Dat zou wel verklaren waarom ze al twee dagen amper wakker isquote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:01 schreef kaatjejannie het volgende:
Handjes zijn geen goede graadmeter. Ik zou een laagje uitdoen. Zou een rompertje lange mouw doen en een leggingkje oid. Warmte kan ook zorgen voor veel slapen. Als een baby het te koud heeft meldt hij/zij dat wel. Te warm niet echt geloof ik.
Ik zou het gewoon proberen. Je merkt vanzelf of het werkt.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat zou wel verklaren waarom ze al twee dagen amper wakker is. Ga het eens proberen. Overdag durf ik wel iets met korte mouw
.
Nouuuuu F kan best hard krijsen als hij het heet heeft. Maar dan is hij ook doorweekt, en wordt er ondanks zijn gemor en gezweet maar niks aan gedaan (in de mc dus bijvoorbeeld).quote:
Dat had ik ook 2.5 jaar geleden. Het komt wel goed. Echtquote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik voel me echt zo'n n00b he... Vreselijk! Geen broertjes of zusjes en ook nog nooit opgepast. M'n eerste luier ooit verving ik pakweg vijf weken geleden.
+1!quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:24 schreef laziness het volgende:
En al doende leert men. Ik ben heel blij geweest altijd met dit forum en tips en adviezen.
En merk ook dat ik er veel meer opgepikt heb dan dat ik uit puur mijn omgeving gehaald zou hebben. Schat aan informatie hier
Eens!quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:24 schreef laziness het volgende:
En al doende leert men. Ik ben heel blij geweest altijd met dit forum en tips en adviezen.
En merk ook dat ik er veel meer opgepikt heb dan dat ik uit puur mijn omgeving gehaald zou hebben. Schat aan informatie hier
+1quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:24 schreef laziness het volgende:
Kou kan veel minder kwaad dan warmte dus beter later nog een laagje er bij dan die warmte stuwing
Had ik ook hoor, hence het n00b topic. (En soms nog). Wat lazi zegt!quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik voel me echt zo'n n00b he... Vreselijk! Geen broertjes of zusjes en ook nog nooit opgepast. M'n eerste luier ooit verving ik pakweg vijf weken geleden.
quote:Op zondag 7 juli 2013 00:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
En toen blerkte ze de halve voeding eroverheen
Tuinbroekjesquote:Op zondag 7 juli 2013 00:10 schreef Sonnetje85 het volgende:
Hier ligt ze in een spaghettibandjes romper met zomerslaapzak en voor de vorm een lakentje eroverheen.
Maar goed ze had al natte haartjes toen ik haar naar bed deed. En toen had ze alleen haar romper aan.
Verder had ze een spaghettibandjesromper met tuinbroekje erover(was alweer vergeten dat ik die had
)
Kind had genoeg met 1 borst. Voor de andere was hij te moe. Nu net weer wakker en aangelegd. Heerlijk zo. Mijn hemdje was alweer nat.quote:Op zondag 7 juli 2013 05:11 schreef LadyBlack het volgende:
En, inmiddels opgeluchte borsten venco?
Ik ging gisteravond toch een beetje ongerust slapen; of ik E niet te warm kleed uit gewoonte, maar dat blijkt aardig mee te vallen36,7
Ik ook hoor. Wat dat betreft hebben we ook flik staan te klunzen met M in het begin. Als ik filmpjes zie van die 1e weken en dan dat nekje zie knakken wegens onhandig vasthoudenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Idd, iedereen heeft wat andersquote:Op zondag 7 juli 2013 09:35 schreef Suikertante het volgende:
Grappig ook dat iedereen zich zorgen maakt over andere dingen. Ik blijf maar twijfelen aan eten/ritme, de ander weet niet hoe ze de baby moet kleden, weer een ander twijfelt sneller of vlekjes misschien eczeem zouden kunnen zijn, of dat de luiers wel vol of vaak genoeg zijn.
36,7 meestal, maar dan is hij wel al een half uurtje wakker (als ik hem direct verschoon is het keihard huilen, hij heeft even de tijd nodig om wakker te wordenquote:Op zondag 7 juli 2013 09:36 schreef Troeta het volgende:
Kan ej fijn snel weer weg danic!![]()
Heb ej zijn temp wel eens gecheckt L4cs4p? Die mouwen kunnen er toch wel vanaf bijv? Denk niet dat het veel verschil maakt.
Hier geen gegil (hij had denk ik alles er al uitgegild 's middagsquote:Op zondag 7 juli 2013 10:01 schreef becky27 het volgende:
Ik doe maar wat eigenlijk. Ik temperatuur Isabel zelden. Geef r liever ook geen pcm maar ze gilde het vannacht weer uit. Dadelijk toch dat mondje maar weer eens checken.
Ze kan ook geen seconde stil liggen ook niet in dr bedje. Ik denk dat ik r vannacht wel 15 keer heb terug gelegd. Dan zit ze op handen en knieën te wiebelen. Gek kind
Hier moest ik nog zo om lachenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:01 schreef L-E het volgende:
Het gaat echt van 'oooh wat mooooiwat is het?' naar 'omfg, het komt op me af KILL IT NOW!
'
En weer terug. En dan 36 keer.
Ja hier nog 1!quote:
Op je knie zetten met de onderbeentjes tussen jouw beentjes, borst/kin ondersteunen en voorover laten hangen, met andere hand over rug wrijven/kloppen.quote:Op zondag 7 juli 2013 10:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou een oermoeder ben ik zeker niet. Ik kluns nog heel wat af en twijfel over van alles. Maar ben redelijk perfectionistisch en dat helpt niet mee. Ik wil het graag zo goed doen.
Ben blij dat het temp goed was. Slaapzakje met lange mouw romper en broekje is dus prima voor haar. Dank voor de tip nog kj.
En als jullie nog tips hebben voor een kind dat lastig boert, dan hoor ik het graag.
Daar zijn het slabben voor toch?quote:Op zondag 7 juli 2013 10:10 schreef Fieder het volgende:
Even een vraagje, sinds L groente en fruit eet hebben al mn slabben en doekjes donkere vlekken. Herkent iemand dit en wat kan ik eraan doen?
Ja dat is zoquote:Op zondag 7 juli 2013 10:38 schreef Troeta het volgende:
[..]
Daar zijn het slabben voor toch?![]()
Maar vooral banaan vlekt! En niet te dure slabbers kopen, dan geeft het niks.
Aan mijn man geven, die hoeft maar naar haar te kijken of ze begint al te boeren. Laatst kwam hij thuis, ik geef hem zijn kind, hij zegt "doe maar boeren"en BUURRRPPP!!quote:Op zondag 7 juli 2013 10:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
En als jullie nog tips hebben voor een kind dat lastig boert, dan hoor ik het graag.
Saartje kon vanaf haar geboorte haar hoofd al wat optillen enzo, heeft nooit zo'n knakkerig nekje gehad. Daar was ik zó blij mee, want dat vond ik altijd heel eng bij baby's. Bang dat ik iets stuk zou maken. Ben/was ook zo'n n00b mommy namelijkquote:Op zondag 7 juli 2013 09:18 schreef Kyara het volgende:
Ik ook hoor. Wat dat betreft hebben we ook flik staan te klunzen met M in het begin. Als ik filmpjes zie van die 1e weken en dan dat nekje zie knakken wegens onhandig vasthouden
Meisjes hebben een romper met spaghettibandjes en pijpjes aan. Erg schattig, maak straks wel even een foto. Kinderen zijn sowieso geen koukleumen, ze waren ook al heel snel van de kruik af in bed.
Weet je, bij baby's is het eigenlijk zo dat er geen 'echt' goed is. Je moet het vooral niet fout willen doen, dat is al goed genoegquote:Op zondag 7 juli 2013 10:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou een oermoeder ben ik zeker niet. Ik kluns nog heel wat af en twijfel over van alles. Maar ben redelijk perfectionistisch en dat helpt niet mee. Ik wil het graag zo goed doen.
M ook idd, dat knakken is ook wat overdreven maar zijn hoofdje was niet lekker ondersteund zeg maar.quote:Op zondag 7 juli 2013 11:55 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Saartje kon vanaf haar geboorte haar hoofd al wat optillen enzo, heeft nooit zo'n knakkerig nekje gehad. Daar was ik zó blij mee, want dat vond ik altijd heel eng bij baby's. Bang dat ik iets stuk zou maken. Ben/was ook zo'n n00b mommy namelijk
Amen!quote:Op zondag 7 juli 2013 12:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Weet je, bij baby's is het eigenlijk zo dat er geen 'echt' goed is. Je moet het vooral niet fout willen doen, dat is al goed genoeg
Bedoel, dat ideaalbeeld van 'zo moet het' --> gewoon loslaten, dat is er imo niet. Als je kind kleding, voedsel, drinken, luiers, en liefde krijgt, dan doe je het prima![]()
Ik vind die slabbers ook fijn! Toevallig gisteren nog 2 van gekochtquote:Op zondag 7 juli 2013 10:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Slabben mogen vlekken hebben toch?. Zeeman heeft leuke trouwens! Die trek je over het hoofd en sluiten goed aan.
Noor zit volgens de Oei ik groei-app in de laatste dagen van haar eerste sprong, maar ik merk niet zoveel aan haar eigenlijk.
quote:Op zondag 7 juli 2013 11:24 schreef Spirit82 het volgende:
Egopost: Isa lag net op haar rug in de box, trekt ineens beentjes en armen in en rolt hoepla zo op haar zij om naar een boekje te kunnen kijkenalsof het de normaalste zaak van de wereld is
Oh, ik ging er wel vanuit dat je zoiets bedoelde. Maar vond gewoon wiebelnekjes altijd eng. Net zoals ik minibaby'tjes sowieso eng vond (wat als ik ze laat vallen?!?!). En door jouw post moest ik daar weer aan denken, dat ik daar echt tegenop zag: de wiebelnek van een pasgeboren babyquote:Op zondag 7 juli 2013 12:04 schreef Kyara het volgende:
[..]
M ook idd, dat knakken is ook wat overdreven maar zijn hoofdje was niet lekker ondersteund zeg maar.
Die had ze toevallig net omquote:
Ik weet dat saar op een gegeven moment gewoon steeds werd afgeleid door alles om haar heen. Dat was echt enorm interessantquote:Op zondag 7 juli 2013 12:53 schreef Fieder het volgende:
L drinkt al een week zo onrustig, steeds wurmen en zn hoofd wegdraaien. Ook laat hij steeds een beetje staan. Ben ik niet gewend van mn hongerlap.
Was er niet een fase dat ze zo onrustig gingen drinken?
*uit lurkstand*quote:Op zondag 7 juli 2013 12:53 schreef Fieder het volgende:
L drinkt al een week zo onrustig, steeds wurmen en zn hoofd wegdraaien. Ook laat hij steeds een beetje staan. Ben ik niet gewend van mn hongerlap.
Was er niet een fase dat ze zo onrustig gingen drinken?
Oh das een goeie ja, zal ik eens proberenquote:Op zondag 7 juli 2013 14:48 schreef Women86 het volgende:
[..]
*uit lurkstand*
S deed dat ook op een gegeven moment.. Ik dacht ook sprongetje + alles om hem heen is interessant maar hij werd steeds mopperiger tijdens drinken en dronk steeds minder. Toen een grotere speen geprobeerd en dat was de oplossing. Hij kreeg er gewoon niet meer genoeg uit waardoor hij dus begon te wurmen en z'n hoofd wegdraaien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
quote:Op zondag 7 juli 2013 20:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Even mn pukkelkopje met volle maag spammen heurMooi!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik zeg wel eens "het is dat ik haar er zelf uit heb geper.... Oh neequote:Op zondag 7 juli 2013 20:42 schreef Suikertante het volgende:
Coco ik heb ook mijn vriend gekloond. Je zou bijna twijfelen of ik wel F's moeder ben
Neus en mond iddquote:Op zondag 7 juli 2013 20:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het wisselt, maar ze lijkt niet echt uitgesproken op mij of Duvel. Ogen/frons is echt van Duuf, mijn neus en mond (en oren).
En thnx ladies. Ben ook zo fliefd op 'r
.
Ooooooohhhhquote:Op zondag 7 juli 2013 21:07 schreef Kyara het volgende:
Mooie foto XM!
Omgevallen meisjes in zomeroutfit
[ link | afbeelding ]
Yupquote:Op zondag 7 juli 2013 21:11 schreef bellelena het volgende:
Noor
Meisjes van Kyara![]()
Nin heeft sinds anderhalve week ongeveer dat niemand anders haar vast mag houden. Zodra iemand anders dan ik of mijn lief haar vasthoudt gaat ze huilen, steeds harder en heel erg zielig met dikke tranen! Hebben anderen dat ook?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ooh lot wat een vrolijkerd![]()
Zal morgen ofzo eens kijken of ik het op de foto krijgquote:Op zondag 7 juli 2013 22:03 schreef L0t.. het volgende:
Ahhh D&JOok die beentjes zo precies hetzelfde, zo schattig
Saar 4 tandjes tegelijkDat moet een heel ander gezicht zijn zo ineens Coco! Foto'tje?
Ohh lief LB, lachen met geluidHeb je morgen je eerste werkdag?
quote:Op zondag 7 juli 2013 22:30 schreef Fieder het volgende:
Oh photobucket doet het toch
Mmmm wortelLekkerrrr! En die slabs bedoelde ik laatst, maar die waren helemaal niet van de Hema maar van Ikea. Toch? Echt fijn zijn ze en ze kosten niks.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
L0t op de tweede foto is ze echt om op te eten!
En RA ze ziet er wel vrolijk en onderzoekend uit op de foto! Van dit soort foto's krijg ik ook zin om naar t strand te gaan!
Spees wat een leuke foto! Maar had nooit gegokt dat t Silvijn was, ik weet niet waardoor dat komt!
quote:Op zondag 7 juli 2013 21:11 schreef bellelena het volgende:
Noor
Meisjes van Kyara![]()
Nin heeft sinds anderhalve week ongeveer dat niemand anders haar vast mag houden. Zodra iemand anders dan ik of mijn lief haar vasthoudt gaat ze huilen, steeds harder en heel erg zielig met dikke tranen! Hebben anderen dat ook?
Ja die zijn van Ikeaquote:Op zondag 7 juli 2013 23:22 schreef Suikertante het volgende:
Lekkerrrr! En die slabs bedoelde ik laatst, maar die waren helemaal niet van de Hema maar van Ikea. Toch? Echt fijn zijn ze en ze kosten niks.
Misschien mis je z'n kapselquote:Op zondag 7 juli 2013 23:22 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Spees wat een leuke foto! Maar had nooit gegokt dat t Silvijn was, ik weet niet waardoor dat komt!
Dat snap ik ja.quote:Op maandag 8 juli 2013 09:07 schreef Suikertante het volgende:
Zo ging onze nacht ook en wij baalden dat hij al om 5:00 wakker was
Zo zie je maar hoe snel je verwend raakt
Toevallig ging het hier laatst ook over. Suikertante's F. heeft het ook snel warm in de maxi-cosi. Volgens mij had zij de tip gekregen voor een Aerosleep dingetje voor in de autostoel maar ik weet het niet meer precies. Kyara wist er volgens mij ook meer van.quote:Op maandag 8 juli 2013 09:47 schreef Piekie81 het volgende:
voor alle pittige avonden en nachten, heeeeel herkenbaar helaas
![]()
Heeft iemand nog een goede tip om oververhitting in de maxicosi tegen te gaan? M is steeds drijfnat van het zweten als ik hem eruit pluk. Dat vindt hij zelf ookniet fijn en gaat dan op standje lluchtalarm waardoor hij nog meer zweet...
Daar is (volgens mij vorig topic?) wat over uitgewisseld. Tips die voorbij kwamen: badstof hoes, een speciale hoes met luchtgaten (Suikertante geloof ik....?) en een nat washandje gevenquote:Op maandag 8 juli 2013 09:47 schreef Piekie81 het volgende:
voor alle pittige avonden en nachten, heeeeel herkenbaar helaas
![]()
Heeft iemand nog een goede tip om oververhitting in de maxicosi tegen te gaan? M is steeds drijfnat van het zweten als ik hem eruit pluk. Dat vindt hij zelf ookniet fijn en gaat dan op standje lluchtalarm waardoor hij nog meer zweet...
EDS?quote:Op maandag 8 juli 2013 10:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja die maxicosi is wel warm idd!
Noor is nu rustig, die is hartstikke moe van de hele dag wakker en avond blèren. Zie toch een bepaald ritme bij haar. Dag heel wakker en onrustig, volgende dag knockout, dagen daarna gemiddeld wakker, 2 slaapdagen en dan weer van voor af aan.
Woensdag hebben we een afspraak bij de kinderarts. We willen kijken of Noor de EDS van mij heeft geërfd. Vijftig procent kans...
Dat hadden wij hier ook! Ik heb veel toegegeven aan het bij mij slapen, dan sliep ze langer en hadden we een fijner ritme. Toen ze een maand of 5 was ging het ineens beter en vanaf een maand of 6 ging het perfect. Sliep ze zelf in, in haar eigen bedje, voor een uur/anderhalf uur. Ik heb ook dus niet echt tips maar weet hoe lastig 't is.quote:Op maandag 8 juli 2013 10:17 schreef Suikertante het volgende:
Haha mangoToch wel herkenbaar ook! En fijn dat je even lekker hebt kunnen slapen
Nou hier weer een lekkere faal hoorWe troosten F altijd snel en hij zit veel in de draagzak. Maar nu wil hij vaak niet langer dan 45 minuten slapen in zijn bed. Dus net werd hij zoals gewoonlijk na exact 45 minuten wakker en hebben we hem eens laten morren. Dat duurde 20 minuten, ik dacht vier keer dat hij weer in slaap was gevallen maar nee. Toen ging het over in brullen. Gewoon op standje 10 en dat heel stabiel (blèr! blèr! blèr! blèr!). Na vijf minuten verwachtten we geen verbetering. Mijn vriend naar boven, tilt hem op en hij was direct stil.
Hmm. Nu maar eens kijken of hij weer in slaap valt. Ik weet niet zo goed hoe we het ritme
slapen
te vroeg wakker
te snel honger
te vroeg dus te veel per dag eten
kunnen doorbreken. Eerst werd hij ook na 45 minuten even wakker maar viel hij gewoon zelf weer in slaap. Hopelijk komt het doordat we niet thuis zijn en gaat het vanzelf weer een keer goed.
EDS, ik heb het opgezocht maar wat nu echt de gevolgen zijn in het dagelijks leven is me niet helemaal duidelijk. Wel een hoog percentage, spannend dus. Ik duim mee!
Ja, best wel. Naast zeer slechte wondgenezing (elk wondje wordt een litteken) last van m'n gewrichten. Normaal houdt bindweefsel je skelet en alles op z'n plek, maar dat bindweefsel is dus echt belabberd bij mij, dus spieren moeten die functie overnemen. Dus spieren zijn de hele dag 'aangespannen' en dat zorgt weer voor vermoeidheid.quote:Op maandag 8 juli 2013 10:16 schreef Mangostine het volgende:
Jee XM, wat spannend.
Heb jij zelf veel klachten ervan?
Ah, wat zielig zegquote:Op maandag 8 juli 2013 10:22 schreef danic het volgende:
Mango![]()
Herkenbaar hoor. Maar die verhalen blijven hylarisch!
We hadden hier eindelijk weer poep. Tijdens het (enorm hard) persen gilde ze het uitzo zielig.
We zijn gisteren dus naar 2x per dag lactulose gegaan. Hopelijk werkt dit. Het is echt zielig.
Och wat sneuquote:Op maandag 8 juli 2013 10:22 schreef danic het volgende:
Mango![]()
Herkenbaar hoor. Maar die verhalen blijven hylarisch!
We hadden hier eindelijk weer poep. Tijdens het (enorm hard) persen gilde ze het uitzo zielig.
We zijn gisteren dus naar 2x per dag lactulose gegaan. Hopelijk werkt dit. Het is echt zielig.
Oh, dat vergeet ik dus weerquote:Op maandag 8 juli 2013 10:29 schreef Suikertante het volgende:
Hee Fieder en Tante, dat zijn toch fijne berichten. Ik dacht nog: ja hoor ik grijp weer meteen naar FokMaar het is ook fijn om te horen dat het vanzelf beter kan gaan. En dat andere mensen dezelfde neigingen hebben als wij
Venco dat werkt normaal gesproken inderdaad goed hier op de billen. Ik doe dat ook vaak als hij in de draagzak zit en ook als ik hem slaperig knuffel. Ik heb ook gemerkt dat ik hem dan juist niet aan moet kijken want dan blijft hij ook naar mij kijken. Als ik op een gegeven moment weg kijk dan vallen zijn ogen dicht. Maar helaas is deze truc deze week niet toereikend
XM dat klinkt wel pittig, fijn dat je er zo goed mee om kunt gaan!
danic wat sneuHopelijk werkt de dubbele dagelijkse dosis beter.
Oja de slaapzak is wel een succes! Hij blijft nu beter op zijn plek liggen en daarbij ziet het er gewoon superschattig uitHopelijk wordt het een herkenbaar onderdeel van het slaapritueel voor hem.
En wat jij ook zegt, er is toch goed mee te leven? Als je het vroeg weet kun je er ook rekening mee houden.quote:Op maandag 8 juli 2013 10:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Heb ook wel nagedacht of ik wel een kind zou moeten krijgen. Maar ik heb nog een relatief milde vorm. Er zijn ook mensen die geen bal kunnen gooien zonder dat hun arm er achteraan vliegt (schouder uit de kom ed), maar ik heb nog nooit luxaties gehad. Dus relatief gezien, mag ik nog niet klagen.
Nee, dat denk ik niet. Het moest officieel door genetisch onderzoek vastgesteld worden. Bij mij konden ze het op m'n 26e al gewoon zien aan m'n huid en wat buigtestjes van vingers en ledematenquote:Op maandag 8 juli 2013 10:39 schreef Mangostine het volgende:
[..]
En wat jij ook zegt, er is toch goed mee te leven? Als je het vroeg weet kun je er ook rekening mee houden.
Maar ik duim voor jullie dat N "schoon" is. Krijg je woensdag ook meteen de uitslag?
Oh zekerquote:Op maandag 8 juli 2013 10:43 schreef Spirit82 het volgende:
Mijn meisje was ook om 5 uur wakkerhelaas ook om 1 uur en vond ze half 6 een prima tijd om niet meer naar bed te hoeven
We geven niet consequent een late voeding omdat ze eigenlijk standaard vanaf half 9 knockout ligt, maar misschien toch maar wakker maken een weekje om te zien of dat helpt.
Slaapzakken gaat hier ook erg fijn, al slaapt ze overdag ook prima zonder, alleen heeft ze da ding in no time ondergespuugd. Hebben jullie meerdere slaapzakjes?
Dat valt wel mee hoor! Wij doen nu al zeker sinds december denk ik met de maat 68-80 van de hema en die past nog makkelijkquote:Op maandag 8 juli 2013 10:47 schreef Spirit82 het volgende:
Owjee Soesa, en ik maar denken dat eentje normaal isik dacht dat meer vrij zinloos is omdat ze er zo snel uitgroeien. Zometeen als mevrouw wakker is dus nog maar even langs de hema/prenatal
Ik heb deze van de hema en die gaat primaquote:Op maandag 8 juli 2013 10:52 schreef Spirit82 het volgende:
Maar is die 68-80 dan niet veel te groot als die kleine 68 heeft? Ik heb nu 70cm van de prenatal.
Nee, dat valt mee. Het gaat om de halsopening en niet om de lengtequote:Op maandag 8 juli 2013 10:52 schreef Spirit82 het volgende:
Maar is die 68-80 dan niet veel te groot als die kleine 68 heeft? Ik heb nu 70cm van de prenatal.
Oh zonde...quote:Op maandag 8 juli 2013 10:53 schreef Spirit82 het volgende:
Die is leuk XM! Maar daar drijft Isa helaas in weg
Volgens mij is deze wel dun toch? en als dat klopt de dunste die ze verkopen bij HEMA. Maar correct me if i'm wrongquote:Op maandag 8 juli 2013 10:53 schreef Spirit82 het volgende:
Die is leuk XM! Maar daar drijft Isa helaas in weg
E. slaapt er nu ook in iddquote:Op maandag 8 juli 2013 10:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nee klopt. Ze slaapt er nu in en ze was vannacht 37,1. Dus voor haar prima. Wel mouwloos nu uiteraard.
Die hebben wij ook idd. Wel heel fijn voor met name de winter vind ik! Echt lekker warm. Ze moest er ook wel even ingroeien want de halsopening is erg wijd!quote:Op maandag 8 juli 2013 10:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
En ik heb nog deze: http://www.littlecompany.nl/waarom-de-combi-sleeper13/
Maar daar moet ze nog ff wat groter voor groeien.
Nee, dat is ook niet te voorkomen. Hij drinkt vaak kleine beetje ipv minder vaak een grotere hoeveelheid als ik het goed begrijp. Overdag is dat wel oké maar jij hebt ook je slaap nodig. En als je man 's avonds een fles afgekolfde melk geeft? Slaapt ie dan langer?quote:Op maandag 8 juli 2013 11:01 schreef L-E het volgende:
Ja, twee verschillende lactatiekundigen zelfs. En de borstvoeding an sich gaat wel goed, alleen wil hij zo veel en vaak. Daar ontkom je niet echt aan als je voedt op verzoek, I guess. En het is een sticker, ook als het 27 graden is. Gezellig
Idd, en ik doe al luier verschonen en de andere borst aanbieden zodat hij goed doordrinkt, maar dat helpt weinig.quote:Op maandag 8 juli 2013 11:03 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Nee, dat is ook niet te voorkomen. Hij drinkt vaak kleine beetje ipv minder vaak een grotere hoeveelheid als ik het goed begrijp. Overdag is dat wel oké maar jij hebt ook je slaap nodig. En als je man 's avonds een fles afgekolfde melk geeft? Slaapt ie dan langer?
Ah, ja, dat is inderdaad ook nog wel heel klein. Lastig hoor en ik snap dat het je onzeker maakt over bv. Maar volgens mij las ik laatst in het bv topic dat hij onwijs goed groeit, toch?! Dat komt óók allemaal door jou! Hoop voor jullie dat hij straks meer kracht heeft om zichzelf af te tanken. Denk wel om jezelf he, want dit hou je niet vol. Kun je met hem meeslapen vandaag?quote:Op maandag 8 juli 2013 11:15 schreef L-E het volgende:
[..]
Idd, en ik doe al luier verschonen en de andere borst aanbieden zodat hij goed doordrinkt, maar dat helpt weinig.
Een volle fles geven 's avonds helpt alleen als hij goed drinkt. Soms valt hij na 60cc in slaap en is niet meer wakker te krijgen. Dan verdwijnt de meerwaarde van die fles ook wel
Ik denk en hoop dat hij, hoe groter hij wordt, hoe meer hij kan drinken zonder in slaap te vallen en zichzelf goed vol kan tanken. Hij is gecorrigeerd pas vier weken nu, dat is best heel klein.
Wat liefquote:Op maandag 8 juli 2013 11:14 schreef Suikertante het volgende:
LE Ik heb echt de ballen verstand van BV maar jemig ik heb echt ontzag voor je! Alles lijkt zwaarder met weinig slaap en dit is wel érg weinig. Wil je graag alles zelf geven of kun je misschien wat kolven zodat je vriend/man ook in kan springen? Toen hij nog midden in de nacht voor de fles kwam vond ik het een heel verschil of hij na 2,5 uur kwam of na 4.
Nee, want Kleuter thuis (zomervakantie!) maar we gaan gewoon lekker op tijd naar bed vanavond. En ja, hij groeit als een malle, daar ben ik wel soort van trots op, thanksquote:Op maandag 8 juli 2013 11:18 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ah, ja, dat is inderdaad ook nog wel heel klein. Lastig hoor en ik snap dat het je onzeker maakt over bv. Maar volgens mij las ik laatst in het bv topic dat hij onwijs goed groeit, toch?! Dat komt óók allemaal door jou! Hoop voor jullie dat hij straks meer kracht heeft om zichzelf af te tanken. Denk wel om jezelf he, want dit hou je niet vol. Kun je met hem meeslapen vandaag?
Het valt wel mee met hoe snel ze er uit groeien. Die van de Hema gaan bijvoorbeeld van maat 68-86. En je moet die dingen natuurlijk ook eens wassenquote:Op maandag 8 juli 2013 10:47 schreef Spirit82 het volgende:
Owjee Soesa, en ik maar denken dat eentje normaal isik dacht dat meer vrij zinloos is omdat ze er zo snel uitgroeien. Zometeen als mevrouw wakker is dus nog maar even langs de hema/prenatal
of je leest even verderquote:Op maandag 8 juli 2013 11:55 schreef Kyara het volgende:
[..]
Het valt wel mee met hoe snel ze er uit groeien. Die van de Hema gaan bijvoorbeeld van maat 68-86. En je moet die dingen natuurlijk ook eens wassen
Ik heb er 3, voor elk kind. Had er altijd 2 maar na buikgriep van M kwam ik er achter dat dat toch echt te weinig was...
Herkenbaar. Hier ging het uiteindelijk ook wel goed maar nog steeds slapen ze het beste en langste door als ze de late voeding uit een fles krijgen. Uit de borst drinken ze dan gewoon minder (vallen in slaap en zo). Bij de fles blijven ze -inmiddels- wel wakker en die drinken ze dan leeg (nou ja, D drinkt hem leeg + het restje wat J laat staan). En als je man een flesje geeft s avonds, zelf vroeg naar bed gaan zodat je toch een paar uurtjes kan slapen... Sterkte meidquote:Op maandag 8 juli 2013 11:15 schreef L-E het volgende:
[..]
Idd, en ik doe al luier verschonen en de andere borst aanbieden zodat hij goed doordrinkt, maar dat helpt weinig.
Een volle fles geven 's avonds helpt alleen als hij goed drinkt. Soms valt hij na 60cc in slaap en is niet meer wakker te krijgen. Dan verdwijnt de meerwaarde van die fles ook wel
Ik denk en hoop dat hij, hoe groter hij wordt, hoe meer hij kan drinken zonder in slaap te vallen en zichzelf goed vol kan tanken. Hij is gecorrigeerd pas vier weken nu, dat is best heel klein.
Heerlijk! En kolf ze.quote:Op maandag 8 juli 2013 12:11 schreef Kyara het volgende:
Kroost is op het kdv. En had vandaag sowieso een vrije dag opgenomen. Samen met man de kinderen weggebracht vanochtend en daarna mijn bed weer ingedoken. Heerlijk.
En de kamer van de meisjes opgeruimd, was weggewerkt.... best productief zonder kinderen....
en nu kolven want dat had ik al een uur geleden moeten doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |