abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128694795
Deze discussie werd eerst gevoerd in mijn eerdere topic, maar omdat ik vind dat het daar toch wat afleidt van de hoofdvraag, wil ik er nu een apart topic voor openen.

In dit topic ging het over een kind afstaan wanneer het zwaar gehandicapt was. Vervolgens verschoof de focus naar het afstaan van een kind op latere leeftijd. Stel, je kind is 8, onhandelbaar, je kan er niet meer voor zorgen en je hebt geen geld om hem in een instelling te stoppen. Dan mag je hem , zo blijkt, niet afstaan. Ik vind dat belachelijk, want zo blijven ouder en kind in een situatie hangen waarbij: 1. de ouders opgescheept zitten met een kind dat hun het leven zuur maakt. 2. een kind bij ouders woont die niet van hem houden en ongelukkig zijn met hem. Dan kan je zo'n kind beter afstaan, waar er voor hem in een weeshuis (of die hier bestaan weet ik niet) gezorgd wordt door mensen die voor het vak gekozen hebben.

Natuurlijk ga je er als ouder niet vanuit dat je kind door een zware handicap gewoon nooit "normaal" zal worden. Moet je zulke ouders dan straffen door ze levenslang verplicht te laten blijven voor zo'n kind te zorgen?
"Fools that will laugh on earth, most weep in hell.”
  zondag 7 juli 2013 @ 19:41:38 #2
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_128695274
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:27 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Moet je zulke ouders dan straffen door ze levenslang verplicht te laten blijven voor zo'n kind te zorgen?
Ja eigenlijk wel, je neemt willens en wetens het risico door een kind te fabriceren; je weet dat de kans bestaat, dus ook dat juist jij zo'n kind kunt krijgen.

Verder ben ik het wel met je eens dat er een oplossing moet worden gevonden in extreme gevallen, het moet niet zo zijn dat ouders en kind in een kut situatie blijven hangen waar ze niet uitkomen omdat er geen hulp te vinden/krijgen is. Maar misschien bestaat dat in Nederland wel gewoon en dan is het verder geen issue.
pi_128695440
Ik denk dat de meeste mensen niet zo ver nadenken wanneer ze gaan voor een kind. Hoeveel zwaar gehandicapte kinderen kennen mensen nou uit hun omgeving. Het is een horrorscenario dat voor velen nooit werkelijkheid wordt. Dus ik vind niet dat je daarmee gestraft mag worden.
  zondag 7 juli 2013 @ 19:48:32 #4
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_128695484
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:46 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Ik denk dat de meeste mensen niet zo ver nadenken wanneer ze gaan voor een kind.
Dat is dan niet slim.
quote:
Hoeveel zwaar gehandicapte kinderen kennen mensen nou uit hun omgeving. Het is een horrorscenario dat voor velen nooit werkelijkheid wordt. Dus ik vind niet dat je daarmee gestraft mag worden.
Dus? Voor een kleine groep wel. Nogmaals: dan moet je maar beter nadenken.
pi_128695527
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:48 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Dat is dan niet slim.

[..]

Dus? Voor een kleine groep wel. Nogmaals: dan moet je maar beter nadenken.
Oke, maar in dit land mogen zelfs zwakbegaafden een kind krijgen. Je gaat nu uit van hoogopgeleide, intelligente mensen met een realistisch wereldbeeld.
  zondag 7 juli 2013 @ 19:52:34 #6
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_128695629
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:49 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Oke, maar in dit land mogen zelfs zwakbegaafden een kind krijgen. Je gaat nu uit van hoogopgeleide, intelligente mensen met een realistisch wereldbeeld.
Nee, mensen met een IQ hoger dan dat van een pinda. Mensen die wel eens hebben gehoord van het feit dat er gehandicapten bestaan :')
pi_128695825
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:41 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ja eigenlijk wel, je neemt willens en wetens het risico door een kind te fabriceren; je weet dat de kans bestaat, dus ook dat juist jij zo'n kind kunt krijgen.

Verder ben ik het wel met je eens dat er een oplossing moet worden gevonden in extreme gevallen, het moet niet zo zijn dat ouders en kind in een kut situatie blijven hangen waar ze niet uitkomen omdat er geen hulp te vinden/krijgen is. Maar misschien bestaat dat in Nederland wel gewoon en dan is het verder geen issue.
Precies je bespaart me een heel verhaal!
Ik vind het wel jammer dat je (ts nu) de ouders als grotere slachtoffers ziet in beide opties dan het kind. Je noemt het eigenlijk een ongewenst product waar je zo gemakkelijk mogelijk van af wilt.
Als je al dan niet bedoeld een kind krijgt houd je toch van jouw kind en wil je het beste er voor?
En die hulp zou er moeten zijn, samen met jou, maar je laat het hier meer zien als een verzoek voor de beste dumpplek om vervolgens lekker verder te leven.
Het is jouw kind en jouw verantwoordelijkheid en het heeft jouw liefde nodig. Met wat hulp misschien, maar het blijft jouw ding/keuze/gokje.
met een string in je spleet zie je veel en toch geen reet
  zondag 7 juli 2013 @ 19:59:30 #8
244933 trovey
Nachtoele
pi_128695894
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:57 schreef tsjuster het volgende:

[..]

Precies je bespaart me een heel verhaal!
Ik vind het wel jammer dat je (ts nu) de ouders als grotere slachtoffers ziet in beide opties dan het kind. Je noemt het eigenlijk een ongewenst product waar je zo gemakkelijk mogelijk van af wilt.
Als je al dan niet bedoeld een kind krijgt houd je toch van jouw kind en wil je het beste er voor?
En die hulp zou er moeten zijn, samen met jou, maar je laat het hier meer zien als een verzoek voor de beste dumpplek om vervolgens lekker verder te leven.
Het is jouw kind en jouw verantwoordelijkheid en het heeft jouw liefde nodig. Met wat hulp misschien, maar het blijft jouw ding/keuse/gokje.
Klinkt als Jantje is mislukt, weg met Jantje en we gaan nu voor eentje die wel goed werkt. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_128695943
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:59 schreef trovey het volgende:

[..]

Klinkt als Jantje is mislukt, weg met Jantje en we gaan nu voor eentje die wel goed werkt. :P
Zo kwam de OP inderdaad een beetje over tot mij. Maar wel een triest gebeuren.
met een string in je spleet zie je veel en toch geen reet
  zondag 7 juli 2013 @ 20:02:29 #10
244933 trovey
Nachtoele
pi_128696037
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:00 schreef tsjuster het volgende:

[..]

Zo kwam de OP inderdaad een beetje over tot mij. Maar wel een triest gebeuren.
Bij mij, eerlijk gezegd, ook. :{ TS gaat voorbij aan de band die er tussen ouder en kind ontstaat. Kind is mislukt dus weg met kind is voor dat kind natuurlijke een drama....ouders die hem/haar gewoon maar weg doen omdat hij/zij niet voldoet aan het ideaalbeeld van mamma/pappa.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_128696264
Jeugdzorg regelt die extreme gevallen al, als jij als ouders dusdanig faalt dan kunnen ze je kind wegnemen. Maar daar gaat wel heel veel aan vooraf.
The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing
pi_128697402
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:07 schreef Onama het volgende:
Jeugdzorg regelt die extreme gevallen al, als jij als ouders dusdanig faalt dan kunnen ze je kind wegnemen. Maar daar gaat wel heel veel aan vooraf.
Dus in plaats van je kind af te staan moet je het eerst mishandelen voor het weg kan?
  zondag 7 juli 2013 @ 20:56:47 #13
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_128698239
TS kan maar beter een mooie hond uit het asiel halen in plaats van kinderen baren imo.
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
pi_128698647
Mishandeling hoeft niet altijd fysiek te zijn he. Emotionele verwaarlozing telt net zo hard mee, en als je een kind zo behandelt als wordt voorgesteld (kind is lastig, moeilijk, verantwoordelijk voor problemen, ik wil hem weg) dan zit je heel erg tegen dat soort verwaarlozing/mishandeling aan.
  zondag 7 juli 2013 @ 23:26:09 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_128704998
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:56 schreef Bonzai. het volgende:
TS kan maar beter een mooie hond uit het asiel halen in plaats van kinderen baren imo.
Ik las "dooie hond" en dat lijkt me eigenlijk een nog veel beter idee.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 7 juli 2013 @ 23:28:52 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_128705146
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:27 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Ik vind dat belachelijk, want zo blijven ouder en kind in een situatie hangen waarbij: 1. de ouders opgescheept zitten met een kind dat hun het leven zuur maakt. 2. een kind bij ouders woont die niet van hem houden en ongelukkig zijn met hem.
Dit zijn al de meest foute aannames die je kunt doen, de aanname dat ouders hun kinderen verwijten hen het leven zuur te maken, en we dusdanig dat ze het gevoel hebben "ermee opgescheept te zitten", en dat de ouders niet meer van het kind zouden houden.

Er moet wel heel wat gebeuren voor een ouder niet meer van zijn/haar kind houdt, je kunt dat echt niet vergelijken met een verkering die niet lekker loopt en die je daarom maar uitmaakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_128705216
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit zijn al de meest foute aannames die je kunt doen, de aanname dat ouders hun kinderen verwijten hen het leven zuur te maken, en we dusdanig dat ze het gevoel hebben "ermee opgescheept te zitten", en dat de ouders niet meer van het kind zouden houden.

Er moet wel heel wat gebeuren voor een ouder niet meer van zijn/haar kind houdt, je kunt dat echt niet vergelijken met een verkering die niet lekker loopt en die je daarom maar uitmaakt.
Hoe kan je van zoiets houden:

Ik krijg al jeuk als ik het zo zie.
  zondag 7 juli 2013 @ 23:45:33 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_128705892
Ik zou niet weten hoe ik er niet van zou kunnen houden als het m'n kind was.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_128706038
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:45 schreef Leandra het volgende:
Ik zou niet weten hoe ik er niet van zou kunnen houden als het m'n kind was.
Waarom?
  maandag 8 juli 2013 @ 00:01:45 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_128706517
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:49 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat het m'n kind zou zijn, daar kies je niet voor wel of niet van te houden, dat gebeurt gewoon als het geboren is (of daarvoor al eigenlijk).
Voor vrouwen zal dat wat eerder zijn dan voor mannen.

Er zullen best mensen zijn die denken "donder op met dat gedrocht" maar zulke mensen zouden sowieso geen kinderen moeten krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_128707114
@TS:

Ben jij wel eens getest op autisme?
pi_128708813
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:16 schreef Kingstown het volgende:
@TS:

Ben jij wel eens getest op autisme?
Ja. Heb geen autisme.
pi_128708840
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Omdat het m'n kind zou zijn, daar kies je niet voor wel of niet van te houden, dat gebeurt gewoon als het geboren is (of daarvoor al eigenlijk).
Voor vrouwen zal dat wat eerder zijn dan voor mannen.

Er zullen best mensen zijn die denken "donder op met dat gedrocht" maar zulke mensen zouden sowieso geen kinderen moeten krijgen.
Ik geloof niet dat dat bij iedereen zo is, ooit eens post-natale depressie gezien?

Trouwens, als zo'n mormel als Juliana Wetmore uit je kutje komt kruipen, dan krijg je toch eerst een hartverzakking alvorens je ook maar iets anders voelt.
  maandag 8 juli 2013 @ 07:07:33 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_128710433
Alsof een postnatale depressie daar iets mee te maken heeft :')
Je betrekt zaken bij elkaar die geen verband met elkaar hebben.

En ja, er zullen best zaken zijn waarvan je een hartverzakking krijgt na de bevalling, maar dat zegt niet dat je dan niet van het kind zou kunnen houden, dat is namelijk hoe de natuur werkt, door alle hormonen houdt een moeder van haar pasgeborene, zodat ze er voor zorgt, zo werkt dat.

Dat daar uitzonderingen op zijn maakt niet dat een kind met een afwijking zo'n uitzondering zou veroorzaken, waarschijnlijk juist niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 8 juli 2013 @ 07:09:58 #25
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128710444
Tja, moeilijke vraag ts. Maar als er verwacht wordgt dat ze het kind wel blijven verzorgen moet er wel genoeg steun beschikbaar zijn wanneer het te lastig blijkt.
Touching from a distance ~
  maandag 8 juli 2013 @ 07:13:33 #26
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_128711748
quote:

[..]

Ik ben dan wel niet gehandicapt, maar verder is het wel precíes mijn verhaal. Mijn vader verweet me dat ik geboren was om het huwelijk tussen hem en mijn moeder kapot te maken, gooide me regelmatig het huis uit en verplichtte me op een gegeven moment om in een porto cabin in de tuin te wonen ipv bij hem in huis. Hij heeft een persoonlijkheidsstoornis of zo.

Het was Veel Beter geweest als ie me had afgestaan, dan had ik mss toch nog een soort van (pleeg)vaderliefde gekend. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door -Spring op 08-07-2013 09:37:38 ]
pi_128711966
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:30 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Hoe kan je van zoiets houden:

Ik krijg al jeuk als ik het zo zie.
Impressive :o 13 jaar niet kunnen communiceren als je geestelijk helemaal in orde bent. En nu op jezelf wonen en sociologie studeren. Dankzij mensen die niet alleen je beperkingen maar vooral ook je mogelijkheden zien. Fantastisch. Ik zou enorm trots zijn als moeder.
pi_128712018
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:24 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ik ben dan wel niet gehandicapt, maar verder is het wel precíes mijn verhaal. Mijn vader verweet me dat ik geboren was om het huwelijk tussen hem en mijn moeder kapot te maken, gooide me regelmatig het huis uit en verplichtte me op een gegeven moment om in een porto cabin in de tuin te wonen ipv bij hem in huis. Hij heeft een persoonlijkheidsstoornis of zo.

Het was Veel Beter geweest als ie me had afgestaan, dan had ik mss toch nog een soort van (pleeg)vaderliefde gekend. :)
Had hij je afgestaan als het had gekund?

Want los van de mogelijkheid die er wel of niet is, vraag ik me af of de ouders en kinderen die beter af zijn zonder elkaar, daar gebruik van zouden maken.
  maandag 8 juli 2013 @ 09:40:06 #30
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_128712049
Wat dacht TS?
"In R&P krijg ik niet de gewenste tegenreactie, dus doe ik er nu een schepje bovenop in OUD!"
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_128712188
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:38 schreef Cantare het volgende:

[..]

Had hij je afgestaan als het had gekund?

Want los van de mogelijkheid die er wel of niet is, vraag ik me af of de ouders en kinderen die beter af zijn zonder elkaar, daar gebruik van zouden maken.
Hij wel. Mn moeder zou er alleen een stokje voor gestoken hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door -Spring op 08-07-2013 09:58:57 ]
  maandag 8 juli 2013 @ 10:17:11 #32
35189 Troel
scherp en bot
pi_128712881
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:35 schreef Cantare het volgende:

[..]

Impressive :o 13 jaar niet kunnen communiceren als je geestelijk helemaal in orde bent. En nu op jezelf wonen en sociologie studeren. Dankzij mensen die niet alleen je beperkingen maar vooral ook je mogelijkheden zien. Fantastisch. Ik zou enorm trots zijn als moeder.
Dit dus.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 8 juli 2013 @ 11:29:40 #33
356822 Speedball
14.gif in je peopert
pi_128714786
quote:

[..]

Er zijn genoeg ouders die vanaf de geboorte van hun kinderen er niet van houden. En idd de vergelijking met verkering is absurd
burning dinosaur bones
Dolly O+ Blondie O+
pi_128717881
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:35 schreef Cantare het volgende:

[..]

Uhm. FC is kwakzalverij.
pi_128717943
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:40 schreef Copycat het volgende:
Wat dacht TS?
"In R&P krijg ik niet de gewenste tegenreactie, dus doe ik er nu een schepje bovenop in OUD!"
In R&P ging het topic specifiek over wat jij zou doen als je een gehandicapt kind kreeg. Dit topic gaat over een wet.
pi_128717961
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:24 schreef -Spring het volgende:

[..]

En je moeder dan?
pi_128718211
Die probeerde koste wat kost het gezin bij elkaar te houden. En te sussen om het niet te laten escaleren. Maar dat lukte niet zo. :') En was ook niet beste keuze. Dat vindt ze nu achteraf geloof ik zelf ook wel.

Maar goed, dit is een individuele case die inhoudelijk verder niet relevant is voor dit topic. Ga er verder ook niet op in meer. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door -Spring op 08-07-2013 13:31:39 ]
pi_128722337
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 12:58 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Uhm. FC is kwakzalverij.
FC?
pi_128726121
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:19 schreef Cantare het volgende:

[..]

FC?
Faciliated Communication.
pi_128729770
Als je de zorg voor een kind niet meer aan kunt/wilt dan kun je het kind toch 'gewoon' uit huis laten plaatsen? Je hoeft het kind niet af te staan maar het kan dan worden ondergebracht bij een pleeggezin en je kunt een bezoekregeling afspreken.

Ik ken iemand die de zorg voor haar kinderen (tijdelijk) niet meer aan kon, haar kinderen zijn toen op haar verzoek door jeugdzorg uit huis geplaatst. Ze werden niet mishandelt o.i.d maar omdat ze aangaf het niet meer aan te kunnen werden ze ergens anders geplaatst. Na een tijd had ze de boel weer op de rit en gaf ze aan ze weer terug te willen en dat kon toen (na wat gehannes) ook weer. Nu wonen beide kinderen weer bij haar in huis. Het lijkt me dat dat ook zou moeten kunnen als je permanent de zorg voor je kind wilt opgeven.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_128730728
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:14 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Faciliated Communication.
Wat heeft dat met geneeskunde te maken? :?
pi_128731416
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 19:37 schreef Cantare het volgende:

[..]

Wat heeft dat met geneeskunde te maken? :?
quote:
Impressive 13 jaar niet kunnen communiceren als je geestelijk helemaal in orde bent. En nu op
jezelf wonen en sociologie studeren. Dankzij mensen die niet alleen je beperkingen maar vooral ook je mogelijkheden zien. Fantastisch. Ik zou enorm trots zijn als moeder.
Thiandi heeft twee moeders (lesbisch) die ook nog eens kruidendoktertje zijn (of in elk geval eentje ervan). Thiandi is gewoon extreem zwakbegaafd, maar dat kunnen haar ouders niet aan. In 1998 was er al drama omdat Thiandi niet naar een normale school mocht. Sinds die tijd is zij hun speelbal geworden. Thiandi zou opeens zo maar uit het niets perfect Engels en Nederlands geleerd hebben, simpelweg door het "op te pikken". Ook heeft zij 6 uur over haar eindexamen vwo gedaan, waar een begeleider bij aanwezig was. Al het contact gaat via zo'n begeleider. Zij "wijst" letters aan (ze kijkt niet eens) en de begeleider vult in. Simpelweg heeft die begeleider dus haar examen gemaakt.

Er is vanuit de leerlingen van de universiteit waar zij "studeerde" ook flink wat protest geweest. De school vond het alleen maar lekker voor hun imago, zo'n speciaal "wonderkind".

Thiandi is dus gewoon een volslagen debieltje, maar haar ouders doen alsof ze een miskend genie is om zo hun eigen pijn te verwachten.
pi_128731475
  maandag 8 juli 2013 @ 20:01:07 #44
35189 Troel
scherp en bot
pi_128731531
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 19:58 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

[..]

Thiandi heeft twee moeders (lesbisch) die ook nog eens kruidendoktertje zijn (of in elk geval eentje ervan). Thiandi is gewoon extreem zwakbegaafd, maar dat kunnen haar ouders niet aan. In 1998 was er al drama omdat Thiandi niet naar een normale school mocht. Sinds die tijd is zij hun speelbal geworden. Thiandi zou opeens zo maar uit het niets perfect Engels en Nederlands geleerd hebben, simpelweg door het "op te pikken". Ook heeft zij 6 uur over haar eindexamen vwo gedaan, waar een begeleider bij aanwezig was. Al het contact gaat via zo'n begeleider. Zij "wijst" letters aan (ze kijkt niet eens) en de begeleider vult in. Simpelweg heeft die begeleider dus haar examen gemaakt.

Er is vanuit de leerlingen van de universiteit waar zij "studeerde" ook flink wat protest geweest. De school vond het alleen maar lekker voor hun imago, zo'n speciaal "wonderkind".

Thiandi is dus gewoon een volslagen debieltje, maar haar ouders doen alsof ze een miskend genie is om zo hun eigen pijn te verwachten.
Ik kan ook al jaren blind typen :Y
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_128731559
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2013 20:01 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik kan ook al jaren blind typen :Y
Vergeet niet dat Thiandi spastisch is en haar spieren niet onder controle heeft. Hoe wil je dan blind typen?
  maandag 8 juli 2013 @ 20:09:44 #46
35189 Troel
scherp en bot
pi_128731870
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 20:01 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Vergeet niet dat Thiandi spastisch is en haar spieren niet onder controle heeft. Hoe wil je dan blind typen?
Nou ja, een autist heeft zijn communicatie niet onder controle, maar kan ook wel degelijk communiceren :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_128731957
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2013 20:09 schreef Troel het volgende:

[..]

Nou ja, een autist heeft zijn communicatie niet onder controle, maar kan ook wel degelijk communiceren :)
Alleen naievelingen geloven in deze onzin. Het is van hetzelfde niveau als de babyfluisteraar.
  maandag 8 juli 2013 @ 20:13:59 #48
35189 Troel
scherp en bot
pi_128732040
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 20:11 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Alleen naievelingen geloven in deze onzin. Het is van hetzelfde niveau als de babyfluisteraar.
Ik geloof niet echt in babyfluisteraars, paardenfluisteraars en toen ik van de week bij de supermarkt het kaartje zag hangen van een konijnenfluisteraar schoot ik hardop in de lach.
En toch denk ik wel degelijk dat er hersens in dat meisje zitten :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_128732144
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:13 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Ja. Heb geen autisme.
Ben je wel eens getest op empatisch vermogen?
pi_128735165
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 20:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ben je wel eens getest op empatisch vermogen?
Ik heb meer empathie voor dieren dan mensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')