stage
Maar ik leg het zo wel uit als ik op mijn pc ben. Lange verhalen tikken op de iPad is niet echt mijn ding
Een WK binnenslepen ook.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 03:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een WK binnenslepen ook.Is PR voor Qatar als ze slagen in de organisatie daarvan, wel abnormaal dure PR, maar toch.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die olie houdt een keer op. En gas (ze delen het grootste gasveld ter wereld (!) met Iran). Slim om in toerisme te investeren. Zou er best es willen duiken... Verder niet zoveel, want die neppe pompeuze dingen vond ik in Dubai ook vreselijk.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 03:17 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Is PR voor Qatar als ze slagen in de organisatie daarvan, wel abnormaal dure PR, maar toch.
Klopt. Ze zullen andere bronnen moeten aanboren. Investeren en opkopen van ondernemingen/belangen is ook een weg om bepaalde inkomsten te garanderen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 03:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die olie houdt een keer op. En gas (ze delen het grootste gasveld ter wereld (!) met Iran). Slim om in toerisme te investeren. Zou er best es willen duiken... Verder niet zoveel, want die neppe pompeuze dingen vond ik in Dubai ook vreselijk.
Qatar is een land en een emiraat. Het is onafhankelijk van de Verenigde Arabische Emiraten.quote:Op donderdag 11 juli 2013 20:37 schreef Jellereppe het volgende:
In de winter is het rustig 30 graden in Qatar. Verder is het geen land, maar een emiraat. Het is misschien 200 bij 50/60 km 'groot'. Een golfstaatje dat enorme buurlanden heeft als Iran en Saudië-Arabie.
[ afbeelding ]
Dit. Liever besteden aan infrastructuur, de bouw, internationale bedrijven, vooruitgang, dan de zoveelste hedgefund of gouden Ferrari.quote:
Mag ik even quoten.quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:31 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
In plaats van te klagen, moet je denken in kansen. Gelukkig weten de Nederlandse multinationals wel van wanten. Als je al die stadions van airco moet voorzien en je krijgt die opdracht toebedeeld, ligt daar toch een reuzenorder op de plank. Kansen te over voor het bedrijfsleven en dan met name de multinationals. Wie weet kan het MKB ook indirect meeverdienen aan het evenement. Weet daar het fijne niet van, maar het is waarschijnlijk.
Gaan ze dan alcohol toestaan in die landen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 08:18 schreef nikk het volgende:
[..]
Dit. Liever besteden aan infrastructuur, de bouw, internationale bedrijven, vooruitgang, dan de zoveelste hedgefund of gouden Ferrari.
Dit wordt een sprong in de toekomst waarbij we onvoorstelbare zaken/ontwikkelingen te zien krijgen. Het is lang geleden dat een natie dat probeerde. Het belooft een episch WK te worden.
Infrastructuur, wegen, metro's, luchthavens, hotels etc.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:20 schreef theguyver het volgende:
Qatar is het eerste Arabische land dat een wereldkampioenschap voetbal zal organiseren. Een praktisch probleem is de extreme hitte in juni, de periode dat het WK is gepland. Het is de bedoeling dat koelinstallaties in de stadions, trainingsaccommodaties en fanzones voor de benodigde koeling zullen zorgen.
In de kandidatuur worden 12 stadions in 7 steden voorgesteld. Negen stadions worden nieuw gebouwd, drie bestaande stadions worden gerenoveerd. De nieuwbouw en verbouw van de stadions is geraamd op 3 miljard dollar.
ik mis nog 147miljard
oke misschien 146 miljard als je voor het eerste gedeelte 1 miljard neer legt.
In de VS kan het ook gruwelijk warm zijn, en ook daar hebben ze gekoelde stadia.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:20 schreef theguyver het volgende:
Qatar is het eerste Arabische land dat een wereldkampioenschap voetbal zal organiseren. Een praktisch probleem is de extreme hitte in juni, de periode dat het WK is gepland. Het is de bedoeling dat koelinstallaties in de stadions, trainingsaccommodaties en fanzones voor de benodigde koeling zullen zorgen.
In de kandidatuur worden 12 stadions in 7 steden voorgesteld. Negen stadions worden nieuw gebouwd, drie bestaande stadions worden gerenoveerd. De nieuwbouw en verbouw van de stadions is geraamd op 3 miljard dollar.
Maak je geen illusies de stadions worden airconditioned.quote:Op donderdag 11 juli 2013 20:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb geen medelijden met die prima donna's
In welke stadions wil je spelen?quote:Op donderdag 11 juli 2013 20:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waarom dan het WK niet in Luxemburg ? Heb je normaal weer.
Die 146 miljard is voor de stroomrekeningquote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:20 schreef theguyver het volgende:
ik mis nog 147miljard
Het ISS kost 100 miljard. Kunnen ze voor dat geld niet stadions in de ruimte bouwen, dat zou pas echt baanbrekend zijnquote:
en voor het weg scheppen van al dat extra zand?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Die 146 miljard is voor de stroomrekening
Qatar wil ook nog een eiland laten aanleggen voor het WK. Op dat eiland worden 8 hotels gebouwd en een openlucht theater. Dus je kunt er weer 5,5 miljard dollar vanaf halen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:20 schreef theguyver het volgende:
ik mis nog 147miljard
Volgens mij red je dat niet met 5.5. miljard, maar dat geeft niet, geld zat.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:05 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Qatar wil ook nog een eiland laten aanleggen voor het WK. Op dat eiland worden 8 hotels gebouwd en een openlucht theater. Dus je kunt er weer 5,5 miljard dollar vanaf halen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb het van een Belgische bron. Een aantal stadions zullen na het WK 2022 uit elkaar gehaald worden en de intentie is om ze weg te geven aan ontwikkelingslanden die dat niet kunnen betalen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:12 schreef Jian het volgende:
[..]
Volgens mij red je dat niet met 5.5. miljard, maar dat geeft niet, geld zat.
quote:Qatar huisvest fans WK 2022 op nog te bouwen eiland
Qatar is van plan om een nieuw artificieel eiland voor de kust van Doha op te trekken, om er 25.000 fans tijdens het WK Voetbal 2022 te huisvesten. Het hele complex heeft de vorm van een spiesbokkenkop en zal zo'n 5,5 miljard dollar kosten, meldt website Inhabitat.
Momenteel is er nog enkel water te zien op de plaats van het nieuwe vakantiedorp. De baggerwerkzaamheden moeten namelijk nog van start gaan, en zullen een eiland vormen in de vorm van een Oryx-hoofd, een spiesbokkensoort die op het Arabische schiereiland leeft. Op het nieuwe eilandencomplex is plaats voor vijf tijdelijke hotels, naast drie permanente. Daarnaast moeten er ook 234 villa's opgetrokken worden en komt er een theater in openlucht.
Dat de megalomane projecten van de oliestaten in de regio prachtige resultaten opleveren, kan niet ontkend worden. Dat brengt echter ook nadelen met zich mee. Het ecosysteem in de regio wordt namelijk een zware klap toegebracht. Wegens de bouw van andere soortgelijke projecten, ging in de Arabische Golf al 35 procent van het koraalrif verloren.
Arsenal en Machester City.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:26 schreef penny-wise het volgende:
Over 20 jaar kan je Qatar voor een appel en een ei kopen als de olie op is. Dan woont er niemand meer.
Wie gaat er na het WK überhaupt nog spelen in die stadions..?
Idd, geen dronken Engelsen op straat als ze zich kwalificeren.....quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:32 schreef Jellereppe het volgende:
Het moet wel een bizarre WK worden. Voor dat bedrag zullen mensen in 2022 gekke dingen te zien krijgen. Het blijft een bizar hoog bedrag. Dat kan niemand ontkennen.
Qatar is mild in haar alcoholbeleid. Heb vernomen dat je er gewoon een glas bier kunt krijgen in restaurants. Als je maar niet buiten aan het zuipen slaat en het netjes houdt.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:34 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Idd, geen dronken Engelsen op straat als ze zich kwalificeren.....
De lichthavens kunnen ze na afloop uitzettenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:45 schreef michaelmoore het volgende:
Die wegen en lichthavens blijven mooi leeg, wie wil er nu in Qatar wonen.
hete zandbak met zwarte vrouwen en geen vermaak
http://icehockey.wikia.com/wiki/Nigeriaquote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:48 schreef Hathor het volgende:
Voetbal in Qatar is bijna hetzelfde als ijshockey in Nigeria, het slaat gewoon nergens op, maar ja, als je maar genoeg schuift gaat de FIFA wel even krom staan.
Qatar wordt uitgebuit door mensen op zoek naar geld en zelf buiten ze de migranten uit die daar het werk doen. Dit droge stukje woestijn heeft weinig meer te bieden dan de olie onder de grond. Ze smijten met geld waar ze genoeg van hebben, maar pogingen om er een toeristische trekpleister van te maken zijn volgens mij kansloos. Ze kunnen beter een toekomst opbouwen buiten Qatar, bv in Indonesie.quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:31 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Lol, juist in die emiraten is er heel veel 'vermaak'quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:45 schreef michaelmoore het volgende:
Die wegen en lichthavens blijven mooi leeg, wie wil er nu in Qatar wonen.
hete zandbak met zwarte vrouwen en geen vermaak
die hoeren staan er in Bulgarije, Gambia, Egypte of ieder andere plek ookquote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Lol, juist in die emiraten is er heel veel 'vermaak'![]()
Op straat mag het dan allemaal wel streng zijn, zodra je een hotel binnenstapt kom je om in de alcohol en staan er zo 3 russische hoeren om je heen. Het is ook niet mijn ding maar vermaak is er genoeg als je dat zoekt.
Zandkorrels heb je ook in Nederland.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die hoeren staan er in bulgarije, Gambia of egypte ook
temperatuur > 40 is niet mijn dingquote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zandkorrels heb je ook in Nederland.
De schelp op 1:30 is de mooiste. Grote pleinen zijn de hel in Qatar. Daar wil je in de zomer niet overlopen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:49 schreef raptorix het volgende:
Overigens krijgen we voor dat geld wel een ECHT 7e wereldwonder:
aanzien in de wereld, een miljardje meer of minder doet er niet toequote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:54 schreef Cracka-ass het volgende:
Het WK levert ze nog geen 0,5% op van het aantal benodigde toeristen om een beetje in de buurt te komen van zwarte cijfers. Ik ben reuze benieuwd naar de filosofie erachter.
mensen die het vliegtuig pakken om te gokken in een rokerig zaaltje met dikke rokende mensen, en dan het vakantiegeld vergokken, dan zou ik mezelf ophangenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Uiteindelijk denk ik dat dit soort landen het Las Vegas van azie (en europa/afrika) gaan worden.
Stel dat ze gokken legaliseren dan kunnen ze gigantisch veel bezoekers krijgen, net als dat half China naar Macau gaat om te gokken. Uiteindelijk worden religieuze regels toch vaak overboord gegooid als het om geld aankomt.
Adiabatische koelingquote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In de VS kan het ook gruwelijk warm zijn, en ook daar hebben ze gekoelde stadia.
Dit koelen ze oa door water te vernevelen, dat verdampt en dit trekt de warmte uit de lucht.
Filosofie? Gewoon YOLO! Ze denken echt niet aan de toekomst, maar genieten van dag tot dag wat het geld te bieden heeft. Het is meer egostreling om het meest epische WK op hun naam te hebben. Net zoiets als een hoogste gebouw. Je hebt er geen donder aan, maar het staat zo mooi in The Guinness Book of Records.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:54 schreef Cracka-ass het volgende:
Het WK levert ze nog geen 0,5% op van het aantal benodigde toeristen om een beetje in de buurt te komen van zwarte cijfers. Ik ben reuze benieuwd naar de filosofie erachter.
Ik ging er ook geen seconde vanuit dat jij tot de doelgroep behoorde. Ik had het meer over dat de emiraten vrij centraal liggen en kunnen uitgroeien tot enorme hubs voor heel azie. Meer dan 2.5 miljard mensen dus.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mensen die het vliegtuig pakken om te gokken in een rokerig zaaltje met dikke rokende mensen, en dan het vakantiegeld vergokken, dan zou ik mezelf ophangen
Ik heb het sowieso niet op moslimlanden
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:36 schreef artm het volgende:
Iemand toevallig een lijst waar de 150 miljard naartoe gaat verdeeld per project?
Google Mapsquote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:50 schreef Jellereppe het volgende:
Dit is de Koning Fahddijk. Een 25 km lange brug die Saudië-Arabië verbindt met Bahrain. Gebouwd door Ballast Nedam. Behoort tot een van de langste bruggen ter wereld. Heeft 800 miljoen dollar gekost. Enorm kostbare bouwwerk.
[ afbeelding ]
Denk het ook, ooit op een dag is de olie op en dan zullen ze spijt hebben van alle idiote fratsen die ze met hun geld hebben gedaan.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:26 schreef penny-wise het volgende:
Over 20 jaar kan je Qatar voor een appel en een ei kopen als de olie op is. Dan woont er niemand meer.
In Rusland hebben ze ook ooit een stad gebouwd ivm een groot gasveld in de buurt.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:28 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Denk het ook, ooit op een dag is de olie op en dan zullen ze spijt hebben van alle idiote fratsen die ze met hun geld hebben gedaan.
Zoals Dubai,daar staan veel (peperdure) apartementen leeg en waren ze afhankelijk van bailouts van buurland Abu Dhabi om de Burj Dubai af te maken (die uit dank hernoemd werd naar Burj Khalifa)
Idd, leuk al die infrastructuur die er komt maar wat kan je er nu doen wat je niet beter, met meer vrijheid en een veel prettigere klimaat zoals toplocaties zoals Londen en New York?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:35 schreef deelnemer het volgende:
Dit droge stukje woestijn heeft weinig meer te bieden dan de olie onder de grond. Ze smijten met geld waar ze genoeg van hebben, maar pogingen om er een toeristische trekpleister van te maken zijn volgens mij kansloos.
Buurland? Dubai en Abu Dhabi zijn onderdeel van één land.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:28 schreef slashdotter3 het volgende:
Zoals Dubai,daar staan veel (peperdure) apartementen leeg en waren ze afhankelijk van bailouts van buurland Abu Dhabi om de Burj Dubai af te maken (die uit dank hernoemd werd naar Burj Khalifa)
Primaquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:17 schreef Shawn het volgende:
[..]
Buurland? Dubai en Abu Dhabi zijn onderdeel van één land.
Leve de democratiequote:Op vrijdag 12 juli 2013 20:28 schreef kawotski het volgende:
Qatar weet wat goed is, hier stemmen we gewoon keihard in met nivellering ende communisme en dan nog klagen ook.. Doe mij dan maar een land als Qatar waar men kennelijk leeft.
ii kom regelmatig in Dubai vanwege die hub functie naar India en wil er altijd asap weer wegquote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik ging er ook geen seconde vanuit dat jij tot de doelgroep behoorde. Ik had het meer over dat de emiraten vrij centraal liggen en kunnen uitgroeien tot enorme hubs voor heel azie. Meer dan 2.5 miljard mensen dus.
Nu al zie je dat die enorme malls gigantische aantallen rijke chinezen trekken die gewoon ff gaan shoppen in bijvoorbeeld Dubai, dan ff eten in de Burj Khalifa en maandag gewoon weer thuis aan het werk zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |