Nee, ik heb gewoon met dit mooie weer geen zin om jou voor de zoveelste keer uit te leggen dat zonder juristen er geen rechtstaat is en dat je dan een barbarij krijgt. Dan kunnen de Marocjes je iedere dag in je bek schijten zonder dat je er over mag stampvoeten op fok, want die pc van jou is ook al lang meegenomen en niemand die iets voor je kan betekenen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:10 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb echt een gevoelig snaartje geraakt he? Normaliter heb je wel een comeback, nu beperk je jezelf tot een one-liner. Wat is er? Geen weerklank op het feit dat je zelf maar stiekem bar weinig 'presteert' in de maatschappij?
Leuk, maar die vlieger gaat voor jou niet op. Jij bent namelijk degene die over het algemeen de financiële fraudeurs van dit land vertegenwoordigt, en laten we die nou net wel kunnen missen als kiespijn.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, ik heb gewoon met dit mooie weer geen zin om jou voor de zoveelste keer uit te leggen dat zonder juristen er geen rechtstaat is en dat je dan een barbarij krijgt. Dan kunnen de Marocjes je iedere dag in je bek schijten zonder dat je er over mag stampvoeten op fok, want die pc van jou is ook al lang meegenomen en niemand die iets voor je kan betekenen.
Maar hé... jij mag wel iets met jouw klauwen doen!
(waarschijnlijk de plee schoonmaken bij die Marocjes die nodig vonden dat jij dat bij hen deed)
ook de rechtstaat is gevoelig voor fouten, dat begint bij recht hebben en het al dan niet krijgen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, ik heb gewoon met dit mooie weer geen zin om jou voor de zoveelste keer uit te leggen dat zonder juristen er geen rechtstaat is en dat je dan een barbarij krijgt. Dan kunnen de Marocjes je iedere dag in je bek schijten zonder dat je er over mag stampvoeten op fok, want die pc van jou is ook al lang meegenomen en niemand die iets voor je kan betekenen.
Maar hé... jij mag wel iets met jouw klauwen doen!
(waarschijnlijk de plee schoonmaken bij die Marocjes die nodig vonden dat jij dat bij hen deed)
Ja. Hartstikke leuk voor je. Criminaliteit in Bulgarije daalt al sinds zeer geruime tijd. Net zoals in zo goed als volledig Europa.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:57 schreef Wokkel het volgende:
[..]
De boel vanuit microperspectief bekijken en dat betrekken op het grotere geheel, dat zet zoden aan de dijk.
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:10 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Zeker niet meegekregen dat de Roemeense en Hongaarse politie vorige week alarm sloegen? Er is daar zo goed als geen crimineel te vinden. Volgens de politie daar is het merendeel naar Nederland en België vertrokken.
Ik kan je de bron wel geven hoor. Ging puur om Roemenie en inderdaad dat er aanwijzingen waren dat er groepen criminelen onderweg waren naar Belgie. Wel een faal dat je iets ergens op de radio hebt gehoord en het even later op een forum alweer half hebt verdraaid.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:49 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Ik zal straks thuis Ff zoeken, het was op BNR waar ik het hoorde.
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:18 schreef pinine het volgende:
Van de bulgaarse mannen heeft 67% een baan maar hoe kan dat dan als ze per 1 januari pas legaal mogen werken?, werken ze allemaal illigaal of zo?
De meeste werken (nu nog wel) illegaal. Een kleiner gedeelte heeft een dubbel paspoort en werkt daardoor legaal. En een nog kleiner gedeelte heeft een werkvergunning gekregen vanwege het soort werk dat hij/zij doet.quote:
Er was een tijd dat ik primair fiscaal straf-(proces)recht deed. Waarbij het onderscheid tussen verdachte en dader voor jou toch maar weer erg lastig blijkt.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:17 schreef Scorpie het volgende:
Leuk, maar die vlieger gaat voor jou niet op. Jij bent namelijk degene die over het algemeen de financiële fraudeurs van dit land vertegenwoordigt, en laten we die nou net wel kunnen missen als kiespijn.
Turks Bulgaren. in Bulgarije worden ze niet als Bulgaren gezien en in Turkije niet als Turken. Vallen overal een beetje buiten de bootquote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:08 schreef arjan1212 het volgende:
de Bulgaren die naar nederland komen en blijven zijn Turken
Klets niet man. Als ik hier over het industrieterrein rijd zie ik bij tal van bedrijven busjes van poolse uitzendbureaus staan. Werk wat gewoon door Nederlanders gedaan werd.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 06:33 schreef sturmpie het volgende:
zij vervullen de banen waarvoor de Nederlander niet uit zijn bed komt
Dit. De vervoer sector kampt er ook behoorlijk mee. Zelfs de Taxi branche gaat er gebukt onder.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:20 schreef Ludd het volgende:
[..]
Klets niet man. Als ik hier over het industrieterrein rijd zie ik bij tal van bedrijven busjes van poolse uitzendbureaus staan. Werk wat gewoon door Nederlanders gedaan werd.
Voor wat betreft de glas en tuinbouw gaat jouw aanname wellicht op, maar de inzet van Oost-Europese arbeiders beperkt zich al lang niet meer tot de glas en tuinbouw.
Voor je plezier. Wat anders?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:47 schreef Skwish het volgende:
[..]
1800 euro is een modaal inkomen. Waar werk je dan nog voor?
Tja maar het is wel zo dat mogelijk vele NLers al jaren lang premies hebben betaald en dus hebben bijgedragen aan het sociaal vangnet.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ook in Bulgarije heb je luie, werkschuwe mensen die liever niks doen en toch geld willen vangen. Als Nederland zo gek is om ze dat geld te geven, geef ze dan eens ongelijk. Ik zie niet zo gek veel verschil tussen werkschuwe Bulgaren en werkschuwe Nederlanders.
Net als die Bulgaren en Polen?quote:
Ik zou het niet weten. Maar in hun beleving, wanneer terug gaan naar eigen land dan hebben ze natuurlijk wel iets om te besteden. Dat hadden NLers die in het Midden-Oosten zaten destijds ook. Mogelijk nu nog. Voor plaatselijke begrippen was dit een normaal loon. Maar hier in NL een vermogen.quote:
Toch is het verontrustend dat er veel criminelen uit Polen, Bulgarije, Roemenië en Litouwen komen naar Nederland. Die mensen komen niet om te werken maar om te roven.quote:
Prima dat die landen minder criminaliteit krijgen, maar ik hou mijn hart vast voor Nederland, dit kan toch nooit lang goed gaanquote:De georganiseerde criminaliteit stijgt in West-Europa en daalt fors in midden- en Oost-Europa. Die trend is zichtbaar sinds de verruiming van het interne Europese handelsverkeer en de uitbreiding van de Europese Unie. Dit constateert de politie in zowel West- als Oost-Europa.
'We exporteren niet alleen goederen, maar ook onze misdaad', zegt Agata Tonder-Nowak, hoofdonderzoekster georganiseerde misdaad van de landelijke politie in Warschau. Zo is het aantal autodiefstallen in Polen na de Schengen-akkoorden met bijna 77 procent gedaald. De sterkste afname deed zich voor in 2004, toen Polen lid werd van de Europese Unie.
Wisseltrucs
'Die daling gaat door', zei ze woensdag op een congres over grensoverschrijdende criminele bendes aan de Universiteit Utrecht. Ze noemt vier oorzaken: 'In West-Europese landen zijn meer luxegoederen te halen, de winsten zijn groter, de pakkans is klein en jullie straffen zijn laag.' Dezelfde trend geldt volgens haar voor ramkraken, overvallen, winkel- en huisinbraken, wisseltrucs, koperdiefstal en het in omloop brengen van vals geld.
Gestolen goederen worden doorgaans in het land van herkomst verkocht. Het gaat om bendes van 2 tot 25 mensen. Hun daden zijn goed voorbereid en doelgericht. Zij blijven relatief kort in een West-Europees land en gaan dan weer naar huis.
Ook rechercheur Szonja Szabó van het Nationaal bureau voor onderzoek naar georganiseerde misdaad in Boedapest constateert dat veel criminaliteit uit Hongarije is verplaatst. Zij stelt dat mensenhandel door Hongaarse minderheden, zoals Roma, stijgt. De gevolgen zijn in West-Europa een toename van prostitutie, diefstal en misbruik van de sociale voorzieningen. Zij benadrukt dat deze groepen door armoede worden gedreven.
Volgens Frank van den Heuvel van de politie Rotterdam-Rijnmond komen de meeste 'mobiele bendes' uit Polen, Bulgarije, Roemenië en Litouwen. Uit de eerste drie landen komen ook veel migranten die gewoon werk zoeken, maar Litouwers komen vrijwel uitsluitend met criminele motieven, stelt hij. Alleen al in en rond Rotterdam is het aantal delicten door Litouwers toegenomen van 200 in 2007 tot ruim 2.300 dit jaar. Daarbij zou Litouwen fungeren als doorvoerland voor gestolen goederen naar Rusland en verder.
Voordelen
'Bij de opening van de grenzen is alleen stilgestaan bij de economische voordelen', zegt hoogleraar criminologie Dina Siegel. 'Er werd niet gekeken naar de veiligheid en daar is nog steeds amper onderzoek naar.'
In opdracht van de KLPD onderzoekt Siegel de motieven, sociale structuur en gevolgen van grensoverschrijdende bendes. Volgens Siegel blijven sommige bendes maar 24 uur in een land als Nederland, waardoor de pakkans gering is. Ook is de internationale samenwerking van de politie 'niet optimaal'.
Uit gesprekken met gedetineerde midden- en Oost-Europeanen zou blijken dat ze Nederlandse straffen niet alleen laag vinden, maar soms zelfs willen worden opgepakt om in de cel 'uit te rusten, hun gezondheid te verbeteren, af te kicken of om een tijdje uit de criminaliteit te zijn'.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |