abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131022843
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:27 schreef Manke het volgende:

[..]

Ik geloof personen die in de eerste persoon spreken dat het bij hun geholpen heeft (heb ze persoonlijk gesproken), de wetenschap ook hoor, maar niet als het observaties tegenspreekt.
statistiek, een complexe aangelegenheid, maar buitengewoon handig om dit soort producten op werking te staven.
  dinsdag 10 september 2013 @ 14:30:58 #277
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_131022883
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:29 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Maar hoe weten die personen dat precies dat heeft gewerkt en dat het niet ergens anders door is gekomen?
omdat ze dat proberen na uitbehandeld en opgegeven te zijn.
pi_131022994
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:30 schreef Manke het volgende:

[..]

omdat ze dat proberen na uitbehandeld en opgegeven te zijn.
Ja maar die mensen hebben waarschijnlijk heel veel dingen geprobeerd dus hoe weten ze zo zeker dat het daardoor komt.

Daarnaast mis je ook informatie van de andere groep, hoe veel mensen hebben het geprobeerd en zijn toch dood gegaan?

We weten dat bij een kleine groep mensen kanker opeens weg gaat, niemand weet precies waarom. Stel dat de grootte van die groep 1% is.

Als 1000 mensen vitamines gebruiken en 10 het daarna overleven, zullen die 10 posten dat het door de vitamines kwam terwijl we nooit van die 990 doden zullen horen.

Dus waar ik best wil aannemen dat deze mensen afgeschreven waren, vitamines hebben genomen en genezen zijn verklaard, betekenen die drie losse zaken nog niet dat het bewijst dat de genezing door de vitamines komt, daar heb je gewoon meer informatie voor nodig.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 10 september 2013 @ 14:38:26 #279
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_131023172
als last resort geeft je niet om de wetenschap als leek, maar geloof je eerder in anekdote.
het zijn er best veel bij wie het heeft geholpen.
dit schrijft iemand die contact onderhoudt met patienten die b17 proberen dmv abrikozenpitten en bittere amandelen:
een man met een kwaadaardige longkanker, hij was op gegeven door de artsen en ging voor de pitten, na 4 maand was de tumor verschrompelt en hij leeft nu al 1 jaar en 8 maanden na zijn opgeven.

Een vrouw met blaaskanker had nog 3 maanden gekregen te leven, zij ging ook voor de pitten en is kankervrij verklaard door haar artsen en ze staan voor een raadsel zei ze.

man met huidkanker onder de vlekken van die rot ziekte is schoon van vlekken en het gaat heel erg goed met hem.
pi_131152731
iedereen die naturalnews.com bezoekt MOET dit lezen:
http://healthwyze.org/ind(...)ality.html?showall=1

vertrouw mike adams niet!!

figuren zoals mike adams gebruiken de anti-big pharma beweging voor hun eigen winst!

en serieus, kijk naar dat hoofd van hem:

fokking kwakzalver, oplichter, blokhoofd

[ Bericht 17% gewijzigd door .Masturbatron. op 14-09-2013 12:32:26 ]
pi_131155850
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 01:36 schreef .Masturbatron. het volgende:
http://healthwyze.org/ind(...)reality.html?start=6

figuren zoals mike adams gebruiken de anti-big pharma beweging voor hun eigen winst!

[ afbeelding ]
Bij dit sort berichten moet ik eerst altijd lachen totdat ik me realiseer hoeveel mensen hierdoor (indirect) slachtoffer zijn geworden :'(
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_131156109
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 01:36 schreef .Masturbatron. het volgende:
http://healthwyze.org/ind(...)reality.html?start=6

[ afbeelding ]
Gladde jongen. Goeie tanden.
pi_131158034
Punt in deze discussie is natuurlijk dat veel 'truthers' de volgende denkfout maken: Bigpharma is evil en fout, DUS allerlei kwakzalfmiddelen werken wel.
pi_131158861
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 11:48 schreef Degodvader het volgende:
Punt in deze discussie is natuurlijk dat veel 'truthers' de volgende denkfout maken: Bigpharma is evil en fout, DUS allerlei kwakzalfmiddelen werken wel.
Dit is het inderdaad. Alles is goed, als het maar geen Bigpharma is.
★★★
pi_131159947
oeps verkeerde link gegeven, dat was maar één deel van het artikel, dit is het hele artikel
http://healthwyze.org/ind(...)ality.html?showall=1

echt een geweldig artikel en het geeft niet alleen goede informatie over mike adams maar ook de hele alternative medicine beweging, en nee het is niet mijn eigen site en ik ben het niet aan het promoten

maar ja volgens het artikel geeft deze man dus gevaarlijke medische misinformatie vaak zonder naar echte klinische onderzoeken te verwijzen, zegt constant dat hij geen geld verdient aan de producten die hij adverteert (ja hoor), runt een email software bedrijf die anti-spam filters omzeilt, ik betwijfel ten ZEERSTE dat hij ook maar één medische opleiding heeft gevolgd maar ik geef toe dat hij een marketing meester is, runt zijn bedrijf vanuit taiwan waar de wetgeving lekker laks is voor rijke amerikanen zoals adams en zodat hij zich nauwelijks zorgen hoeft te maken over eventuele dagvaardingen, hij heeft valsgespeeld om zijn site in de top zoekresultaten te brengen, gelooft in opwarming vd aarde, wilt niet dat je "dierlijke producten" consumeert, enzovoorts

heb je die angelina jolie artikelen gelezen?? echt kwaadaardig en ook gevaarlijke misinformatie voor vrouwen. ik zou zeggen 30% van die artikelen is goede informatie en de rest is troep

er is zoveel mis met deze man. en ALS je een goed artikel vindt op naturalnews.com dan is dat waarschijnlijk geschreven door iemand anders dan mike adams. ik zeg niet dat naturalnews.com niet nuttig is, maar het geheel vertrouw ik niet

toen ik hem voor het eerst op de alex jones show zag, dacht ik al meteen, deze man is niet te vertrouwen met dat blokhoofd en die ogen en tanden van hem

en dan zeg ik dit tegen andere mensen en die zeggen dat ik een big pharma shill ben 8)7 domme amerikanen, nee ik haat mike adams, ik zie die glibberige gladde kop van hem en ik wil gewoon @%@#$^@Q$%$!

"health ranger" noemt ie zichzelf

deze man is een oplichter en net zo erg als big pharma, maar op een ander, onschuldig aan de buitenkant maar kwaadaardig van binnen-niveau

het is eng en gevaarlijk hoe populair zijn site is

hij heeft geen medische kennis! hij werkt niet onafhankelijk! zijn "superfoods" zijn troep! hij adverteert troepproducten en verdient er geld aan! maar de domme amerikanen kopen het!

maak je klaar voor een nieuwe "new age alternative medicine" cult

[ Bericht 2% gewijzigd door .Masturbatron. op 14-09-2013 13:29:57 ]
pi_131160640
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 13:00 schreef .Masturbatron. het volgende:
snip
Ken je het verhaal over Matthies Rath? Nog steeds het meest schokkende health-guru verhaal dat ik ken.

quote:
maak je klaar voor een nieuwe "new age alternative medicine" cult
Dat is er helaas al een tijdje ben ik bang. Elke zoveel jaar een nieuwe naam maar dezelfde shit
pi_131161207
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 13:28 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ken je het verhaal over Matthies Rath? Nog steeds het meest schokkende health-guru verhaal dat ik ken.

[..]

Dat is er helaas al een tijdje ben ik bang. Elke zoveel jaar een nieuwe naam maar dezelfde shit
matthias rath kende ik nog niet nee, daar zal ik later over lezen, ik ben onlangs pas geinteresseerd geraakt in kwakzalvers en doomsday cults en evangelisten en gewoon vuile oplichters!, en mike adams is best een populair figuur

en ik lees dat rath tenminste een medische opleiding heeft gevolgd bij een duitse universiteit, dus ik zeg niet dat ik hem vertrouw maar hij heeft ten minste geringe geloofwaardigheid en een medische achtergrond, vergelijk dat met...

mike adams, wat heeft hij gevolgd? maakt mij niet uit hoe intelligent hij lijkt, en hoeveel medische boeken hij zegt te hebben gelezen (heeft ie trouwens nooit gezegd) en hoe hij blijft doordrammen over "phytonutrients" en "phytochemicals". ik vertrouw niemand zonder een opleiding. net als alex jones. hij heeft alleen maar een middelbare school diploma, maar hij zegt honderden geschiedenisboeken te hebben gelezen dus dat hij het allemaal wel weet. dat het schoolsysteem waardeloos is. moest ie maar zijn dikke texaanse kont even een paar kilometer verder verplaatsen en een betere school uitkiezen!
  zaterdag 14 september 2013 @ 18:32:12 #288
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_131170090
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:38 schreef Manke het volgende:
als last resort geeft je niet om de wetenschap als leek, maar geloof je eerder in anekdote.
het zijn er best veel bij wie het heeft geholpen.
dit schrijft iemand die contact onderhoudt met patienten die b17 proberen dmv abrikozenpitten en bittere amandelen:
een man met een kwaadaardige longkanker, hij was op gegeven door de artsen en ging voor de pitten, na 4 maand was de tumor verschrompelt en hij leeft nu al 1 jaar en 8 maanden na zijn opgeven.

Een vrouw met blaaskanker had nog 3 maanden gekregen te leven, zij ging ook voor de pitten en is kankervrij verklaard door haar artsen en ze staan voor een raadsel zei ze.

man met huidkanker onder de vlekken van die rot ziekte is schoon van vlekken en het gaat heel erg goed met hem.
Lees je de posts van Oompaloompa?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 14 september 2013 @ 19:01:53 #289
262 Re
Kiss & Swallow
pi_131171100
anekdotes zijn leuk als het minste van het minste bewijs, soms uitgroeiend tot iets moois, maar ook bijvoorbeeld vanuit oma's huis tuin en keuken oplossinkjes

maar die kwakzalverij aangaande gedroogde pitten is ronduit gevaarlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 14 september 2013 @ 23:19:53 #290
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_131182154
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 18:32 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Lees je de posts van Oompaloompa?
ja, ik lees ook de honderden posts op andere sites en forums bij wie het heeft geholpen
  zondag 15 september 2013 @ 09:28:52 #291
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_131189328
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 23:19 schreef Manke het volgende:

[..]

ja, ik lees ook de honderden posts op andere sites en forums bij wie het heeft geholpen
Maar van de 100.000den waarbij het niet heeft geholpen die daar tegenover staan hoor je niets. Snap je dan niet dat je dan een vertekend beeld krijgt?
Onikaan ni ov dovah
pi_131189411
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 23:19 schreef Manke het volgende:

[..]

Waarvan de betrouwbaarheid oncontroleerbaar is...
  zondag 15 september 2013 @ 13:31:30 #293
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_131194509
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2013 09:38 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Waarvan de betrouwbaarheid oncontroleerbaar is...
kwestie van vertrouwen, je hebt toch niks te verliezen als uitbehandelde.
  zondag 15 september 2013 @ 13:33:48 #294
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_131194590
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2013 09:28 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Maar van de 100.000den waarbij het niet heeft geholpen die daar tegenover staan hoor je niets. Snap je dan niet dat je dan een vertekend beeld krijgt?
net zoals chemo, alleen werkt dat bij nog minder.
pi_131194841
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2013 13:31 schreef Manke het volgende:

[..]

kwestie van vertrouwen, je hebt toch niks te verliezen als uitbehandelde.
placebo-effect?
  zondag 15 september 2013 @ 13:44:09 #296
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_131194936
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 13:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

placebo-effect?
dat werkt niet bij kanker, dat het daardoor verdwijnt :p
pi_131195441
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2013 13:44 schreef Manke het volgende:

[..]

dat werkt niet bij kanker, dat het daardoor verdwijnt :p
Nee. Dat klopt. Dus chemo?
pi_131195677
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2013 13:33 schreef Manke het volgende:

[..]

Alleen als je statistiek negeert.

Stel ik gooi tienduizend keer een dobbelsteen en post alleen wanneer ik 6 gooi, dan lijkt het alsof ik altijd zes gooi, er zijn namelijk duizenden posts (1666 gemiddeld) van mij dat ik een zes heb gegooid, de rest van de informatie is onvindbaar. Als je dus alleen uit gaat van de gepostte informatie, krijg je een vetekend beeld van mijn zes-gooi skill.
Dit geldt ook voor geneesmiddelen. Daarom kijkt men bij geneesmiddelen onderzoek niet naar het absolute aantal mensen bij wie iets werkt, maar kijkt men naar de proportie.

Uit al dat onderzoek blijkt dat vitamines (vrijwel) geen effect hebben, chemo wel.

Dan nog mag je natuurlijk geloven wat je wilt, maar realiseer je wel dat als mensen je serieus nemen en jouw advies opvolegn, dit negatieve consequenties zou kunnen hebben, dat is nogal een verantwoordelijkheid om te dragen.
  zondag 15 september 2013 @ 14:12:50 #299
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_131196022
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2013 13:33 schreef Manke het volgende:

[..]

Dat praat het vertekende beeld toch helemaal niet goed? :?
Onikaan ni ov dovah
  zondag 15 september 2013 @ 14:54:54 #300
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_131197466
Alle kankergevallen waarmee ik bekend ben volgden het advies op van de dokter, 100% van hen zijn dood door de chemo, het was te giftig of deed helemaal niks zoals bij m'n pa, die kreeg yervoy, een zogenaamd wondermiddel.

Heeft iemand wel de testimonials gelezen of dat filmpje bekeken? Is moeilijk discussiëren als je niet weet waar het eigenlijk over gaat en waarom het wel of niet zou werken. Dat spul is spotgoedkop en te krijgen bij de groothandel, er is een onderzoek welke beweerde dat het wel effectief is (redelijk bij melanoom maar niet bij asbestkanker) weet em ff niet meer te vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')