abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 juli 2013 @ 20:01:57 #1
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_128731560
130708_266257_beapharheader2.jpg
Beaphar start in nauw overleg met de admins van FOK! een dierenspreekuur in Flora & Fauna en stelt hiervoor één van haar dierenartsen beschikbaar.

Beaphar, één van Nederlands grootste producenten van geneesmiddelen en verzorgingsproducten voor huisdieren, probeert met deze service de communicatie met jullie te vergroten en haar passie voor en kennis van huisdieren te delen. Deze dienst is geheel vrijblijvend en betreft geen betaalde campagne; dit kan worden gezien in dezelfde lijn als de diverse webcare-accounts die al op FOK! te vinden zijn. Het betreft in eerste instantie een pilot om te peilen of hier animo voor is.

Het uitgangspunt is om jullie te helpen met tips en adviezen over de verzorging van je huisdier. De dierenartsen bij Beaphar hebben veel kennis op dit gebied, dus doe er je voordeel mee! De dierenarts kan uiteraard geen diagnoses stellen, dit kan tenslotte niet op afstand. Ze zal het dan ook niet nalaten om je te verwijzen naar je eigen dierenarts voor een fysiek consult, als dat naar haar inschatting nodig is.

Leuk! Wanneer?!

Op dinsdag 16 juli van 15:00 tot 16:00 uur zal de DigitaleDierenArts voor de eerste keer een online spreekuur hebben op FOK!. Dus heb je vragen over jouw huisdier? Over zijn of haar voeding, huidverzorging, algemene verzorging, lichamelijke problemen en/of ongemakken stel ze dan dinsdag 16 juli hier!

Mocht je niet aanwezig kunnen zijn maar toch een dringende vraag hebben... Geen probleem! Stel jouw vragen alvast in dit topic, dan zullen wij de vragen voorleggen aan de dierenarts.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bart op 08-07-2013 20:21:16 ]
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_128731924
Niet per se een dierenvraag, maar klopt het dat de opleiding voor dierenarts lastiger is dan de gemiddelde opleiding van een huisarts?
జ్ఞ‌ా
pi_128732180
Leuk ^O^
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 8 juli 2013 @ 20:19:10 #4
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_128732247
Ik weet niet 100% zeker of ik aanwezig kan zijn, maar heb wel een vraagje :). Kan ik 't dan hier plaatsen of moet ik echt zeker weten dat ik niet aanwezig kan zijn? Als 't wel lukt, vraag ik 'm zelf.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  maandag 8 juli 2013 @ 20:21:54 #5
65252 Bart
pi_128732331
quote:
11s.gif Op maandag 8 juli 2013 20:19 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik weet niet 100% zeker of ik aanwezig kan zijn, maar heb wel een vraagje :). Kan ik 't dan hier plaatsen of moet ik echt zeker weten dat ik niet aanwezig kan zijn? Als 't wel lukt, vraag ik 'm zelf.
Je kan je vraag gewoon nu hier stellen, deze wordt dan 16 juli beantwoord door de dierenarts :).

[ Bericht 0% gewijzigd door Bart op 08-07-2013 21:05:57 ]
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 8 juli 2013 @ 20:25:47 #6
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_128732475
Haha ok!

Het is niet heel ernstig maar onze poezel heeft nogal last van witte vlokjes in haar vacht. Ik gok dat het kattenroos is. Maar heeft ze daar echt veel last van èn wat kunnen we er nou het beste aan doen?
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_128733609
Kan je bij de gemiddelde dierenarts ook terecht als je vis ziek is?
  maandag 8 juli 2013 @ 20:55:52 #8
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_128733775
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2013 20:25 schreef ChipsZak. het volgende:
Haha ok!

Het is niet heel ernstig maar onze poezel heeft nogal last van witte vlokjes in haar vacht. Ik gok dat het kattenroos is. Maar heeft ze daar echt veel last van èn wat kunnen we er nou het beste aan doen?
Naar de dierenarts om de daadwerkelijke diagnose te laten stellen. Zeker als ze er echt veel last van heeft. Waarom dan in godsnaam wachten op 1 of andere digitale "dierenarts".
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 8 juli 2013 @ 21:01:01 #9
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_128734038
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 20:55 schreef Qwea het volgende:

[..]

Naar de dierenarts om de daadwerkelijke diagnose te laten stellen. Zeker als ze er echt veel last van heeft. Waarom dan in godsnaam wachten op 1 of andere digitale "dierenarts".
Omdat ze het al heel lang heeft en er eerlijk gezegd geen last van lijkt te hebben. Dierenarts heeft er ook nooit wat van gezegd bij reguliere check-ups en bij het uitknijpen van d'r anaalklieren ( :r waar ze wel vaak last van heeft). Kattenroos is ook niet heel erg ofzo, alleen wil ik graag weten hoe ik het het beste kan oplossen.
  maandag 8 juli 2013 @ 21:02:53 #10
65252 Bart
pi_128734130
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 20:55 schreef Qwea het volgende:
1 of andere digitale "dierenarts".
De vragen worden beantwoord door een gediplomeerd dierenarts. Voor acute/ernstige dingen kun je uiteraard het beste naar een dierenarts in de buurt gaan, maar als het minder hevig is, dan kan dit een mooie oplossing zijn, waarvoor je bijvoorbeeld niet vrij hoeft te nemen of de deur uit moet of moet betalen :).
  maandag 8 juli 2013 @ 21:17:12 #11
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_128734821
Op de doos van de snoepjes voor mijn hond staat dat ze er maximaal 15 van per dag mogen. (van die kleine stukjes 'vlees' in de vorm van een botje)
Van de hondenschool moet je ze alsmaar door geven...

Zitten er slechte dingen in die hondensnoepjes?
Zo ja, waarom leert de hondenschool baasjes dan om ze continue te geven?
Zo nee, waarom staat er dan op de verpakking dat je er maar 15 per dag mag geven?

[ Bericht 0% gewijzigd door n00b13 op 08-07-2013 21:25:36 ]
pi_128735004
Hoe kom ik van teek af. Ik woon naast het bos. Pipetjes werken na 2 weken niet meer. (en dan moet ik dus nog 2 weken wachten voor ze een nieuwe mag) en hoe hou ik mijn huis teekvrij. (ik stofzuig elke dag, gebruik regelmatig mijn stoomreiniger op kleden en tegels) maar toch kruipt er soms zo n monstertje over mij heen. ;(
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_128742127
Zonder grappen: Leuk initiatief :) Hoop dat het een succes wordt ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2013 23:40:47 ]
  maandag 8 juli 2013 @ 23:41:55 #14
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_128742183
Oke ik heb dus een kkdikke kat waar ik wel wat vragen over heb. De dierenarts hier weet er geen raad meer mee :')

Zal het morgen wel even uiteenzetten tvp
pi_128742329
Ik heb een mooie zwarte kat die echter de laatste maanden regelmatig zijn buik heftig likt. Het is zo erg dat daar inmiddels een lelijke kale plek is ontstaan. Verder zijn er geen problemen met hem. Hij eet goed, is erg speels en alert. Heeft een mooie glanzende vacht (alleen dat kale buikje, hë),
Zou het iets ernstigs kunnen zijn, of gaat dit vanzelf weer over?
pi_128743283
Hiddendoe, ik ben geen dierenarts, en ik had een kat die dat uit stress ging doen, waarna het geirriteerd raakte en ze vanwege de jeuk door bleef likken. Helaas was dat de laatste keer niet zo, maar een snel groeiende tumor.
('t is 6 jaar lang de stress van vuurwerk voor d'r geweest wat het triggerde, alleen het 7e jaar helaas niet)

Vandaar mijn advies, wacht niet en bezoek de dierenarts. Later heb ik gelezen dat kaal likken van een plek altijd een alarm signaal zou moeten zijn voor een eigenaar, maar ik hoop dat het een veel onschuldiger iets voor jou en je kat is.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 06:51:47 #17
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_128747327
Nou dan heb ik ook wel een vraag.

2 eigenlijk.

Ik heb een 13,5 jarige Golden Retriever met zware artrose in zijn achterhand. Hij krijgt de gangbare dingen zoals carprofen (max dosis), groenlipmossel, visolie capsules, hills J/D en glucosamine, vsm en chondroitine al. Bent u bekend met Anarthron? Zo ja, wat zijn uw ervaringen mbt zware achterhand artrose en Anarthron?

Vraag 2:

Heeft u ervaring op het gebied van acupunctuur icm artrose? Zo ja, wat zijn deze ervaringen?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_128747342
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 06:51 schreef Qwea het volgende:
blablabla groenlipmossel, blabla
I lolled :D

Leuk initiatief! ^O^
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_128747347
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 21:01 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Omdat ze het al heel lang heeft en er eerlijk gezegd geen last van lijkt te hebben. Dierenarts heeft er ook nooit wat van gezegd bij reguliere check-ups en bij het uitknijpen van d'r anaalklieren ( :r waar ze wel vaak last van heeft). Kattenroos is ook niet heel erg ofzo, alleen wil ik graag weten hoe ik het het beste kan oplossen.
Dagelijks zalmolie door het eten kan nog welleens helpen tegen een droge(re) huid.
Toch kan het misschien een achterliggende oorzaak hebben.
(als een lichte, wat allergische reactie op voeding bijvoorbeeld. Dit hoeft niet perse jeuk te geven, maar kan wel de opperhuid lichtelijk aantasten)

Dus, voor de zekerheid een check-up kan geen kwaad.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If you can't blow them away with your brilliance
Baffle them with your bullshit.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:49:47 #20
396222 meneerfiets
Voormalig wielerexpert
pi_128749298
Vraag 1 : Ik een 4-jarige kat met veel overgewicht , hierdoor kan ze zich niet volledig meer wassen en ontstaan er 'bobbels' op haar haar rug , ik zie dat ze er last van heeft maar wat te doen?
Alvast bedankt :)
pi_128749513
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:49 schreef meneerfiets het volgende:
Vraag 1 : Ik een 4-jarige kat met veel overgewicht , hierdoor kan ze zich niet volledig meer wassen en ontstaan er 'bobbels' op haar haar rug , ik zie dat ze er last van heeft maar wat te doen?
afvallen :{w

hoef je geen dierenarts voor te zijn :D
hardcoholic
pi_128749528
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:49 schreef meneerfiets het volgende:
Beste kat, misschien een dieet, meer bewegen en een dagelijkse borstelbeurt aan je blikopener vragen?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:00:57 #23
396222 meneerfiets
Voormalig wielerexpert
pi_128749529
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:00 schreef Ferdii het volgende:

[..]

afvallen :{w

hoef je geen dierenarts voor te zijn :D
Ze heeft een afwijking waardoor dat niet mogelijk is..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 9 juli 2013 @ 10:33:51 #24
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_128750247
In hoeverre adviseren dierenartsen echt voor het duurdere merk voeding dat zij verkopen in plaats van bijvoorbeeld Barf oid bij een hond bij een allergie?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_128751635
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:00 schreef meneerfiets het volgende:

[..]

Ze heeft een afwijking waardoor dat niet mogelijk is..
Dan moet je de kat in laten slapen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')