je had gewoon beter moeten kijken/voelen/luisteren tijdens een proefrit. Als je gewoon niet doorhebt dat je op een wrak rijd dan moet je ook niet achteraf gaan janken.quote:Op woensdag 10 juli 2013 03:09 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Je mag best kritisch zijn maar je doet niet anders dan mijn bevindingen in twijfel trekken. Wat mijn bevindingen zijn weet ik zelf ook wel, ik kom hier vragen wat mijn mogelijkheden zijn. Dat jouw tank een keer los heeft gezeten is heel vervelend voor je maar ik zit met een kapot frame.
Jouw definitie van dwaling verschilt van de mijne, en het is zinloos om dat zonder onderbouwing te blijven herhalen. Ik heb je gezegd dat ik volledig noob ben en misschien daardoor tijdens de proefrit geen gebreken heb gemerkt. Jij vindt dat raar, dat mag je vinden, maar dat weet ik na één keer ook wel. Als je goed had gelezen wist je ook dat sommige gebreken pas na de 'reparatie' aanwezig waren, en ook dat ik mede daarom geen heil zie in een tweede reparatie.
Ik verwacht niet dat iedereen mij naar de mond praat maar je blijft doorgaan. Ik weet niet wat je verder zoal te doen hebt maar het is zonde van je tijd en ik heb er niks aan.
Dus lets agree to disagree..
Nee hoorquote:Op woensdag 10 juli 2013 12:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Als ik het uitleg, haal ik me (weer) de toorn van TS op de hals.
En heb je al iets meer gehoord?quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:08 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Nee hoorIk weet alles wat ik wil weten dus je mag van mij met het topic doen wat je wilt. En daarbij mag je best mijn woorden aanhalen zonder dat ik daar verder aanstoot aan neem
Vrijdagmiddag wordt de motor opgehaald voor ¤1750,-. Ze komen zonder kar en hij wil er zelf op terug rijden. Dat kan nog wel eens awkward worden want de motor start atm niet (wat ik ze ook heb gezegd)quote:
Je wrijft hier nu al wel in je handjes maar iets zegt mij dat dit verhaal nog een staartje gaat krijgen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:24 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Vrijdagmiddag wordt de motor opgehaald voor ¤1750,-. Ze komen zonder kar en hij wil er zelf op terug rijden. Dat kan nog wel eens awkward worden want de motor start atm niet (wat ik ze ook heb gezegd)
Ik hoop het niet. Doel je dan op een specifieke situatie wat er zou kunnen gebeuren?quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Je wrijft hier nu al wel in je handjes maar iets zegt mij dat dit verhaal nog een staartje gaat krijgen.
quote:Op woensdag 10 juli 2013 03:09 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Je mag best kritisch zijn maar je doet niet anders dan mijn bevindingen in twijfel trekken. Wat mijn bevindingen zijn weet ik zelf ook wel, ik kom hier vragen wat mijn mogelijkheden zijn. Dat jouw tank een keer los heeft gezeten is heel vervelend voor je maar ik zit met een kapot frame.
Jouw definitie van dwaling verschilt van de mijne, en het is zinloos om dat zonder onderbouwing te blijven herhalen. Ik heb je gezegd dat ik volledig noob ben en misschien daardoor tijdens de proefrit geen gebreken heb gemerkt. Jij vindt dat raar, dat mag je vinden, maar dat weet ik na één keer ook wel. Als je goed had gelezen wist je ook dat sommige gebreken pas na de 'reparatie' aanwezig waren, en ook dat ik mede daarom geen heil zie in een tweede reparatie.
Ik verwacht niet dat iedereen mij naar de mond praat maar je blijft doorgaan. Ik weet niet wat je verder zoal te doen hebt maar het is zonde van je tijd en ik heb er niks aan.
Dus lets agree to disagree..
Huh?quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:08 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Nee hoorIk weet alles wat ik wil weten dus je mag van mij met het topic doen wat je wilt. En daarbij mag je best mijn woorden aanhalen zonder dat ik daar verder aanstoot aan neem
Ligt aan jou.quote:Op woensdag 10 juli 2013 17:59 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Huh?![]()
Het kan aan mij liggen hoor maar deze twee posts stroken niet bepaald ...
TS vertelde dat er een reparatie is uitgevoerd, maar dat die het alleen maar erger maakte.quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Als ik het uitleg, haal ik me (weer) de toorn van TS op de hals.
Het komt er op neer dat de verkoper (ook een tweede) kans moet krijgen het euvel te verhelpen voordat je kunt ontbinden. Zie in dit verband verder mijn post #27.
En daar laat ik het maar even bij.
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 03:22 schreef Chokeme het volgende:
-De dealer bood aan hem te repareren. Na 12 dagen 'reparatie' heb ik de motor weer opgehaald. Stond na een half uur alweer stil. Het enige wat hij heeft gedaan was de voorvork repareren (nieuwe keerring), de koppelingskabel afstellen en het benzinefilter schoonmaken. Dit met weinig succes want schakelen gaat nu nog slechter, de voorvork lekt weliswaar niet meer maar is niet goed op druk (duikt 10 cm in de veren als ik mijn vinger op de voorrem leg), en de motor loopt nog net zo beroerd als in het begin.
Nou ... erger zou ik het niet willen noemen, eerder 'niet veel beter'.quote:Op donderdag 11 juli 2013 08:00 schreef DroogDok het volgende:
[..]
TS vertelde dat er een reparatie is uitgevoerd, maar dat die het alleen maar erger maakte.
[..]
Hoe is het afgelopen?quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:24 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Vrijdagmiddag wordt de motor opgehaald voor ¤1750,-. Ze komen zonder kar en hij wil er zelf op terug rijden. Dat kan nog wel eens awkward worden want de motor start atm niet (wat ik ze ook heb gezegd)
Ze zijn niet gekomenquote:
Het is allemaal gelukt. Hij heeft hem toch maar met een kar opgehaald. Het werd een beetje shady toen hij alle papieren en de motor mee naar Drachten wou nemen om hem daar op de zaak over te schrijven, en dan zou hij de vrijwaring opsturen. Waarop ik vroeg waarom we niet hier op het postkantoor alles in orde konden maken; dan moest hij twee keer overschrijven, eerst op zijn naam en dan in Drachten op de naam van de zaak. Wat dus twee keer ¤9,70 zou kosten. Dus ik maar aangeboden om hem op mijn kosten toch hier over te schrijven. Hij deed een beetje moeilijk dat ik hem niet vertrouwde (no shit), maar ging uiteindelijk akkoord. Verder deed hij nog een beetje zielig dat zij ook genaaid waren door degene waar ze de motor van hadden gekocht, wat hij me ook al 10 keer verteld heeft en waar ik natuurlijk geen boodschap aan heb.quote:
Nonsens. Dat je dat niet doorhebt ontneemt je geenszins je rechten. Als dat wel zo is ben ik wel benieuwd waar je die info vandaan hebt. inb4 onderzoeksplichtquote:Op woensdag 10 juli 2013 12:52 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
je had gewoon beter moeten kijken/voelen/luisteren tijdens een proefrit. Als je gewoon niet doorhebt dat je op een wrak rijd dan moet je ook niet achteraf gaan janken.
Nou ja als bepaalde gebreken zo obvious waren kan dat anders liggen. Zeg overigens niet dat dat hier t geval is.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 00:38 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Nonsens. Dat je dat niet doorhebt ontneemt je geenszins je rechten. Als dat wel zo is ben ik wel benieuwd waar je die info vandaan hebt. inb4 onderzoeksplicht
Kom jij je beloftes weleens na?quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:38 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou ... erger zou ik het niet willen noemen, eerder 'niet veel beter'.
De verkoper moet z'n huiswerk dus overdoen.
dat heet gewoon gezond verstand. Als n blinde vink iets kopen en dan later zielig doen... oftewel voor n kwartje op de eerste rij willen zitten.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 00:38 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Nonsens. Dat je dat niet doorhebt ontneemt je geenszins je rechten. Als dat wel zo is ben ik wel benieuwd waar je die info vandaan hebt. inb4 onderzoeksplicht
quote:Op zaterdag 13 juli 2013 10:21 schreef klipper het volgende:
[..]
Kom jij je beloftes weleens na?
Diverse postings geleden zou je je onthouden van commentaar.........
lekker zaakje, pm de naam eensquote:Op zaterdag 13 juli 2013 00:27 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Het is allemaal gelukt. Hij heeft hem toch maar met een kar opgehaald. Het werd een beetje shady toen hij alle papieren en de motor mee naar Drachten wou nemen om hem daar op de zaak over te schrijven, en dan zou hij de vrijwaring opsturen. Waarop ik vroeg waarom we niet hier op het postkantoor alles in orde konden maken; dan moest hij twee keer overschrijven, eerst op zijn naam en dan in Drachten op de naam van de zaak. Wat dus twee keer ¤9,70 zou kosten. Dus ik maar aangeboden om hem op mijn kosten toch hier over te schrijven. Hij deed een beetje moeilijk dat ik hem niet vertrouwde (no shit), maar ging uiteindelijk akkoord. Verder deed hij nog een beetje zielig dat zij ook genaaid waren door degene waar ze de motor van hadden gekocht, wat hij me ook al 10 keer verteld heeft en waar ik natuurlijk geen boodschap aan heb.
Ik heb me ingehouden, gewoon kopje koffie aangeboden en verder niet in discussie gegaan. Ik heb alleen iets gezegd van 'laten we het maar in orde maken want we worden het toch niet eens'.
Dus, zo geschiedde.
jij rijdt met blauw veren op je kop, wie is er nou een vogelquote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:50 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
dat heet gewoon gezond verstand. Als n blinde vink iets kopen en dan later zielig doen... oftewel voor n kwartje op de eerste rij willen zitten.
en alles wat er met die motor mis is merk je tijdens een proefrit.
Ik heb helaas geen rij-ervaring of monteursdiploma bij mijn rijbewijs gekregen. Ik heb ook geen zin meer om met de zoveelste (jij in dit geval) daarover in discussie te gaan want jouw mening verandert niks aan mijn evt. rechten. Daarbij is de zaak afgehandeld, en dit geouwehoer is offtopic en voor niemand interessant om te lezen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:50 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
dat heet gewoon gezond verstand. Als n blinde vink iets kopen en dan later zielig doen... oftewel voor n kwartje op de eerste rij willen zitten.
en alles wat er met die motor mis is merk je tijdens een proefrit.
Nu heb je praatjes he haha..quote:Op zondag 14 juli 2013 15:32 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Ik heb helaas geen rij-ervaring of monteursdiploma bij mijn rijbewijs gekregen. Ik heb ook geen zin meer om met de zoveelste (jij in dit geval) daarover in discussie te gaan want jouw mening verandert niks aan mijn evt. rechten. Daarbij is de zaak afgehandeld, en dit geouwehoer is offtopic en voor niemand interessant om te lezen.
ga toch fietsen man als je dit soort zaken niet kan herkennen ben je je rijbewijs niet waardig. En het is wel interessant, zodat mensen misschien doorkrijgen dat gewoon uit je ogen kijken en misschien wat inlezen/voorbereiden je een hoop gelazer kunnen besparen.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:32 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Ik heb helaas geen rij-ervaring of monteursdiploma bij mijn rijbewijs gekregen. Ik heb ook geen zin meer om met de zoveelste (jij in dit geval) daarover in discussie te gaan want jouw mening verandert niks aan mijn evt. rechten. Daarbij is de zaak afgehandeld, en dit geouwehoer is offtopic en voor niemand interessant om te lezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |