TDF: REACTIES NA ETAPPE 9Na elke etappe in de Tour de France peilen we bij de renners van het Belkin Pro Cycling Team hoe het er met ze voorstaat.
Lars Boom“Van mijn drie Tour-deelnames was dit de zwaarste dag. Vanaf de start ging het keihard en met vijf colletjes en het warme weer was het geen pretje. Het was overleven, maar uiteindelijk ben ik ruim binnen de tijd gefinisht.”
Laurens ten Dam“Porte was er vandaag vrij rap af. Dat was natuurlijk lekker. Nu sta ik vierde en dat had ik van tevoren echt niet verwacht. Al moet ik zeggen dat ik vorig jaar in de Vuelta als achtste finishte en daar waren veel renners aanwezig die hier nu ook zijn. Het gaat gewoon heel lekker. Houden zo!”
Robert Gesink“In de finale heb ik nog geprobeerd Martin en Fuglsang terug te grijpen, want we hoopten met Bauke nog de rit te winnen, maar helaas kreeg ik geen hulp. Ik ben blij dat ik weer op niveau ben en wat kan betekenen voor de jongens. Dat geeft me heel veel plezier.”
Tom Leezer“Dit was een van de lastigste dagen van mijn carrière. We moesten over een super lastig parcours, er werd vanaf de start bijzonder hard gereden en het was heel heet. Uiteindelijk is alles goed gegaan, maar het deed wel zeer.”
Bauke Mollema“Ik heb vandaag afgezien, maar de derde plaats is een mooie beloning. Het is een goed weekend geweest. Het lijkt erop dat ik bij de beste klimmers van de Tour hoor. Hopelijk kan ik dit nog twee weken vasthouden. Niet alleen de jongens in de bergen doen goed werk, maar ook de mannen voor het vlakke zijn heel goed bezig. Als ploeg draaien we lekker.”
Lars Petter Nordhaug“Ik was vandaag helaas niet goed genoeg om met de eerste groep mee te kunnen. Ik hoorde over de radio dat de jongens het goed deden, dat gaf helaas geen extra kracht, maar ik was blij om het te horen. Ik kijk uit naar de rustdag van morgen.”
Bram Tankink“In de afdaling van de tweede klim stond ik op het punt om na een lekke band aan te sluiten bij de eerste groep, maar ging ik onderuit. Ik werd afgesneden door een motor. Met zestig kilometer per uur moest ik van mijn lijn afwijken en daardoor haalde ik de bocht niet meer. Ik heb wat last van mijn schouder en mijn heup, maar gelukkig doet het niet al te veel pijn. Ik voel me echt heel goed en ik hoop dat deze val mijn goede vorm niet in de weg gaat staan. Met de rustdag van morgen en een paar rustige etappes daarna heb ik daar goede hoop op.”
Sep Vanmarcke“Ik denk dat iedereen kapot zit na deze zware etappe. Ik begon als een van de laatsten aan de eerste col, maar heb constant een vlak tempo gereden en heb de hele dag mensen ingehaald. Het was overleven, maar ik ben tevreden met mijn benen.”
Maarten Wynants“Het leek vandaag wel een juniorenkoers. Vanaf het begin was het volle bak. Voor mij was het belangrijk om op tijd binnen te komen. Het was een gevecht, maar het is gelukt. De rustdag van morgen is na vandaag zeer welkom.”
Nico Verhoeven“De koers ontplofte al in het begin en omdat Sky wilde controleren, liepen ze zichzelf over de kop en moest Porte afhaken. Movistar nam toen het initiatief waardoor Porte niet meer kon terugkeren. Voor ons is het lekker dat we daardoor opschuiven in het klassement. Met een derde en vierde plaats gaan we heel lekker de rustdag in.”