En als die wordt overschreden?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:55 schreef EdwinMartens het volgende:
[..]
Ik dreig niet, ik waarschuw waar voor mij de grens ligt.
Dat gaat uiteraard niet altijd ( zonder brokken te maken)quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:48 schreef Danny het volgende:
[..]
Als er iets in de weg staat loop je een stukje. Even je camera bewegen en voila, het staat niet meer in de weg. Zo zou je bv bij die foto van die hond op je site een klein stukje naar rechts kunnen gaan zodat er geen boom voor z'n oog zit. En zou je bij die foto van die snelweg een centimeter of vier naar links of recht kunnen om te zorgen dat bij die (geparkeerde?) auto geen lantaarnpaal uit z'n dak groeit. en zou je (enz. enz.)
Het onderwerp van de foto is dan ook niet "racewagen", maar "zo ziet een greenscreen set-up eruit" o.i.d., lijkt me. Er is een verschil tussen een functionele foto en een artistieke interpretatie van de werkelijkheid.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:41 schreef EdwinMartens het volgende:
...Kijk een schuine lijn is mooi...
maar hier is het die lijn die de boel een beetje , ja hoe zal ik het zeggen "Aan het oog onttrekt..."
...
Toch is het zonde van die racekarquote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:57 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het onderwerp van de foto is dan ook niet "racewagen", maar "zo ziet een greenscreen set-up eruit" o.i.d., lijkt me. Er is een verschil tussen een functionele foto en een artistieke interpretatie van de werkelijkheid.
Het doel is dat mensen op de foto gaan met die wagen alsof ze op t circuit racen, reclame voor de sponsor omdat mensen t op facebook zetten dus de racewagen voldoet aan zn functiequote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:57 schreef EdwinMartens het volgende:
[..]
Toch is het zonde van die racekar
dat had ik begrepen maar ik had iets hoger en iets meer van voren geschoten denk ikquote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:00 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het doel is dat mensen op de foto gaan met die wagen alsof ze op t circuit racen, reclame voor de sponsor omdat mensen t op facebook zetten dus de racewagen voldoet aan zn functie
Maarre wat als iemand er overheen gaat?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:55 schreef EdwinMartens het volgende:
[..]
De grens ligt op FOK! bij waarschuwen voor die grens (eigenlijk is dat er al overheen). Als je bang bent voor de discussie moet je 'm niet aangaan en niet lafjes dreigen waarschuwen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:55 schreef EdwinMartens het volgende:
[..]
dan moet je je paspoort bij je hebbenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:05 schreef Stefan het volgende:
[..]
Maarre wat als iemand er overheen gaat?
dat dusquote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:57 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het onderwerp van de foto is dan ook niet "racewagen", maar "zo ziet een greenscreen set-up eruit" o.i.d., lijkt me. Er is een verschil tussen een functionele foto en een artistieke interpretatie van de werkelijkheid.
Het ging niet om de discussie , lees maar eens terug.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:07 schreef Danny het volgende:
[..]
De grens ligt op FOK! bij waarschuwen voor die grens (eigenlijk is dat er al overheen). Als je bang bent voor de discussie moet je 'm niet aangaan en niet lafjes dreigen waarschuwen.
ok, maar waar je gemekker over smaad en laster vandaan komt is me compleet onduidelijk. ik vind je duidelijk een baggerfotograaf gezien wat je op je site aan foto's toont. Dat kan mijn zoontje van acht letterlijk beter met zijn compactcamera. Is dat smaad of laster? Of een mening?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:26 schreef EdwinMartens het volgende:
[..]
Het ging niet om de discussie , lees maar eens terug.
Discussie is niet erg, jij vind alles wat een foto kan maken een camera, ik vind van niet..
dat is vrijheid van meningsuiting. Jij vind copyright op foto's ook niet altijd verdedigbaar ( las ik ergens anders) dat is een mening en dat mag, een ander vind dat dat een onvervreemdbaar recht is.
( en ik weet nog niet waar ik sta)
Een mening mag je hebben (uiteraard)
de betreffende post waaraan je refereert bevat enkel zelfspot en geen enkele uitspraak in relatie tot jou, jouw bedrijf en/of jouw fotokunsten.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:26 schreef EdwinMartens het volgende:
[..]
Het ging niet om de discussie , lees maar eens terug.
Discussie is niet erg, jij vind alles wat een foto kan maken een camera, ik vind van niet..
dat is vrijheid van meningsuiting. Jij vind copyright op foto's ook niet altijd verdedigbaar ( las ik ergens anders) dat is een mening en dat mag, een ander vind dat dat een onvervreemdbaar recht is.
( en ik weet nog niet waar ik sta)
Een mening mag je hebben (uiteraard)
Dat is een mening.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:30 schreef Danny het volgende:
[..]
ok, maar waar je gemekker over smaad en laster vandaan komt is me compleet onduidelijk. ik vind je duidelijk een baggerfotograaf gezien wat je op je site aan foto's toont. Dat kan mijn zoontje van acht letterlijk beter met zijn compactcamera. Is dat smaad of laster? Of een mening?
Ik vind dat mensen geen geld aan je zouden moeten geven om lelijke foto's van ze te maken. Dat is mijn mening. Doen mensen het toch? Hej, het is hun geld om over de balk te smijten.
Waar precies zie jij smaad en laster in dit topic, danwel iets dat daar ook maar in de verste verte naar neigt?
Dit lijkt me een prima einde van deze discussie. Dan hoeven er ook geen MODjes in te grijpen. Allemaal back on topic aub.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:39 schreef EdwinMartens het volgende:
[..]
Dat is een mening.![]()
maar ik vond dat x-tremed zijn opmerking suggestief, en ik wilde even aan de rem trekken voordat het helemaal uit de hand loopt.
jouw mening was dus dat zijn zelfspot suggestief was naar jou toe? ok.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:39 schreef EdwinMartens het volgende:
[..]
Dat is een mening.![]()
maar ik vond dat x-tremed zijn opmerking suggestief, en ik wilde even aan de rem trekken voordat het helemaal uit de hand loopt.
Meer drinken en/of roken.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:16 schreef sararaats het volgende:
mijn handen trillen wel eens als ik een mooie foto wil maken
vooral ook meer eten..quote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:16 schreef sararaats het volgende:
mijn handen trillen wel eens als ik een mooie foto wil maken
Als ik meer drink kan ik geen foto`s meer maken..quote:
Ik neem altijd een lading krentenbollen mee,quote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:29 schreef spreading het volgende:
[..]
Als ik meer drink kan ik geen foto`s meer maken..
Overigens wel een lastig probleem, heb je het op specifieke tijdstippen, heel de dag door of alleen als je een tijd niet gegeten hebt, zoals hier al aangegeven staat.
Verder ligt het ook aan wat je wilt fotograferen, met welke lens en op welk tijdstip.. Een stad, op een mooie dag kan best et een 20mm op 1/2000 als je wat trilt. Een vogel in de schemering met een 600mm zonder IS/VR word al wat lastiger, zeker als je rond de 1/500 oid moet gaan zitten.
Als je WEL een fotograaf was geweest was je waarschijnlijk helemaal zuurquote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:19 schreef Stefan het volgende:
Ik heb net Maxima gefotografeerd, niet met mn Powershot, ze ziet me aankomen, denkt ze meteen, das geen fotograaf
RVD : wat komt u doen
IK: fotos maken
RVD mogen we uw camera zien
IK: laat Compact zien
RVD: trekt pistool: dat is verdacht, gaat u maar even mee naar het bureau
Viel mee, ik mocht gewoon doorlopen. Maar had een grote fototas mee dat maakte denk ik indrukquote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:23 schreef EdwinMartens het volgende:
[..]
Als je WEL een fotograaf was geweest was je waarschijnlijk helemaal zuur
(gezien het protocol enzo)
Had je willem een oranjeboompje gegeven ?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:24 schreef Stefan het volgende:
[..]
Viel mee, ik mocht gewoon doorlopen. Maar had een grote fototas mee dat maakte denk ik indruk
En in Noord-Korea kan ik met m'n Coolpix gewoon plaatjes schieten van alle bruggen, stations en militaire basissen. Komt er zo'n bewaker op me af "U mag geen foto's maken hiervan!!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:19 schreef Stefan het volgende:
Ik heb net Maxima gefotografeerd, niet met mn Powershot, ze ziet me aankomen, denkt ze meteen, das geen fotograaf
RVD : wat komt u doen
IK: fotos maken
RVD mogen we uw camera zien
IK: laat Compact zien
RVD: trekt pistool: dat is verdacht, gaat u maar even mee naar het bureau
Lex was er niet.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:25 schreef EdwinMartens het volgende:
[..]
Had je willem een oranjeboompje gegeven ?
'Dit is niet mijn camera vriend'quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:25 schreef DonJames het volgende:
[..]
En in Noord-Korea kan ik met m'n Coolpix gewoon plaatjes schieten van alle bruggen, stations en militaire basissen. Komt er zo'n bewaker op me af "U mag geen foto's maken hiervan!!" Ik dus zo van "doe ik heul niet! This is not the echte camera you're looking for."
ook nog een klacht idd; 'fotografen' die rondlopen zonder keigrote fototas. Nog erger is als ze daarbij ook nog eens géén fotovest dragen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:24 schreef Stefan het volgende:
[..]
Viel mee, ik mocht gewoon doorlopen. Maar had een grote fototas mee dat maakte denk ik indruk
Dit is meer voor de DSLR videohoek maar komt op hetzelfde neer, een hilarisch filmpje over deze discussiequote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:30 schreef Danny het volgende:
[..]
ook nog een klacht idd; 'fotografen' die rondlopen zonder keigrote fototas. Nog erger is als ze daarbij ook nog eens géén fotovest dragen.
Ken je deze?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:25 schreef EdwinMartens het volgende:
[..]
Had je willem een oranjeboompje gegeven ?
Obi Wanquote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:25 schreef DonJames het volgende:
[..]
En in Noord-Korea kan ik met m'n Coolpix gewoon plaatjes schieten van alle bruggen, stations en militaire basissen. Komt er zo'n bewaker op me af "U mag geen foto's maken hiervan!!" Ik dus zo van "doe ik heul niet! This is not the echte camera you're looking for."
loopt zonder tas maar met explorer case, prettig als stoeltjequote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:30 schreef Danny het volgende:
[..]
ook nog een klacht idd; 'fotografen' die rondlopen zonder keigrote fototas. Nog erger is als ze daarbij ook nog eens géén fotovest dragen.
Ik geloof dat X-tremed daar zo'n vliegend ding voor heeftquote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:25 schreef DonJames het volgende:
[..]
ik heb geen copterquote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:46 schreef EdwinMartens het volgende:
[..]
Ik geloof dat X-tremed daar zo'n vliegend ding voor heeft
Holy smokequote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:53 schreef x-tremed het volgende:
[..]
ik heb geen copter
ik heb een statief van 7.5 meter[ afbeelding ]
nog niet, statief net donderdag binnen gekregen van de importeur dus nog maar 1 dagje kunnen testen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:55 schreef EdwinMartens het volgende:
[..]
Holy smoke![]()
nooit omver gelopen door iemand ?
Kan je dan met zo'n ding, bijvoorbeeld, bij het, ik noem maar wat, buurmeisje op de, zeg, 1e verdieping in haar, ehm hypothetische, slaapkamer filmen? Niet dat ik dat van plan ben natuurlijk, stel je voor, haha! ehhm jaquote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:53 schreef x-tremed het volgende:
ik heb geen copter
ik heb een statief van 7.5 meter[ afbeelding ]
dat zij bijvoorbeeld misschien wellicht hypothetisch gezien mogelijk zijnquote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:06 schreef DonJames het volgende:
[..]
Kan je dan met zo'n ding, bijvoorbeeld, bij het, ik noem maar wat, buurmeisje op de, zeg, 1e verdieping in haar, ehm hypothetische, slaapkamer filmen? Niet dat ik dat van plan ben natuurlijk, stel je voor, haha! ehhm ja
Op een festival/feest wel handig ja. In de natuur kan je er ook voor kiezen om hem met haringen of scheerlijnen te bevestigen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:58 schreef x-tremed het volgende:
[..]
nog niet, statief net donderdag binnen gekregen van de importeur dus nog maar 1 dagje kunnen testen.
Maar daarom bedienen we hem ook met 2 personen, 1 om het statief te bedienen en vast te houden en de ander om via WiFi de camera te bedienen
volgens de importeur kan ie als volgt dragenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Op een festival/feest wel handig ja. In de natuur kan je er ook voor kiezen om hem met haringen of scheerlijnen te bevestigen.
Is dat statief nog een beetje sterk helemaal uitgeschoven, of wordt het een wiebelig ding?
Is wel zonde ja..quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:28 schreef Stefan het volgende:
Oke, ontopic dan maar
KLacht: opslag van je foto's is alleen nog maar digitaal, nergens meer een la met vergeten negatieven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |