Ligt aan het dier, en ligt aan de persoon...quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dieren zijn een stuk wreder dan mensen.
Althans, met een toevoeging: een enorme egoïst met een aandachtstekort..quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
TS klinkt naar mijn mening vooral als een enorme egoïst. Alleen de lusten, nooit de lasten.
Ik hoop dat ze nog erg jong is.
Ik denk dat ik wel een narcist ben ja. En het past behoorlijk bij die diagnose om het als geuzennaam te dragen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik blijf bij mijn eerdere mening:
[..]
Althans, met een toevoeging: een enorme egoïst met een aandachtstekort..
Wellicht gewoon een narcist (maar ik ben geen psycholoog) http://nl.wikipedia.org/wiki/Narcisme
"Het is een vorm van gedrag dat wordt gekenmerkt door een obsessie met de persoon zelf (vaak het uiterlijk), egoïsme, dominantie, ambitie en gebrek aan inlevingsvermogen".
TS heeft in dit topic (en elders) al behoorlijk wat kenmerken zélf genoemd.
Zijn we het daar iig over eensquote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:43 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wel een narcist ben ja. En het past behoorlijk bij die diagnose om het als geuzennaam te dragen.
daar trots op zijnquote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:43 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wel een narcist ben ja. En het past behoorlijk bij die diagnose om het als geuzennaam te dragen.
Alledrie volmondig "ja".quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:47 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Pretending to be more important than they really are -> Hm ben niet in de positie dat te doen. Misschien wel.
Bragging (subtly but persistently) and exaggerating their achievements -> Nee, ben juist iemand die zichzelf heel erg kan afzeiken.
Claiming to be an "expert" at many things -> Nee.
Ik schep soms op maar niet altijd.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:51 schreef Zneeser het volgende:
[..]
Alledrie volmondig "ja".
Maarruh, hoe oud ben je nou?
Je bent niet alleen een narcist, maar ook nog een machtsbeluste? Prima hoor.quote:
Niet waar. Je hebt je eigen beeld dat je gevormd hebt, weet je nog?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:52 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Ik ben trouwens geen expert. Ik weet veel dingen maar ik laat de waarheid aan de wetenschap over.
Wat is dit nu weer voor kul?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:52 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Ik ben trouwens geen expert. Ik weet veel dingen maar ik laat de waarheid aan de wetenschap over.
Ik wil wel graag dat dingen gaan zoals ik het wil maar heb geen politieke ambities.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je bent niet alleen een narcist, maar ook nog een machtsbeluste? Prima hoor.
Ik zie mezelf nergens als expert in tenzij ik ervoor gestudeerd heb.quote:
Politieke ambities hebben er helemaal niks mee te maken. Je omgeving "controleren"/"de baas willen zijn over je omgeving" is reeds machtsbelust.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:56 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Ik wil wel graag dat dingen gaan zoals ik het wil maar heb geen politieke ambities.
Ik heb hulp dus daar heb je het mis.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:57 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik heb me laten vertellen dat narcisten zelden tot nooit hulp zoeken bij een psycholoog en dat ze zelden tot nooit zullen erkennen narcistisch te zijn.
Ok dan ben ik machtsbelust. Maar ik ben ook erg lui. Ik verwacht gewoon dat dingen gaan zoals ik wil en als dat niet gebeurt word ik boos.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Politieke ambities hebben er helemaal niks mee te maken. Je omgeving "controleren"/"de baas willen zijn over je omgeving" is reeds machtsbelust.
Okay, en nu? Je lijkt in je omgang met andere mensen al manieren te hebben gevonden om 'meelevender' te lijken.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:57 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Maar ik heb geen narcisme. Ook geen autisme. De psychologen noemen het NAO - niet anders omschreven. Ik heb dus kenmerken van vanalles.
Prima hoor. Maar je vertoont er wel verdomd veel kenmerken van (narcisme)quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:57 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Maar ik heb geen narcisme. Ook geen autisme. De psychologen noemen het NAO - niet anders omschreven. Ik heb dus kenmerken van vanalles.
Blijkbaar niet want je zegt net zelf dat je niet de diagnose hebt.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:57 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Ik heb hulp dus daar heb je het mis.
Zelfdiagnoses zijn niet erg betrouwbaar. Ik zou er dus niet teveel waarde aan hechten dat je jezelf herkent in kenmerken van narcisten, tenzij het bevestigd is door een psycholoog/expert dat je er inderdaad trekken van hebt.quote:Bad boundaries: Narcissists do not recognize that they have boundaries and that others are separate and are not extensions of themselves. Others either exist to meet their needs or may as well not exist at all. Those who provide narcissistic supply to the narcissist are treated as if they are part of the narcissist and are expected to live up to those expectations. In the mind of a narcissist there is no boundary between self and other.
Dit herken ik heel erg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |