abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128799336
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FOK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers Hieronder de deelnemers en de tickers!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
  Moderator woensdag 10 juli 2013 @ 15:54:20 #2
5428 crew  miss_sly
pi_128799422
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:50 schreef motorbloempje het volgende:
Ah, de kast is groot genoeg voor 2 zie ik _O-
Nou joh, het lijkt bij jou wel een Pavlov-reactie: bij woorden als baby, kind(eren), borstvoeding moet jij even kotsen :')

Weet je wat zo jammer is? Jij vindt dat je recht hebt op deze mening en daar heb je gelijk in. Ik vind alleen de manier waarop je daar altijd uiting aan moet geven, een beetje triest. Als iemand zo zou praten over dikkerds is de wereld te klein, maar over baby's en kinderen moet het maar gewoon kunnen. Ik vind het een beetje triest en onnodig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_128799441
Couscoussalade met broccoli en feta (Spicy Casablanca Couscous van Ainsley als basis) is trouwens prima in grote batch te maken op een zondag en dan mee te nemen als lunch naar werk/studie/waar dan ook. Zit geen vlees in en ook niet echt heel bederfelijke shizzle, iig niet iets wat na een 3 uur buiten de koelkast verandert in een moordmachine, dus dat is wellicht wel 'n leuke tip voor mensen die nog wat gezonds zoeken om mee te nemen :)
Ja doei.
pi_128799449
TT's mogen niet o|O
  woensdag 10 juli 2013 @ 15:56:04 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_128799510
Naja, mogen niet... Beetje onnodig,vooral deze :@
disclaimer
pi_128799554
Om even ontopic te blijven, ik zie liever een kind borstvoeding krijgen dan een enorme dikzak een supersized macmenu naar binnen werken. Meestal een stuk minder onsmakelijk.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_128799560
Ik vind het altijd wel gezellig staan maar goed doet er verder ook niet toe
pi_128799569
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:57 schreef Sarabi het volgende:
Ik vind het altijd wel gezellig staan maar goed doet er verder ook niet toe
Sterkheidsbaas van alles.
pi_128799588
Wacht, Sarabi, ging dat over borstvoeding of een TT?
:')
pi_128799594
Ik ben overigens al jaren uit de kast. Houden we nog maar even zo.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_128799612
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:57 schreef Lonaa het volgende:
:') _O-
Ja doei.
pi_128799628
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:57 schreef Lonaa het volgende:
Over een TT :D
pi_128799635
Dan laat ik mijn reactie staan. ^O^
  woensdag 10 juli 2013 @ 15:58:42 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_128799637
Ik heb weinig moeite met borstvoeding in het openbaar. Wat van mij dan weer niet zo hoeft is luiers verschonen waar nietsvermoedende omstanders bij zijn :')
disclaimer
pi_128799640
Weer even uit de lurkstand om Joycee88 deze te geven: :*

/terug in hok gaat...
  Moderator woensdag 10 juli 2013 @ 15:58:49 #16
5428 crew  miss_sly
pi_128799646
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:57 schreef Vanyel het volgende:
Ik ben overigens al jaren uit de kast. Houden we nog maar even zo.
:D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 10 juli 2013 @ 15:58:56 #17
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_128799652
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:54 schreef Sarabi het volgende:
TT's mogen niet o|O
Moblo mag alles.

Hoi Mo O+
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 10 juli 2013 @ 15:59:05 #18
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_128799658
In het openbaar voeden deed ik wel toen ze een babytje waren, maar vanaf een half jaar niet meer. En daarbij, waar zou ik anders moeten gaan voeden. Jij eet je eten toch ook niet op het toilet?
En ja, ik voedde discreet, je zag bij mij minder dan bij een willekeurig Breezahsletje
pi_128799704
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:58 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Over een TT :D
:7
Ja doei.
  woensdag 10 juli 2013 @ 16:00:22 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_128799724
En het is maar een tiet. Haal de baby er af en iedereen heeft er ineens stukken minder moeite mee :P
disclaimer
pi_128799743
Even een update lijstje:
Late O: 2 volkoren met gerookte zalm. Koffie.
T: Stuk meloen met rauwe ham. Glas water
T: Appel.
T: mini romainesla, stukje gerookte makreel, stuk komkommer, beetje yoghurt. Glas water.
D: Stukje sparerib, zelfgemaakt aardappelsalade (met weinig mayo), halve courgette, halve gele paprika, 6 champignons, halve ui. :9

NOMONMNOM.
pi_128799760
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:00 schreef Stormqueen het volgende:
En het is maar een tiet. Haal de baby er af en iedereen heeft er ineens stukken minder moeite mee :P
OMFG EEN BLOTE JETSER! *rondrensmiley*
  woensdag 10 juli 2013 @ 16:01:46 #23
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_128799794
quote:
_O_ _O_ _O_

En nu klaar ermee, ik ben geen bvmafioso, maar dit soort dingen doet me wel stijgeren
pi_128799800
quote:
Voor de gemiddelde FOK!kende man is dat natuurlijk een once-in-a-lifetime opportunity :') :P
Ja doei.
pi_128799822
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:58 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb weinig moeite met borstvoeding in het openbaar. Wat van mij dan weer niet zo hoeft is luiers verschonen waar nietsvermoedende omstanders bij zijn :')
Ik vind het ook altijd hoogst ongemakkelijk als dat onverhoopt nodig is, maar soms weet je gewoon echt niet waar je t minder publiek kunt maken.
Wat ik echt ranzig vind, zijn mensen die dat gewoon op andermans meubilair doen zonder er iets onder te leggen :r

Oh en discreet voeden met een cup H is best een uitdaging.
  woensdag 10 juli 2013 @ 16:04:02 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_128799898
Tieten O+
disclaimer
  woensdag 10 juli 2013 @ 16:04:20 #27
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_128799914
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Oh en discreet voeden met een cup H is best een uitdaging.
dat geloof ik graag, met mijn cup C is het een stuk makkelijker
pi_128799939
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:00 schreef Lonaa het volgende:
Even een update lijstje:
Late O: 2 volkoren met gerookte zalm. Koffie.
T: Stuk meloen met rauwe ham. Glas water
T: Appel.
T: mini romainesla, stukje gerookte makreel, stuk komkommer, beetje yoghurt. Glas water.
D: Stukje sparerib, zelfgemaakt aardappelsalade (met weinig mayo), halve courgette, halve gele paprika, 6 champignons, halve ui. :9

NOMONMNOM.
Vind 't vooral wat weinig.
Ja doei.
pi_128800650
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:04 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Vind 't vooral wat weinig.
Ik zit op dit moment goed vol. Komt door die bak sla. De BBQ gaat zo aan. Mocht ik vanavond nog honger/trek hebben eet ik dan nog iets.

Ik zal t lijstje eens door een teller heenhalen.
pi_128800915
1600. Dat is exclusief de marinade van de spareribs. Mja, daar kan nog wel wat bij.
pi_128800968
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:28 schreef Lonaa het volgende:
1600. Dat is exclusief de marinade van de spareribs. Mja, daar kan nog wel wat bij.
Wat is het in jouw lijst dan dat zoveel kcal heeft?
Kan alleen de aardappelsalade en de sparerib bedenken....
pi_128801079
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:29 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Wat is het in jouw lijst dan dat zoveel kcal heeft?
Kan alleen de aardappelsalade en de sparerib bedenken....
De makreel in de salade en de zalm bij t ontbijt. :)

Zalm, gerookt 185 kcal
Gerookte makreel 246 kcal
Spareribs zonder bot 312 kcal

De aardappelsalade doet ongeveer 250.

Alle vis lag al een tijdje en moest op. Had best wat zalm en makreel vandaag. Nu is het iig op. ;)
pi_128801113
Aha :)
Dan neem je inderdaad een flink stuk zalm op je brood als ik het vergelijk met mij.
pi_128801190
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:33 schreef Sarabi het volgende:
Aha :)
Dan neem je inderdaad een flink stuk zalm op je brood als ik het vergelijk met mij.
Het was zo een moot warmgerookte zalm. Totaal was ie 180 gram. De helft had ik vandaag. Dus ja, das vrij veel, maar wel verdomd lekker. :9
pi_128801229
Oh Isabeau, je zou jezelf nog eens versteld kunnen staan! Ik beschouwde mezelf voor ik aan kinderen begon als een groot voorstander van relaxed ouderschap: maak het jezelf niet onnodig moeilijk of zwaar, neem een ruggenprik en geef gerust een flesje. Maar toen het eerste kind er eenmaal was, namen de hormonen het over. Het is dan ook een groot misverstand dat het de "borstvoedingsmaffia" is die aan moeders oplegt dat ze borstvoeding moeten geven; het zijn in verreweg de meeste gevallen de moeders zelf die zo graag willen, om allerlei emotionele redenen. De natuur zit vernuftig in elkaar.

Ik zie wel een parallel met afvallen: als je eenmaal dun bent of dunner wordt, kun je gezond eten en bewegen belangrijker gaan vinden, terwijl je die zaken toen je dik was misschien nog als een noodzakelijk kwaad zag. In die zin past een mens zich voortdurend aan aan nieuwe omstandigheden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_128801359
Maar ik ben ook groot voorstander van borstvoeding. En ik vind ook dat alle moeders gewoon in het openbaar moeten kunnen voeden! Ik krijg er alleen zo'n raar denkbeeld bij wat ik zelf niet eens kan plaatsen :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128801417
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:40 schreef Isabeau het volgende:
Maar ik ben ook groot voorstander van borstvoeding. En ik vind ook dat alle moeders gewoon in het openbaar moeten kunnen voeden! Ik krijg er alleen zo'n raar denkbeeld bij wat ik zelf niet eens kan plaatsen :D
Dat heb ik nu ook weer, terwijl ik zelf ook best lang gevoed heb. Op een of andere manier kun je dat gevoel van het normaal en zelfs vanzelfsprekend vinden dus ook weer kwijtraken.
pi_128801503
Dat vind ik wel grappig, Claudia :D Misschien moeten wij zelf een borstvoedende moeder zijn om het echt de normaalste zaak van de wereld te vinden ;)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 10 juli 2013 @ 16:52:13 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_128801835
Ik ken ook borstvoedende moeders die het me nu al afraden :')
disclaimer
pi_128802392
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:52 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ken ook borstvoedende moeders die het me nu al afraden :')
Het geven van kunstvoeding is ook geen sinecure. Baby's zijn gedoe. Kinderen zijn gedoe. Het scheelt een hoop als je je daarbij neergelegd hebt. :+

Mijn vader wou vroeger nooit afvallen omdat het hem allemaal te veel gedoe was, bijhouden wat je eet, hoeveel je eet, verpakkingen lezen. Ik begreep dat wel, want ik vond dat zelf ook ooit. (Al vond ik het in dit verband wat melodramatisch om te zeggen dat hij liever kort en gelukkig leefde dan lang en ongelukkig.) Ik wist toen alleen nog niet dat het niet alleen makkelijker wordt op een bepaald moment, maar dat je het ook echt belangrijk kunt gaan vinden, of misschien wel leuk zelfs. Soms gaat de knop ineens om, soms groei je erin, vaak is het een combinatie van die twee dingen.
  woensdag 10 juli 2013 @ 17:07:17 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_128802443
Het ging ze er vooral om dat niemand het een keer van je kan overnemen denk ik ;)
disclaimer
pi_128802867
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het geven van kunstvoeding is ook geen sinecure. Baby's zijn gedoe. Kinderen zijn gedoe. Het scheelt een hoop als je je daarbij neergelegd hebt. :+

Mijn vader wou vroeger nooit afvallen omdat het hem allemaal te veel gedoe was, bijhouden wat je eet, hoeveel je eet, verpakkingen lezen. Ik begreep dat wel, want ik vond dat zelf ook ooit. (Al vond ik het in dit verband wat melodramatisch om te zeggen dat hij liever kort en gelukkig leefde dan lang en ongelukkig.) Ik wist toen alleen nog niet dat het niet alleen makkelijker wordt op een bepaald moment, maar dat je het ook echt belangrijk kunt gaan vinden, of misschien wel leuk zelfs. Soms gaat de knop ineens om, soms groei je erin, vaak is het een combinatie van die twee dingen.
Dit. Ook al rook ik nog steeds als een ketter, ik vind het opeens belangrijk om gezond te eten. Om ook op slechte dagen genoeg groente en fruit binnen te krijgen, en ervoor te zorgen dat andere mensen zich dat ook beseffen. Goed voor jezelf zorgen is opeens belangrijk!

Al dit borstvoeding geneuzel doet me denken aan laatst op mijn werk. Er kwam een papa/mama en peuter in een buggy het restaurant binnen. Ik had ze geholpen, nog even lief gekeken naar peuter en gevraagd hoe hij heette (ik <3 kinderen ;)) en was vervolgens op pauze gegaan. Ik kom terug van m'n pauze, en de moeder is opeens een baby aan het borstvoeden. Dus ik vraag aan m'n collega 'waar komt die baby opeens vandaan?' en zij zegt 'Ik heb ook geen flauw idee, die was er opeens!'. Uiteindelijk toch maar gaan vragen want het waren aardige mensen, bleek het een speciale dubbele kinderwagen te zijn waar de baby onder de peuter lag in een mandje. We waren allemaal erg onder de indruk :D
pi_128802934
Nu wil ik het geven van borstvoeding ook weer niet romantiseren, want er zitten heus onpraktische kanten aan. Maar ik vond het vele malen makkelijker om 's nachts in bed te blijven liggen, m'n baby de borst te geven en dankzij een door de hormonen opgewekte roes zonder problemen verder te kunnen slapen. (Ik heb één kind drie maanden zelf gevoed, het andere kind ruim een jaar.) En als je je in borstvoedingskringen begeeft, dan word je ook nog eens met allemaal onderzoekjes om de oren geslagen waaruit blijkt dat het geven van borstvoeding een gunstige invloed heeft op de kwaliteit van de slaap. Ik weet zelf niet zo goed hoe ik die moet beoordelen, want de boodschappers zijn niet bepaald belangeloos. Maar des te zinvoller om op je eigen ervaring af te gaan. Er zijn altijd wel mensen die je iets afraden.

Weet ik alweer een topicrelevante parallel te bedenken: ik word ook een beetje moe van die tegenstrijdige adviezen over eetfrequentie. Is het nou goed om te vasten, of moet je elke 2 uur iets eten om je "verbranding gaande te houden"? Hmf.
pi_128803069
Meh, als je 't mij vraagt is regelmaat gewoon regelmaat, waar je ook voor kiest, binnen de grenzen van gezond verstand.
Ik leef zelf op O - T - L - T - D schema, met vaak nog een S, maar als ik écht trek heb dan eet ik ook gewoon iets, en houd niet halsstarrig vast aan dit schema; als m'n lichaam om voer vraagt dan kan het het ook krijgen. Heb dan inmiddels zelf ook wel het verschil tussen 'lekkere trek' en echte trek weten te onderschijden, al heb ik eigenlijk zelden 'lekkere trek'.
Ja doei.
pi_128803198
Wat ik aan mezelf merk, is dat ik het makkelijker vind om niks te eten naarmate ik langere tijd niks gegeten heb. Dat druist in tegen alle reguliere adviezen (slecht voor je verbranding, zorgt ervoor dat je snaaitrek krijgt), maar het strookt wel met de intermittent fasting-theorieën die tegenwoordig in zwang lijken. Overigens eet ik liever wel regelmatig, want ik heb een op geen enkele feit berustend gevoel dat dat beter voor me is.

Ik las pas ook een interessante opmerking van sigme, dat het belang van gevarieerd eten overschat wordt. Is dat zo?
pi_128803274
Eetfrequentie schijnt niets uit te maken :7 Je moet vooral eten wanneer je het zelf prettig vindt en wat handig is in je dagschema. En wat je vol kan houden. Er zullen genoeg mensen zijn die vinden dat je x maaltijden op een dag moet eten, want dat werkt (voor hun) het beste. Tsja, wij van wc-eend... Voor elke duizenden mensen die zeggen het meest succes te hebben gehad met elke 2 uur eten staan duizenden mensen die zeggen succes te hebben met max 3 hoofdmaaltijden (of zelfs maar 1) per dag.

Als jij met alleen 3 hoofdmaaltijden waanzinnige snaaizin krijgt tussen die maaltijden dan zou het handig kunnen zijn om iets tussendoor te eten om dat te stoppen (en dan geen snickers, maar iets lekker gezonds). Er zijn voor en nadelen verbonden aan elke 2 uur eten en idem voor intermittend fasten. Maar het belangrijkste is dat je je plan kan volhouden en dat het dus bij je past.

En het allerbelangrijkste is nog steeds wàt je in je mond stopt, niet op welke tijdstippen, Dat zijn details.
pi_128803280
Zolang je je voedingsstoffen binnenkrijgt kun je elke dag precies hetzelfde eten, da's geen enkel probleem. Maar dat is dan alleen als je dagelijkse menu zorgt voor alles wat je nodig hebt aan vetten, eiwitten en zulks.
Ja doei.
  woensdag 10 juli 2013 @ 17:24:29 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_128803333
Claudia, ik geloof persoonlijk niet zo in dingen als "je verbranding op gang houden" en dat soort zaken. Het enige dat ik zelf overduidelijk ervaar is hoe langer ik "vast" hoe erger de vreetbui erna KAN zijn.
Maar zoveel adviezen er over zijn, zoveel verschillende ervaringen en bewijzen zijn er ook voor het een, danwel het ander.
disclaimer
  woensdag 10 juli 2013 @ 17:25:36 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_128803389
wat Isa en moblo zeggen dus eigenlijk.
disclaimer
pi_128803457
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ik las pas ook een interessante opmerking van sigme, dat het belang van gevarieerd eten overschat wordt. Is dat zo?
Je schijnt zelfs beter af te kunnen vallen op elke dag hetzelfde eten :7 Dus elke dag zelfde ontbijt, elke dag zelfde lunch en eventueel alleen in avondeten variëren. Maar goed, het is maar wat je zelf prettig vindt/wilt. Als je maaltijden elke dag hetzelfde zijn moeten ze natuurlijk wel propvol zitten met goede voedingsstoffen. Zelf denk ik dat variëren je een grotere kans geeft om alle gezonde micronutriënten binnen te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')