Ja eigenlijk wel, je neemt willens en wetens het risico door een kind te fabriceren; je weet dat de kans bestaat, dus ook dat juist jij zo'n kind kunt krijgen.quote:Op zondag 7 juli 2013 19:27 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Moet je zulke ouders dan straffen door ze levenslang verplicht te laten blijven voor zo'n kind te zorgen?
Dat is dan niet slim.quote:Op zondag 7 juli 2013 19:46 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Ik denk dat de meeste mensen niet zo ver nadenken wanneer ze gaan voor een kind.
Dus? Voor een kleine groep wel. Nogmaals: dan moet je maar beter nadenken.quote:Hoeveel zwaar gehandicapte kinderen kennen mensen nou uit hun omgeving. Het is een horrorscenario dat voor velen nooit werkelijkheid wordt. Dus ik vind niet dat je daarmee gestraft mag worden.
Oke, maar in dit land mogen zelfs zwakbegaafden een kind krijgen. Je gaat nu uit van hoogopgeleide, intelligente mensen met een realistisch wereldbeeld.quote:Op zondag 7 juli 2013 19:48 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dat is dan niet slim.
[..]
Dus? Voor een kleine groep wel. Nogmaals: dan moet je maar beter nadenken.
Nee, mensen met een IQ hoger dan dat van een pinda. Mensen die wel eens hebben gehoord van het feit dat er gehandicapten bestaanquote:Op zondag 7 juli 2013 19:49 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Oke, maar in dit land mogen zelfs zwakbegaafden een kind krijgen. Je gaat nu uit van hoogopgeleide, intelligente mensen met een realistisch wereldbeeld.
Precies je bespaart me een heel verhaal!quote:Op zondag 7 juli 2013 19:41 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ja eigenlijk wel, je neemt willens en wetens het risico door een kind te fabriceren; je weet dat de kans bestaat, dus ook dat juist jij zo'n kind kunt krijgen.
Verder ben ik het wel met je eens dat er een oplossing moet worden gevonden in extreme gevallen, het moet niet zo zijn dat ouders en kind in een kut situatie blijven hangen waar ze niet uitkomen omdat er geen hulp te vinden/krijgen is. Maar misschien bestaat dat in Nederland wel gewoon en dan is het verder geen issue.
Klinkt als Jantje is mislukt, weg met Jantje en we gaan nu voor eentje die wel goed werkt.quote:Op zondag 7 juli 2013 19:57 schreef tsjuster het volgende:
[..]
Precies je bespaart me een heel verhaal!
Ik vind het wel jammer dat je (ts nu) de ouders als grotere slachtoffers ziet in beide opties dan het kind. Je noemt het eigenlijk een ongewenst product waar je zo gemakkelijk mogelijk van af wilt.
Als je al dan niet bedoeld een kind krijgt houd je toch van jouw kind en wil je het beste er voor?
En die hulp zou er moeten zijn, samen met jou, maar je laat het hier meer zien als een verzoek voor de beste dumpplek om vervolgens lekker verder te leven.
Het is jouw kind en jouw verantwoordelijkheid en het heeft jouw liefde nodig. Met wat hulp misschien, maar het blijft jouw ding/keuse/gokje.
Zo kwam de OP inderdaad een beetje over tot mij. Maar wel een triest gebeuren.quote:Op zondag 7 juli 2013 19:59 schreef trovey het volgende:
[..]
Klinkt als Jantje is mislukt, weg met Jantje en we gaan nu voor eentje die wel goed werkt.
Bij mij, eerlijk gezegd, ook.quote:Op zondag 7 juli 2013 20:00 schreef tsjuster het volgende:
[..]
Zo kwam de OP inderdaad een beetje over tot mij. Maar wel een triest gebeuren.
Dus in plaats van je kind af te staan moet je het eerst mishandelen voor het weg kan?quote:Op zondag 7 juli 2013 20:07 schreef Onama het volgende:
Jeugdzorg regelt die extreme gevallen al, als jij als ouders dusdanig faalt dan kunnen ze je kind wegnemen. Maar daar gaat wel heel veel aan vooraf.
Ik las "dooie hond" en dat lijkt me eigenlijk een nog veel beter idee.quote:Op zondag 7 juli 2013 20:56 schreef Bonzai. het volgende:
TS kan maar beter een mooie hond uit het asiel halen in plaats van kinderen baren imo.
Dit zijn al de meest foute aannames die je kunt doen, de aanname dat ouders hun kinderen verwijten hen het leven zuur te maken, en we dusdanig dat ze het gevoel hebben "ermee opgescheept te zitten", en dat de ouders niet meer van het kind zouden houden.quote:Op zondag 7 juli 2013 19:27 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Ik vind dat belachelijk, want zo blijven ouder en kind in een situatie hangen waarbij: 1. de ouders opgescheept zitten met een kind dat hun het leven zuur maakt. 2. een kind bij ouders woont die niet van hem houden en ongelukkig zijn met hem.
Hoe kan je van zoiets houden:quote:Op zondag 7 juli 2013 23:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit zijn al de meest foute aannames die je kunt doen, de aanname dat ouders hun kinderen verwijten hen het leven zuur te maken, en we dusdanig dat ze het gevoel hebben "ermee opgescheept te zitten", en dat de ouders niet meer van het kind zouden houden.
Er moet wel heel wat gebeuren voor een ouder niet meer van zijn/haar kind houdt, je kunt dat echt niet vergelijken met een verkering die niet lekker loopt en die je daarom maar uitmaakt.
Waarom?quote:Op zondag 7 juli 2013 23:45 schreef Leandra het volgende:
Ik zou niet weten hoe ik er niet van zou kunnen houden als het m'n kind was.
Omdat het m'n kind zou zijn, daar kies je niet voor wel of niet van te houden, dat gebeurt gewoon als het geboren is (of daarvoor al eigenlijk).quote:
Ik geloof niet dat dat bij iedereen zo is, ooit eens post-natale depressie gezien?quote:Op maandag 8 juli 2013 00:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Omdat het m'n kind zou zijn, daar kies je niet voor wel of niet van te houden, dat gebeurt gewoon als het geboren is (of daarvoor al eigenlijk).
Voor vrouwen zal dat wat eerder zijn dan voor mannen.
Er zullen best mensen zijn die denken "donder op met dat gedrocht" maar zulke mensen zouden sowieso geen kinderen moeten krijgen.
Ik ben dan wel niet gehandicapt, maar verder is het wel precíes mijn verhaal. Mijn vader verweet me dat ik geboren was om het huwelijk tussen hem en mijn moeder kapot te maken, gooide me regelmatig het huis uit en verplichtte me op een gegeven moment om in een porto cabin in de tuin te wonen ipv bij hem in huis. Hij heeft een persoonlijkheidsstoornis of zo.quote:Op zondag 7 juli 2013 23:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit zijn al de meest foute aannames die je kunt doen, de aanname dat ouders hun kinderen verwijten hen het leven zuur te maken, en we dusdanig dat ze het gevoel hebben "ermee opgescheept te zitten", en dat de ouders niet meer van het kind zouden houden.
Er moet wel heel wat gebeuren voor een ouder niet meer van zijn/haar kind houdt, je kunt dat echt niet vergelijken met een verkering die niet lekker loopt en die je daarom maar uitmaakt.
Impressivequote:Op zondag 7 juli 2013 23:30 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Hoe kan je van zoiets houden:
Ik krijg al jeuk als ik het zo zie.
Had hij je afgestaan als het had gekund?quote:Op maandag 8 juli 2013 09:24 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik ben dan wel niet gehandicapt, maar verder is het wel precíes mijn verhaal. Mijn vader verweet me dat ik geboren was om het huwelijk tussen hem en mijn moeder kapot te maken, gooide me regelmatig het huis uit en verplichtte me op een gegeven moment om in een porto cabin in de tuin te wonen ipv bij hem in huis. Hij heeft een persoonlijkheidsstoornis of zo.
Het was Veel Beter geweest als ie me had afgestaan, dan had ik mss toch nog een soort van (pleeg)vaderliefde gekend.
Hij wel. Mn moeder zou er alleen een stokje voor gestoken hebben.quote:Op maandag 8 juli 2013 09:38 schreef Cantare het volgende:
[..]
Had hij je afgestaan als het had gekund?
Want los van de mogelijkheid die er wel of niet is, vraag ik me af of de ouders en kinderen die beter af zijn zonder elkaar, daar gebruik van zouden maken.
Dit dus.quote:Op maandag 8 juli 2013 09:35 schreef Cantare het volgende:
[..]
Impressive13 jaar niet kunnen communiceren als je geestelijk helemaal in orde bent. En nu op jezelf wonen en sociologie studeren. Dankzij mensen die niet alleen je beperkingen maar vooral ook je mogelijkheden zien. Fantastisch. Ik zou enorm trots zijn als moeder.
Er zijn genoeg ouders die vanaf de geboorte van hun kinderen er niet van houden. En idd de vergelijking met verkering is absurdquote:Op zondag 7 juli 2013 23:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Uhm. FC is kwakzalverij.quote:Op maandag 8 juli 2013 09:35 schreef Cantare het volgende:
[..]
Impressive13 jaar niet kunnen communiceren als je geestelijk helemaal in orde bent. En nu op jezelf wonen en sociologie studeren. Dankzij mensen die niet alleen je beperkingen maar vooral ook je mogelijkheden zien. Fantastisch. Ik zou enorm trots zijn als moeder.
In R&P ging het topic specifiek over wat jij zou doen als je een gehandicapt kind kreeg. Dit topic gaat over een wet.quote:Op maandag 8 juli 2013 09:40 schreef Copycat het volgende:
Wat dacht TS?
"In R&P krijg ik niet de gewenste tegenreactie, dus doe ik er nu een schepje bovenop in OUD!"
En je moeder dan?quote:Op maandag 8 juli 2013 09:24 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik ben dan wel niet gehandicapt, maar verder is het wel precíes mijn verhaal. Mijn vader verweet me dat ik geboren was om het huwelijk tussen hem en mijn moeder kapot te maken, gooide me regelmatig het huis uit en verplichtte me op een gegeven moment om in een porto cabin in de tuin te wonen ipv bij hem in huis. Hij heeft een persoonlijkheidsstoornis of zo.
Het was Veel Beter geweest als ie me had afgestaan, dan had ik mss toch nog een soort van (pleeg)vaderliefde gekend.
quote:Op maandag 8 juli 2013 19:37 schreef Cantare het volgende:
[..]
Wat heeft dat met geneeskunde te maken?
Thiandi heeft twee moeders (lesbisch) die ook nog eens kruidendoktertje zijn (of in elk geval eentje ervan). Thiandi is gewoon extreem zwakbegaafd, maar dat kunnen haar ouders niet aan. In 1998 was er al drama omdat Thiandi niet naar een normale school mocht. Sinds die tijd is zij hun speelbal geworden. Thiandi zou opeens zo maar uit het niets perfect Engels en Nederlands geleerd hebben, simpelweg door het "op te pikken". Ook heeft zij 6 uur over haar eindexamen vwo gedaan, waar een begeleider bij aanwezig was. Al het contact gaat via zo'n begeleider. Zij "wijst" letters aan (ze kijkt niet eens) en de begeleider vult in. Simpelweg heeft die begeleider dus haar examen gemaakt.quote:Impressive 13 jaar niet kunnen communiceren als je geestelijk helemaal in orde bent. En nu op
jezelf wonen en sociologie studeren. Dankzij mensen die niet alleen je beperkingen maar vooral ook je mogelijkheden zien. Fantastisch. Ik zou enorm trots zijn als moeder.
Ik kan ook al jaren blind typenquote:Op maandag 8 juli 2013 19:58 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
[..]
Thiandi heeft twee moeders (lesbisch) die ook nog eens kruidendoktertje zijn (of in elk geval eentje ervan). Thiandi is gewoon extreem zwakbegaafd, maar dat kunnen haar ouders niet aan. In 1998 was er al drama omdat Thiandi niet naar een normale school mocht. Sinds die tijd is zij hun speelbal geworden. Thiandi zou opeens zo maar uit het niets perfect Engels en Nederlands geleerd hebben, simpelweg door het "op te pikken". Ook heeft zij 6 uur over haar eindexamen vwo gedaan, waar een begeleider bij aanwezig was. Al het contact gaat via zo'n begeleider. Zij "wijst" letters aan (ze kijkt niet eens) en de begeleider vult in. Simpelweg heeft die begeleider dus haar examen gemaakt.
Er is vanuit de leerlingen van de universiteit waar zij "studeerde" ook flink wat protest geweest. De school vond het alleen maar lekker voor hun imago, zo'n speciaal "wonderkind".
Thiandi is dus gewoon een volslagen debieltje, maar haar ouders doen alsof ze een miskend genie is om zo hun eigen pijn te verwachten.
Vergeet niet dat Thiandi spastisch is en haar spieren niet onder controle heeft. Hoe wil je dan blind typen?quote:
Nou ja, een autist heeft zijn communicatie niet onder controle, maar kan ook wel degelijk communicerenquote:Op maandag 8 juli 2013 20:01 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Thiandi spastisch is en haar spieren niet onder controle heeft. Hoe wil je dan blind typen?
Alleen naievelingen geloven in deze onzin. Het is van hetzelfde niveau als de babyfluisteraar.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:09 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou ja, een autist heeft zijn communicatie niet onder controle, maar kan ook wel degelijk communiceren
Ik geloof niet echt in babyfluisteraars, paardenfluisteraars en toen ik van de week bij de supermarkt het kaartje zag hangen van een konijnenfluisteraar schoot ik hardop in de lach.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:11 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Alleen naievelingen geloven in deze onzin. Het is van hetzelfde niveau als de babyfluisteraar.
Ik heb meer empathie voor dieren dan mensen.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ben je wel eens getest op empatisch vermogen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |