abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 juli 2013 @ 20:12:09 #1
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_128731980
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_128734320
Ik heb net gewakeboard.... het ging goed volgens het publiek, maar wat erin mij hoofd omging
ging het gewoon KUT. soms weet ik het niet meer
De ballen
  maandag 8 juli 2013 @ 21:49:21 #3
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_128736366
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:18 schreef Murmeli het volgende:
.. Ik heb nu bij elke afbouwstap andere klachten op verschillende momenten. Ook heel vaag. Maar ik wist dat dat erin zat dus ik laat t lekker gebeuren. Ff de kiezen op elkaar zetten
You go girl! _O_.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_128736736
Ik heb over iets nagedacht. Volgens mij is het veel minder belangrijk wat je kunt, dat je een geweldige carrière hebt, etc. dan wat mensen je proberen aan te praten. Volgens mij is je persoonlijke welzijn veel belangrijker en komt het werk wel als je in orde bent.
Ze gaan bij het UCP trouwens bekijken wat ze kunnen doen aan mijn problemen met de studie. Dat vind ik wel prettig.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_128737381
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 21:56 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik heb over iets nagedacht. Volgens mij is het veel minder belangrijk wat je kunt, dat je een geweldige carrière hebt, etc. dan wat mensen je proberen aan te praten. Volgens mij is je persoonlijke welzijn veel belangrijker en komt het werk wel als je in orde bent.
Ze gaan bij het UCP trouwens bekijken wat ze kunnen doen aan mijn problemen met de studie. Dat vind ik wel prettig.
Bij mij was het net andersom. Werk kwam, werk ging fantastisch, en toen kwam het sociale leven etc. :) En de relatie.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_128737904
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Bij mij was het net andersom. Werk kwam, werk ging fantastisch, en toen kwam het sociale leven etc. :) En de relatie.
Had je daarvoor ook al problemen? Je had toch ontslag genomen?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_128737933
Ik heb mijn ex net bijna 1.5 uur lang gesproken via Skype.

Ik heb me nog nooit zo gevoeld zoals ik me nu voel. Nog nooit. Ik weet niet wat ik moet denken. Ik weet niet wat ik moet voelen. Ik voel me zo ontzettend licht in mijn hoofd, tot bijna duizelig aan toe. Super licht. Alsof er een chemische reactie in mijn hoofd in werking is gezet. Ik voel me niet depressief meer, maar ook niet fantastisch gelukkig ofzo.

Ik voel me zo ontzettend licht. Zo echt godsgruwelijke ontzettend licht. Alsof er een gordijn is open gegaan in mijn hersenkamer en iemand de motoren weer heeft aangezet. Alsof ik de marathon heb gelopen en eindelijk over de streep ben gekomen.

Het was een heel vreemd gesprek en 1.5 uur is natuurlijk lang niet voldoende om alles te bespreken, maar toch. My goodness, ik voel me zo ontzettend licht.

Uiteraard is er nog woede, frustratie, ergernis.. maar dit is een wisseling in mijn gedachtenpatroon..

Cue, echt, sister-hug for you :* You were the one initiating deze schop.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  maandag 8 juli 2013 @ 22:21:19 #8
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128738054
Klink goed s_e *O* O+
pi_128738098
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:18 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Had je daarvoor ook al problemen? Je had toch ontslag genomen?
Dat was daarvoor. Ik heb het over mijn 1e baan. Voor mijn 1e baan had ik niet echt problemen.

Die laatste baan heb ik puur aangenomen omdat ik net een relatie breuk had en dus dacht werk (dus iets doen) de oplossing was voor mijn mentale problemen. Werk is nooit de oplossing voor mentale problemen helaas. Van die baan heb ik inderdaad ontslag genomen :)
pi_128738216
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:21 schreef Cue_ het volgende:
Klink goed s_e *O* O+
Ik krijg al mijn kleding terug, en al mijn geld terug, so thats for starters. Ze gaat overigens psychologische hulp zoeken want ze wou d'r zelf afgelopen zaterdag uit het raam gooien zo kut voelde ze zich.

Echt, ik weet niet wat ik moet voelen. Mijn hart gaat als een bezetene te keer en in mijn hoofd bonkt het van;" Welke richting gaan we op vanavond? Huilen en kut gevoelens? Of gewoon eens rustig slapen?"

Het voelt letterlijk alsof er een chemische reactie in mijn hoofd heeft plaats gevonden.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:28:25 #11
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128738484
Ik hoop dat ze alles gaa doen wat ze je beloofd, maar kan het niet laten om je ook een kleine waarschuwing te geven. Ze is nogal wispelturig gebleken ;)

Kies maar voor het rustige slapen!
pi_128739023
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:28 schreef Cue_ het volgende:
Ik hoop dat ze alles gaa doen wat ze je beloofd, maar kan het niet laten om je ook een kleine waarschuwing te geven. Ze is nogal wispelturig gebleken ;)

Kies maar voor het rustige slapen!
Echt Cue, ik voel me zo licht als een veertje. Echt, ongelooflijk.

Uiteraard, het is een diepe mindfuck dit gesprek. Maar toch. Ze gaf toe dat ze niet helemaal tevreden met haarzelf was, dat ze psychologische hulp nodig heeft, dat ze blij was met mijn inbreng (als het niet voor mij was geweest was ze nooit naar een psycholoog gegaan..) .. ze is soms erg alleen maar dan weer enorm veel met anderen.

Ze zei eigenlijk best veel persoonlijke dingen die ik nooit had verwacht. Never. Het worodje borderline is maar 1 keer gevallen.

Ik voel zo ontzettend veel energie, zo ontzettend licht en alsof mijn hart uit mijn kast gaat kletteren.

Ik ga nu maar de pillen nemen en kijken hoe dit zich emotioneel gaat settlen.

Ze gaf overigens ook nog toe dat ze soms mijn kleding nog draagt (whatever dit moge betekenen !? ).

Toegegeven, en het spijt me om dit te zeggen, maar ik ben nog niet sterk genoeg in mijn schoenen. Stel, ze zou zeggen, wil je anders langskomen? Dan had ik dat linea recta gedaan ...En ik besef maar al te goed dat dat niet de bedoeling is .. want addicted to the drama. Ik bedoel, ze zei tegen mij dat ze gevoelens had om zich zelf uit het raam te gooien afgelopen zaterdag. Dat klinkt natuurlijk niet helemaal lekker...
  maandag 8 juli 2013 @ 22:39:51 #13
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128739079
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat was daarvoor. Ik heb het over mijn 1e baan. Voor mijn 1e baan had ik niet echt problemen.

Die laatste baan heb ik puur aangenomen omdat ik net een relatie breuk had en dus dacht werk (dus iets doen) de oplossing was voor mijn mentale problemen. Werk is nooit de oplossing voor mentale problemen helaas. Van die baan heb ik inderdaad ontslag genomen :)
Ah kijk, dat is duidelijk :)
Wel goed van je trouwens dat je de confrontatie bent aangegaan :)
  maandag 8 juli 2013 @ 22:45:16 #14
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128739364
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Echt Cue, ik voel me zo licht als een veertje. Echt, ongelooflijk.

Uiteraard, het is een diepe mindfuck dit gesprek. Maar toch. Ze gaf toe dat ze niet helemaal tevreden met haarzelf was, dat ze psychologische hulp nodig heeft, dat ze blij was met mijn inbreng (als het niet voor mij was geweest was ze nooit naar een psycholoog gegaan..) .. ze is soms erg alleen maar dan weer enorm veel met anderen.

Ze zei eigenlijk best veel persoonlijke dingen die ik nooit had verwacht. Never. Het worodje borderline is maar 1 keer gevallen.

Ik voel zo ontzettend veel energie, zo ontzettend licht en alsof mijn hart uit mijn kast gaat kletteren.

Ik ga nu maar de pillen nemen en kijken hoe dit zich emotioneel gaat settlen.

Ze gaf overigens ook nog toe dat ze soms mijn kleding nog draagt (whatever dit moge betekenen !? ).

Toegegeven, en het spijt me om dit te zeggen, maar ik ben nog niet sterk genoeg in mijn schoenen. Stel, ze zou zeggen, wil je anders langskomen? Dan had ik dat linea recta gedaan ...En ik besef maar al te goed dat dat niet de bedoeling is .. want addicted to the drama. Ik bedoel, ze zei tegen mij dat ze gevoelens had om zich zelf uit het raam te gooien afgelopen zaterdag. Dat klinkt natuurlijk niet helemaal lekker...

Niet te veel nu over alles nadenken.Ga er een nachtje over slapen en dan zie je he morgen wel weer.

Ben in ieder geval blij dat het een goed gesprek is geworden.

mijn eerste reactie is : och overdrijven is ook een kunst .. want als je het echt zou willen, vertel je het niet snel aan mensen, maargoed. Snap dat het niet leuk is om te horen
pi_128739537
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:39 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ah kijk, dat is duidelijk :)
Wel goed van je trouwens dat je de confrontatie bent aangegaan :)
Angsten moet je confronteren, ik heb het maanden lang niet gedaan.

De laatste call die we hadden heeft ze me een half uur uitgescholden voor een mentale fucked up bozo. Nu was ze, well, lief! En ik heb dat liever als 'laatste' phone call if you get my point. Ze zei basically dat ik veel voor haar heb betekend, dat ik een toffe gast was in de periode dat het wel goed ging en dat ik nog steeds attractief ben en echt niet bang hoeft te zijn dat ik nooit weer een relatie zou krijgen (she doesn't know about the other one). Ze zei dat ik echt wel een intelligente jongen was (etc. etc.) Het was eigenlijk een rits van mijn ego strelen ..

En, voor iemand waarvan ik toch zielsveel heb gehouden .. mee wou trouwen .. (las vandaag nog een liefdesbrief van haar uit September dat ze me vroeg of ik met d'r wou trouwen) .. dat je toch hoort dat je nog wat hebt betekend. Is toch wel een relief .. Je wil niet weten wat voor gevoel het je mentale toestand geeft als een andere persoon, een levend wezen, jou aan het vertellen is, dat je wat hebt betekend ..
pi_128739632
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:45 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Niet te veel nu over alles nadenken.Ga er een nachtje over slapen en dan zie je he morgen wel weer.

Ben in ieder geval blij dat het een goed gesprek is geworden.

mijn eerste reactie is : och overdrijven is ook een kunst .. want als je het echt zou willen, vertel je het niet snel aan mensen, maargoed. Snap dat het niet leuk is om te horen
Ik ga nu pitten, vreet weer wat tabletjes op, en deze keer dusdanig veel, dat ik out ben voor de rest van vannacht.

Serieus dank Cue want je was net dat zetje over dat email contact wat in dat belletje uitmonde!

Trusten :)
  maandag 8 juli 2013 @ 22:50:46 #17
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128739676
Slaap lekker en graag gedaan :*
  maandag 8 juli 2013 @ 23:16:27 #18
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128740957
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:48 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Angsten moet je confronteren, ik heb het maanden lang niet gedaan.

De laatste call die we hadden heeft ze me een half uur uitgescholden voor een mentale fucked up bozo. Nu was ze, well, lief! En ik heb dat liever als 'laatste' phone call if you get my point. Ze zei basically dat ik veel voor haar heb betekend, dat ik een toffe gast was in de periode dat het wel goed ging en dat ik nog steeds attractief ben en echt niet bang hoeft te zijn dat ik nooit weer een relatie zou krijgen (she doesn't know about the other one). Ze zei dat ik echt wel een intelligente jongen was (etc. etc.) Het was eigenlijk een rits van mijn ego strelen ..

En, voor iemand waarvan ik toch zielsveel heb gehouden .. mee wou trouwen .. (las vandaag nog een liefdesbrief van haar uit September dat ze me vroeg of ik met d'r wou trouwen) .. dat je toch hoort dat je nog wat hebt betekend. Is toch wel een relief .. Je wil niet weten wat voor gevoel het je mentale toestand geeft als een andere persoon, een levend wezen, jou aan het vertellen is, dat je wat hebt betekend ..
Voor als je weer wakker bent:

heel goed dat je het op deze manier hebt opgelost.

Echter komt er nu wel een heel duister punt uit je post naar voren: je laat je gevoel van eigenwaarde heel erg afhangen van meningen van andere mensen. Ik doe dat zelf ook, maar ik identificeer het als "niet goed". Je hebt, net als ik, waarschijnlijk "niets van jezelf". Ik weet niet precies hoe ik dat moet zeggen.
Anyway, ik voel me gewoon weer kut. Met de verenigingen gaat het toch niet helemaal zoals ik het eigenlijk wilde :N
Mjah, het is voer voor de psych.
pi_128741816
Wat me de laatste tijd opviel is dit: Soms sta ik bij een balkon en denk ik 'laat ik mezelf van het balkon flikkeren' en dan denk ik daarna 'wtf denk ik nou? waarom zou ik dood willen?'
Echter, ik heb dit bijna elke dag. Enig idee waarom ik deze gedachtes steeds heb?
Het hoeft niet over een balkon te gaan hoor, kan net zo goed iets over de trein zijn oid,s, ligt er maar net aan wat er in de buurt is.
  maandag 8 juli 2013 @ 23:46:18 #20
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128742391
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:33 schreef magnetronkoffie het volgende:
Wat me de laatste tijd opviel is dit: Soms sta ik bij een balkon en denk ik 'laat ik mezelf van het balkon flikkeren' en dan denk ik daarna 'wtf denk ik nou? waarom zou ik dood willen?'
Echter, ik heb dit bijna elke dag. Enig idee waarom ik deze gedachtes steeds heb?
Het hoeft niet over een balkon te gaan hoor, kan net zo goed iets over de trein zijn oid,s, ligt er maar net aan wat er in de buurt is.
Je bent (nog) depressief. Je denkt misschien dat het niet zo is, maar ergens ben je dat nog wel. Je zit in de situatie waar ik jaren in zat, namelijk niet weten dat je ernstige problemen hebt. Tja, bij mij ging het niet helemaal zoals het zou moeten, maar ik had er nooit bij stilgestaan dat het best wel ernstige problemen zijn waarvoor ik allang hulp had moeten zoeken. Misschien heb jij hetzelfde.
  maandag 8 juli 2013 @ 23:54:15 #21
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_128742765
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:46 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Je bent (nog) depressief. Je denkt misschien dat het niet zo is, maar ergens ben je dat nog wel. Je zit in de situatie waar ik jaren in zat, namelijk niet weten dat je ernstige problemen hebt. Tja, bij mij ging het niet helemaal zoals het zou moeten, maar ik had er nooit bij stilgestaan dat het best wel ernstige problemen zijn waarvoor ik allang hulp had moeten zoeken. Misschien heb jij hetzelfde.
Kan, maar hoeft niet. Ik heb dat ook een tijdje gehad. Veel mensen hebben soms van dat soort gedachten die je eigenlijk niet "mag" hebben. Kunnen ook andere dingen zijn die heel bizar zijn. Bijv dat je gewoon met iemand staat te praten en denkt: zal ik hem eens neerslaan? Ofzo
Hoeft niks te betekenen, maar het kan wel. Als je je er zorgen over maakt dat je het echt
gaat doen dan moet je er ff hulp bij inschakelen. Maar als het niks betekent zou ik t lekker laten gaan en er niet teveel op focussen. Het hielp mij toen wel om te horen dat meer mensen wel eens zoiets denken.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 03:03:12 #22
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_128746944
Waar is de nachtclub als je hem nodig hebt? ;)
pi_128747040
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 03:03 schreef Murmeli het volgende:
Waar is de nachtclub als je hem nodig hebt? ;)
Heb 'm net achter me gelaten. ;)
pi_128747158
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:19 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb mijn ex net bijna 1.5 uur lang gesproken via Skype.

Ik heb me nog nooit zo gevoeld zoals ik me nu voel. Nog nooit. Ik weet niet wat ik moet denken. Ik weet niet wat ik moet voelen. Ik voel me zo ontzettend licht in mijn hoofd, tot bijna duizelig aan toe. Super licht. Alsof er een chemische reactie in mijn hoofd in werking is gezet. Ik voel me niet depressief meer, maar ook niet fantastisch gelukkig ofzo.

Ik voel me zo ontzettend licht. Zo echt godsgruwelijke ontzettend licht. Alsof er een gordijn is open gegaan in mijn hersenkamer en iemand de motoren weer heeft aangezet. Alsof ik de marathon heb gelopen en eindelijk over de streep ben gekomen.

Het was een heel vreemd gesprek en 1.5 uur is natuurlijk lang niet voldoende om alles te bespreken, maar toch. My goodness, ik voel me zo ontzettend licht.

Uiteraard is er nog woede, frustratie, ergernis.. maar dit is een wisseling in mijn gedachtenpatroon..

Cue, echt, sister-hug for you :* You were the one initiating deze schop.
Klinkt als een verslaving waaraan wordt toegegeven, S_E. Hoe dan ook, hou jezelf in de gaten.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 07:47:16 #25
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128747631
Zo.. het is bijna zover. Niet erg goed geslapen. Zelfs gedroomd over m'n intake :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')