Ik weet niet wat Leefbaar gaat doen, die schijnen aardig verdeeld te zijn. Het schijnt trouwens een hoofdelijke stemming te worden, dus ook daar kan het best zijn dat de helft voor stemt en de helft tegen bij wijze van spreken (Leefbaar heeft 14 zetels).quote:Op maandag 8 juli 2013 22:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook daar dus geen breed draagvlak. Zet te denken.
Mij hebben die second opinions niet gerust gesteld. Risico blijft te groot.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:34 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan.
Als je eens de second opinions leest zou je hier niet de dramaqueen uithangen mbt HNS.
Dat kan, iedereen mag daar uiteraard een andere visie op hebben. Ik ben de Feyenoord-directie niet.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:47 schreef Happel het volgende:
[..]
Mij hebben die second opinions niet gerust gesteld. Risico blijft te groot.
Ik snap nog altijd niet waarom jij nou eigenlijk zo voor ben.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat kan, iedereen mag daar uiteraard een andere visie op hebben. Ik ben de Feyenoord-directie niet.
Ik heb er desondanks wel een andere kijk op (joh), en hoop derhalve dat het nieuwe stadion er komt. Al begrijp ik best enkele bezwaren van de tegenstanders en zie ik ook wel enkele risicofactoren, maar in onze Kuip blijven voetballen is voor de lange termijn in ieder geval geen optie. Al spelen we er wat mij betreft nog gerust 10 tot 20 jaar.
Die vraag zit mij ook dwars.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:57 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ik snap nog altijd niet waarom jij nou eigenlijk zo voor ben.
Ik denk - ook gezien de conclusies in de businesscase en de second opinions - dat Feyenoord er op de zeer lange termijn weldegelijk op vooruit gaat. Hoeveel is natuurlijk nog afwachten, maar dat de geschetste scenarios realistisch zijn is voor mij duidelijk. Al zijn er uiteraard risico's aan verbonden, dat is met alles zo.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:57 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ik snap nog altijd niet waarom jij nou eigenlijk zo voor ben.
Al je argumentaties gaan er over dat de risicos en kosten misschien toch wel mee zouden vallen, maar dat is geen reden om het te willen. Feyenoord gaat er, wmb, simpelweg niet significant op vooruit. Dit nog even buiten risico's, achterkamertjes, sentimenten etc.
Haha, dat ook.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:00 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Misschien een groot liefhebber van een echte, warme
[ afbeelding ]
Mijn haren gaan hier gewoon van overeind staan.quote:Verdienpotentieel Feyenoord.
Feyenoord verdient meer door het grotere aantal supporters dat het stadion kan bezoeken en de betere sponsoring en merchandising mogelijkheden. Daarnaast ontvangt Feyenoord een vergoeding van HNS voor de geleverde voetbal prestaties in de vorm van een vaste en een variabele content vergoeding. De vaste vergoeding bedraagt ongeveer 4 miljoen euro en is feitelijk het omgekeerde van de huidige huur. HNS huurt Feyenoord in om te spelen in het nieuwe stadion wat een voorwaarde is voor HNS om alle zakelijke stoelen te kunnen exploiteren en daaruit maximaal opbrengsten te genereren. Dit principe geeft ook de diverse financiers comfort. De variabele content vergoeding is afhankelijk van de uiteindelijke exploitatieresultaten van het stadion en loopt op. De totale begroting van Feyenoord kan op die manier uitgroeien naar het niveau van de Nederlandse top van betaald
voetbal organisaties.
Financiële en sportieve toekomst Feyenoord.
Feyenoord is een sterk merk. Wij hebben marktonderzoek laten doen naar de zakelijke en de publieksmarkt voor Feyenoord. Voor beide segmenten is er voldoende potentieel om te groeien naar de tweede begroting in de eredivisie. Het nieuwe stadion biedt hiervoor de ruimte. Het beleid van Feyenoord zal de komende jaren stabiel zijn met een sterke focus op de verdere versterking van de financiële vermogenspositie en op doorstroming en doorontwikkeling van ons talent uit de jeugdopleiding. De resultaten van ons beleid bevestigen dit: Feyenoord is sinds medio 2012 uit
categorie I van het licentiesysteem van de KNVB, de seizoenen 2011/2012 en 2012/2013 zijn beide met een forse positief operationeel resultaat afgesloten en de schuldpositie zal medio 2013 nadrukkelijk onder de in 2011 geformuleerde doelstelling van ¤ 10 miljoen uitkomen. Voor de jaren 2013-2016 is het beleid en de begroting gericht op het realiseren van een positief eigen vermogen van ¤ 3 miljoen. Dit beleid heeft Feyenoord gebracht waar we nu sportief en zakelijk staan.
Ongelukkige woordkeuze inderdaad, daar ben ik mee eens.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:07 schreef Happel het volgende:
[..]
Mijn haren gaan hier gewoon van overeind staan.
Hieruit geknipt: http://www.ris.rotterdam.(...)_second_opinions.pdf
Darlington, Coventry Cityquote:Op maandag 8 juli 2013 23:13 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ongelukkige woordkeuze inderdaad, daar ben ik mee eens.
Aan de andere kant kan HNS niet zonder bespeler Feyenoord en zijn ze gebaat bij sportieve prestaties (want meer inkomsten uit toenemend aantal toeschouwers en sponsors). Verder is de variabele content fee 45% van de winst van HNS voor de BVO Feyenoord. Dit is winst van HNS gemaakt over de volledige exploitatie, dus ook alle eventuele evenementen die er gehouden zouden kunnen worden.
In de eerste - pakweg - 10 jaar zal die variabele content fee verwaarloosbaar zijn, maar in de loop der jaren kan dit weldegelijk een aanzienlijke vergoeding uit voortvloeien.
Verder is er in Europa zover ik weet nog nooit voorgekomen dat de overstap naar een nieuw stadion uitmondde in een financieel fiasco voor de betreffende club, maar wellicht zie ik clubs over het hoofd.
Goed en verstandig beleid is inderdaad ook een voorwaarde voor een goede sportieve toekomst van Feyenoord. Belangrijker ook dan zo'n nieuw stadion. Ook kan ik me iets voorstellen bij je argument om te wachten met de overstap naar een nieuw stadion tot financieel betere tijden. Maar dat een overstap vroeg of laat (wat mij betreft binnen 20 jaar) noodzakelijk is daar ben ik van overtuigd omdat Feyenoord met name sponsorinkomsten misloopt door de beperkingen die De Kuip met zich meebrengt (en Koevermans natuurlijk, laten we die ook gelijk vervangen).quote:Op maandag 8 juli 2013 23:09 schreef Scrummie het volgende:
Zet dat beleid eerst maar 's jaren door. Als we met een eigen vermogen zitten van 10+ miljoen, denken we nog eens aan een nieuw onderkomen.
Kortom: als alles meezit zouden we over weet ik hoe lang misschien net iets meer gaan verdienen.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:13 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Aan de andere kant kan HNS niet zonder bespeler Feyenoord en zijn ze gebaat bij sportieve prestaties (want meer inkomsten uit toenemend aantal toeschouwers en sponsors). Verder is de variabele content fee 45% van de winst van HNS voor de BVO Feyenoord. Dit is winst van HNS gemaakt over de volledige exploitatie, dus ook alle eventuele evenementen die er gehouden zouden kunnen worden.
In de eerste - pakweg - 10 jaar zal die variabele content fee verwaarloosbaar zijn, maar in de loop der jaren kan dit weldegelijk een aanzienlijke vergoeding uit voortvloeien.
Verder is er in Europa zover ik weet nog nooit voorgekomen dat de overstap naar een nieuw stadion uitmondde in een financieel fiasco voor de betreffende club, maar wellicht zie ik clubs over het hoofd.
Als je 20 jaar goed beleid voert en al die incapabele en/of corrupte teringlijers er uit gewerkt hebt, en vervolgens inderdaad eens nieuw stadion neerzet waarvan wél direct duidelijk is dat de club daar écht bij gebaat is, zal er vrijwel niemand tegen zijn.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Goed en verstandig beleid is inderdaad ook een voorwaarde voor een goede sportieve toekomst van Feyenoord. Belangrijker ook dan zo'n nieuw stadion. Ook kan ik me iets voorstellen bij je argument om te wachten met de overstap naar een nieuw stadion tot financieel betere tijden. Maar dat een overstap vroeg of laat (wat mij betreft binnen 20 jaar) noodzakelijk is daar ben ik van overtuigd omdat Feyenoord met name sponsorinkomsten misloopt door de beperkingen die De Kuip met zich meebrengt (en Koevermans natuurlijk, laten we die ook gelijk vervangen).
Deze manquote:Op maandag 8 juli 2013 23:18 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Kortom: als alles meezit zouden we over weet ik hoe lang misschien net iets meer gaan verdienen.
Daar moet je geen risico voor willen nemen. Daar moet je De Kuip niet voor wilen verlaten. Daar moet je de gemeente niet voor laten opdraven. Daar moet je een corrupt bouwconsortium geen leuke schnabbels en harde plasser projectjes voor toewerpen.
M.i. kunnen ze hun aandacht voorlopig veel beter steken in fatsoenlijke marketing, merchandise etc.
Je zou je eigen bericht eens moeten teruglezen. Je zou meteen zien dat een nieuw stadion niet de oplossing is.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:13 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Die vent van D66 noemt ook Arsenal:quote:Op maandag 8 juli 2013 23:16 schreef Grifte het volgende:
[..]
Darlington, Coventry City
Zomaar twee clubs die mij binnen schieten, zullen er ongetwijfeld meer zijn.
quote:Bovendien wijst Verveen er op dat een club als Arsenal uit Engeland vanwege haar stadion uit 2006 in de problemen is gekomen. Arsenal moest goeie spelers verkopen om het hoofd boven water te houden. Daardoor zakte de club in de Premier League en won het geen noemenswaardige prijzen meer.
Hoeveel is afwachten, maar een aantal schattingen kun je vinden in de al zovaak aangehaalde onderzoeken. Het is aan jouw om die realistisch of onrealistisch te vinden, ik denk dat het realistisch is te verwachten dat Feyenoord over een jaar of 15 zo'n 30 tot 40 miljoen groeit in de begroting dankzij een nieuw stadion (inclusief de vaste content fee).quote:Op maandag 8 juli 2013 23:18 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Kortom: als alles meezit zouden we over weet ik hoe lang misschien net iets meer gaan verdienen.
Daar moet je geen risico voor willen nemen. Daar moet je De Kuip niet voor wilen verlaten. Daar moet je de gemeente niet voor laten opdraven. Daar moet je een corrupt bouwconsortium geen leuke schnabbels en harde plasser projectjes voor toewerpen.
M.i. kunnen ze hun aandacht voorlopig veel beter steken in fatsoenlijke marketing, merchandise etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar met Arsenal gaat het financieel juist erg goed, mede dankzij de komst van een nieuw stadion.quote:
Sorry, maar 30-40 miljoen vind ik compleet onrealistisch. Maak er dan voor het mooi maar gelijk 40-45 miljoen van.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:24 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hoeveel is afwachten, maar een aantal schattingen kun je vinden in de al zovaak aangehaalde onderzoeken. Het is aan jouw om die realistisch of onrealistisch te vinden, ik denk dat het realistisch is te verwachten dat Feyenoord over een jaar of 25 zo'n 30 tot 40 miljoen groeit in de begroting dankzij een nieuw stadion (inclusief de vaste content fee).
Je moet simpelweg eerst je shit intern op orde hebben voor je kan gaan groeien. Basic bedrijfskunde als je het mij vraagt.quote:Er is inderdaad nog een wereld te winnen op het gebied van marketing, merchandising etc. - maar dat zijn in vergelijking met de stappen die je kunt maken met een nieuw stadion slechts druppels op een gloeiende plaat. Maar ik ben het met je eens dat je beter éérst die zaken op orde kunt hebben en voor de volle 100% kunt uitbuiten voordat je een dergelijke grote beslissing neemt waarbij goed beleid eveneens van levensbelang is.
Desondanks maakt mij dat geen tegenstander van een nieuw stadion, eerder een voorstander om beide zaken zsm aan te pakken.
quote:Op maandag 8 juli 2013 22:31 schreef Tomatenboer het volgende:
echter in een qua uitstraling veel mindere, kleinere competitie
En de context daarvan is?quote:
Ik wilde er nog niet op reageren omdat ik nog niet heel het bericht goed had doorgenomen, maar inderdaad wat een belachelijke opmerking was datquote:
Portugal.quote:
Ja, het staat in het stuk wat je aanhaalt.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:31 schreef Tomatenboer het volgende:
Whut, ik heb het niet over Portugal gehad man?
Wellicht het gequote stukkie van Erwin Pakasi of ben ik dement aan het worden ofzo?
Ik heb de rest ook nog niet helemaal gelezen maa riemand die dat zegt kan ik niet echt serieus nemen.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:29 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ik wilde er nog niet op reageren omdat ik nog niet heel het bericht goed had doorgenomen, maar inderdaad wat een belachelijke opmerking was dat![]()
![]()
Daar slaat hij inderdaad de plank aardig mis, wat overigens niets afdoet aan zijn andere argumenten, waar hij duidelijk meer verstand van heeft.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:33 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik heb de rest ook nog niet helemaal gelezen maa riemand die dat zegt kan ik niet echt serieus nemen.
Zal de rest alsnog wel even lezen, ik mag hopen dat hij daar dan meer verstand van heeft ja.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Daar slaat hij inderdaad de plank aardig mis, wat overigens niets afdoet aan zijn andere argumenten, waar hij duidelijk meer verstand van heeft.
Maar goed, ik ben die vent niet, ik haalde hem alleen aan vanwege zijn relevante uitlatingen mbt de kosten van de bouw van een nieuw stadion.
Ik ben ook niet iemand die tot in den treure in de Kuip wil blijven spelen. Ooit moet er iets nieuws komen, ben ik ook van overtuig, maar alles bij elkaar genomen; de 'familie', de schimmige bedrijven die overal opduiken, het arrogante geneuzel van van Merwijk (die Feyenoord in de jaren 90 probeerde te naaien), het constante denigrerende gezeik van diezelfde van Merwijk over mensen die oprecht het beste voorhebben met de club, van Wel die nog in de RVC zit, Gudde, waarvan aan het begin van zijn aanstelling al is gezegd dat hij er met 1 doel zat; een nieuw stadion. Alles bij elkaar genomen, zonder feiten, heb ik het gevoel dat dat ding er moet komen omdat het ding er moet komen. Niet voor Feyenoord, maar voor een aantal figuren dat zich ophoud rond de club. Ook de VVF horen daarbij, die vertrouw ik ook niet meer.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Goed en verstandig beleid is inderdaad ook een voorwaarde voor een goede sportieve toekomst van Feyenoord. Belangrijker ook dan zo'n nieuw stadion. Ook kan ik me iets voorstellen bij je argument om te wachten met de overstap naar een nieuw stadion tot financieel betere tijden. Maar dat een overstap vroeg of laat (wat mij betreft binnen 20 jaar) noodzakelijk is daar ben ik van overtuigd omdat Feyenoord met name sponsorinkomsten misloopt door de beperkingen die De Kuip met zich meebrengt (en Koevermans natuurlijk, laten we die ook gelijk vervangen).
De winstprognoses voor het nieuwe stadion waren bij Arsenal juist veel te rooskleurig. Daardoor kwam de club in financiële problemen en heeft zich over laten nemen door een nietsontziende Amerikaanse miljardair die de club als een melkkoe zit en de supporters uitknijpt door de ticketprijzen fors te verhogen.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:26 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar met Arsenal gaat het financieel juist erg goed, mede dankzij de komst van een nieuw stadion.
Het punt bij Arsenal is dat zij een aantal jaren de boot gemist hebben, door de komst van het nieuwe stadion, waarin ze de eerste jaren, net als Feyenoord bij HNS, besloten tot versnelde aflossing. Maar nu is er bij Arsenal veel geld vrijgekomen en kunnen ze begrotingtechnisch de concurrentie aan met Man Utd.
Waar slaat dit nou weer op manquote:Op maandag 8 juli 2013 23:49 schreef RetRy32 het volgende:
Achahbar moest dus als LCM spelen... Wauw, Koeman dauwt bijna letterlijk z'n vieze boerenlul in de muil van die arme jongen.
Da fak? Alles goed verder?quote:Op maandag 8 juli 2013 23:49 schreef RetRy32 het volgende:
Achahbar moest dus als LCM spelen... Wauw, Koeman dauwt bijna letterlijk z'n vieze boerenlul in de muil van die arme jongen.
Nee, ik ben vrij pissed.quote:
Ga maar lekker supporter zijn van Ryan Babel i.p.v. Feijenoord, idioot.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:52 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Nee, ik ben vrij pissed.
Ik kan maar 1 reden bedenken waarom Koeman Achahbar als LCM heeft gezet, zodat hij niet kon uitblinken...
Had hem desnoods RCM gezet, maar nee hoor.
Heeft gewoon een hekel aan die jongen.
Zieke hond die geil wordt van Immers en Verhoek
Mijn god, de volgende goed onderbouwde post is binnen van De_Pelquote:Op maandag 8 juli 2013 23:55 schreef De_Pel het volgende:
Mijn god, de volgende dorpsgek meldt zich alweer
Ik ga binnenkort maar een centrum openen waar alle psycho's uit het Feijenoordtopic onderdak kunnen krijgen.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:55 schreef De_Pel het volgende:
Mijn god, de volgende dorpsgek meldt zich alweer
Word.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik ben ook niet iemand die tot in den treure in de Kuip wil blijven spelen. Ooit moet er iets nieuws komen, ben ik ook van overtuig, maar alles bij elkaar genomen; de 'familie', de schimmige bedrijven die overal opduiken, het arrogante geneuzel van van Merwijk (die Feyenoord in de jaren 90 probeerde te naaien), het constante denigrerende gezeik van diezelfde van Merwijk over mensen die oprecht het beste voorhebben met de club, van Wel die nog in de RVC zit, Gudde, waarvan aan het begin van zijn aanstelling al is gezegd dat hij er met 1 doel zat; een nieuw stadion. Alles bij elkaar genomen, zonder feiten, heb ik het gevoel dat dat ding er moet komen omdat het ding er moet komen. Niet voor Feyenoord, maar voor een aantal figuren dat zich ophoud rond de club. Ook de VVF horen daarbij, die vertrouw ik ook niet meer.
Juiste gang van zaken zou zijn; financieel top worden. Beleid volhouden dat er nu is, jeugd eerst, die jeugd verkopen voor miljoen als er talent genoeg is, aanvullen met ervaring eventueel van buiten, als we financieel erboven op zijn de VVF uitkopen, macht weer in eigen handen krijgen, en dan, als er dan nog steeds miljoenen op de bank staan, dan gaan we nadenken over een nieuw onderkomen. Tegen die tijd kan de gemeente ook weer meer doen als nu door de huidige crisis, en zetten we gewoon een eigen stadion neer. Geen HNS NV of BV of hoe dat ding ook mag komen te heten, alle winst van het stadion naar de club. Dan ben je bewust bezig met een betere toekomst voor de club en niet dit halve werk waar allerlei figuren aan verdienen en je als BVO aan de zijkant zit te kijken hoeveel content fee je mogelijk het jaar erop krijgt als de KNVB genoeg (warme) kroketten verkoopt.
Achahbar is een van onze grootste talenten en Koeman maakt het zo het leven zuur dat hij straks transfervrij bij een andere club FC Twente gaat schitteren.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:52 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Nee, ik ben vrij pissed.
Ik kan maar 1 reden bedenken waarom Koeman Achahbar als LCM heeft gezet, zodat hij niet kon uitblinken...
Had hem desnoods RCM gezet, maar nee hoor.
Heeft gewoon een hekel aan die jongen.
Zieke hond die geil wordt van Immers en Verhoek
Van De_Pel moet je niet al teveel verwachten die jongen heeft duidelijk wat issues met bepaalde ziekten die waarschijnlijk teruggaan naar zijn jeugd.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:56 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Mijn god, de volgende goed onderbouwde post is binnen van De_Pel
Hou je smerige fetish fantasieën maar lekker voor je.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:49 schreef RetRy32 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |