Schorheid bij de katten is soms het gevolg van een ontsteking van bovenste luchtwegen. Als dat de enige klacht is, kan je even afwachten. Maar er meer klachten erbij komen, bijv. neusuitvloeiing, niet eten enz, dan is het verstandig om een afspraak te maken bij je dierenartsquote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:58 schreef Sway- het volgende:
[..]
Heel af en toe niest er een kitten maar niet regelmatig. Hij kokhalst niet en doet verder ook niet anders dan normaal.
Oké, zal ik doen. Thanksquote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:02 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Schorheid bij de katten is soms het gevolg van een ontsteking van bovenste luchtwegen. Als dat de enige klacht is, kan je even afwachten. Maar er meer klachten erbij komen, bijv. neusuitvloeiing, niet eten enz, dan is het verstandig om een afspraak te maken bij je dierenarts
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:04 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Dat was het weer! Bedankt voor het leuke spreekuur! En wellicht tot ziens!
Hartelijk dank voor uw antwoord!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:07 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Eerst over de sterilisatie: als je geen fokplannen heb, dan is het verstandig om je hond te laten steriliseren. Niet gesteriliseerde teven kunnen baarmoederontsteking ontwikkelen, hebben veel meer kans op kwaadaardige borsttumoren op latere leeftijd en meer kans op suikerziekte. De sterilisatie kan het beste plaatsvinden na de eerste loopsheid (of eventueel voor de eerste loopsheid), want bij een sterilisatie op een later tijdstip heb je geen preventie meer tegen borstkanker.
Nadeel van de sterilisatie van een Bichon is de vachtverandering die wij soms zien. De vacht wordt wat dikker en is moeilijker te plukken. Wordt je hond normaal gesproken geschoren en niet geplukt, dan is het eigenlijk geen noemenswaardig nadeel.
Wat betreft het eten: is je hondje verder gezond verklaard door de dierenarts? Als er geen lichamelijke oorzaak is voor slecht eten, dan kan je proberen het eten interessanter te maken. Bijvoorbeeld brokjes verstoppen in een kong of in een voerbal of in een hondenpuzzel, zodat de hond moet “werken” voor zijn voer. Ik ben er ook geen voorstander van een (gezond) dier geforceerd te voeren of het eten de hele dag te laten staan.
Mannetje zeker? Die vinden naturals vaak lekkerder dan neppers. Herken ik bij mezelf ook.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:46 schreef Cat22 het volgende:
Wb het kitten: ik heb het idee dat hij niet aan de fles kan wennen. Moedertet is veel lekkerder dan een plastic speen. Want bij moeder zie ik hem luid smakkend en spinnend wel drinken.
Je kunt hieruit dus ook concluderen dat wat onzekere teefjes na de sterilisatie per definitie zelfverzekerder worden?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:22 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Dat is exact te verklaren door het wegvallen van vrouwelijke hormonen, waardoor testosteron overheerst
Mannen hebben meer testosteron dan vrouwen, maar zijn niet per definitie zelfverzekerder dan vrouwen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je kunt hieruit dus ook concluderen dat wat onzekere teefjes na de sterilisatie per definitie zelfverzekerder worden?
Ik weet het niet zeker, maar het zou zelfs zo kunnen zijn dat haar moeder in hetzelfde huis woonde. Ze is namelijk gefokt door de persoon waarvan ik haar overgenomen heb. Ze heeft tot haar tweede jaar met ongeveer vijftien katten en vier honden gewoond.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:43 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Hoe laat is je kat als kitten bij haar moeder weggegaan? Is zij opgegroeid met andere katten?
Ook niet per definitie agressiever.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:40 schreef Misstique het volgende:
[..]
Mannen hebben meer testosteron dan vrouwen, maar zijn niet per definitie zelfverzekerder dan vrouwen.
Ik heb een hond die vrijwel niks uit zijn voerbak eet.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:15 schreef syllys het volgende:
[..]
Hartelijk dank voor uw antwoord!
Haar welzijn gaat me boven alles dus nu mijn partner nog overhalen om haar te laten steriliseren.
Krijgen honden die puppy's hebben gehad dan ook niet zo snel borstkanker oid omdat bv de borstklieren zijn ontwikkeld?
Ik was nog niet met haar bij de dierenarts geweest, vond dit een uitgelezen kans!
Ik heb diverse leuke speeltjes voor haar om te eten, ze mag graag voetballenen ook doe ik regelmatig verstoppertje met eten wat ze zoekt maar niet op eet. Vrijdag en zaterdag heeft ze in totaal ca 100gr gegeten daarna amper nog wat. Nu net hebben we zalmolie gehaald omdat haar vacht dof wordt en ook nu wil ze nog niet eten. Ze is wel nog steeds erg speels, wandelt graag, drinkt genoeg enz enz. Daarom maak ik me geen grote zorgen maar toch ergens........
Succes met uw spreekuur, het werd vanaf deze kant erg op prijs gesteld
Ik ben dan wel niet de dierenarts, maar mijn (ouders hun) hond heeft ook een vetbult die met de tijd groter is geworden. Onze DA zei ook dat het geen kwaad kan zolang de bult 'los' zit. En hij doet het nog prima op zn twaalfde ;-)quote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoihoi,
Ik heb een logé hond in huis. Hij had een jaar geleden een klein vet bultje op zijn borstkast. Dat vet bultje is nu uitgegroeid tot een enorme bult. Hij zit wel los en niet ergens aan vast ofzo. Ik heb de eigenaars al regelmatig gevraagd of ze daar niet mee naar de dierenarts moeten. Volgens hun hebben ze telefonisch contact gehad met hun dierenarts en was dat niet nodig.
Ergens heb ik mijn twijfels daarbij. Want een bult hoort toch niet zomaar te groeien? Wat is uw visie daarop?
EDIT
zie nu pas dat ik te laat ben. jammer.
Hond moet nog 5 worden maar is wel zwaar obese. Staat hier wel op dieet maar eigenlijk vergeefse moeite omdat ze het toch niet doorzetten.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:15 schreef Elohel het volgende:
[..]
Ik ben dan wel niet de dierenarts, maar mijn (ouders hun) hond heeft ook een vetbult die met de tijd groter is geworden. Onze DA zei ook dat het geen kwaad kan zolang de bult 'los' zit. En hij doet het nog prima op zn twaalfde ;-)
@ Nagelschaartje bedankt voor je antwoord en tipsquote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:37 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik heb een hond die vrijwel niks uit zijn voerbak eet.
Als ik er iets anders mee doe, wil meneer het ineens wel.
Als ik met hem buiten ben, heb ik een mix van zijn brokken en frolic (in kleinere brokjes gebroken) bij me. Daar mag hij voor werken. Dat varieert van er trucjes voor doen of wachten tot hij het mag, tot het gewoon voor me uitgooien zodat hij het mag gaan halen. En dan vind hij het dus prachtig.
Ook een kong wobbler is erg succesvol hier, hij is er erg lang mee zoet. Bijkomend voordeel is dat hij gelijk lekker moe wordt. Omdat ik op bovenstaande manieren niet altijd genoeg bij hem binnenkrijg (grote hond, dus dit kost een hoop tijd), heb ik ook nog een tijdbesparende manier. Naast zijn voerbak staat een mandje vol met zijn speeltjes. Als ik daar zijn brokken ingooi en hij het dus tussen zijn speeltjes uit moet vissen, wil hij het wel.
Ik heb al deze manieren toch maar aangehouden omdat hij wel levendig is, maar anders echt te mager werd.
Voor alles geldt wel: Er moet iets van frolic bij zitten. Wat in de praktijk betekent dat hij een beker met z'n eigen brokken met 4 stukjes frolic erbij krijgt. Maar zonder die 4 frolics vind hij het de moeite niet.
Ook 1 die het hier heel goed doet: Ik leg een oud douchegordijn open, gooi z'n brokken erop en rol het op. Daarna een knoop erin. Hond is een uurtje zoet en krijgt z'n eten binnen![]()
Als hij nog brokjes laat liggen doe ik er niet moeilijk over, omdat hij op deze manier prima op gewicht blijft.
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Hond moet nog 5 worden maar is wel zwaar obese. Staat hier wel op dieet maar eigenlijk vergeefse moeite omdat ze het toch niet doorzetten.
Mja dieet is misschien wat overdreven. Maar hier krijgt hij wel enkel het voer wat hij per dag mag hebben en sporadisch eens iets lekkers.quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:22 schreef oh-oh het volgende:
[..]Ik zou er ook geen moeite in stoppen dan hoor, unless dat ie een half jaar of zo bij jou is.
Ik ben blij met dit antwoordquote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:38 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
De verhalen van verminderde gevoeligheid van sommige middelen tegen vlooien en teken worden tot nu toe met geen/weinig wetenschappelijk bewijs gestaafd. Waarschijnlijk komt het grote deel van schijnbare “resistentie” voor doordat mensen de middelen verkeerd toepassen (te lage dosering, verkeerde plek, slechte opname enz).
Het is ook belangrijk om ALLE dieren in een huishouding te behandelen en in het geval van een vlooienprobleem, ook de omgeving te behandelen.
Heeft de aldi dat altijd? Dan moet ik nú naar de aldi rennenquote:Op woensdag 17 juli 2013 15:32 schreef Ole het volgende:
[..]
Ik ben blij met dit antwoord![]()
Heb nu spul van de Aldi, 6 pipetjes voor 7 euro. Werkt vooralsnog prima. DA wil altijd maar het (dure) frontline verkopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |