abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128744515
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dieren zijn een stuk wreder dan mensen.
Ligt aan het dier, en ligt aan de persoon...
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:39:03 #202
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:39:36 #203
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128744603
Ik blijf bij mijn eerdere mening:

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 23:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
TS klinkt naar mijn mening vooral als een enorme egoïst. Alleen de lusten, nooit de lasten.

Ik hoop dat ze nog erg jong is.
Althans, met een toevoeging: een enorme egoïst met een aandachtstekort..

Wellicht gewoon een narcist (maar ik ben geen psycholoog) http://nl.wikipedia.org/wiki/Narcisme

"Het is een vorm van gedrag dat wordt gekenmerkt door een obsessie met de persoon zelf (vaak het uiterlijk), egoïsme, dominantie, ambitie en gebrek aan inlevingsvermogen".

TS heeft in dit topic (en elders) al behoorlijk wat kenmerken zélf genoemd.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_128744731
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik blijf bij mijn eerdere mening:

[..]

Althans, met een toevoeging: een enorme egoïst met een aandachtstekort..

Wellicht gewoon een narcist (maar ik ben geen psycholoog) http://nl.wikipedia.org/wiki/Narcisme

"Het is een vorm van gedrag dat wordt gekenmerkt door een obsessie met de persoon zelf (vaak het uiterlijk), egoïsme, dominantie, ambitie en gebrek aan inlevingsvermogen".

TS heeft in dit topic (en elders) al behoorlijk wat kenmerken zélf genoemd.
Ik denk dat ik wel een narcist ben ja. En het past behoorlijk bij die diagnose om het als geuzennaam te dragen.
"Fools that will laugh on earth, most weep in hell.”
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:44:28 #205
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128744755
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:43 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Ik denk dat ik wel een narcist ben ja. En het past behoorlijk bij die diagnose om het als geuzennaam te dragen.
Zijn we het daar iig over eens ;)
pi_128744767
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:43 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

daar trots op zijn :r
pi_128744863
raits and signs[edit]

Life is a stage, and when the curtain falls upon an act, it is finished and
forgotten. The emptiness of such a life is beyond imagination.[5]
—Alexander Lowen

This section relies on references to primary sources. Please add references to secondary or tertiary sources. (October 2012)
A 2012 popular book on power-hungry narcissists suggests that narcissists typically display most, and sometimes all, of the following traits:[6]
An obvious self-focus in interpersonal exchanges -> Ja
Problems in sustaining satisfying relationships -> Niet echt. Heb genoeg vrienden. Relaties zijn wel lastiger, met mijn ex was het een drama dat hij anders in het leven stond dan ik. Ik kan alleen relaties hebben met mensen zoals ik.
A lack of psychological awareness (see insight in psychology and psychiatry, egosyntonic)-> Nee.
Difficulty with empathy -> Ja.
Problems distinguishing the self from others (see narcissism and boundaries) -> Ja.
Hypersensitivity to any insults or imagined insults (see criticism and narcissists, narcissistic rage and narcissistic injury) -> Ja.
Vulnerability to shame rather than guilt -> Ja.
Haughty body language -> Soms.
Flattery towards people who admire and affirm them (narcissistic supply) -> Jep.
Detesting those who do not admire them (narcissistic abuse) ->Jep
Using other people without considering the cost of doing so -> Vroeger wel, nu niet.
Pretending to be more important than they really are -> Hm ben niet in de positie dat te doen. Misschien wel.
Bragging (subtly but persistently) and exaggerating their achievements -> Nee, ben juist iemand die zichzelf heel erg kan afzeiken.
Claiming to be an "expert" at many things -> Nee.
Inability to view the world from the perspective of other people -> Ja.
Denial of remorse and gratitude -> Niet echt. Hoewel ik soms wel zeg dat iets me spijt.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:51:32 #208
384377 Zneeser
Grammaticaal Incorrect
pi_128744992
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:47 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Pretending to be more important than they really are -> Hm ben niet in de positie dat te doen. Misschien wel.
Bragging (subtly but persistently) and exaggerating their achievements -> Nee, ben juist iemand die zichzelf heel erg kan afzeiken.
Claiming to be an "expert" at many things -> Nee.
Alledrie volmondig "ja".

Maarruh, hoe oud ben je nou?
Dit is het einde.
pi_128745009
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:51 schreef Zneeser het volgende:

[..]

Alledrie volmondig "ja".

Maarruh, hoe oud ben je nou?
Ik schep soms op maar niet altijd.

En midden twintig.
pi_128745026
Ik ben trouwens geen expert. Ik weet veel dingen maar ik laat de waarheid aan de wetenschap over.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:54:11 #211
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128745062
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:47 schreef SputnikSweetheart het volgende:
power-hungry narcissists
Je bent niet alleen een narcist, maar ook nog een machtsbeluste? Prima hoor.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:54:20 #212
384377 Zneeser
Grammaticaal Incorrect
pi_128745065
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:52 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Ik ben trouwens geen expert. Ik weet veel dingen maar ik laat de waarheid aan de wetenschap over.
Niet waar. Je hebt je eigen beeld dat je gevormd hebt, weet je nog?
Dit is het einde.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:54:38 #213
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128745073
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:52 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Wat is dit nu weer voor kul?
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:55:17 #214
384377 Zneeser
Grammaticaal Incorrect
pi_128745097
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

"Bescheidenheid"

_O-
Dit is het einde.
pi_128745130
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je bent niet alleen een narcist, maar ook nog een machtsbeluste? Prima hoor.
Ik wil wel graag dat dingen gaan zoals ik het wil maar heb geen politieke ambities.
pi_128745137
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik zie mezelf nergens als expert in tenzij ik ervoor gestudeerd heb.
pi_128745154
Maar ik heb geen narcisme. Ook geen autisme. De psychologen noemen het NAO - niet anders omschreven. Ik heb dus kenmerken van vanalles.
pi_128745158
Ik heb me laten vertellen dat narcisten zelden tot nooit hulp zoeken bij een psycholoog en dat ze zelden tot nooit zullen erkennen narcistisch te zijn.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:57:44 #219
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128745172
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:56 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Ik wil wel graag dat dingen gaan zoals ik het wil maar heb geen politieke ambities.
Politieke ambities hebben er helemaal niks mee te maken. Je omgeving "controleren"/"de baas willen zijn over je omgeving" is reeds machtsbelust.
pi_128745178
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:57 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik heb me laten vertellen dat narcisten zelden tot nooit hulp zoeken bij een psycholoog en dat ze zelden tot nooit zullen erkennen narcistisch te zijn.
Ik heb hulp dus daar heb je het mis.

Bad boundaries: Narcissists do not recognize that they have boundaries and that others are separate and are not extensions of themselves. Others either exist to meet their needs or may as well not exist at all. Those who provide narcissistic supply to the narcissist are treated as if they are part of the narcissist and are expected to live up to those expectations. In the mind of a narcissist there is no boundary between self and other.

Dit herken ik heel erg.
pi_128745198
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Politieke ambities hebben er helemaal niks mee te maken. Je omgeving "controleren"/"de baas willen zijn over je omgeving" is reeds machtsbelust.
Ok dan ben ik machtsbelust. Maar ik ben ook erg lui. Ik verwacht gewoon dat dingen gaan zoals ik wil en als dat niet gebeurt word ik boos.
pi_128745199
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:57 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Maar ik heb geen narcisme. Ook geen autisme. De psychologen noemen het NAO - niet anders omschreven. Ik heb dus kenmerken van vanalles.
Okay, en nu? Je lijkt in je omgang met andere mensen al manieren te hebben gevonden om 'meelevender' te lijken.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:59:00 #223
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128745213
quote:
Prima hoor. Maar je vertoont er wel verdomd veel kenmerken van (narcisme) ;)
pi_128745257
Ja, daar ben ik het mee eens, dat ik die vertoon.

Healthy narcissism might exist in all individuals. Freud says that this is an original state from which the individual develops the love object. He argues that healthy narcissism is an essential part of normal development.[3] According to Freud the love of the parents for their child and their attitude toward their child could be seen as a revival and reproduction of their own narcissism.[3] The child has an omnipotence of thought; the parents stimulate that feeling because in their child they see the things that they have never reached themselves. Compared to neutral observations, the parents tend to overvalue the qualities of their child. When parents act in an extreme opposite style and the child is rejected or inconsistently reinforced depending on the mood of the parent, the self-needs of the child are not met.[citation needed]

Dit kan ik niet rijmen want mijn ouders waren juist extreem kritisch. Kleineren hoorde erbij. Ik kreeg wel vaak te horen dat ik door mijn intelligentie en opleidingsniveau beter was dan anderen.
pi_128745300
quote:

[..]

Ik heb hulp dus daar heb je het mis.
Blijkbaar niet want je zegt net zelf dat je niet de diagnose hebt.

quote:
Bad boundaries: Narcissists do not recognize that they have boundaries and that others are separate and are not extensions of themselves. Others either exist to meet their needs or may as well not exist at all. Those who provide narcissistic supply to the narcissist are treated as if they are part of the narcissist and are expected to live up to those expectations. In the mind of a narcissist there is no boundary between self and other.

Dit herken ik heel erg.
Zelfdiagnoses zijn niet erg betrouwbaar. Ik zou er dus niet teveel waarde aan hechten dat je jezelf herkent in kenmerken van narcisten, tenzij het bevestigd is door een psycholoog/expert dat je er inderdaad trekken van hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')