Kruising van Larry Hagman en Omar Sharifquote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:28 schreef Drifter__ het volgende:
Ondertussen hebben we al 3 premiers gehad...
[..]
[ afbeelding ]
http://www.nu.nl/buitenla(...)-premier-egypte.html
Op welke acteur lijkt deze man toch?
[..]
De salafisten die met alle winden meewaaien om maar dicht bij de machthebbers te blijven? Wat doen die er tussen? Voorheen zaten ze nog diep in Morsi's reet en nu tussen de billen van Generaal Sisi? Zou interessant zijn om te zien of het leger lijntjes en/of aid naar Saudie Arabie heeft lopen.quote:The popular Tamarod campaign, which was behind the massive protests against Morsi, has condemned the proposed changes as a "theft" of the revolution. It said it rejected the current alliance between the president, the army and ultra-conservative Salafists.
The Guardian
En vervolgens geen cent meer te makken hebben omdat er ook geen hond meer als toerist heengaat?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:19 schreef arjan1212 het volgende:
Omdat de moslimstaat egypte het suez kanaal aflsuit
Omdat Qatar de werkelijkheid inziet en de onschuldige burgers wilt beschermenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:04 schreef Drifter__ het volgende:
Volgens mij kiest Qatar overal de kant die het meest relt....
Een bankier met verleden in export en UN.quote:He became a manager at the Industrial Bank of Kuwait in 1980, and served there until 1983.[2] From 1983 to 1995, he served as chairman and chief executive of the Export Development Bank in Egypt.[2] Then he worked at the United Nations Economic and Social Commission for Western Asia (ESCWA) as executive secretary from 1995 to 2000.[2] Next, he served as an advisor to the Arab Monetary Fund in Abu Dhabi from 2001 to 2011.[5]
Gaap.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:33 schreef Meki het volgende:
[..]
Omdat Qatar de werkelijkheid inziet en de onschuldige burgers wilt beschermen
Ik hoop niet dat je wilt suggereren dat dit allemaal door het Westen is georchestreerd.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:07 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik zei het net al op de fp maar zet het hier ook even neer;
Een bankier met verleden in export en UN.
Is dit nog verassend te noemen? Democratie aan de kant voor economische belangen van het noorden en westen.
Suggereren? Ik dacht dat het allang duidelijk was dat het westen hier mee te maken had..?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:46 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je wilt suggereren dat dit allemaal door het Westen is georchestreerd.
Het Westen is momenteel nog bezig met besluiten welke kant ze het beste kunnen steunen. De USA is nog bezig te bepalen of ze dit een "coup" willen noemen of niet, waarom mag duidelijk zijn.
Niet bepaald, maar leg uit.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:49 schreef BaajGuardian het volgende:
Suggereren? Ik dacht dat het allang duidelijk was dat het westen hier mee te maken had..?
Die PRESS TV verandert snel van mening dan. US backed Morsi government all alongquote:
Niet alleen de Usa, je hebt meer 'investeerders' in 'polarisatie.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:24 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Die PRESS TV verandert snel van mening dan. US backed Morsi government all along
Zo snel als er iets mis gaat in de Moslimwereld wordt het altijd op een ander afgeschoven. In Egypte beschuldigen beide partijen de USA van het steunen van de andere. Maja, het is wel allemaal het plan van het Westen natuurlijk. En die domme Arabs trappen er elke keer weer in. Wist je dat het Westen ook achter de Sunni-Shia rift zit?
Dit heeft niks met Press TV of Soenni-Shia-conflict te maken, maar met prof. Chossudovsky die claimt dat de Amerikanen beide partijen steunen. Ze zetten hun geld in op meerdere kandidaten. Burgers komen in opstand tegen Mubarak, de Amerikanen droppen hem. Burgers komen in opstand tegen Morsi, de Amerikanen droppen hem. De burgers komen in opstand omdat hun levensstandaard niet is verbeterd, misschien zelfs verslechterd, maar dit komt door het feit dat Morsi het neo-liberale IMF-beleid uitvoert. Achter de schermen verandert er niks, de poppetjes op de voorgrond veranderen, net zoals de clown die ze nu naar voren hebben geschoven om de transitie te leiden. Enige partij die consistent wordt gesteund door de VS is het Egyptische leger. Dit spelletje gaat door totdat de Amerikanen een puppet hebben geïnstalleerd waarmee het Egyptische volk tevreden is. Of wanneer de Amerikanen verdreven worden uit Egypte.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:24 schreef Pharmacist het volgende:
Die PRESS TV verandert snel van mening dan. US backed Morsi government all along
Zo snel als er iets mis gaat in de Moslimwereld wordt het altijd op een ander afgeschoven. In Egypte beschuldigen beide partijen de USA van het steunen van de andere. Maja, het is wel allemaal het plan van het Westen natuurlijk. En die domme Arabs trappen er elke keer weer in. Wist je dat het Westen ook achter de Sunni-Shia rift zit?
De sunni-terroristen steunende MB was een voorspelbare variabele voor de amerikanen, die er zelfs hun voordeel mee deden. Zie Israel conflict in November 2012, waarin Egypte deed wat de Israeli's en Amerikanen van Egypte verwachtten. Of nog recentelijker het Syrië-conflict waarin door Qatar gesteunde moslimbroeders naar hartenlust moorden en verkrachten.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:06 schreef BaajGuardian het volgende:
En nu geeft saudi arabië een financiele injectie, toevallig he dat er net een export bankier aan de macht is, saudi arabië wil duidelijk een verzekering.
Waarvoor is nog niet helemaal duidelijk..
Mischien was het westen bang voor een zogeheten 'moslim muur' in de regio en wilde die zo snel mogelijk wegvagen, immers kun je moeilijk iran verwoesten als je in je rug een moslim broederschap hebt staan.
Hoe durven ze Turkije op het matje te roepen..quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:45 schreef Dance99Vv het volgende:
Turkse ambassadeur op matje in Caïro
CAIRO -
Egypte heeft dinsdag de Turkse ambassadeur op het matje geroepen vanwege de kritiek uit Ankara op de militaire staatsgreep. Dat meldt het Egyptische staatspersbureau.
Turkije noemde de machtsovername een „onacceptabele coup”. Caïro vindt dat Turkije zich bemoeit met interne zaken van Egypte. De Turkse reactie was een van de felste.
http://www.telegraaf.nl/b(...)atje_in_Cairo__.html
In Turkije heeft de regering Erdogan natuurlijk ook schrik van zo'n coup. Het leger deed dat daar in het verleden ook al n paar keer om de nalatenschap van Ataturk te bewaren ...quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:45 schreef Dance99Vv het volgende:
CAIRO -
Egypte heeft dinsdag de Turkse ambassadeur op het matje geroepen vanwege de kritiek uit Ankara op de militaire staatsgreep. Dat meldt het Egyptische staatspersbureau.
Turkije noemde de machtsovername een „onacceptabele coup”. Caïro vindt dat Turkije zich bemoeit met interne zaken van Egypte. De Turkse reactie was een van de felste.
Weet je, als mensen zich aan de regels houden ontstaat overal vanzelf een Utopia. En daar is absoluut geen Islam (of communisme, kapitalisme, secularisme, etc.) of iets voor nodig.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:05 schreef gembird het volgende:
[..]
Het hoeft niet Assad te zijn en er zullen heus wel intellectuelen in Egypte bestaan, maar ze moeten zich niet over geven aan westerse invloeden. Ja het zal in het begin leuk worden voor de Egyptenaren om lekker 'vrij' te leven maar daarna komen de rekeningen en dan vallen de arme Egyptenaren naar achteren en de rijke zullen vooruit schieten omdat zij de rekeningen presenteren, terwijl juist Islam voor het verdelen van rijkdom staat en daarom zijn de Egyptenaren beter af in een Islamitische en terreur vrije staat.
Islam kan een gemeenschap tot ongekende hoogte brengen en een ware Utopia scheppen mits mensen zich aan de regels houden.
Niet echt. Wat er in Egypte is gebeurd is juist wat het Westen niet wilt.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:49 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Suggereren? Ik dacht dat het allang duidelijk was dat het westen hier mee te maken had..?
Goed dat ze het doen. Die mafkees moet zich met z'n eigen zaken bemoeien en z'n eigen bevolking tevreden houden.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:51 schreef Meki het volgende:
[..]
Hoe durven ze Turkije op het matje te roepen..
Deze gedetailleerde analyse van 13 februari (!) en deze beschrijving van de dagen voorafgaand aan de staatsgreep geven toch een ander beeld.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:23 schreef rakotto het volgende:
[..]
Niet echt. Wat er in Egypte is gebeurd is juist wat het Westen niet wilt.
Nou?quote:Op maandag 8 juli 2013 16:36 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
En waar heeft het brandstof probleem zich nu naar toe verplaatst? Tip: kijk eens bij de Oost buren.
Egypte met Erdogan als interim presid... beter van nietquote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:45 schreef Dance99Vv het volgende:
CAIRO -
quote:Op woensdag 10 juli 2013 00:08 schreef Senor__Chang het volgende:
Net zoals Peunage ben ik ook erg benieuwd naar de reden waarom Qatar een andere lijn lijkt te volgen dan KSA en VAE. Iemand die een antwoord weet?
KSA en VAE staan onder invloed van Amerika vandaar.quote:Op woensdag 10 juli 2013 00:08 schreef Senor__Chang het volgende:
Net zoals Peunage ben ik ook erg benieuwd naar de reden waarom Qatar een andere lijn lijkt te volgen dan KSA en VAE. Iemand die een antwoord weet?
http://www.haaretz.com/ne(...)alestinians-1.531731quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:45 schreef Bilge het volgende:
[..]
Deze gedetailleerde analyse van 13 februari (!) en deze beschrijving van de dagen voorafgaand aan de staatsgreep geven toch een ander beeld.
[..]
Nou?
Dank. Die ga ik binnenkort lezen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 00:21 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
The silent conflict raging between Qatar and Saudi Arabia currently revolves around two main axes. The first is their respective positions vis-à-vis the Muslim Brotherhood, and their disagreement as to whether to back or reject its ascent to power in Syria. The second concerns Saudi Arabia’s objection to the disproportionate — relative to its size — Qatari role in the region, while the latter insists on allowing its role to play out.
http://www.al-monitor.com(...)nce-middle-east.html
Due to the new activism in Turkish foreign policy, our paths have often crossed with the Saudis. Turkey, Qatar and Saudi Arabia may seem to be acting in unison in a wide region stretching from Egypt and Yemen to Syria and Lebanon and Iraq and Bahrain, but a serious competition is underway between them.
There are two factors that determine the shade of Saudi Arabia’s reactions to the Arab uprisings and its regional policies: First, its struggle against Iran to build up a Sunni shield against Shiite influence; and second, rivalry with Qatar and Turkey, the two countries with which it cooperates to counter the Syria-Iran axis.
http://www.al-monitor.com(...)ast-arab-spring.html
Al-Monitor is a media site that provides coverage and perspectives from the Middle East through both original and translated content. The site has partnerships with 17 major news organizations from countries including Turkey, Israel, Egypt, the UAE, Iraq and more.[1] Among its partners are El Khabar, Al-Masry Al-Youm, Azzaman, Maariv, Calcalist, Yedioth Ahronoth, Al-Qabas, Al-Nahar, As-Safir, Al-Hayat, Al-Iktissad Wal-Aamal, Habertürk, Milliyet, Radikal, Sabah, Taraf, Al-Khaleej[disambiguation needed], and Al-Tagheer.
http://en.wikipedia.org/wiki/Al-Monitor
De AEL wordt geleid door de Libanese sjiitische moslim Abu Jaja. En sjiieten worden door de takfiri en soennitische extremist Meki gehaat.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:30 schreef Beathoven het volgende:
Hij wilde de AEL verbieden en noemde het een gevaar voor Nederland
Wat doet die grote Amerikaanse luchtmacht basis in Qatar dan?quote:Op woensdag 10 juli 2013 00:28 schreef Meki het volgende:
[..]
KSA en VAE staan onder invloed van Amerika vandaar.
Qatar is meer anti-westers en is meer gericht op islamitische landen met islamitische leiders.
Qatar "antiwesters"?quote:Op woensdag 10 juli 2013 00:28 schreef Meki het volgende:
[..]
Qatar is meer anti-westers en is meer gericht op islamitische landen met islamitische leiders.
Islamisten denken niet zelf na.quote:Op woensdag 10 juli 2013 01:14 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Wat doet die grote Amerikaanse luchtmacht basis in Qatar dan?
Volgens mij is er niet zozeer openlijke vijandschap tussen die landen, maar meer 'gezonde' (voor zover je van gezond kunt spreken gezien de ideologieën van die landen) concurrentie. Een beetje net zoals tussen con-collegas EU en de VS.quote:Op woensdag 10 juli 2013 00:30 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Dank. Die ga ik binnenkort lezen.
Ik ben geen takfiri. Wel een soenniet.quote:Op woensdag 10 juli 2013 01:09 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
De AEL wordt geleid door de Libanese sjiitische moslim Abu Jaja. En sjiieten worden door de takfiri en soennitische extremist Meki gehaat.
Ook is de AEL seculier Arabisch-nationalistisch en pro-immigratie. Meki is Turks en islamistisch en alleen voor moslimmigranten als zij niet naar Turkije komen.
AKP- of Moslimbroeder-agenten lijkt mij ongewenst in Nederland, overigens ook sjiitische radicalen, hoewel die in ons Westen nooit moorden en aanslagen hebben gepleegd, hoor. Integendeel.
Met dat eerste ben ik het niet eens.quote:Op woensdag 10 juli 2013 01:16 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Islamisten denken niet zelf na.
Meki kijkt teveel Gülen, AKP tv en Al Jazeera Arabic.
Hahah ik ben real ben geen faker of een trollquote:Op woensdag 10 juli 2013 01:38 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Met dat eerste ben ik het niet eens.
Meki is toch een grote troll, hoop ik.....?
Anti-Westers als in dat ze zelf een miljard dollar hebben uitgegeven aan een militaire basis voor de VS waarvandaan ze andere landen hebben aangevallen en bezet?quote:Op woensdag 10 juli 2013 00:28 schreef Meki het volgende:
[..]
Bij deze trek ik mijn woorden terug over Qatar. Ik steun nu VAEquote:Op woensdag 10 juli 2013 01:48 schreef Peunage het volgende:
[..]
Anti-Westers als in dat ze zelf een miljard dollar hebben uitgegeven aan een militaire basis voor de VS waarvandaan ze andere landen hebben aangevallen en bezet?
Of bedoelde je hun openlijke relaties met Israël? En wat is dat Islamitische preciea, dat een zoon een staatsgreep pleegt tegen zijn eigen vader?
Sorry, wie respecteert jou om je kennis?quote:Op woensdag 10 juli 2013 01:45 schreef Meki het volgende:
[..]
Hahah ik ben real ben geen faker of een troll
Ik word op fok gerespecteerd vanwege mijn denkwijze en mijn kennis over de wereld
Nou ik geef tegengas en laat een tegengeluid horen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 01:50 schreef Peunage het volgende:
[..]
Sorry, wie respecteert jou om je kennis?![]()
Diegene moet zwaar mishandeld worden.
jij moet anaal mishandeld worden.quote:Op woensdag 10 juli 2013 01:50 schreef Peunage het volgende:
[..]
Sorry, wie respecteert jou om je kennis?![]()
Diegene moet zwaar mishandeld worden.
Ze kunnen niet tegen de waarheid hier heb ik al gemerkt , domme kuddemedia schaapjes.quote:Op woensdag 10 juli 2013 01:54 schreef Meki het volgende:
[..]
Nou ik geef tegengas en laat een tegengeluid horen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |