abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128739334
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:40 schreef Caland het volgende:

[..]

Ook daar dus geen breed draagvlak. Zet te denken.
Ik weet niet wat Leefbaar gaat doen, die schijnen aardig verdeeld te zijn. Het schijnt trouwens een hoofdelijke stemming te worden, dus ook daar kan het best zijn dat de helft voor stemt en de helft tegen bij wijze van spreken (Leefbaar heeft 14 zetels).

Verder zitten er een aantal partijen tussen die altijd overal tegen stemmen zoals de SP en GroenLinks. Wat de achterliggende gedachte bij de Christelijke partijen is om stelling te nemen tegen de komst van een nieuw stadion is me nog niet duidelijk.

Al kan ik me wel voorstellen dat je alleen al vanwege de garantstelling in tijden van crisis besluit om steun aan dit plan - in ieder geval voorlopig - even te onthouden.

Verder zegt dat draagvlak in de gemeenteraad natuurlijk niet zoveel over de wenselijkheid van een nieuw stadion voor Feyenoord. De gemeenteraad kijkt eigenlijk alleen naar de belangen van de gemeente, al is de gemeente uiteraard ook niet gebaat bij een faillissement van het stadion of de voetbalclub Feyenoord.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 8 juli 2013 @ 22:47:11 #102
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_128739469
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:34 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan. :')

Als je eens de second opinions leest zou je hier niet de dramaqueen uithangen mbt HNS.
Mij hebben die second opinions niet gerust gesteld. Risico blijft te groot.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_128739612
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:47 schreef Happel het volgende:

[..]

Mij hebben die second opinions niet gerust gesteld. Risico blijft te groot.
Dat kan, iedereen mag daar uiteraard een andere visie op hebben. Ik ben de Feyenoord-directie niet. :P

Ik heb er desondanks wel een andere kijk op (joh), en hoop derhalve dat het nieuwe stadion er komt. Al begrijp ik best enkele bezwaren van de tegenstanders en zie ik ook wel enkele risicofactoren, maar in onze Kuip blijven voetballen is voor de lange termijn in ieder geval geen optie. Al spelen we er wat mij betreft nog gerust 10 tot 20 jaar.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 8 juli 2013 @ 22:57:16 #104
393053 De_Pel
Is weg.
pi_128740013
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:49 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat kan, iedereen mag daar uiteraard een andere visie op hebben. Ik ben de Feyenoord-directie niet. :P

Ik heb er desondanks wel een andere kijk op (joh), en hoop derhalve dat het nieuwe stadion er komt. Al begrijp ik best enkele bezwaren van de tegenstanders en zie ik ook wel enkele risicofactoren, maar in onze Kuip blijven voetballen is voor de lange termijn in ieder geval geen optie. Al spelen we er wat mij betreft nog gerust 10 tot 20 jaar.
Ik snap nog altijd niet waarom jij nou eigenlijk zo voor ben.
Al je argumentaties gaan er over dat de risicos en kosten misschien toch wel mee zouden vallen, maar dat is geen reden om het te willen. Feyenoord gaat er, wmb, simpelweg niet significant op vooruit. Dit nog even buiten risico's, achterkamertjes, sentimenten, noodzaak, wenselijkheid van de investering etc.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  maandag 8 juli 2013 @ 22:58:36 #105
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_128740086
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:57 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Die vraag zit mij ook dwars.
Elite
Tegen TTIP
  maandag 8 juli 2013 @ 23:00:28 #106
393053 De_Pel
Is weg.
pi_128740181
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:58 schreef Happel het volgende:

[..]

Die vraag zit mij ook dwars.
Misschien een groot liefhebber van een echte, warme

:Y)
pi_128740220
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:57 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Al je argumentaties gaan er over dat de risicos en kosten misschien toch wel mee zouden vallen, maar dat is geen reden om het te willen. Feyenoord gaat er, wmb, simpelweg niet significant op vooruit. Dit nog even buiten risico's, achterkamertjes, sentimenten etc.
Ik denk - ook gezien de conclusies in de businesscase en de second opinions - dat Feyenoord er op de zeer lange termijn weldegelijk op vooruit gaat. Hoeveel is natuurlijk nog afwachten, maar dat de geschetste scenarios realistisch zijn is voor mij duidelijk. Al zijn er uiteraard risico's aan verbonden, dat is met alles zo.
Ook zullen de aandeelhouders en directie er ongetwijfeld financieel beter van worden en misschien met dubbele petten op zitten, maar dat doet aan de plannen niets af. Als die overtuigend genoeg zijn, en die mening ben ik toegedaan, dan kijk ik verder dan mijn eventuele bedenkingen bij bepaalde bestuursleden (bijvoorbeeld). Verder zijn zij en eventuele investeerders net zomin gebaat bij een desastreuze overgang naar een nieuw stadion natuurlijk.
pi_128740238
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:00 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Misschien een groot liefhebber van een echte, warme
[ afbeelding ]

:Y)
Haha, dat ook. ^O^
  maandag 8 juli 2013 @ 23:07:33 #109
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_128740528
quote:
Verdienpotentieel Feyenoord.
Feyenoord verdient meer door het grotere aantal supporters dat het stadion kan bezoeken en de betere sponsoring en merchandising mogelijkheden. Daarnaast ontvangt Feyenoord een vergoeding van HNS voor de geleverde voetbal prestaties in de vorm van een vaste en een variabele content vergoeding. De vaste vergoeding bedraagt ongeveer 4 miljoen euro en is feitelijk het omgekeerde van de huidige huur. HNS huurt Feyenoord in om te spelen in het nieuwe stadion wat een voorwaarde is voor HNS om alle zakelijke stoelen te kunnen exploiteren en daaruit maximaal opbrengsten te genereren. Dit principe geeft ook de diverse financiers comfort. De variabele content vergoeding is afhankelijk van de uiteindelijke exploitatieresultaten van het stadion en loopt op. De totale begroting van Feyenoord kan op die manier uitgroeien naar het niveau van de Nederlandse top van betaald
voetbal organisaties.

Financiële en sportieve toekomst Feyenoord.
Feyenoord is een sterk merk. Wij hebben marktonderzoek laten doen naar de zakelijke en de publieksmarkt voor Feyenoord. Voor beide segmenten is er voldoende potentieel om te groeien naar de tweede begroting in de eredivisie. Het nieuwe stadion biedt hiervoor de ruimte. Het beleid van Feyenoord zal de komende jaren stabiel zijn met een sterke focus op de verdere versterking van de financiële vermogenspositie en op doorstroming en doorontwikkeling van ons talent uit de jeugdopleiding. De resultaten van ons beleid bevestigen dit: Feyenoord is sinds medio 2012 uit
categorie I van het licentiesysteem van de KNVB, de seizoenen 2011/2012 en 2012/2013 zijn beide met een forse positief operationeel resultaat afgesloten en de schuldpositie zal medio 2013 nadrukkelijk onder de in 2011 geformuleerde doelstelling van ¤ 10 miljoen uitkomen. Voor de jaren 2013-2016 is het beleid en de begroting gericht op het realiseren van een positief eigen vermogen van ¤ 3 miljoen. Dit beleid heeft Feyenoord gebracht waar we nu sportief en zakelijk staan.
Mijn haren gaan hier gewoon van overeind staan.

Hieruit geknipt: http://www.ris.rotterdam.(...)_second_opinions.pdf
Elite
Tegen TTIP
pi_128740655
Zet dat beleid eerst maar 's jaren door. Als we met een eigen vermogen zitten van 10+ miljoen, denken we nog eens aan een nieuw onderkomen.
pi_128740844
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:07 schreef Happel het volgende:

[..]

Mijn haren gaan hier gewoon van overeind staan.

Hieruit geknipt: http://www.ris.rotterdam.(...)_second_opinions.pdf
Ongelukkige woordkeuze inderdaad, daar ben ik mee eens.

Aan de andere kant kan HNS niet zonder bespeler Feyenoord en zijn ze gebaat bij sportieve prestaties (want meer inkomsten uit toenemend aantal toeschouwers en sponsors). Verder is de variabele content fee 45% van de winst van HNS voor de BVO Feyenoord. Dit is winst van HNS gemaakt over de volledige exploitatie, dus ook alle eventuele evenementen die er gehouden zouden kunnen worden.

In de eerste - pakweg - 10 jaar zal die variabele content fee verwaarloosbaar zijn, maar in de loop der jaren kan dit weldegelijk een aanzienlijke vergoeding uit voortvloeien.

Verder is er in Europa zover ik weet nog nooit voorgekomen dat de overstap naar een nieuw stadion uitmondde in een financieel fiasco voor de betreffende club, maar wellicht zie ik clubs over het hoofd. :P
  maandag 8 juli 2013 @ 23:16:05 #112
357045 Grifte
Feijenoord
pi_128740942
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:13 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Aan de andere kant kan HNS niet zonder bespeler Feyenoord en zijn ze gebaat bij sportieve prestaties (want meer inkomsten uit toenemend aantal toeschouwers en sponsors). Verder is de variabele content fee 45% van de winst van HNS voor de BVO Feyenoord. Dit is winst van HNS gemaakt over de volledige exploitatie, dus ook alle eventuele evenementen die er gehouden zouden kunnen worden.

In de eerste - pakweg - 10 jaar zal die variabele content fee verwaarloosbaar zijn, maar in de loop der jaren kan dit weldegelijk een aanzienlijke vergoeding uit voortvloeien.

Verder is er in Europa zover ik weet nog nooit voorgekomen dat de overstap naar een nieuw stadion uitmondde in een financieel fiasco voor de betreffende club, maar wellicht zie ik clubs over het hoofd. :P
Darlington, Coventry City

Zomaar twee clubs die mij binnen schieten, zullen er ongetwijfeld meer zijn.
pi_128740967
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:09 schreef Scrummie het volgende:
Zet dat beleid eerst maar 's jaren door. Als we met een eigen vermogen zitten van 10+ miljoen, denken we nog eens aan een nieuw onderkomen.
Goed en verstandig beleid is inderdaad ook een voorwaarde voor een goede sportieve toekomst van Feyenoord. Belangrijker ook dan zo'n nieuw stadion. Ook kan ik me iets voorstellen bij je argument om te wachten met de overstap naar een nieuw stadion tot financieel betere tijden. Maar dat een overstap vroeg of laat (wat mij betreft binnen 20 jaar) noodzakelijk is daar ben ik van overtuigd omdat Feyenoord met name sponsorinkomsten misloopt door de beperkingen die De Kuip met zich meebrengt (en Koevermans natuurlijk, laten we die ook gelijk vervangen).
  maandag 8 juli 2013 @ 23:18:22 #114
393053 De_Pel
Is weg.
pi_128741045
quote:

[..]

Kortom: als alles meezit zouden we over weet ik hoe lang misschien net iets meer gaan verdienen.
Daar moet je geen risico voor willen nemen. Daar moet je De Kuip niet voor wilen verlaten. Daar moet je de gemeente niet voor laten opdraven. Daar moet je een corrupt bouwconsortium geen leuke schnabbels en harde plasser projectjes voor toewerpen.

M.i. kunnen ze hun aandacht voorlopig veel beter steken in fatsoenlijke marketing, merchandise etc.
  maandag 8 juli 2013 @ 23:21:33 #115
393053 De_Pel
Is weg.
pi_128741223
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:16 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Goed en verstandig beleid is inderdaad ook een voorwaarde voor een goede sportieve toekomst van Feyenoord. Belangrijker ook dan zo'n nieuw stadion. Ook kan ik me iets voorstellen bij je argument om te wachten met de overstap naar een nieuw stadion tot financieel betere tijden. Maar dat een overstap vroeg of laat (wat mij betreft binnen 20 jaar) noodzakelijk is daar ben ik van overtuigd omdat Feyenoord met name sponsorinkomsten misloopt door de beperkingen die De Kuip met zich meebrengt (en Koevermans natuurlijk, laten we die ook gelijk vervangen).
Als je 20 jaar goed beleid voert en al die incapabele en/of corrupte teringlijers er uit gewerkt hebt, en vervolgens inderdaad eens nieuw stadion neerzet waarvan wél direct duidelijk is dat de club daar écht bij gebaat is, zal er vrijwel niemand tegen zijn.
  maandag 8 juli 2013 @ 23:21:40 #116
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_128741227
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:18 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Kortom: als alles meezit zouden we over weet ik hoe lang misschien net iets meer gaan verdienen.
Daar moet je geen risico voor willen nemen. Daar moet je De Kuip niet voor wilen verlaten. Daar moet je de gemeente niet voor laten opdraven. Daar moet je een corrupt bouwconsortium geen leuke schnabbels en harde plasser projectjes voor toewerpen.

M.i. kunnen ze hun aandacht voorlopig veel beter steken in fatsoenlijke marketing, merchandise etc.
Deze man ^O^
  maandag 8 juli 2013 @ 23:22:33 #117
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_128741268
quote:

[..]

Je zou je eigen bericht eens moeten teruglezen. Je zou meteen zien dat een nieuw stadion niet de oplossing is.

En helaas zijn er genoeg clubs op te noemen die compleet naar de klote zijn gegaan door een nieuw stadion.
Elite
Tegen TTIP
  Moderator maandag 8 juli 2013 @ 23:23:11 #118
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_128741302
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:16 schreef Grifte het volgende:

[..]

Darlington, Coventry City

Zomaar twee clubs die mij binnen schieten, zullen er ongetwijfeld meer zijn.
Die vent van D66 noemt ook Arsenal:

quote:
Bovendien wijst Verveen er op dat een club als Arsenal uit Engeland vanwege haar stadion uit 2006 in de problemen is gekomen. Arsenal moest goeie spelers verkopen om het hoofd boven water te houden. Daardoor zakte de club in de Premier League en won het geen noemenswaardige prijzen meer.
"Nederlanders koesteren hun zelfoverschatting, terwijl ze hun gebrek aan beschaving en bescheidenheid als assertiviteit vieren."
pi_128741359
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:18 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Hoeveel is afwachten, maar een aantal schattingen kun je vinden in de al zovaak aangehaalde onderzoeken. Het is aan jouw om die realistisch of onrealistisch te vinden, ik denk dat het realistisch is te verwachten dat Feyenoord over een jaar of 15 zo'n 30 tot 40 miljoen groeit in de begroting dankzij een nieuw stadion (inclusief de vaste content fee).

Er is inderdaad nog een wereld te winnen op het gebied van marketing, merchandising etc. - maar dat zijn in vergelijking met de stappen die je kunt maken met een nieuw stadion slechts druppels op een gloeiende plaat. Maar ik ben het met je eens dat je beter éérst die zaken op orde kunt hebben en voor de volle 100% kunt uitbuiten voordat je een dergelijke grote beslissing neemt waarbij goed beleid eveneens van levensbelang is.

Desondanks maakt mij dat geen tegenstander van een nieuw stadion, eerder een voorstander om beide zaken zsm aan te pakken.
  maandag 8 juli 2013 @ 23:25:49 #120
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_128741425
In deze hele discussie blijft het overal angstvallig stil over wat er eigenlijk met de Kuip gaat gebeuren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_128741459
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:23 schreef Gert het volgende:

[..]

Die vent van D66 noemt ook Arsenal:

[..]

Maar met Arsenal gaat het financieel juist erg goed, mede dankzij de komst van een nieuw stadion. :)

Het punt bij Arsenal is dat zij een aantal jaren de boot gemist hebben, door de komst van het nieuwe stadion, waarin ze de eerste jaren, net als Feyenoord bij HNS, besloten tot versnelde aflossing. Maar nu is er bij Arsenal veel geld vrijgekomen en kunnen ze begrotingtechnisch de concurrentie aan met Man Utd.
  maandag 8 juli 2013 @ 23:28:12 #122
393053 De_Pel
Is weg.
pi_128741545
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:24 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Hoeveel is afwachten, maar een aantal schattingen kun je vinden in de al zovaak aangehaalde onderzoeken. Het is aan jouw om die realistisch of onrealistisch te vinden, ik denk dat het realistisch is te verwachten dat Feyenoord over een jaar of 25 zo'n 30 tot 40 miljoen groeit in de begroting dankzij een nieuw stadion (inclusief de vaste content fee).

Sorry, maar 30-40 miljoen vind ik compleet onrealistisch. Maak er dan voor het mooi maar gelijk 40-45 miljoen van.

quote:
Er is inderdaad nog een wereld te winnen op het gebied van marketing, merchandising etc. - maar dat zijn in vergelijking met de stappen die je kunt maken met een nieuw stadion slechts druppels op een gloeiende plaat. Maar ik ben het met je eens dat je beter éérst die zaken op orde kunt hebben en voor de volle 100% kunt uitbuiten voordat je een dergelijke grote beslissing neemt waarbij goed beleid eveneens van levensbelang is.

Desondanks maakt mij dat geen tegenstander van een nieuw stadion, eerder een voorstander om beide zaken zsm aan te pakken.
Je moet simpelweg eerst je shit intern op orde hebben voor je kan gaan groeien. Basic bedrijfskunde als je het mij vraagt.
pi_128741562
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:31 schreef Tomatenboer het volgende:

echter in een qua uitstraling veel mindere, kleinere competitie
_O-
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_128741592
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:28 schreef heiden6 het volgende:

[..]

_O-
En de context daarvan is? :')
  maandag 8 juli 2013 @ 23:29:22 #125
393053 De_Pel
Is weg.
pi_128741596
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:28 schreef heiden6 het volgende:

[..]

_O-
Ik wilde er nog niet op reageren omdat ik nog niet heel het bericht goed had doorgenomen, maar inderdaad wat een belachelijke opmerking was dat _O- _O- _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')