abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 juli 2013 @ 18:34:17 #251
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_128766999
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 18:28 schreef Drifter__ het volgende:
Ondertussen hebben we al 3 premiers gehad... :')

[..]

[ afbeelding ]

http://www.nu.nl/buitenla(...)-premier-egypte.html

Op welke acteur lijkt deze man toch? _O-

[..]

Kruising van Larry Hagman en Omar Sharif
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 18:35:37 #252
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_128767051
Saudie Arabie wil nu helemaal invloed nu eindelijk de Moslimbroeders eruit zijn getrapt. De kraan gaat gelijk open. Ze werden onrustig ervan namelijk dat Moslimbroeders Egypte regeerden en in de toekomst wellicht ook Syrie. In de UAE al verschillende keren Moslimbroeders opgepakt voor "staatsondermijnende activiteiten".

Als je beetje nadenkt en wat verheugd nieuws lees over de coup vanuit Golfstaten en specifiek Saudie Arabie kan je zaken wel aan elkaar knopen. Saudie Arabie en andere Golfstaten waren vanaf het begin al bang voor de Moslimbroederschap. Waarom? Omdat het van oudsher een beweging is die zich verzet tegen de traditionele machthebbers van de Arabische wereld en meent dat "bevrijding van de Oemmah (Moslimgemeenschap)" begint door hen af te zetten. Zodoende de arrestaties in diverse Golfstaten van "Moslimbroeders" die zich inlieten met "staatsondermijnende activiteiten".

Nu is Saudie Arabie een sponsor van het arme Egypte en houdt ze overeind met aid, zoals Qatar en ook Amerika. Even het volgende in perspectief:

quote:
The popular Tamarod campaign, which was behind the massive protests against Morsi, has condemned the proposed changes as a "theft" of the revolution. It said it rejected the current alliance between the president, the army and ultra-conservative Salafists.

The Guardian
De salafisten die met alle winden meewaaien om maar dicht bij de machthebbers te blijven? Wat doen die er tussen? Voorheen zaten ze nog diep in Morsi's reet en nu tussen de billen van Generaal Sisi? Zou interessant zijn om te zien of het leger lijntjes en/of aid naar Saudie Arabie heeft lopen.

Helaas verneuken die Golfarabieren die tot 1960 nog eeuwenlang in tentjes in de woestijn leefden andere Arabische landen met hun "aid" om in ruil ervoor politieke invloed te krijgen, zie Syrie, Egypte, Libie, Irak en Tunesie :r
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_128767935
Maar waarom is Qatar zo pro-MB? Qatar is ook geen democratie of Islamitisch emiraar of whatever. De macht gaat ook over van vader op zoon. Puur om de Saoedi's te irriteren?

[ Bericht 10% gewijzigd door Peunage op 09-07-2013 19:04:55 ]
pi_128768066
Volgens mij kiest Qatar overal de kant die het meest relt.... :')
  dinsdag 9 juli 2013 @ 19:05:53 #255
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_128768088
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 18:19 schreef arjan1212 het volgende:
Omdat de moslimstaat egypte het suez kanaal aflsuit
En vervolgens geen cent meer te makken hebben omdat er ook geen hond meer als toerist heengaat?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_128768916
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 19:04 schreef Drifter__ het volgende:
Volgens mij kiest Qatar overal de kant die het meest relt.... :')
Omdat Qatar de werkelijkheid inziet en de onschuldige burgers wilt beschermen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 20:07:13 #257
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_128769907
Ik zei het net al op de fp maar zet het hier ook even neer;

quote:
He became a manager at the Industrial Bank of Kuwait in 1980, and served there until 1983.[2] From 1983 to 1995, he served as chairman and chief executive of the Export Development Bank in Egypt.[2] Then he worked at the United Nations Economic and Social Commission for Western Asia (ESCWA) as executive secretary from 1995 to 2000.[2] Next, he served as an advisor to the Arab Monetary Fund in Abu Dhabi from 2001 to 2011.[5]
Een bankier met verleden in export en UN.

Is dit nog verassend te noemen? Democratie aan de kant voor economische belangen van het noorden en westen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_128771074
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 19:33 schreef Meki het volgende:

[..]

Omdat Qatar de werkelijkheid inziet en de onschuldige burgers wilt beschermen
Gaap. :O
pi_128771280
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:07 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik zei het net al op de fp maar zet het hier ook even neer;

Een bankier met verleden in export en UN.

Is dit nog verassend te noemen? Democratie aan de kant voor economische belangen van het noorden en westen.
Ik hoop niet dat je wilt suggereren dat dit allemaal door het Westen is georchestreerd.

Het Westen is momenteel nog bezig met besluiten welke kant ze het beste kunnen steunen. De USA is nog bezig te bepalen of ze dit een "coup" willen noemen of niet, waarom mag duidelijk zijn.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 20:49:35 #260
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_128771439
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:46 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat je wilt suggereren dat dit allemaal door het Westen is georchestreerd.

Het Westen is momenteel nog bezig met besluiten welke kant ze het beste kunnen steunen. De USA is nog bezig te bepalen of ze dit een "coup" willen noemen of niet, waarom mag duidelijk zijn.
Suggereren? Ik dacht dat het allang duidelijk was dat het westen hier mee te maken had..?
pi_128772449
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:49 schreef BaajGuardian het volgende:
Suggereren? Ik dacht dat het allang duidelijk was dat het westen hier mee te maken had..?
Niet bepaald, maar leg uit.
pi_128772654

Staatsgreep gesteund door UAE+USA+KSA?
pi_128773005
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:14 schreef Shawn het volgende:

Staatsgreep gesteund door UAE+USA+KSA?
Die PRESS TV verandert snel van mening dan. US backed Morsi government all along

Zo snel als er iets mis gaat in de Moslimwereld wordt het altijd op een ander afgeschoven. In Egypte beschuldigen beide partijen de USA van het steunen van de andere. Maja, het is wel allemaal het plan van het Westen natuurlijk. En die domme Arabs trappen er elke keer weer in. Wist je dat het Westen ook achter de Sunni-Shia rift zit?
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:44:42 #264
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_128773964
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:24 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Die PRESS TV verandert snel van mening dan. US backed Morsi government all along

Zo snel als er iets mis gaat in de Moslimwereld wordt het altijd op een ander afgeschoven. In Egypte beschuldigen beide partijen de USA van het steunen van de andere. Maja, het is wel allemaal het plan van het Westen natuurlijk. En die domme Arabs trappen er elke keer weer in. Wist je dat het Westen ook achter de Sunni-Shia rift zit?
Niet alleen de Usa, je hebt meer 'investeerders' in 'polarisatie.

Komt bij dat ze wel vaker beiden partijen steunen als er voor de 3e hond wat te halen valt, deden ze ook in irak. Oh en als meest recente voorbeeld in libië.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:45:32 #265
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_128774010
Turkse ambassadeur op matje in Caïro

CAIRO -
Egypte heeft dinsdag de Turkse ambassadeur op het matje geroepen vanwege de kritiek uit Ankara op de militaire staatsgreep. Dat meldt het Egyptische staatspersbureau.
Turkije noemde de machtsovername een „onacceptabele coup”. Caïro vindt dat Turkije zich bemoeit met interne zaken van Egypte. De Turkse reactie was een van de felste.

http://www.telegraaf.nl/b(...)atje_in_Cairo__.html
There is only one religion
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:47:13 #266
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_128774070
Leger Egypte waarschuwt tegen 'verstoring'

CAIRO -
Het leger van Egypte heeft dinsdag gewaarschuwd tegen iedere poging om „de moeilijke overgang” van het land te verstoren. Volgens legerleider Abdel Fattah al-Sisi zal het leger dit niet accepteren. Hij noemde „het lot van de natie te heilig om te laten belemmeren door manoeuvres en blokkades

Bijna een week geleden zetten de militairen president Mohamed Mursi uit de macht met steun van oppositie- en religieuze groepen. Sindsdien protesteren aanhangers van Mursi's Moslim Broederschap tegen de staatsgreep. Ook ruziën de partijen die zich vorige week achter de coup hadden geschaard, met elkaar over onder meer de samenstelling van de interim-regering.

http://www.telegraaf.nl/b(...)te_waarschuwt__.html
There is only one religion
pi_128774199
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:24 schreef Pharmacist het volgende:

Dit heeft niks met Press TV of Soenni-Shia-conflict te maken, maar met prof. Chossudovsky die claimt dat de Amerikanen beide partijen steunen. Ze zetten hun geld in op meerdere kandidaten. Burgers komen in opstand tegen Mubarak, de Amerikanen droppen hem. Burgers komen in opstand tegen Morsi, de Amerikanen droppen hem. De burgers komen in opstand omdat hun levensstandaard niet is verbeterd, misschien zelfs verslechterd, maar dit komt door het feit dat Morsi het neo-liberale IMF-beleid uitvoert. Achter de schermen verandert er niks, de poppetjes op de voorgrond veranderen, net zoals de clown die ze nu naar voren hebben geschoven om de transitie te leiden. Enige partij die consistent wordt gesteund door de VS is het Egyptische leger. Dit spelletje gaat door totdat de Amerikanen een puppet hebben geïnstalleerd waarmee het Egyptische volk tevreden is. Of wanneer de Amerikanen verdreven worden uit Egypte.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:06:33 #268
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_128775086
En nu geeft saudi arabië een financiele injectie, toevallig he dat er net een export bankier aan de macht is, saudi arabië wil duidelijk een verzekering.

Waarvoor is nog niet helemaal duidelijk..

Mischien was het westen bang voor een zogeheten 'moslim muur' in de regio en wilde die zo snel mogelijk wegvagen, immers kun je moeilijk iran verwoesten als je in je rug een moslim broederschap hebt staan.
pi_128776597
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:06 schreef BaajGuardian het volgende:
En nu geeft saudi arabië een financiele injectie, toevallig he dat er net een export bankier aan de macht is, saudi arabië wil duidelijk een verzekering.

Waarvoor is nog niet helemaal duidelijk..

Mischien was het westen bang voor een zogeheten 'moslim muur' in de regio en wilde die zo snel mogelijk wegvagen, immers kun je moeilijk iran verwoesten als je in je rug een moslim broederschap hebt staan.
De sunni-terroristen steunende MB was een voorspelbare variabele voor de amerikanen, die er zelfs hun voordeel mee deden. Zie Israel conflict in November 2012, waarin Egypte deed wat de Israeli's en Amerikanen van Egypte verwachtten. Of nog recentelijker het Syrië-conflict waarin door Qatar gesteunde moslimbroeders naar hartenlust moorden en verkrachten.

Ik heb jullie discussie enigszins gevolgd en ondanks jouw beschuldigingen heb jij tot nu toe geen feiten geproduceerd die onomstotelijk westerse bemoeienis in Egypte bewijzen. Slechts verdachtmakingen en quasi-intellectuele hersenspinsels.
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:41:51 #270
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_128776894
Toch weer oorlogje.

Jammer, he.
pi_128777469
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:45 schreef Dance99Vv het volgende:

CAIRO -
Egypte heeft dinsdag de Turkse ambassadeur op het matje geroepen vanwege de kritiek uit Ankara op de militaire staatsgreep. Dat meldt het Egyptische staatspersbureau.
Turkije noemde de machtsovername een „onacceptabele coup”. Caïro vindt dat Turkije zich bemoeit met interne zaken van Egypte. De Turkse reactie was een van de felste.

Hoe durven ze Turkije op het matje te roepen..
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:56:32 #272
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_128777801
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:45 schreef Dance99Vv het volgende:

CAIRO -

In Turkije heeft de regering Erdogan natuurlijk ook schrik van zo'n coup. Het leger deed dat daar in het verleden ook al n paar keer om de nalatenschap van Ataturk te bewaren ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 23:07:46 #273
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_128778428
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 18:05 schreef gembird het volgende:

[..]

Het hoeft niet Assad te zijn en er zullen heus wel intellectuelen in Egypte bestaan, maar ze moeten zich niet over geven aan westerse invloeden. Ja het zal in het begin leuk worden voor de Egyptenaren om lekker 'vrij' te leven maar daarna komen de rekeningen en dan vallen de arme Egyptenaren naar achteren en de rijke zullen vooruit schieten omdat zij de rekeningen presenteren, terwijl juist Islam voor het verdelen van rijkdom staat en daarom zijn de Egyptenaren beter af in een Islamitische en terreur vrije staat.

Islam kan een gemeenschap tot ongekende hoogte brengen en een ware Utopia scheppen mits mensen zich aan de regels houden.
Weet je, als mensen zich aan de regels houden ontstaat overal vanzelf een Utopia. En daar is absoluut geen Islam (of communisme, kapitalisme, secularisme, etc.) of iets voor nodig.
Als iedereen elkander gewoon met respect behandelt heb je er niet eens een overheid voor nodig.

Islam kan best de hoeksteen van een fatsoenlijke samenleving zijn (net zoals elke ideologie), maar het zijn de mensen die het hem flikken, door goed en integer beleid, en dus niet de Islam zelf.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  dinsdag 9 juli 2013 @ 23:23:11 #274
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_128779324
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:49 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Niet echt. Wat er in Egypte is gebeurd is juist wat het Westen niet wilt.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_128779499
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:51 schreef Meki het volgende:

[..]

Hoe durven ze Turkije op het matje te roepen..
Goed dat ze het doen. Die mafkees moet zich met z'n eigen zaken bemoeien en z'n eigen bevolking tevreden houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')