dat ziet er echt overheerlijk uit, hmmmmquote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:22 schreef MaximusTG het volgende:
Een seeded loaf, vrij naar een recept uit "How to Bake" van Paul Hollywood. Zeer vrij :p.
Maar goed; zuurdesembrood,meel en bloem. En een heleboel soorten zaadjes,
225 gram bloem
175 gram tarwemeel
250 gram starter, zeer actief, avond ervoor ververst
8 gram zout
250 ml water
50 gram zonnebloempitten
50 gram lijnzaad
50 gram sesamzaad
50 gram maanzaad, helft erin, helft erop.
Kneden, 5 uur rijs, vormen, rijsmand, 2 uur rijs, 45 bakken op 190 C met stoom.
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
Denk niet dat 'ie nog lekker is. Althans, mijn ervaring is dat zelfgebakken brood na 2 dagen alleen nog goed is voor wentelteefjes of paneermeel.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:06 schreef Mirjam het volgende:
[..]
dat ziet er echt overheerlijk uit, hmmmm
waar en wanneer kan ik afhalen?
Haha, dankjewel! Hij staat ook op de voorpagina van thefreshloaf.com!quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:06 schreef Mirjam het volgende:
[..]
dat ziet er echt overheerlijk uit, hmmmm
waar en wanneer kan ik afhalen?
Woonde jij nou in Twente? Of vergis ik me?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 19:57 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Haha, dankjewel! Hij staat ook op de voorpagina van thefreshloaf.com!
![]()
Lijkt me wel eens leuk om via die thuiskokwebsite aan te bieden. Maar wel lastig plannen natuurlijk..
Een vloerbrood is ook niet hoog. Ik vind het prima zo en ziet er lekker uit!quote:Op maandag 5 augustus 2013 07:57 schreef djkoelkast het volgende:
Eindelijk is een brood een keer ècht geluktNormaal was er altijd wel wat mee, nu is het dik in orde.
Gemaakt met tarwe en volkorenspelt en een klein beetje havermout bovenop.
[ afbeelding ]
Ok, hij had de hoogte in gemogen in plaats van de breedte, maar de structuur en korst zijn top.
Das een beetje onzin hoor, een vloerbrood betekent puur dat het op een steen gebakken is. Dat kan prima een hoog brood zijn.quote:Op zondag 11 augustus 2013 11:50 schreef Qunix het volgende:
[..]
Een vloerbrood is ook niet hoog. Ik vind het prima zo en ziet er lekker uit!
En, hoe is ie geworden? Losstaand brood of in een vorm?quote:Op zondag 11 augustus 2013 11:55 schreef bloempje-moi het volgende:
Ben ook maar weer eens een simpel volkorenbrood met zonnebloempitten aan het bakken. De afgelopen keren ging het met die warmte zo snel dat veel mislukte of te snel rees waardoor het naar gist smaakte. Nu minder gist en koud water gebruikt; moet goed komen.
Nee, alleen die foto gemaakt en inmiddels is er nog maar de helft van over. Erg goed van smaakquote:Op maandag 12 augustus 2013 17:09 schreef MaximusTG het volgende:
Heb je ook nog een uitgezoomde foto? Smaakt ie goed? Hij is idd mooi hoog geworden.
Net ook weer wat uit de oven gehaald; Ongeveer zelfde recept als brood van vorige week, iets meer water, nu alleen zonnebloempitten erin en sesamzaad erop.
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
Ik gebruik ook wel tarwe, maar altijd ongebleekt en altijd in combinatie met iets volkoren, liefst spelt.quote:Op maandag 12 augustus 2013 20:13 schreef MaximusTG het volgende:
Toch is het deels tarwemeel. Maar goed, maakt niet uit, ik hou van zowel wit als bruin brood.
Heb trouwens een mooie manier gevonden om brood in te vriezen; Laatst bij de IKEA een doosje dubbele ziplockzakjes meegenomen; 2.5 L. Daar past mooi een half brood in uit mn langwerpige rijsmandje. Andere helft is om "meteen" op te eten.
Dan doe ik het brood erin, doe de ziplock bijna helemaal dicht, maar steek dan een rietje door de laatste opening. Zo zuig ik het zakje dan vacuüm, rietje eruit en meteen dichtduwen.
Niet heel boeiend. Ik moet binnenkort maar weer eens echt brood bakken, desem ofzo. Punt is dat ik van mezelf minder brood moet eten en dus eigenlijk geen grote broden meer maak. Vandaar de kleine broodjes. Volkoren met pitten.quote:Op maandag 12 augustus 2013 11:49 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Das een beetje onzin hoor, een vloerbrood betekent puur dat het op een steen gebakken is. Dat kan prima een hoog brood zijn.
[..]
En, hoe is ie geworden? Losstaand brood of in een vorm?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |