abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128722935
vlaanderen onafhankelijk! dan zou telenet opeens een monopoly positie hebben en moeten ze wel de kabel openstellen.

owja en prins filip gaat waarschijnlijk philippe heten als die koning word. en zijn nederlands trekt ook op niks dus je weet al direct dat die de walen gaat voortrekken.
  maandag 8 juli 2013 @ 15:36:09 #27
397262 AlanGarner
Alan Garner.
pi_128722938
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:34 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Als Belgie zich volledig opsplist, dan zal het koningshuis zijn Waalse roots wellicht volgen en alleen voor Wallonie koning zijn.
En Vlaanderen een president ofzo?
And we're the three best friends that anyone could have!
pi_128722976
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:36 schreef AlanGarner het volgende:

[..]

En Vlaanderen een president ofzo?
Eddy Wally
  maandag 8 juli 2013 @ 15:38:47 #29
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_128723025
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:35 schreef redboyke het volgende:
vlaanderen onafhankelijk! dan zou telenet opeens een monopoly positie hebben en moeten ze wel de kabel openstellen.

owja en prins filip gaat waarschijnlijk philippe heten als die koning word. en zijn nederlands trekt ook op niks dus je weet al direct dat die de walen gaat voortrekken.
"Philippe" is nou eenmaal de naam onder welke hij in het geboorteregister staat ingeschreven (+ nog een stuk of 5/6, eindigende op "Maria" om de Katholiek achtergrond te benadrukken). Met die naam zal hij dus de Belgische wetten ondertekenen. De de spelling van de naam waaronder hij wordt aangeduid zal natuurlijk afhankelijk zijn van de taal van het betreffende medium.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 8 juli 2013 @ 15:39:24 #30
397262 AlanGarner
Alan Garner.
pi_128723042
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:37 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Eddy Wally
Of De Burgermeester van Samson en Gert _O_
pi_128723078
Dat komt omdat ze eigenlijk onder het regiem van Konink Willem IV horen. Ze weten dit zelf ook en daarom houden ze maar geen feest.
pi_128723109
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:38 schreef mvdejong het volgende:

[..]

"Philippe" is nou eenmaal de naam onder welke hij in het geboorteregister staat ingeschreven (+ nog een stuk of 5/6, eindigende op "Maria" om de Katholiek achtergrond te benadrukken). Met die naam zal hij dus de Belgische wetten ondertekenen. De de spelling van de naam waaronder hij wordt aangeduid zal natuurlijk afhankelijk zijn van de taal van het betreffende medium.
ow ok ik ken niks van het koningshuis. zou toch liever een president hebben dan hebben de mensen om de 4 jaar kans om ook eens in de staatskas te graaien.
  maandag 8 juli 2013 @ 15:42:15 #33
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_128723117
Het koningshuis is hier ook alleen maar zo populair vanwege die masterlijke zuip- en partyhardy dag aan het eind van april.
  maandag 8 juli 2013 @ 15:51:34 #34
397262 AlanGarner
Alan Garner.
pi_128723424
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:42 schreef Keith_Bakker het volgende:
Het koningshuis is hier ook alleen maar zo populair vanwege die masterlijke zuip- en partyhardy dag aan het eind van april.
Dat draagt vooral bij aan de populariteit onder jongeren inderdaad, maar ook bij ouderen en gezinnen met jonge kinderen zijn ze enorm populair. Dat zuipen is pas sinds een jaar of 10 a 15 zo.
En natuurlijk is Maxima het koningshuis binnen halen de beste PR-actie die ze ooit hadden kunnen doen ;)
  maandag 8 juli 2013 @ 15:54:05 #35
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_128723530
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:51 schreef AlanGarner het volgende:

[..]

Dat draagt vooral bij aan de populariteit onder jongeren inderdaad, maar ook bij ouderen en gezinnen met jonge kinderen zijn ze enorm populair. Dat zuipen is pas sinds een jaar of 10 a 15 zo.
En natuurlijk is Maxima het koningshuis binnen halen de beste PR-actie die ze ooit hadden kunnen doen ;)
Maxima idd ook, ben zelf stiekem ook een beetje fan O+ Beter had Wim-Lex het niet kunnen treffen.
pi_128726472
het koningshuis is het enige wat dat land nog een beetje samenhoudt... en wat boeit een koning in deze tijd nog, is wat goedkope folklore meer niet
pi_128727044
Albert is gewoon een stamhoofd van een verdeelde stam die de zuidelijke gebiedsdelen van het Koninkrijk der Nederlanden bezet houdt.

Kijk maar naar de titels:

Willem-Alexander Koning der Nederlanden >> Gebiedsclaim
Albert Koning der Belgen >> iedereen die belg is is mijn slaaf, we zouden net zo goed in amerika kunnen gaan wonen, maar daar lukt het nooit om zo'n groot gebied te bezetten én dan loopt mijn halve stam weg.

Maarja, België volgt ons in alles wat het centrale beleid/koningshuis aangaat. Is ook logisch, bij ons zit er nu een baas op de troon met een bazin naast hem, dan zouden ze daar nog altijd met die bejaarde brontosaurus rondlopen... Filip is een houten klaas, maar zijn vrouw is redelijk populair, de van Saxen-Coburgs proberen een maxima'tje te doen met die vrouw van filip want anders kapt vlaanderen er mee.

Waar ze bang voor zijn is dat er een schandaal over die Albert komt, dat vlaanderen in het parlement zegt, doei, onafhankelijk, en dat het dan een rotzooitje wordt. Als het Egyptische toestanden worden in vlaanderen, dan gaat Nederland natuurlijk niet toekijken hoe de belgische politie keihard ingrijpt tegen miljoenen Nederlandssprekenden.

Beetje rampdenken dit, maar ik zie die gastjes er voor aan ;)
Who's your Stannis?
  maandag 8 juli 2013 @ 17:55:38 #38
397262 AlanGarner
Alan Garner.
pi_128727403
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:26 schreef aspirantspierbundel het volgende:
het koningshuis is het enige wat dat land nog een beetje samenhoudt... en wat boeit een koning in deze tijd nog, is wat goedkope folklore meer niet
Als je alles zakelijk en rationeel bekijkt wel ja. Maar iets ceremonieels vind ik juist in deze tijden iets wat nog een beetje iets moois geeft aan het koude digitale tijdperk waarin iedereen voor zichzelf lijkt te leven.
  maandag 8 juli 2013 @ 17:56:30 #39
397262 AlanGarner
Alan Garner.
pi_128727423
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:43 schreef ZoDiep het volgende:
Albert is gewoon een stamhoofd van een verdeelde stam die de zuidelijke gebiedsdelen van het Koninkrijk der Nederlanden bezet houdt.

Kijk maar naar de titels:

Willem-Alexander Koning der Nederlanden >> Gebiedsclaim
Albert Koning der Belgen >> iedereen die belg is is mijn slaaf, we zouden net zo goed in amerika kunnen gaan wonen, maar daar lukt het nooit om zo'n groot gebied te bezetten én dan loopt mijn halve stam weg.

Maarja, België volgt ons in alles wat het centrale beleid/koningshuis aangaat. Is ook logisch, bij ons zit er nu een baas op de troon met een bazin naast hem, dan zouden ze daar nog altijd met die bejaarde brontosaurus rondlopen... Filip is een houten klaas, maar zijn vrouw is redelijk populair, de van Saxen-Coburgs proberen een maxima'tje te doen met die vrouw van filip want anders kapt vlaanderen er mee.

Waar ze bang voor zijn is dat er een schandaal over die Albert komt, dat vlaanderen in het parlement zegt, doei, onafhankelijk, en dat het dan een rotzooitje wordt. Als het Egyptische toestanden worden in vlaanderen, dan gaat Nederland natuurlijk niet toekijken hoe de belgische politie keihard ingrijpt tegen miljoenen Nederlandssprekenden.

Beetje rampdenken dit, maar ik zie die gastjes er voor aan ;)
Mooie uitleg :)
pi_128727468
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:55 schreef AlanGarner het volgende:

[..]

Als je alles zakelijk en rationeel bekijkt wel ja. Maar iets ceremonieels vind ik juist in deze tijden iets wat nog een beetje iets moois geeft aan het koude digitale tijdperk waarin iedereen voor zichzelf lijkt te leven.
Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat de meerderheid van de mensen nood heeft aan een ideaal plaatje om zichzelf aan vast te klampen... zoiets geeft hoop, creëert een eenheidsgevoel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')