Er is maar 1 vorm van euthanasie in de Nederlandse juridische situatie: het actief beëindigen van het leven met doorgaans 2 injecties. In het geval van Friso was dat niet mogelijk.quote:Op maandag 12 augustus 2013 20:28 schreef Jian het volgende:
Ma ja, stekker is hier natuurlijk figuurlijk en een metafoor voor enige vorm van euthanasie.
Whatever.quote:Op maandag 12 augustus 2013 21:32 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Er is maar 1 vorm van euthanasie in de Nederlandse juridische situatie: het actief beëindigen van het leven met doorgaans 2 injecties. In het geval van Friso was dat niet mogelijk.
Niks whatever. Even de casus van Friso terzijde; zorgvuldig gebruik van terminologie is belangrijk als het gaat om complexe en gevoelige zaken als levenseindekeuzes. Hoe vaak ik patiënten moet uitleggen dat euthanasie echt iets anders is dan oma niet meer beademen of palliatief te sederen met midazolam...quote:
Dagonet begon .....quote:Op maandag 12 augustus 2013 21:50 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Niks whatever. Even de casus van Friso terzijde; zorgvuldig gebruik van terminologie is belangrijk als het gaat om complexe en gevoelige zaken als levenseindekeuzes. Hoe vaak ik patiënten moet uitleggen dat euthanasie echt iets anders is dan oma niet meer beademen of palliatief te sederen met midazolam...
werd net gemeld dat hij idd in besloten kring begraven gaat worden zonder pers al zullen ze wel buiten staan te wachtenquote:Op maandag 12 augustus 2013 21:37 schreef HiZ het volgende:
Wat ik niet helemaal begrijp is dat ze in de media zitten te doen alsof Friso een begrafenis gaat krijgen zoals Bernard of Claus die hebben gehad; dat waren toch overduidelijk begrafenissen voor leden van het Koninklijk Huis, wat Friso nou juist niet meer was.
Maar dat gaat het hier niet. Het gaat hier om een overleden lid van de koninklijke familie.quote:Op maandag 12 augustus 2013 21:50 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Niks whatever. Even de casus van Friso terzijde; zorgvuldig gebruik van terminologie is belangrijk als het gaat om complexe en gevoelige zaken als levenseindekeuzes.
inderdaad, helemaal mee eens. mijn moeder kreeg een hartstilstand thuis. door omstandigheden niet op tijd gestart met reanimatie (zat 4 minuten tussen) en is dus in dezelfde situatie als Friso in het ziekenhuis gekomen. Precies een week later hebben ze s'ochtends de machine's uitgezet en de natuur zijn gang laten gaan. s'avonds is ze overleden.quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja lijkt me echt een heel naar proces maar we zijn allemaal mensen met lusten en behoeften. Daarom moet je als je een relatie hebt ook duidelijk uitspreken naar elkaar dat áls er iets mocht gebeuren de ander vooral verder moet gaan met zijn/haar leven.
Wel bizar dat een rijk iemand zijn dood zolang kan rekken mijn neef lag nog geen 6 dagen in een soortgelijk coma en daar moest de spreekwoordelijke stekker al uit.
Ja, dus? Alsof eminent artsen als Van Gijn en Kuiper zich opeens niet aan het Wetboek van Strafrecht houden als hun patient een bijzondere achternaam heeft.quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:00 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar dat gaat het hier niet. Het gaat hier om een overleden lid van de koninklijke familie.
DonJames, ben jij het?quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:02 schreef dotKoen het volgende:
Ja, dus? Alsof eminent artsen als Van Gijn en Kuiper zich opeens niet aan het Wetboek van Strafrecht houden als hun patient een bijzondere achternaam heeft.
quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:00 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar dat gaat het hier niet. Het gaat hier om een overleden lid van de koninklijke familie.
Ik heb geen flauw idee wat je neuzelt.quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:04 schreef dotKoen het volgende:
Oh, wel extra zorg, maar niet opeens euthanasie als dat wettelijk onmogelijk is. Of bedoelde je dat niet met
[..]
quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:04 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee wat je neuzelt.
Is toch niet te vergelijken? Ik neem aan dat jij geen arts bent en geen kennis hebt van het dossier Friso maar wel graag een afwijkende mening prediktquote:Op maandag 12 augustus 2013 22:00 schreef phony1234 het volgende:
[..]
inderdaad, helemaal mee eens. mijn moeder kreeg een hartstilstand thuis. door omstandigheden niet op tijd gestart met reanimatie (zat 4 minuten tussen) en is dus in dezelfde situatie als Friso in het ziekenhuis gekomen. Precies een week later hebben ze s'ochtends de machine's uitgezet en de natuur zijn gang laten gaan. s'avonds is ze overleden.
nou nee hoor. maar wat er bij friso is gebeurt is bijna hetzelfde als bij mijn moeder. ook "buiten de tijd" gereanimeerd en wat meer dingen. vond het sowieso absurd dat ze 50 minuten hebben gereanimeerd. iedereen die een diploma heeft weet dat je na 15 minuten wel kunt ophouden.quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Is toch niet te vergelijken? Ik neem aan dat jij geen arts bent en geen kennis hebt van het dossier Friso maar wel graag een afwijkende mening predikt
Enige vorm van euthanasie? Er is maar een vorm van euthanasie en die is zelfgekozen... Verdiep je eens in terminologie vriendquote:Op maandag 12 augustus 2013 20:28 schreef Jian het volgende:
Ma ja, stekker is hier natuurlijk figuurlijk en een metafoor voor enige vorm van euthanasie. Als hier al sprake van is dan zal niemand, buiten Mabel, Beatrix, Alexander (en Maxima) en wat vertrouwelingen daarvan op de hoogte zijn geweest. Dus dat prins "weetikveel" zijn huwelijk heeft aangekondigd zegt in mij optiek niets. Het enige is de vakantie is van Alex en Max, maar dat kan natuurlijk ook zijn om alle schijn weg te nemen.
We zullen het nooit weten.
Mijn post ging erover of er mogelijk euthanasie in het spel zou kunnen zijn, dat jij daar een futiliteit uitpikt getuigt slechts van je onvermogen om hoofd- van bijzaken te scheiden, zeur. En ik ben je vriend niet, die kies ik altijd zorgvuldig!quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:18 schreef Poeke het volgende:
[..]
Enige vorm van euthanasie? Er is maar een vorm van euthanasie en die is zelfgekozen... Verdiep je eens in terminologie vriend
En palliatieve sedatie?quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:18 schreef Poeke het volgende:
[..]
Enige vorm van euthanasie? Er is maar een vorm van euthanasie en die is zelfgekozen... Verdiep je eens in terminologie vriend
Zijn heel wat artsen met jou over oneens. De eed ook. Maar ik heb geen medicijnen gestudeerd maar noem het beestje gewoon bij zijn naam en kom met je conclusies in simpele woordenquote:Op maandag 12 augustus 2013 22:17 schreef phony1234 het volgende:
[..]
nou nee hoor. maar wat er bij friso is gebeurt is bijna hetzelfde als bij mijn moeder. ook "buiten de tijd" gereanimeerd en wat meer dingen. vond het sowieso absurd dat ze 50 minuten hebben gereanimeerd. iedereen die een diploma heeft weet dat je na 15 minuten wel kunt ophouden.
Dat is zeer duidelijk geen euthanasie. Palliatieve sedatie is uitdrukkelijk niet bedoeld om leven te verkorten.quote:
quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:18 schreef Poeke het volgende:
[..]
bovendien:quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:23 schreef Jian het volgende:
[..]
Mijn post ging erover of er mogelijk euthanasie in het spel zou kunnen zijn, dat jij daar een futiliteit uitpikt getuigt slechts van je onvermogen om hoofd- van bijzaken te scheiden, zeur. En ik ben je vriend niet, die kies ik altijd zorgvuldig!
Wiens facebook en welke foto's?quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:03 schreef phony1234 het volgende:
zit net op facebook de foto's te bekijken dat max en wimlex thuis zijn. ik vind ze niet echt verdrietig eruit zien als ik het zo mag zeggen. zie zelfs wimlex lachend op 1 van die foto's. Je hoeft natuurlijk niet te huilen als je dat niet wilt maar lachen? Nee, dat heb ik de eerste paar dagen niet gedaan na het overlijden van mijn moeder.
maar ieder verwerkt natuurlijk op zijn eigen manier zijn/haar verdriet
nee niet een zuur lachje. de mevrouw die voor hem staat met die tassen is echt breeduit aan het lachenquote:
Ik weet niet waar jij een lachje ziet, hij laat iemand de deur uit, ten eerste is de foto niet heel scherp, ten tweede kan het net zo goed zijn dat hij iets zegt waardoor het lijkt alsof hij glimlacht.quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:03 schreef phony1234 het volgende:
zit net op facebook de foto's te bekijken dat max en wimlex thuis zijn. ik vind ze niet echt verdrietig eruit zien als ik het zo mag zeggen. zie zelfs wimlex lachend op 1 van die foto's. Je hoeft natuurlijk niet te huilen als je dat niet wilt maar lachen? Nee, dat heb ik de eerste paar dagen niet gedaan na het overlijden van mijn moeder.
Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:03 schreef phony1234 het volgende:
Want dan heb je als nabestaande heel wat te lachen natuurlijk.quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:20 schreef phony1234 het volgende:
[..]
dat zijn dood misschien toch niet zo plotseling was als dat ze willen doen geloven
Blijkbaar dat-ie elke fractie van een seconde van de hele dag met een bedrukt gezicht moet zitten. want als-ie dat niet doet vinden sommigen hem meteen niet oprecht, en denken dat het ze niets doet.quote:
dat zeg ik niet. maar dan ben je misschien wel wat "relaxter". en dat ze dan "opgelucht" zijn voor friso dat het nu toch voorbij is.quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:21 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Want dan heb je als nabestaande heel wat te lachen natuurlijk.
Phony is gewoon pissig dat Friso volgens Oostenrijkse regels gereanimeerd is, zoals ze daar hanteren bij een lawine-ongeluk, en dat dat compleet anders is dan bij zijn moeder, die en niet onder een lawine bedolven was, en geen prinses was, en vooral het laatste zou ongelijkheid bij de behandeling teweeg brengen, dusdanig ongelijk dat er bij Friso nog wat regels genegeerd zouden zijn.quote:
dat maak jij ervan.quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:22 schreef bfx het volgende:
[..]
Blijkbaar dat-ie elke fractie van een seconde van de hele dag met een bedrukt gezicht moet zitten. want als-ie dat niet doet vinden sommigen hem meteen niet oprecht, en denken dat het ze niets doet.
Geniepig in je vuistje.quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:21 schreef Scrutinizer het volgende:
Want dan heb je als nabestaande heel wat te lachen natuurlijk.
En dan zeker een ijsje na.quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:24 schreef Scrutinizer het volgende:
Je ziet duidelijk dat in één van die tassen van die mevrouw afhaal-Chinees zit en dat de Koning wel zin heeft een vorkje te prikken.
ten eerste ben ik geen hij maar een zij. en ik ben niet pissig. wat een aannames zeg, bah. en dat er meer gedaan is voor friso dan voor een burger is wel duidelijk.quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Phony is gewoon pissig dat Friso volgens Oostenrijkse regels gereanimeerd is, zoals ze daar hanteren bij een lawine-ongeluk, en dat dat compleet anders is dan bij zijn moeder, die en niet onder een lawine bedolven was, en geen prinses was, en vooral het laatste zou ongelijkheid bij de behandeling te weeg brengen, dusdanig ongelijk dat er bij Friso nog wat regels genegeerd zouden zijn.
Aannames zijn je niet vreemd, aan je posts te zien....quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:25 schreef phony1234 het volgende:
[..]
ten eerste ben ik geen hij maar een zij. en ik ben niet pissig. wat een aannames zeg, bah. en dat er meer gedaan is voor friso dan voor een burger is wel duidelijk.
Dat....quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:26 schreef shmoopy het volgende:
Die mensen hebben een dierbare verloren en men zit er met een telelens bovenop om te kijken of er wel genoeg en oprecht verdriet is?
Eng he? Niets om jaloers op te zijnquote:Op maandag 12 augustus 2013 23:26 schreef shmoopy het volgende:
Die mensen hebben een dierbare verloren en men zit er met een telelens bovenop om te kijken of er wel genoeg en oprecht verdriet is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |