abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128742161

Naar zeer goede gewoonte brengt Rock Werchter een breed overzicht van alle interessante en goede dingen die aan de gang zijn in rock, pop en dance. Dat is dit jaar niet anders. Gevestigde waarden versus straffe jonge artiesten. Nieuwe gezichten. Veel vrouwelijk talent. Grote muzikale beloftes. De terugkeer van graag gezien gasten. Wilde gitaren, een vleugje surf, dancebeats, bemind, onbekend, headbangen, meezingen, dansen. Dat is Rock Werchter 2013.

Dit jaar wordt Rock Werchter gehouden van 4 tot en met 7 juli 2013.

Dagtickets zijn te verkrijgen voor: ¤ 80,-
Combitickets zijn te verkrijgen voor: ¤ 200,-
Gewone camping- en camping XL-kaarten kosten respectievelijk: ¤ 18,- en ¤ 25,-

Handige links:
http://www.rockwerchter.be/nl
https://twitter.com/rockwerchter
https://www.facebook.com/rockwerchterfestival
http://www.youtube.com/user/rockwerchterfestival

Line up:

Om alvast in de stemming te komen:

pi_128742186
Laatste post:
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:40 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Het vierde podium volgend jaar wordt een nachtpodium à la Boiler Room
  maandag 8 juli 2013 @ 23:44:44 #3
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_128742310
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:40 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Het vierde podium volgend jaar wordt een nachtpodium à la Boiler Room
Bron? dat zou wel heel cool zijn :Y
pi_128742407
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:44 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Bron? dat zou wel heel cool zijn :Y
quote:
"Vierde podium moet nachtpodium worden"

Volgend jaar beleeft Rock Werchter zijn 40e editie. Als de vergunningen in orde komen, zou organisator Herman Schueremans dan graag een vierde podium introduceren. "Dat moet een nachtpodium worden, waar mensen na de optredens op de andere podia nog wat kunnen chillen."

Aan de huidige podia zou er niets veranderen. Het "nachtpodium" zou op een ander terrein komen.

"Het mag absoluut geen opbod van podia worden", zegt Schueremans. De organisator wil graag dat het aanbod overzichtelijk blijft en kiest er voor om groepen te presenteren op een kleiner aantal podia. Het festival loopt volgend jaar van 3 tot en met 6 juli.

http://www.deredactie.be/(...)rockwerchter_vooruit
pi_128742607
quote:
Editors mocht, net als vorig jaar, Rock Werchter afsluiten op het hoofdpodium. De lat lag daardoor erg hoog, want de passage van vorig jaar van de Britse band staat diep in het geheugen gegrift. De band rond Tom Smith speelde ook nu een zeer sterk concert, maar het nieuwe werk deed hen een beetje de das om.
Ondanks dat Editors vorig jaar niet de afsluiter was (dat was het waardeloze optreden van RHCP), ben ik het wel eens met deze woorden.

http://www.deredactie.be/(...)g4_verslagvanopdewei
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_128744135
Man man man, wat een festival _O_ .

Hoogtepunten voor mij waren Blur, The National en Nick Cave, wat een charisma heeft die Cave toch! Leuke verrassingen vond ik Palma Violets, Jake Bugg, Gary Clark Jr., Gogol Bordello. Heb me ook prima vermaakt bij Netsky(heerlijke afsluiter van donderdag), Kendrick Lamar en The Editors.

Minpunten voor mij waren The Script ( :') ) en Rammstein, wat een bagger is het toch.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_128744175
Geweldig grappig trouwens die honden bij Precious van Depeche Mode.
pi_128744383
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:50 schreef Moody het volgende:

[..]

Ondanks dat Editors vorig jaar niet de afsluiter was (dat was het waardeloze optreden van RHCP), ben ik het wel eens met deze woorden.

Hey ouwe, dat nieuwe album moet gewoon nog een beetje landen ;)
pi_128744431
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:32 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Als een vliegtuig is geland zeg je toch ook niet: Even wachten nog, misschien kunnen we over 2 maand zeggen of het een goede vlucht is geweest :?
Gewoon matig album. Weinig toekomstige Editors-klassiekers.
'13 |
'14
pi_128744499
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:34 schreef Moody het volgende:

[..]

Als een vliegtuig is geland zeg je toch ook niet: Even wachten nog, misschien kunnen we over 2 maand zeggen of het een goede vlucht is geweest :?
Gewoon matig album. Weinig toekomstige Editors-klassiekers.
Je kan altijd met een vergelijking dit recht proberen te lullen, maar als je je vrouw bezwangerd zeg je ook niet dat je een mooi kind gemaakt hebt. Nee pas na 9 maanden kan je zien of ie een beetje geland is :P
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:38:14 #11
39793 Moody
el moody
pi_128744557
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:36 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Je kan altijd met een vergelijking dit recht proberen te lullen, maar als je je vrouw bezwangerd zeg je ook niet dat je een mooi kind gemaakt hebt. Nee pas na 9 maanden kan je zien of ie een beetje geland is :P
Die zit :D
Alhoewel. Ik ben nu 10 maand verder, maar kan er nog weinig chocola van maken. Hopen dat-ie niet op mij lijkt :P
'13 |
'14
pi_128744628
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:38 schreef Moody het volgende:

[..]

Die zit :D
Alhoewel. Ik ben nu 10 maand verder, maar kan er nog weinig chocola van maken. Hopen dat-ie niet op mij lijkt :P
Die kleine kan wel chocola maken. Stinkende chocola.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:42:40 #13
39793 Moody
el moody
pi_128744694
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:40 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Die kleine kan wel chocola maken. Stinkende chocola.
Wordt beter nu. In het begin liet ik het mijn vriendin doen, maar goed, zij had ook 700 maand zwangerschapsverlof.....voor mijn gevoel.
'13 |
'14
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:11:20 #14
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_128745545
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:50 schreef Moody het volgende:

[..]

Nieuwe werk deed ze das om?serieus? vond dat ze de nieuwe nummers live geweldig deden. Wat zou er dan niet goed aan zijn?
pi_128746765
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:32 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Bij mij is het echt compleet gecrasht. En dat komt niet goed, het is niet dat het een moeilijk album is wat je vaker moet horen voor het in het gehoor ligt. Het is gewoon saai, middle of the road en meuk. Editorsonwaardig. Maar dat krijg je als je dezelfde producer neemt als Kings of Leon.
pi_128746773
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:11 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Nieuwe werk deed ze das om?serieus? vond dat ze de nieuwe nummers live geweldig deden. Wat zou er dan niet goed aan zijn?
Die nummers zijn fucking boring, vooral live. Alleen Sugar was om te pruimen.
pi_128746776
Pff, heb ik de hele dag liggen slapen om bij te komen, ben ik nu natuurlijk klaarwakker. En morgen is weer een normale dag.
pi_128747188
Het podium was dat waar Madonna haar tournee mee had gedaan. Was op de radio te horen met weetjes over werchter.
pi_128752540
Heb genoten van mijn eerste jaar Werchter, tot volgend jaar! :D
Je weet het niet?!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 12:24:36 #20
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_128753710
Het vuil is eraf gedoucht en de tent hangt te drogen. Tijd om mijn negende RW te beschouwen.

Allereerst jammer dat de Pyramid wijlen was, maar de twee tenten die er voor terug kwamen, deden uitstekend dienst. 's Middags was ideaal om heen en weer te lopen tussen onbekende bandjes.

Mijn hoogte- en dieptepunten:

- The National was subliem. Ik had ze steeds gemist, dus dit was mijn eerste live kennismaking met ze en het was werkelijk wonderschoon.
- Green Day moet er gewoon maar eens mee ophouden. Leuk dat Billy nog steeds als een achttienjarige probeert rond te springen, maar hij is geen achttien meer en dat was ook wel te zien.
- The Hives kan muzikaal dan niet meer verrassen, de megalomane ADHD van de zanger blijft uitstekend vermaak. "We are The Hives and you are not!"
- Over Kings of Leon is al genoeg gezegd en ik had ook niets anders verwacht dan dit introverte stukje kamermuziek.
- Blur heb ik al vanaf Leisure gevolgd, maar toch wisten ze me weer te verrassen. Ze hadden ook wel wat goed te maken, want de vorige keer dat ik ze zag, op Lowlands eind jaren 90, was een aanfluiting van jewelste.
- The Van Jets was fijne muziek om mee wakker te worden, maar ze hadden een beter tijdstip verdiend.
- Stereophonics leek wat ongeinspireerd.
- Nick Cave & the Bad Seeds was weer geweldig. Rauw, gevoelig en doorgewinterd en dat zag je er aan af. Nick deed nog meer zijn best om met het publiek te spelen dan anders, leek het wel en dat ging hem prima af.
- Rammstein was aardig, maar na ze zeven keer te hebben gezien, vond ik het trucje vervelen. Dat ligt natuurlijk voornamelijk aan mij, al leek Till ook niet al te best bij stem.
- Gogol Bordello was één groot feest en sleepte het publiek de zwaarste middagzon door.
- Depeche Mode was op dreef en duurde wat mij betreft te kort.
- Editors lijkt haar beste tijd te hebben gehad. Langdradig, niet verrassend en ik betrapte me er op dat ik alleen nog op het vuurwerk wachtte. Jammer, want ze hebben zich in het verleden meer dan bewezen.
- Matthew E. White was fijne meezoemmuziek en het was duidelijk dat het hier een stel door de wol geverfde muzikanten betrof, wat het optreden een hoop goed deed.
- Haim was Bangles met peper in de reet. Als ze wat minder zouden lullen tussen de nummers door, zou het een samenhangender geheel zijn geworden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_128754524
Bastille met Pompei vond ik er geinspireerd uitzien op tv, nummer heeft een prijs gekregen in Belgie, kon je wel merken aan het publiek. Bij Ketnet was gisteravond een samenvatting. Ook Editors met Papillon zag er goed uit met een spectaculair slot.
Vanavond nog een samenvatting bij 2BE om 22.40 tot 00.10 en Canvas van 23.20 tot 050.
pi_128755758
was weer een heerlijke editie!

Top5 optredens:

0. Rammstein (al 15 jaar dezelfde show, maar blijft indrukwekkend)
1. Nick Cave
2. Vintage Trouble
3. Richard Hawley
4. Charles Bradley
5. Depeche Mode

Grootste ontdekking: Blur
pi_128755794
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:26 schreef Burnett het volgende:
was weer een heerlijke editie!

Top5 optredens:

0. Rammstein (al 15 jaar dezelfde show, maar blijft indrukwekkend)
1. Nick Cave
2. Vintage Trouble
3. Richard Hawley
4. Charles Bradley
5. Depeche Mode

Grootste ontdekking: Blur
Eindelijk iemand die Vintage Trouble ook kan waarderen _O_
pi_128756205
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:27 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die Vintage Trouble ook kan waarderen _O_
Sinds ze 1,5 jaar geleden bij Jools Holland waren met 'Blues Hand Me Down'.
Indrukwekkend!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 14:23:35 #25
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_128757924
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 02:34 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Die nummers zijn fucking boring, vooral live. Alleen Sugar was om te pruimen.
A Ton of Love, Hyena en Honesty waren zeker net zo goed, en zeker niet boring.
Je kunt de tracks niet leuk vinden maar om te zeggen dat die tracks hun optreden de das omdeed is echt onzin :')
Nieuwe album vind ik ook niet saai maar IMHO wel 1 die je vaker moet horen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')