Dat mensen in hun woede en verontwaardiging uiteindelijk maar wat wild om zich heen gaan slaan en er mensen mee gaan lastigvallen die er helemaal niks mee te maken hebben maar toevallig dezelfde achternaam hebben.quote:Gevaarlijk spel, meende socialemediadeskundige en politieadviseur Roy Johannink in de Volkskrant. Volgens hem is het 'wachten op het eerste volksgericht.' Johannink was nog niet uitgesproken of het filmpje van een mishandelde pony bracht Facebookers en Twitteraars opnieuw in de hoogste staat van opwinding. Een klopjacht volgde.
Mensen die niks met de ponymishandeling hadden te maken werden bedreigd, per telefoon of mail. Op het journaal verzocht de politie mensen zelfs om vooral niet voor eigen rechter te gaan spelen.
Eind jaren 60 werden in Rotterdam gastarbeiders en hun pensions in elkaar gerost omdat er een Turk wat gedaan zou hebben.quote:Op zondag 7 juli 2013 17:48 schreef Tocadisco het volgende:
Ik denk dat de pijn hem vooral hierin zit:
[..]
Dat mensen in hun woede en verontwaardiging uiteindelijk maar wat wild om zich heen gaan slaan en er mensen mee gaan lastigvallen die er helemaal niks mee te maken hebben maar toevallig dezelfde achternaam hebben.
Meest extreme voorbeeld van de laatste tijd is nog wel die heksenjacht naar die 'Boston Bombers'. De eerste 24 uur na de explosie wezen mensen al meteen naar 2 daders die later er NIKS mee te maken bleken te hebben. Buiten dat je dan meteen al lekker moet gaan onderduiken omdat je niet weet welke nutjobs je komen opzoeken uit wraak staat je naam ook op het internet voor in de eeuwigheid gekoppeld aan die aanslag.quote:Op zondag 7 juli 2013 17:48 schreef Tocadisco het volgende:
Ik denk dat de pijn hem vooral hierin zit:
[..]
Dat mensen in hun woede en verontwaardiging uiteindelijk maar wat wild om zich heen gaan slaan en er mensen mee gaan lastigvallen die er helemaal niks mee te maken hebben maar toevallig dezelfde achternaam hebben.
Het allerergste aan die was dat men een heksenjacht begon op zoek naar een dader waarvan al bekend was dat hij zelf ook was omgekomenquote:Op zondag 7 juli 2013 18:20 schreef Brum_brum het volgende:
[ afbeelding ]
Wie herinnert zich deze nog
Haaten is verlaaten!quote:
Ik zie daarbij ook niet zo hoe haten altijd het domein van de media was?quote:Op zondag 7 juli 2013 17:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Haaten? Jeez, dat was altijd het domein van de media, nu het volk het doet is het eng.
Je vraagt je af wat er meer is in het universum, stupiditeit of waterstofquote:Op zondag 7 juli 2013 18:24 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het allerergste aan die was dat men een heksenjacht begon op zoek naar een dader waarvan al bekend was dat hij zelf ook was omgekomen..
http://www.telegraaf.nl/b(...)zwarte_Suzuki__.htmlquote:Op zondag 7 juli 2013 18:20 schreef Brum_brum het volgende:
[ afbeelding ]
Waar zou ik dit model van moeten kennen?quote:Op zondag 7 juli 2013 18:20 schreef Brum_brum het volgende:
[ afbeelding ]
Off Topic, de Suzuki Brum, dat zou zomaar een nieuw model kunnen zijnquote:
Ik moet huilen door zoveel domheid.. kuddegedrag..quote:Op zondag 7 juli 2013 18:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)zwarte_Suzuki__.html_!
Ligt het aan mij of komt het eigenlijk ook doordat we het te goed hebben. En zeker nu het dan net weer wat minder gaat gaan we op iedereen en alles haten. Ik snap dat de crisis veel mensen treft, maar over het algemeen hebben de meeste Nederlanders een prima leven hier op deze aardbol.quote:Op zondag 7 juli 2013 18:35 schreef Brum_brum het volgende:
Ik ben het trouwens eens met TS. Iedere maand verzinnen ze wel weer een nieuw verbod of betutteling en iedere keer moet er een groep zwart worden gemaakt. Jammer alleen is dat de stupide meute die iedere keer vrolijk meedoet te dom is om door te hebben dat op het moment dat je bijvoorbeeld rokers ''aanpakt'' je de deur ook openzet om je eigen hobby's zoals gamen tot aan gevaarlijke sporten die niet erg populair zijn onder de domme meute zoals paintball ''aan te pakken''. Uiteindelijk ga altijd zelf genaaid gaat worden voor de samenleving van mensen die denken dat het normaal is om alles wat ze zelf ook maar enigszins niet aan staat of ze niet begrijpen te verbieden.
In de wat armere landen zijn ze vaak nog veel verder met de staatscontrole op ieder mogelijk ongewenst gedrag dus dat denk ik niet. Het is vooral een mentaliteitskwestie en een gezonde doses propaganda op school waarin je leert dat bijvoorbeeld rokers de samenleving miljarden kosten. Als het je later dan zogenaamd honderden euro's kost, waarom zou je dan niet heel anti worden?quote:Op zondag 7 juli 2013 18:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
L
[..]
Ligt het aan mij of komt het eigenlijk ook doordat we het te goed hebben. En zeker nu het dan net weer wat minder gaat gaan we op iedereen en alles haten. Ik snap dat de crisis veel mensen treft, maar over het algemeen hebben de meeste Nederlanders een prima leven hier op deze aardbol.
Niet mee eens. In China ben je veel vrijer dan in Nederland bijvoorbeeld. MITS je niet bepaalde dingen over de politiek gaat zeggen natuurlijk. Maar dat bedoel ik nu ook ff niet. In het gewone dagelijkse leven ben je er (en ook in veel andere landen) veel vrijer qua regels dan in Nederland. Alles in Nederland is gebonden aan regels. Elke vierkante meter in Nederland heeft een bestemmingsplan. Voor elk dingetje heb je een vergunning nodig. Dat komt natuurlijk ook omdat we een klein land zijn maar hopelijk snap je m'n punt.quote:Op zondag 7 juli 2013 18:45 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
In de wat armere landen zijn ze vaak nog veel verder met de staatscontrole op ieder mogelijk ongewenst gedrag dus dat denk ik niet. Het is vooral een mentaliteitskwestie en een gezonde doses propaganda op school waarin je leert dat bijvoorbeeld rokers de samenleving miljarden kosten. Als het je later dan zogenaamd honderden euro's kost, waarom zou je dan niet heel anti worden?
Je mist het punt. Het gaat niet om de vraag of de overheid zijn personeel in goede gebouwen moet huisvesten, maar om het feit/idee dat mensen steeds meer onder het mom van oprechte morele verontwaardiging aan zelfgratificatie doen.quote:Op zondag 7 juli 2013 17:42 schreef Pietverdriet het volgende:
En wat zegt een scribentje in de volkskrant, een echte schrijver en journalist die er over na gedacht heeft? Die sociale media zijn maar eng...
Volkeren hebben na meer dan een eeuw (begon met de telegraafverbinding, daarna fax) eindelijk een mogelijkheid om onderling net zo snel te communiseren als de macht (internet werd bedacht in de jaren zestig door Amerikaanse defensie) Dit soort nieuws vloeit blijkbaar voort uit het feit dat de 'sociale media' (een term in het volk gekomen via de media en politiek) steeds meer invloed gaat krijgen, internet krijgt steeds meer invloed op de kranten, tv en radio (de systeemmedia), daarom hoor je soms ook wat dingen die op internet al jaren worden besproken, men moet iets doen om niet aan luisteraars, lezers en kijkers te verliezen.quote:Op zondag 7 juli 2013 17:42 schreef Pietverdriet het volgende:
'De like-cultuur slaat makkelijk om in een haat-cultuur' meent volkskrant scribent Bart Smout
En wat zegt een scribentje in de volkskrant, een echte schrijver en journalist die er over na gedacht heeft? Die sociale media zijn maar eng...
Neem landen in het Midden oosten en ons eigen wat armere verleden en je ziet dat een hele hoop dingen niet mochten hoor.quote:Op zondag 7 juli 2013 18:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niet mee eens. In China ben je veel vrijer dan in Nederland bijvoorbeeld. MITS je niet bepaalde dingen over de politiek gaat zeggen natuurlijk. Maar dat bedoel ik nu ook ff niet. In het gewone dagelijkse leven ben je er (en ook in veel andere landen) veel vrijer qua regels dan in Nederland. Alles in Nederland is gebonden aan regels. Elke vierkante meter in Nederland heeft een bestemmingsplan. Voor elk dingetje heb je een vergunning nodig. Dat komt natuurlijk ook omdat we een klein land zijn maar hopelijk snap je m'n punt.
Nu wil je ook niet de chaos hebben van een stad in India, maar Nederland heeft ERG veel regels.
Rokers kosten de maatschappij geen geld, ze leveren op. Ze betalen grif extra belastingen en gaan vroeg dood waardoor ze geen gebruik maken van pensioenen en geriatrische hulp. Mensen die op hun 80ste in een verzorgingstehuis komen en daar nog 18 jaar zitten zijn juist erg duur.quote:Op zondag 7 juli 2013 18:45 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
In de wat armere landen zijn ze vaak nog veel verder met de staatscontrole op ieder mogelijk ongewenst gedrag dus dat denk ik niet. Het is vooral een mentaliteitskwestie en een gezonde doses propaganda op school waarin je leert dat bijvoorbeeld rokers de samenleving miljarden kosten. Als het je later dan zogenaamd honderden euro's kost, waarom zou je dan niet heel anti worden?
Dat is nooit anders geweest, dat is de worst die er voorzorgt dat jij de kar trektquote:Op zondag 7 juli 2013 18:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je mist het punt. Het gaat niet om de vraag of de overheid zijn personeel in goede gebouwen moet huisvesten, maar om het feit/idee dat mensen steeds meer onder het mom van oprechte morele verontwaardiging aan zelfgratificatie doen.
Daar komt het wel op neer ja. De tolerantie voor fouten of ongelukken is iets wat afneemt naarmate men het steeds beter krijgt. Bijkomend nadeel daarbij is ook dat naarmate iets steeds beter is het ook steeds moeilijker wordt om het nog te verbeteren (van 10.000 naar 1.000 verkeersdoden per jaar is een eitje, van 1.000 naar 10 zou zo een van de werken van Herakles kunnen zijn).quote:Op zondag 7 juli 2013 18:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of komt het eigenlijk ook doordat we het te goed hebben.
Let ook op ''zogenaamd''.quote:Op zondag 7 juli 2013 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Rokers kosten de maatschappij geen geld, ze leveren op. Ze betalen grif extra belastingen en gaan vroeg dood waardoor ze geen gebruik maken van pensioenen en geriatrische hulp. Mensen die op hun 80ste in een verzorgingstehuis komen en daar nog 18 jaar zitten zijn juist erg duur.
Maar de club die de campagne heeft gevoerd van 10.000 naar 1.000 zit dan vol zeer aangename baantjes, dus wordt het propaganda molentje aangeslingerd en er verwezen naar de resultaten van het verleden.quote:Op zondag 7 juli 2013 18:56 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer ja. De tolerantie voor fouten of ongelukken is iets wat afneemt naarmate men het steeds beter krijgt. Bijkomend nadeel daarbij is ook dat naarmate iets steeds beter is het ook steeds moeilijker wordt om het nog te verbeteren (van 10.000 naar 1.000 verkeersdoden per jaar is een eitje, van 1.000 naar 10 zou zo een van de werken van Herakles kunnen zijn).
Ik zie daarin wel een trend, gefaciliteerd door moderne communicatiemiddelen.quote:Op zondag 7 juli 2013 18:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is nooit anders geweest, dat is de worst die er voorzorgt dat jij de kar trekt
Niet alleen fouten en ongelukken, maar ook ongemakjes. Een scheve stoeptegel of een buurtfeestje is voor sommige mensen al reden om officieel een klacht in te dienen. En ligt die tegel 4 weken later nog scheef, dan verschijnt er een artikel op Geenstijl.quote:Op zondag 7 juli 2013 18:56 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer ja. De tolerantie voor fouten of ongelukken is iets wat afneemt naarmate men het steeds beter krijgt. Bijkomend nadeel daarbij is ook dat naarmate iets steeds beter is het ook steeds moeilijker wordt om het nog te verbeteren (van 10.000 naar 1.000 verkeersdoden per jaar is een eitje, van 1.000 naar 10 zou zo een van de werken van Herakles kunnen zijn).
Daar kunnen ze ook alleen maar mee weg komen als ze genoeg mensen weten te overtuigen van de noodzaak ervan, en dat lukt ze nog steeds. Je kunt de schuld daarvoor niet alleen maar bij die clubjes neerleggen.quote:Op zondag 7 juli 2013 19:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar de club die de campagne heeft gevoerd van 10.000 naar 1.000 zit dan vol zeer aangename baantjes, dus wordt het propaganda molentje aangeslingerd en er verwezen naar de resultaten van het verleden.
na in zo'n land leven we al.quote:Op zondag 7 juli 2013 19:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik voorspel dat als jij een vijver op je land hebt, en iemand gaat daar snachts zwemmen en verzuipt dat je aangeklaagd gaat worden omdat je er geen hek omheen hebt gezet.
Laatst was er op geenstijl een artikel over het meest trieste speelplaatsje voor kinderen van Nederland. Buurtbewoners hadden jarenlang zitten zeuren bij de gemeente om een speelplaats, en toen die er eindelijk kwam was het echt een trieste bedoeling. Dat ze met dat zeuren bij de gemeente in stand houden dat ze als buurt niet gezamenlijk zo'n speelplaats mogen bouwen omdat anders binnen 24 uur een heel leger (semi) ambtenaren de boel weer afbreekt komt bij niemand meer op. Wee de persoon die als eerste buiten de pas loopt. Heel de buurt over de zeik.quote:Op zondag 7 juli 2013 19:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niet alleen fouten en ongelukken, maar ook ongemakjes. Een scheve stoeptegel of een buurtfeestje is voor sommige mensen al reden om officieel een klacht in te dienen. En ligt die tegel 4 weken later nog scheef, dan verschijnt er een artikel op Geenstijl.
Ik dacht al, waar blijft 'ie nu?quote:
Na een tripje door het (voormalige) oostblok viel me bij terugkomst pas goed op hoe benauwend alleen al de inrichting en infrastructuur van ons land zijn. Tijdens de koude oorlog werd ons constant propaganda door de strot geramd over hoe alomtegenwoordig en onderdrukkend de overheid in de (toen) communistische landen wel niet was, maar alleen de uitgestrektheid van die landen maakte dat al vrijwel onmogelijk. De postzegel, die "Nederland" heet, is echter bij uitstek geschikt voor een overheid die overal in de samenleving doordringt en burgers lastig valt met bij elkaar gelobbiede, onzinnige regelgeving...quote:Op zondag 7 juli 2013 18:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niet mee eens. In China ben je veel vrijer dan in Nederland bijvoorbeeld. MITS je niet bepaalde dingen over de politiek gaat zeggen natuurlijk. Maar dat bedoel ik nu ook ff niet. In het gewone dagelijkse leven ben je er (en ook in veel andere landen) veel vrijer qua regels dan in Nederland. Alles in Nederland is gebonden aan regels. Elke vierkante meter in Nederland heeft een bestemmingsplan. Voor elk dingetje heb je een vergunning nodig. Dat komt natuurlijk ook omdat we een klein land zijn maar hopelijk snap je m'n punt.
Nu wil je ook niet de chaos hebben van een stad in India, maar Nederland heeft ERG veel regels.
Ik ben tijdens de koude oorlog veel in het oostblok geweest, en geloof me, bv de stasi was zeer beklemmendquote:Op zondag 7 juli 2013 20:12 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Na een tripje door het (voormalige) oostblok viel me bij terugkomst pas goed op hoe benauwend alleen al de inrichting en infrastructuur van ons land zijn. Tijdens de koude oorlog werd ons constant propaganda door de strot geramd over hoe alomtegenwoordig en onderdrukkend de overheid in de (toen) communistische landen wel niet was, maar alleen de uitgestrektheid van die landen maakte dat al vrijwel onmogelijk. De postzegel, die "Nederland" heet, is echter bij uitstek geschikt voor een overheid die overal in de samenleving doordringt en burgers lastig valt met bij elkaar gelobbiede, onzinnige regelgeving...
Jij bent ook altijd voorzichtig als je met vrienden praat omdat je nooit weet wie je in een kerker doet belanden? Volgens mij onderschat je een beetje wat voor impact een totalitair regime heeft. Er hoeft echt niet constant fysieke dreiging te zijn.quote:Op zondag 7 juli 2013 20:12 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Na een tripje door het (voormalige) oostblok viel me bij terugkomst pas goed op hoe benauwend alleen al de inrichting en infrastructuur van ons land zijn. Tijdens de koude oorlog werd ons constant propaganda door de strot geramd over hoe alomtegenwoordig en onderdrukkend de overheid in de (toen) communistische landen wel niet was, maar alleen de uitgestrektheid van die landen maakte dat al vrijwel onmogelijk. De postzegel, die "Nederland" heet, is echter bij uitstek geschikt voor een overheid die overal in de samenleving doordringt en burgers lastig valt met bij elkaar gelobbiede, onzinnige regelgeving...
Ja.. En wat zegt dat over uzelf?quote:Op zondag 7 juli 2013 19:36 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Laatst was er op geenstijl een artikel over het meest trieste speelplaatsje voor kinderen van Nederland. Buurtbewoners hadden jarenlang zitten zeuren bij de gemeente om een speelplaats, en toen die er eindelijk kwam was het echt een trieste bedoeling. Dat ze met dat zeuren bij de gemeente in stand houden dat ze als buurt niet gezamenlijk zo'n speelplaats mogen bouwen omdat anders binnen 24 uur een heel leger (semi) ambtenaren de boel weer afbreekt komt bij niemand meer op. Wee de persoon die als eerste buiten de pas loopt. Heel de buurt over de zeik.
In Brazilië zijn ze nu aan het demonstreren omdat de overheid daar ruk is. Wat is de oplossing die de demonstranten aanhangen? Meer overheid! In Nederland zijn mensen in het zuiden des lands aan het klagen dat ze last hebben van drugscriminelen die mensen lastig vallen op straat. De reden dat mensen nu op straat worden lastiggevallen is dat de stupide maar relatief vrije constructie die we nu hebben overhoop werd gehaald. Maar wat is de toegejuigde response? Meer politie!
Ik snap geen zak van mensen.
Neequote:Op zondag 7 juli 2013 19:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik voorspel dat als jij een vijver op je land hebt, en iemand gaat daar snachts zwemmen en verzuipt dat je aangeklaagd gaat worden omdat je er geen hek omheen hebt gezet.
Neequote:Op zondag 7 juli 2013 20:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ben tijdens de koude oorlog veel in het oostblok geweest, en geloof me, bv de stasi was zeer beklemmend
Waarschijnlijk zal dat dan vooral door de IM's zijn gekomen, want ik kan me hoe dan ook niet voorstellen dat het organisatorisch mogelijk is om zelfs het kleinste achteraf gelegen dorpje van nog geen duizend inwoners met volbloed spionnen in de gaten te houden. Uiteindelijk moet dat toch een onhoudbaar paranoïde samenleving hebben opgeleverd: iedereen zou iedereen wel eens in de gaten hebben kunnen houden.quote:Op zondag 7 juli 2013 20:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ben tijdens de koude oorlog veel in het oostblok geweest, en geloof me, bv de stasi was zeer beklemmend
Alles om de aandacht af te leiden van de echte porblemen,quote:Op zondag 7 juli 2013 18:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik voorspel dat fietsers zonder helm binnen deze regeerperiode ook aan de beurt zijn
Als je dat laatste voor elkaar krijgt heb je ook geen leger volbloed spionnen meer nodig. Dan reguleert dat zichzelf wel.quote:Op zondag 7 juli 2013 21:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zal dat dan vooral door de IM's zijn gekomen, want ik kan me hoe dan ook niet voorstellen dat het organisatorisch mogelijk is om zelfs het kleinste achteraf gelegen dorpje van nog geen duizend inwoners met volbloed spionnen in de gaten te houden. Uiteindelijk moet dat toch een onhoudbaar paranoïde samenleving hebben opgeleverd: iedereen zou iedereen wel eens in de gaten hebben kunnen houden.
CDA krantje he?quote:Op zondag 7 juli 2013 23:52 schreef Elfletterig het volgende:
Dat artikel in Trouw is zeker discussiewaardig. Wat een hypocriet geklaag. Hoe lang hebben gelovigen hun religie niet opgedrongen aan niet-gelovigen? Sterker nog: dat gebeurt nog steeds volop. Waarom zou het omgekeerde dan niet mogen?
Je vind dat het mag? Mensen jouw levensbeschouwing opdringen ?quote:Op zondag 7 juli 2013 23:52 schreef Elfletterig het volgende:
Dat artikel in Trouw is zeker discussiewaardig. Wat een hypocriet geklaag. Hoe lang hebben gelovigen hun religie niet opgedrongen aan niet-gelovigen? Sterker nog: dat gebeurt nog steeds volop. Waarom zou het omgekeerde dan niet mogen?
Ten eerste: definieer opdringen. Als er ergens een bus rondrijdt waarop staat dat God waarschijnlijk niet bestaat, is dat dan een levensbeschouwing opdringen?quote:Op maandag 8 juli 2013 00:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je vind dat het mag? Mensen jouw levensbeschouwing opdringen ?
In dit verband ben jij begonnen met mensen te verwijten dat zij hun zienswijze hebben opgedrongen.quote:
Het was net omgekeerd. Ik viel over de verongelijkte toon uit het (christelijke) trouw over een paar uitingen van atheïsme. Alsof we niet voortdurend (ongewild) met allerlei religieuze uitingen worden geconfronteerd. Hypocriet gehuil is het.quote:Op maandag 8 juli 2013 01:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
In dit verband ben jij begonnen met mensen te verwijten dat zij hun zienswijze hebben opgedrongen.
Laten we dan even jouw definitie gebruiken.
Jij verwijt gelovigen het opdringen en tegelijk vind jij dat jij wel dat mag doen?
Heeft allemaal weinig met geloof te maken.quote:Op maandag 8 juli 2013 01:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het was net omgekeerd. Ik viel over de verongelijkte toon uit het (christelijke) trouw over een paar uitingen van atheïsme. Alsof we niet voortdurend (ongewild) met allerlei religieuze uitingen worden geconfronteerd. Hypocriet gehuil is het.
Het is van hetzelfde laken een pak.quote:Op maandag 8 juli 2013 00:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ten eerste: definieer opdringen. Als er ergens een bus rondrijdt waarop staat dat God waarschijnlijk niet bestaat, is dat dan een levensbeschouwing opdringen?
En waarom zou dat - na eeuwenlange religieuze indoctrinatie - niet eens een keertje mogen? Ik vind atheïsme nog veel te onzichtbaar en religie nog veel te vanzelfsprekend. Zelfs in een behoorlijk seculier land als Nederland is dat het geval.quote:
Nou.... het maakt niet uit wie er "fout" is als eerste.quote:Op maandag 8 juli 2013 01:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het was net omgekeerd. Ik viel over de verongelijkte toon uit het (christelijke) trouw over een paar uitingen van atheïsme. Alsof we niet voortdurend (ongewild) met allerlei religieuze uitingen worden geconfronteerd. Hypocriet gehuil is het.
één keertje ? het mag iedere dag... dat heet vrije meningsuitingquote:Op maandag 8 juli 2013 01:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En waarom zou dat - na eeuwenlange religieuze indoctrinatie - niet eens een keertje mogen? Ik vind atheïsme nog veel te onzichtbaar en religie nog veel te vanzelfsprekend. Zelfs in een behoorlijk seculier land als Nederland is dat het geval.
Ik verwijt niemand wat; je leest mijn posts niet goed. Ik klaag over het omgekeerde, namelijk over de klaagzang van een christelijke krant over een bus met een atheïstische tekst en de bijbehorende verongelijkte toon.quote:Op maandag 8 juli 2013 01:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nou.... het maakt niet uit wie er "fout" is als eerste.
Maar jij lijkt te zeggen dat jij die fout ook mag maken, en tegelijk verwijt je mensen die fout.
Dat is hypocriet.
Overigens... het aantal niet-religieuze uitingen die je zo per dag tegenkomt is honderden malen meer. En ook meestal ongewild.
Ben jij niet een beetje sick religieus intolerant ?
En waar beweer ik dat dat niet mag? Ik vind het allemaal prima, of ze nu adverteren voor het ontbreken van een god of het dudeism. Maar goed, dat was zo ongeveer ook de strekking van het artikel in de Trouw geloof ik.quote:Op maandag 8 juli 2013 01:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En waarom zou dat - na eeuwenlange religieuze indoctrinatie - niet eens een keertje mogen? Ik vind atheïsme nog veel te onzichtbaar en religie nog veel te vanzelfsprekend. Zelfs in een behoorlijk seculier land als Nederland is dat het geval.
Dus je verwijt wel ..quote:Op maandag 8 juli 2013 01:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik verwijt niemand wat; je leest mijn posts niet goed. Ik klaag over het omgekeerde, namelijk over de klaagzang van een christelijke krant over een bus met een atheïstische tekst en de bijbehorende verongelijkte toon
Je bent sick omdat in jouw fantasie deze samenleving gedomineerd zou zijn door religieuze uitingen.quote:Ik sta vooral intolerant ten opzichte van allerlei vormen van extremisme, waaronder ook religieus extremisme. Ik vind dat religie in de privésfeer thuishoort. Mocht dat jouw definitie van "sick" zijn, dan ben ik sick.
Ik noem zoiets constateren, maar goed...quote:
Ik heb niet zozeer het woord "gedomineerd" gebruikt, maar gewezen op de vanzelfsprekendheid van allerlei religieuze uitingen in de samenleving. Als er een bus langsreed met een religieuze uiting erop zou niemand daar aanstoot aan nemen. Rijdt een bus langs met een atheïstische tekst, dan is die ophef er wél.quote:Op maandag 8 juli 2013 01:59 schreef Bluesdude het volgende:
Je bent sick omdat in jouw fantasie deze samenleving gedomineerd zou zijn door religieuze uitingen.
Dat is sick.
Als dat zo zou zijn was die bus ook nooit gaan rijden natuurlijk.quote:Op maandag 8 juli 2013 02:02 schreef Elfletterig het volgende:
Als er een bus langsreed met een religieuze uiting erop zou niemand daar aanstoot aan nemen.
Nee, hij zei dat religie te dominant aanwezig is t.o.v. atheisme.quote:Op maandag 8 juli 2013 01:59 schreef Bluesdude het volgende:
Je bent sick omdat in jouw fantasie deze samenleving gedomineerd zou zijn door religieuze uitingen.
Dat is sick.
Niet meegekregen dat er destijds protesten tegen waren en dat mensen niet in die bus wilden stappen?quote:Op maandag 8 juli 2013 02:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn was die bus ook nooit gaan rijden natuurlijk.
Uiteraard, maar je punt dat er niemand moeite mee heeft slaat nergens op.quote:Op maandag 8 juli 2013 02:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Niet meegekregen dat er destijds protesten tegen waren en dat mensen niet in die bus wilden stappen?
Beste zou zijn als Elfletterig eenvoudig zou zeggen: ja...quote:Op maandag 8 juli 2013 01:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ben jij niet een beetje sick religieus intolerant ?
quote:Op zondag 7 juli 2013 18:33 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik moet huilen door zoveel domheid.. kuddegedrag..
Mooi gebouw, what's not to like?quote:Op zondag 7 juli 2013 17:42 schreef Pietverdriet het volgende:
'De like-cultuur slaat makkelijk om in een haat-cultuur' meent volkskrant scribent Bart Smout
http://www.volkskrant.nl/(...)n-haat-cultuur.dhtml
Boze uitingen op sociale media zijn eng dus gevaarlijk. Hiermee komt hij een jaar of 17 nadat onze grote intellectueel Mart Smeets al riep dat internet maar eng is.
Haaten? Jeez, dat was altijd het domein van de media, nu het volk het doet is het eng. Goed, kranten roepen niet op om mensen met flessen te bewerken of in elkaar te rossen, maar in principe spelen ze ook mensen tegen elkaar uit en verspreiden ze haat
In trouw worden atheisten voor domme lombrozo's uit gemaakt
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)n-het-ongeloof.dhtml
Zo zijn de Volkskrant, NRC en andere kranten al tijden bezig veelverdieners de grond in te schrijven, maar wat is de realiteit van veel verdienen in NL? Jort Kelder schrijft er een stukje over.
http://www.jortkelder.nl/artikel/rijk_rechts_en_radeloos
De media doen allemaal aan het zaaien van tweespalt, hullie tegen zullie, en de politiek maakt daar handig gebruik van. De PvdD jammert over de ponypletters om daar zetelgewin mee te krijgen, andere partijen hebben hun lievelingshaatgroepen.
Waarom? De minkukels op de sociale media luchten hun hart, wat ze vroeger op de muren van stinkende wc's van hun zuipgelagen deden, doet men nu op internet. De media en politiek doen het voor gewin. Daar zit het verschil.
De politiek heeft geld nodig voor nog mooiere ministeries en inrichtingen
http://gigapica.geenstijl(...)atieve_business.html
Dus worden mensen tegen elkaar uitgespeeld zodat men jubelend en bravo roepend "de anderen" kunnen pakken. De wegpiraten die wel 10 Km te hard rijden mogen, de dikkerds, de rokers, de kinderlozen, je zoekt een leuke minderheid en zet er haat op. Media werken vrolijk mee als bv Rosemuller weer wat roept http://www.trouw.nl/tr/nl(...)tijl-in-cao-op.dhtml
Zo gaat het kringetje rond en blijft aad werknaad voor de kar rennen, een worst achterna.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |