abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage dinsdag 9 juli 2013 @ 21:47:41 #51
145738 superworm
is erbij
pi_128774086
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:27 schreef Poeke het volgende:

[..]

http://nos.nl/koningshuis(...)er-onze-privacy.html

Hoeveel meer privacy zou ze willen? Er is bijna niets bekend over de huidige toestand van Friso en ze heeft zichzelf opgesloten met kids op de meest afgeschermde plek van Nederland zo ongeveer.
Van die feiten lijkt ze maar een minimaal bewustzijn te hebben.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 9 juli 2013 @ 23:00:42 #52
3542 Gia
User under construction
pi_128778049
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 17:12 schreef Poeke het volgende:

[..]

Ondanks dat ik het ergens met je eens ben speel ik even de advocaat van de duivel: Versterven is in principe een best humane manier om te sterven. Je merkt er weinig van, zeker als je al niet meer bij bewustzijn bent.

Wat is ethisch? Hoe kun je vaststellen of iemand zelf lijdt in deze toestand? Hijzelf merkt er niets meer van, de enige die er last van hebben zijn zijn familieleden en vrienden.
Paar maanden geleden bij een oudtante van me.
Ze kreeg slaapmedicatie en pijnmedicatie. Heeft anderhalve dag geduurd. Maar ja, die was 90.

Lijkt me echt een hel voor Mabel. Ook de vraag of hij wel of niet iets merkt uit zijn omgeving.
pi_128779489
ben ik de enige die denkt dat dit einde verhaal voor friso is? Erg triest natuurlijk maar je kan ook niet jaren zo door blijven gaan.. Ik denk dat ze de stekker eruit trekken nu is terug in nederland is.
There are only 151 Pokémon.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 23:35:18 #54
3542 Gia
User under construction
pi_128780033
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 23:25 schreef Eenskijken het volgende:
ben ik de enige die denkt dat dit einde verhaal voor friso is? Erg triest natuurlijk maar je kan ook niet jaren zo door blijven gaan.. Ik denk dat ze de stekker eruit trekken nu is terug in nederland is.
Je hebt dit topic niet gelezen?
Volgens mij ben je echt niet de enige die dit denkt.
  Moderator dinsdag 9 juli 2013 @ 23:52:54 #55
184769 crew  Deisyy
pi_128781166
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 23:25 schreef Eenskijken het volgende:
Welke stekker? :')

Friso is stekkerloos en ademt zelf.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_128781442
Zo makkelijk gaat hwt allemaal niet...waarom denkt men toch van stekker er uit, die er niet in zit, spuit erin, hallooooo gevoelens familie. En klaar is Friso.
Geloof me...zo makkelijk gaan die dingen niet en dat is vaak ook maar heel goed
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 juli 2013 @ 00:00:55 #57
862 Arcee
Look closer
pi_128781589
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:19 schreef Poeke het volgende:
Verdere behandeling in een ziekenhuis is echter niet noodzakelijk meer.
Niet noodzakelijk omdat het gewoon zinloos is?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Moderator woensdag 10 juli 2013 @ 00:37:52 #58
184769 crew  Deisyy
pi_128783184
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 23:57 schreef Laysa het volgende:
Zo makkelijk gaat hwt allemaal niet...waarom denkt men toch van stekker er uit, die er niet in zit, spuit erin, hallooooo gevoelens familie. En klaar is Friso.
Inderdaad, zo makkelijk gaat dat allemaal niet, maar ik zei vanavond nog tegen mijn man dat hij de hulpverleners na 15 minuten reanimeren van me af moet trekken. Het lijkt me gruwelijk voor mezelf en mijn nabestaanden om zo'n lange tijd in kritieke oftewel uitzichtloze toestand te verkeren.

Maar wat je zegt, dat gaat zo makkelijk niet.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_128783284
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 23:52 schreef Deisyy het volgende:

[..]

de spreekwoordelijke stekker :P

En eens met onderstaande post:

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 23:57 schreef Laysa het volgende:
just give a second thought
what if we don't get caught...
  woensdag 10 juli 2013 @ 06:49:13 #60
225540 Pugg
Friends forever
pi_128785404
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:00 schreef Arcee het volgende:

[..]

Niet noodzakelijk omdat het gewoon zinloos is?
Ja, beluister de aflevering van "met het oog " van gisteravond maar
  † In Memoriam † woensdag 10 juli 2013 @ 07:08:07 #61
43556 miss_dynastie
pi_128785486
quote:

[..]

Is het echt honderd procent zeker dat hij stekkerloos is?
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 10 juli 2013 @ 07:10:34 #62
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_128785499
quote:

[..]

Bron?
pi_128785563
Tja, wat kan je er van zeggen....

Neuropsycholoog Eilander bij K&vdB

quote:
'Patiënten met minimaal bewustzijn worden niet beter'
9 juli, 2013 'Je kunt wel het welbevinden van patiënten verbeteren, maar niet de patiënt zelf verbeteren.' Dat zei klinisch neuropsycholoog Henk Eilander dinsdag naar aanleiding van de terugkeer van prins Friso naar Nederland. De prins verkeert in een toestand van 'minimaal bewustzijn'.

Eilander werkte 25 jaar met patiënten die in een vergelijkbare staat verkeren als prins Friso. 'Als je de omgeving gezellig maakt, merk je dat ze daarop reageren.'

'Minimaal bewustzijn' houdt volgens Eilander in dat patiënten 'zelfstandig kunnen ademen, regelmatig de ogen openen en reageren op een aantal prikkels'.

Wat is de levensverwachting van deze patiënten? 'Mensen overlijden over algemeen eerder, vanwege gebrek aan beweging', vertelt Eilander.
En dan heb je dit geval in de VS:

quote:
Drie jaar geleden ‘ontwaakte’ een Ameri­kaanse patiënt - hij was toen 39 jaar - na 19 jaar in een minimale bewustzijnstoestand (minimally conscious state, MCS) te hebben doorgebracht. De herrijzenis van deze Terry Wallis zorgde toen voor nogal wat aandacht in de media. Geen wonder, hij kon weer praten en had zijn basale motorische vaardig­heden terug. Henning Voss c.s. beschrijven de wonderlijke casus in The Journal of Clinical Investigation van vorige week.

In tegenstelling tot patiënten die in een persistente vegetatieve staat verkeren, vertonen patiënten in een MCS meer dan alleen reflexen. Ze kunnen echter niet of nauwelijks communiceren, zijn geïsoleerd en in zichzelf besloten, maar bij tijd en wijle valt wel vast te stellen dat ze een zeker zelfbesef of besef van de omgeving hebben.
Voss c.s. vergelijken het brein van patiënt Wallis met dat van twintig gezonde individuen en met de hersenen van een andere patiënt die na zes jaar nog niet was ontwaakt uit zijn MCS.

Wat ze vonden was opmerkelijk: axonale hergroei, vooral in de corticale gebieden. Neuronen in de betrekkelijk onbeschadigde regio’s van de hersenen van de ‘ontwaakte’ patiënt hadden langzaam nieuwe uitlopers en verbindingen gevormd.

Volgens drie Belgische commentatoren onder aanvoering van Steven Laureys is het vooral de metabole activiteit in de mediale pariëtale cortex bij patiënten in MCS, die het verschil maakt met patiënten in een meestal uitzichtloze vegetatieve staat. Dit gebied is vooral in wakende toestand erg actief, maar valt in de meeste veranderde bewustzijnstoestanden min of meer stil.
Wat is wijsheid?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 10 juli 2013 @ 09:04:40 #64
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_128786492
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:09 schreef Vivi het volgende:
Ik zet hier het kader v/h artikel wel even neer. Het was Dr Michael Kuiper (staat ook in de tekst)

[..]

Er staat een DT- fout in. :@
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 10 juli 2013 @ 09:45:22 #65
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_128787304
Ja, die maak ik soms :@ Eindredactie FTW!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_128787519
Prins Friso _O-

Ik kom niet meer bij.
  woensdag 10 juli 2013 @ 09:55:33 #67
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_128787576
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 07:22 schreef Montagui het volgende:

[..]

[..]

Wat is wijsheid?
Interessante informatie.

Dit bewijst nog maar dat er wel degelijk een geringe kans op herstel is.

Bij Prins Johan Friso is het wel zeer discutabel gezien de lange tijd zonder hartslag.

Ik vind het verschrikkelijk voor Prinses Beatrix en zijn gezin en familieleden. Tegelijkertijd fijn dat hij thuis kan verblijven.
  woensdag 10 juli 2013 @ 11:57:54 #68
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_128791093
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 09:53 schreef vluggejapie99 het volgende:
Prins Friso _O-

Ik kom niet meer bij.
:D
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:39:13 #69
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_128794671
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 17:12 schreef Poeke het volgende:

[..]

Ondanks dat ik het ergens met je eens ben speel ik even de advocaat van de duivel: Versterven is in principe een best humane manier om te sterven. Je merkt er weinig van, zeker als je al niet meer bij bewustzijn bent.

Wat is ethisch? Hoe kun je vaststellen of iemand zelf lijdt in deze toestand? Hijzelf merkt er niets meer van, de enige die er last van hebben zijn zijn familieleden en vrienden.
Mijn zus vertelde indertijd dat het buiten de patiënt om gebeurde (wat tegenwoordig theoretisch niet meer gebeurt) en dat ze het wel merkten.

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:35 schreef starla het volgende:

[..]

Dat kan, maar waarom wordt dan niet het spiergeheugen voor een fles wijn opentrekken getriggerd? Het concept 'pen' komt blijkbaar bewust door waardoor hij deze correct hanteert. Zonder bewustzijn van de pen dan zou je er toch eerder helemaal niets mee doen? Weggooien ofzo naar Beatrix :P
Of reik gelijkvormige dingen aan: pen, sigaret, penvormige zaklantaarn, één eetstokje. Dan kan je zien wat ze ermee doen zoals vasthouden zoals het hoort, ermee friemelen op gebruikelijke manier, aannemen wat in de handen geduwd wordt en verder niets.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 07:22 schreef Montagui het volgende:

[..]

[..]

Wat is wijsheid?
Dus stamceltherapie valt te overwegen?

Wat hier wijsheid is, hangt ook af van de oorzaken. Heeft die Amerikaan ook hartstilstand gehad, dus overal zuurstoftekort? Uit wat ik hier gelezen heb, is gezegd dat dit veel uitmaakt voor de prognose.
pi_128798934
Kuiper aan het woord, in het AD van vandaag.
http://www.ad.nl/ad/nl/96(...)-betrokkenheid.dhtml
pi_128804455
Al zou hij "ontwaken", wat voor een leven heeft ie dan nog? Los van alles wat hier nu gezegd wordt op het medische gebied. Dan kun je toch maar beter gewoon dood zijn?
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  woensdag 10 juli 2013 @ 19:22:34 #73
208890 June.
Seriously?
pi_128807331
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juli 2013 07:10 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Bron?
De OP ;)
Shine bright like a diamond.
pi_128809973
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 09:53 schreef vluggejapie99 het volgende:
Prins Friso _O-

Ik kom niet meer bij.
2012 belde...ze willen hun grap terug... :O
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_128810849
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:53 schreef Samson het volgende:
Al zou hij "ontwaken", wat voor een leven heeft ie dan nog? Los van alles wat hier nu gezegd wordt op het medische gebied. Dan kun je toch maar beter gewoon dood zijn?
Ja niet zo goed, arme Mabel
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')