1. Anarthron (onder een andere naam) wordt in Amerika inderdaad al langer gebruikt, ook voor paarden. 48 uur na de injectie is inderdaad 70% van de toegediende dosis uitgescheiden via urine, dus in principe zouden NSAIDs dan wel toegediend kunnen worden. Het is trouwens ook belangrijk dat je Golden geen lever of nierproblemen heeft. Langdurig gebruik van NSAIDs kan de nierfunctie verminderen, dus eventueel kan je overwegen om een bloedonderzoek vooraf te laten doen om dat te checken. Tramadol is een prima pijnstiller en kan wel samen met Anarthron (je mag trouwens ook tramadol en een NSAID combineren). Tramadol heeft alleen minder effect bij orthopedische patiënten dan NSAID. En de meeste honden gaan daar erg van hijgen + worden er suf van.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
Klopt, in Amerika is het langer op de markt en zat de FDA ( geloof ik?) er bovenop vanwege de bijwerkingen. Anarthron heeft zeker bijwerkingen die niet mild zijn, maar net wat jij zegt, de NSAID's hebben die ook. In principe is het dus de keuze uit 2 kwaden. Wat ik begrepen heb mag je de NSAID 2 dagen voor de injectie en 2 dagen erna niet geven. En kan hij in principe dan wel op tramadol. Deel je die mening? Of zou je het anders aanpakken?
[..]
Goed. Bedankt voor dit antwoord. Ik zat er al lang over te twijfelen, hoorde van mijn oude dierenarts hetzelfde verhaal. Dan gaan we het toch maar proberen. We hebben onlangs fysio geprobeerd, dat hielp niet. Zou je eerst acupunctuur doen en dan anarthron, of andersom? Gelijk een 2 sporen beleid lijkt me niet heel slim omdat je dan niet weet waar het resultaat vandaan komt.
Wij hebben inderdaad Drucal uit ons assortiment moeten nemen omdat men meestal toch de losse producten kiest, Drucal is namelijk een mengsel van druivensuiker (Dru) en calcium (cal).quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:55 schreef KapiteinKoala het volgende:
Tsssssss, Beaphar. Een beetje ophouden met het produceren van Drucal.
Reverse sneezing (mooi woord he), is een bekend probleem bij Chihuahua’s! Het lijkt heel erg, maar er is geen gevaar dat de hond stikt. De behandeling bestaat uit inderdaad over de keel te wrijven en laten slikken. Het is nog niet bekend waarom sommige honden het hebben, maar het komt met name voor bij kleine honden. Wellicht heeft het iets met de bouw van de keel te maken.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Vraagje over een chihuahua: wanneer mijn hondje erg enthousiast is begint hij 'omgekeerd' te niezen. In plaats van lucht door zijn neus naar buiten te blazen, zuigt hij heel veel lucht juist door zijn neus in zijn longen. Wanneer ik dan over zijn keel wrijf slikt hij een paar keer en lijkt het weer weg te zijn. Is dit een bekend verschijnsel bij honden en in het bijzonder bij Chihuahua's?
quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:20 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Wij hebben inderdaad Drucal uit ons assortiment moeten nemen omdat men meestal toch de losse producten kiest, Drucal is namelijk een mengsel van druivensuiker (Dru) en calcium (cal).
Om een soortgelijk product te krijgen, kan je Gistocal (calcium) met Druivensuiker mengen:
Verhouding:
1 deel Gistocal mengen op 1 deel Druivensuiker
Dosering:
voor honden, katten en kleine dieren tot 10kg:
1 afgestreken maatschepje
honden 10-20kg:
2 afgestreken maatschepjes
honden meer dan 20kg:
3 afgestreken maatschepjes
Bekend probleem, waar helaas geen wondermiddel tegen bestaat… Je ziet het vaak bij bepaalde rassen (Labradors). Tegenwoordig wordt toch steeds meer over gedacht dat het een soort OCD is, een gedragsprobleem dus. Voedingstekort is ook niet helemaal uit te sluiten. In de literatuur staat bijvoorbeeld een tekort aan vitamine B1 omschreven. Het is belangrijk om het dieet van je hond na te gaan en eventueel aan te passen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:48 schreef Snaps93 het volgende:
Mijn hond eet vaak kattenpoep.
Dit doet ze tijdens het wandelen, ze zoekt in het gras en ze eet het zo weg.
Ik haal haar hier dan altijd vandaan omdat ik het vies vind.
Kan dit duiden op een bepaald vitaminetekort of iets dergelijks?
Dank je wel voor alle antwoorden!quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:30 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Dat was het weer voor vandaag, tot ziens!
Ben ik ook benieuwd naarquote:Op woensdag 10 juli 2013 14:56 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Hallo
Is het nou nodig om binnenkatten te laten inenten of niet?
Ze komen wel in een 2m bij 2m binnenplaatsje maar komen nooit in aanraking met andere dieren.
Eerst liet ik ze dan om de 2 jaar inenten maar laatste tijd laat ik het een beetje versloffen eigenlijk
Is dat nou wel of niet nodig?
En als ze een tijd niet zijn ingeent en je laat ze weer inenten zijn ze dan weer meteen beschermd?
Moeten ze ook anti-vlooienspul hebben?
Mijn bouchow had het ook, advies van de dierengeneeskunde universiteit in amsterdam (d8) was neus en bek dichthouden tot zij slikte.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Vraagje over een chihuahua: wanneer mijn hondje erg enthousiast is begint hij 'omgekeerd' te niezen. In plaats van lucht door zijn neus naar buiten te blazen, zuigt hij heel veel lucht juist door zijn neus in zijn longen. Wanneer ik dan over zijn keel wrijf slikt hij een paar keer en lijkt het weer weg te zijn. Is dit een bekend verschijnsel bij honden en in het bijzonder bij Chihuahua's?
...quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:45 schreef TR0LLFAG het volgende:
Ik heb 2 grasparkieten. Ik heb al een zelfmaak nest stro ding gehaald in de hoop dat ze eitjes zouden leggen. Niet gebeurd. Hoe kan ik er voor zorgen dat ze eieren legt? En waarom heeft de mannetje witte 'slierten' (lijken wel mini veren) op zijn hoofd?
quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:41 schreef Sorella het volgende:
[..]
Mijn bouchow had het ook, advies van de dierengeneeskunde universiteit in amsterdam (d8) was neus en bek dichthouden tot zij slikte.
Ik vroeg me ook al af wat voor ras dat was, maar google levert niks op.quote:
Mijn bejaarde kater begon daar een jaar of 3 geleden ook mee. Hij bleek een verhoogde bloeddruk te hebben door lever en nierschade. Het laatste hebben we bij de dierenarts laten vaststellen. Hij heeft nog een jaar mogen leven met Fortekor, maar na de 2e hersenbloeding hebben we heb toch laten inslapen omdat hij voor meer dan 80% verlamd was geworden en blind. De test is niet goedkoop trouwens, maar geeft wel een goed beeld of en wat er aan de hand is.quote:Op woensdag 10 juli 2013 23:28 schreef Scootermuisje het volgende:
Hallo,
Onze poes is nu 12 jaar oud. Gewoon een rasloze schildpad.
Als ze naar boven gaat, en boven is, mauwt ze heel raar, soort van mrrroauw en het lijkt alsof het achter uit de keel komt zeg maar dus geen schattige miauw. Mijn moeder denkt dat het een begin van dementie is. Onze kat maakt dit geluid ook als ze terug komt van het pension (na vakantie).
Heeft dit rare geluid een bedoeling? Ik hoop dat u begrijpt wat bedoel![]()
Alvast bedankt!
Klopt kruising tussen een bouvier en een chowchow.quote:
Ook van toepassing op een van onze huiskamertijgers, bedankt voor het antwoord.quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:38 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Als je kat verder geen andere klachten heeft, behalve een beetje een vieze neus, zou ik me er geen zorgen over maken. Sommige katten blijven chronische verkoudheid houden zonder ernstige gevolgen.
Wait whuttt?!quote:Op donderdag 11 juli 2013 06:47 schreef gargamel het volgende:
[..]
Mijn bejaarde kater begon daar een jaar of 3 geleden ook mee. Hij bleek een verhoogde bloeddruk te hebben door lever en nierschade. Het laatste hebben we bij de dierenarts laten vaststellen. Hij heeft nog een jaar mogen leven met Fortekor, maar na de 2e hersenbloeding hebben we heb toch laten inslapen omdat hij voor meer dan 80% verlamd was geworden en blind. De test is niet goedkoop trouwens, maar geeft wel een goed beeld of en wat er aan de hand is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |