Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Juli-squat challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groep
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu moet doen. De laatste 11 weken braaf schema van Evy gevolgd, en kan nu wel les 28, 29 en 30 gaan doen, maar of dat nu toegevoegde waarde heeft... Ik kan nu dus gaan werken aan een langzamer/comfortabeler tempo, of ik kan gaan opbouwen naar 10, of ik kan eh.... vanalles. Keuzes keuzes.
Op maandag 8 juli 2013 13:17 schreef Muis84 het volgende: Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu moet doen. De laatste 11 weken braaf schema van Evy gevolgd, en kan nu wel les 28, 29 en 30 gaan doen, maar of dat nu toegevoegde waarde heeft... Ik kan nu dus gaan werken aan een langzamer/comfortabeler tempo, of ik kan gaan opbouwen naar 10, of ik kan eh.... vanalles. Keuzes keuzes.
In dat geval zou ik drie kwartier ofzo op lekker rustig ouwehoertempo rond gaan hobbelen
puik plan, ga ik doen
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
Ik heb het zaterdag ook al ietsje rustiger aan gedaan, heur. Maar ik ga me er eens in verdiepen, wat voor mij handig zou zijn.
Ik zou eerst gewoon de 5km comfortabeler gaan lopen, of dat nu uiteindelijk op hetzelfde tempo is als dat je nu doet, of langzamer, of misschien wel sneller maakt niet uit. Gewoon 5km aan een stuk kunnen lopen zonder kapot te gaan en daarna verder zien.
Ik zou eerst gewoon de 5km comfortabeler gaan lopen, of dat nu uiteindelijk op hetzelfde tempo is als dat je nu doet, of langzamer, of misschien wel sneller maakt niet uit. Gewoon 5km aan een stuk kunnen lopen zonder kapot te gaan en daarna verder zien.
Op maandag 8 juli 2013 13:17 schreef Muis84 het volgende: Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu moet doen. De laatste 11 weken braaf schema van Evy gevolgd, en kan nu wel les 28, 29 en 30 gaan doen, maar of dat nu toegevoegde waarde heeft... Ik kan nu dus gaan werken aan een langzamer/comfortabeler tempo, of ik kan gaan opbouwen naar 10, of ik kan eh.... vanalles. Keuzes keuzes.
Of combineren. Als je 3x per week loopt: 2x in de week het bij de 5 km houden (25-30 minuten lopen) en 1x in de week uitbouwen met 10% bij de afstand per week ofzo. Die 5 km dagen kan je dan ook afwisselen door de ene keer iets sneller (hijgend) en de andere keer iets langzamer (in staat zinnen uit te spreken) te lopen.
Dat afwisselen vind ik altijd leuker en is ook beter voor je lichaam.
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
Of combineren. Als je 3x per week loopt: 1 of 2x in de week het bij de 5 km houden (25-30 minuten lopen) en 1x in de week uitbouwen met 10% bij de afstand per week ofzo. Die 5 km dagen kan je dan ook afwisselen door de ene keer iets sneller (hijgend) en de andere keer iets langzamer (in staat zinnen uit te spreken) te lopen.
Dat afwisselen vind ik altijd leuker en is ook beter voor je lichaam.
De Keep Running lessen doen eigenlijk precies dat.. op de maandag loop ik 30 minuten, woensdag is opbouwend naar meer minuten en de vrijdag is interval..
Ik heb gisteren al een rustig stukje gelopen, was de Zondag van de maandelijkse panbosloop.. eigenlijk van plan om over te slaan of 1 rondje van 3 km, maar door de warmte moest ik Zaterdag zo rustig lopen dat ik mijn benen, spieren enz niet voelde zoals na een snellere loop.. heb dus een rustige 6km gelopen, weer op de middag, eigenlijk mocht ik van mezelf niet sneller dan 7min/km lopen maar was toch al in 40 min binnen :p. Maar blij dat ik er niet nog 4 achteraan hoefde, was volgens mij nog iets warmer dan Zaterdag. Nou mag ik echt morgen of overmorgen pas weer, vandaag wel lekker in de tuin bezig. Zomerweer is <3 zolang ik maar geen evenement hoef te lopen! :-)
Op maandag 8 juli 2013 13:32 schreef streamnl het volgende: Misschien dat ik het gemist heb maar is er nog iets voorbij gekomen hier mbt de Duintoppentocht in de Schoorlse Duinen in augustus??
(Nu "kijk" ik vooral Jero en Frsh aan)
Er is nog geen momentje gepland in augustus. Ik had aan RD gevraagd om met een favoriete datum te komen, maar die heb ik nog niet gehad. 4 augustus zou misschien mooi uitkomen, vooruitlopend op de Vooroeverloop (11e) en de Trail des Fantomes (17e) van RD.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn... [b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn... [b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
Op maandag 8 juli 2013 13:32 schreef streamnl het volgende: Misschien dat ik het gemist heb maar is er nog iets voorbij gekomen hier mbt de Duintoppentocht in de Schoorlse Duinen in augustus??
(Nu "kijk" ik vooral MaleDuck, YUR, Hatsaflats, Frsh en Jero_nimo aan.)
Nou, ik weet nog niet of ik daarbij ga zijn. Het is wel lekker dichtbij, maar ik moet geloof ik ook nog een HM lopen in augustus en ik weet niet hoe mijn benen dat gaan vinden.
4 augustus wordt het voor mij iig niet. Dan doe ik alleen nog maar een LDL-achtig loopje.
[..] Dan doe ik alleen nog maar een LDL-achtig loopje.
20km op relaxed tempo is dan toch een LDL-achtig loopje?
Op maandag 8 juli 2013 13:34 schreef GotC het volgende: Of het Renate Wennemars 5km onderhoud schema volgen, ook nog een optie!
Dat ga ik ook eens bekijken. Bedankt! Moet in ieder geval éérst uit mijn hoofd krijgen dat het volgens van zo'n schema NIET betekent dat ik nooit verder kom dan 5km. Ik wil teveel...