http://www.cyclingnews.co(...)e-during-mountain-ttquote:Bauke Mollema said he hopes that the tough mountain time trial on Wednesday at the Tour de France will be an opportunity to cement his second place on general classification ahead of three tough Alpine mountain stages - including a double ascent of Alpe d'Huez.
Speaking on the second rest day, the team Belkin leader said the 32km time trial over a pair of category 2 climbs to Chorges could be a platform to distance his nearest rivals.
Alberto Contador and Roman Kreuziger (both Saxo-Tinkoff Bank) lie less than 15 seconds behind him on general classification.
Mollema said didn't expect large time differences between on tomorrow's stage in Gap, which finishes with a technical descent of the Col de Manse.
"Every day is important, but I don't expect a lot of differences between GC riders tomorrow," said Mollema.
"In the time trial, I hope to gain some time on some riders behind me to have a bit more space in the last three hard stages," he said.
On yesterday's stage to Ventoux, Mollema was shepherded to the summit with help from teammate Laurens Ten Dam, fifth overall. Mollema said the pair would continue working together and were hopeful of extra support from Robert Gesink.
"It's really special we are both top five in the Tour," said Mollema. "We are both really happy with our positions and it's important to try to stay here. Maybe we can try to help each other I think because we're pretty equal in the climbs.
"Robert Gesink is getting better and I hope he can help us more now in the last three days than in the Pyrenees. Then we will see."
Er zijn er niet veel veel beter bergop hoor. Quantana maybe maar die moet het hebben van een Ventoux, korte klimmen liggen Mollema beter denk ik evenals zo'n tijdrit.quote:Op maandag 15 juli 2013 21:54 schreef Ericr het volgende:
[..]
http://www.cyclingnews.co(...)e-during-mountain-tt
Mollema vertrouwt dus op zijn tijdrit, moet hem zeker wel liggen en op het vlakke gedeelte moet Mollema toch ook wel genoeg vaart kunnen maken. Vraag me alleen af of het genoeg is, die laatste etappes gaan er in hakken met waarschijnlijk grotere verschillen dan we tot nu toe hebben gezien. 1 wat mindere dag en je ligt van het podium af.
gaat naar Greenedge geloof ikquote:Op maandag 15 juli 2013 14:46 schreef TLC het volgende:
Ben toch n beetje benieuwd of TJS de volgende Tour wel aan bod komt bij Belkin of dat ie dan ergens anders zit
twitter:bramtankink twitterde op maandag 15-07-2013 om 22:22:29“@Bram__xD: @bramtankink hebben jullie nog ambities voor het ploegenklassement? #TdF” dat zit in ons achterhoofd, maar is geen hoofddoel. reageer retweet
In het Baskenland werd Quintana 2e in een vergelijkbare tijdrit, stevige heuvels maar zeker geen bergen.quote:Op maandag 15 juli 2013 22:08 schreef MolFan het volgende:
[..]
Er zijn er niet veel veel beter bergop hoor. Quantana maybe maar die moet het hebben van een Ventoux, korte klimmen liggen Mollema beter denk ik evenals zo'n tijdrit.
Alle top-5 kandidaten zullen wel top-10 rijden in die tijdrit.quote:Op maandag 15 juli 2013 22:22 schreef knep het volgende:
De tijdrit gaat weer heel veel zeggen, als Mollema die op dezelfde wijze kan afleggen als de eerste dan rijdt ie top 10 en pakt ie tijd op misschien wel alle concurrenten.
twitter:TeamBelkin twitterde op dinsdag 16-07-2013 om 11:57:16#TDF - PHOTO ALBUM - A day with Team Belkin in @letour. http://t.co/J5n6J3mifc reageer retweet
Laurens ten Dam ook wel, als hij niet ergens instort. Achter hem hoeft hij denk ik alleen Rodriguez en Fuglsang te vrezen. Fuglsang eindigde vandaag in hetzelfde groepje, dus daar heeft hij geen tijd op verloren.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:29 schreef ZoDiep het volgende:
Ik verwacht toch dat beiden gaan zakken, hoewel ook vandaag goed werk, maar Mollema moet wel in de top 10 kunnen blijven waarschijnlijk
Top 10 is wat mij betreft een te bescheiden doelstelling. Mollema laat nu al twee weken zien dat hij op elk vlak prima met de beste 5 mee kan. Zou hij daar buiten vallen zou ik dat op dit moment (vooraf niet) toch wel wat teleurstellend vinden. Van de nummers 6 t/m 10 zie ik alleen Purito enigzins een bedreiging vormen, de andere renners niet. Al kan een inzinking in een etappe natuurlijk altijd gebeuren.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:29 schreef ZoDiep het volgende:
Ik verwacht toch dat beiden gaan zakken, hoewel ook vandaag goed werk, maar Mollema moet wel in de top 10 kunnen blijven waarschijnlijk
Hij is op Quintana na de jongste renner van de top 10. Er komen heus nog wel meer kansen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Tja, daar zou je misschien vooraf voor getekend hebben, maar anderzijds is het misschien wel de enige kans om ooit eens het podium te halen.
Ik hoor al 10 jaar bij alle jonge beloftevolle Nederlanders dat het nog wel komt om vast te stellen dat ze eigenlijk vroeg op hun topniveau zaten.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:13 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hij is op Quintana na de jongste renner van de top 10. Er komen heus nog wel meer kansen.
Gesink had z'n piek een paar jaar geleden, maar Mollema zit nog steeds in een stijgende lijn. Het is wat voorbarig te concluderen dat dit z'n enige kans is.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik hoor al 10 jaar bij alle jonge beloftevolle Nederlanders dat het nog wel komt om vast te stellen dat ze eigenlijk vroeg op hun topniveau zaten.
De Telegraafquote:Op maandag 15 juli 2013 14:25 schreef Pino112 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)ent_niet_veel__.html
Lekker Belkin hatenWat een debiele titel.
Telegraaf
Die beste man kijkt verder geen wielrennen?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:37 schreef Chiappucci het volgende:
Ik las deze reactie zojuist op een Frans forum
Et la farce continue : Mollema qui se transforme en super-grimpeur capable de rivaliser avec Froome, Contador, Valverde et Rodriguez. Au moins, les performances de Ten Dam, Fuglsang, Péraud et Evans sont logiques et humaines. Mais quand va-t-on enfin remarquer ce que l'avènement de Mollema a d'identique à celui de Froome l'an dernier ?
Neger watquote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:37 schreef Chiappucci het volgende:
Et la farce continue : Mollema qui se transforme en super-grimpeur capable de rivaliser avec Froome, Contador, Valverde et Rodriguez. Au moins, les performances de Ten Dam, Fuglsang, Péraud et Evans sont logiques et humaines. Mais quand va-t-on enfin remarquer ce que l'avènement de Mollema a d'identique à celui de Froome l'an dernier ?
Heb je een linkje naar dat forum?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:48 schreef Chiappucci het volgende:
Ook nog echt vergelijken met Froome vorig jaar
Naja, is eigenlijk meer de internetsite van L'Equipe. En dan bij de reacties op de artikelenquote:
In Frankrijk hebben ze zeker nog nooit van de Vuelta gehoord.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:37 schreef Chiappucci het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |